FB-ryhmissä alettu avautua kouluaikaisista kiusaamisista jopa nimiä mainiten
Täytyy sanoa että tunsin jopa mielihyvää kun yhden pahimman sontaläjän nimi loattiin julkisesti.
Tuossa ei ollut kyse mistään pikkulapsen kehittymättömyydestä vaan kiusaaminen jatkui aina lukion loppuun asti ja varmaan vielä sen jälkeenkin jossain muualla.
Kommentit (545)
Kyllä kertomisella on väliä. Jokainen tervepäinen ihminen odottaa että entinen koulukiusaaja pyytää anteeksi uhriltaan jonka elämän on tuhonnut, jos on häntä kiusannut tyyliin halki koko peruskoulun. Jos tuollainen jostakusta poliitikosta paljastuisi, on itsestäänselvää että hänen täytyisi pyytää anteeksi ja jotenkin korvata tekonsa joka on kestänyt niin kauan. Koska miksi hän ei sitä voisi tehdä, jos on hyvä tyyppi?
Vierailija kirjoitti:
Mitä "raivohullua mesoamista" on se, jos ja kun toteaa rauhallisesti henkilö X.n kiusanneen henkilö Y:tä koulussa vuosina 1999-2004? Ja ehkä antaa vielä päälle muutaman esimerkin itse teoista.
Ihan asiallista tiedonvälitystä minun mielestäni.
Aamen!
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset kommentit missä puolustellaan kiusaajia on aika karmaisevia, kun samaan aikaan lukee Koskelan murhan yksityiskohtia. Omituinen maailma.
Et aidosti kykene miettimään omaa tunne-elämääsi pidemmälle ja kysymään itseltäsi, miksi lapsi kiusaa muita? Tuskin juuri kukaan ei synny pahana ja kanssaihmisiä satuttavana sadistina tai ainakaan haluaa tietoisesti valita sen roolin. Usein taustalla on esim. rikkonainen perhetausta, lapsen itse kokema kiusaaminen tai muu kaltoinkohtelu. Mielestäsi pitäisi varmaan lynkata kaikki.
Hienoa. Voin siis todellisuudessa leimata kenet tahansa ihmisen kiusaajaksi Facebookissa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kertomisella on väliä. Jokainen tervepäinen ihminen odottaa että entinen koulukiusaaja pyytää anteeksi uhriltaan jonka elämän on tuhonnut, jos on häntä kiusannut tyyliin halki koko peruskoulun. Jos tuollainen jostakusta poliitikosta paljastuisi, on itsestäänselvää että hänen täytyisi pyytää anteeksi ja jotenkin korvata tekonsa joka on kestänyt niin kauan. Koska miksi hän ei sitä voisi tehdä, jos on hyvä tyyppi?
No tästähän on kokemusta jo Stubbin kohdalla, eikä tuosta mitään ikäviä seuraamuksia hänelle ollut. Vähän tuossa googlettelin miten asiat menivätkään kun nousi ketjussa esiin aiemmin, eikä Stubb edes oikeasti myöntänyt olleensa kiusaaja. "Anteeksi jos olin m*lkku," ja myöhemmissä haastatteluissa täysi kiisto päällä. Eikä todellakaan mitään hyvittelyä kiusatuille. Että niin se vaikuttaa poliitikon elämään - käytännössä ei mitenkään. Ja kyllähän Stubb tuossa epäsuorasti on siis väittänyt kiusaamisesta kertoneita valehtelijoiksi.
Miksi kiusaajilla tuntuu olevan edelleen jokin lukitus päällä oman kamalan toimintansa käsittelemisessä? Onko ihminen todella noin sokea omille virheilleen ja kauheuksilleen?
Kun on kuitenkin ihan oikeasti viety toisia ihmisiä piinaamisella hulluuden partaallekin...
Ei ihmiseläintä oikein aina tajua...
Minä olin yläasteella sellainen rääväsuu, oikea prsläpi. Kaduttaa vieläkin kärkevä kieleni, haukuin joitakin todella pahasti. Valitettavasti oli välillä fyysistäkin. Siinä 9-luokalla vihdoin jotenkin tokenin tuosta roolista ja käänsin kelkkani tyystin. Siitä alkaen olen lopettanut tuollaisen tykkänään ja ollut enemmänkin heikkojen ja kiusattujen puolella. Nykyään työskentelen lasten ja nuorten parissa ja olen erittäin herkkä puuttumaan jos huomaan vähänkin ulkopuolelle sulkemista tai mitä vain kiusaamisen muotoa.
Jos nimeni nousee esiin niin se on ihan ymmärrettävää, ei siinä ole sinänsä mitään väärää. Mutta kuinka oikeinkaan se sitten olisi. Olin tuolloin todella epävarma nuori/lapsi jolla todella huono itsetunto. Nuo ominaisuudet on minulla vieläkin, mutta en enää kompensoi niitä alistamalla muita.
"Siitä alkaen olen lopettanut tuollaisen tykkänään ja ollut enemmänkin heikkojen ja kiusattujen puolella."
Hienoa...! Mukava kuulla, että on joitakin, jotka pystyvät tuollaisen täyskäännöksen tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kerto onmisella on väliä. Jokainen tervepäinen ihminen odottaa että entinen koulukiusaaja pyytää anteeksi uhriltaan jonka elämän on tuhonnut, jos on häntä kiusannut tyyliin halki koko peruskoulun. Jos tuollainen jostakusta poliitikosta paljastuisi, on itsestäänselvää että hänen täytyisi pyytää anteeksi ja jotenkin korvata tekonsa joka on kestänyt niin kauan. Koska miksi hän ei sitä voisi tehdä, jos on hyvä tyyppi?
No tästähän on kokemusta jo Stubbin kohdalla, eikä tuosta mitään ikäviä seuraamuksia hänelle ollut. Vähän tuossa googlettelin miten asiat menivätkään kun nousi ketjussa esiin aiemmin, eikä Stubb edes oikeasti myöntänyt olleensa kiusaaja. "Anteeksi jos olin m*lkku," ja myöhemmissä haastatteluissa täysi kiisto päällä. Eikä todellakaan mitään hyvittelyä kiusatuille. Että niin se vaikuttaa poliitikon elämään - käytännössä ei mitenkään. Ja kyllähän Stubb tuossa epäsuorasti on siis väittänyt kiusaamisesta kertoneita valehtelijoiksi.
Kerrottiinko hänestä julkisuuteen kunnolla? Ei erityisen suosiossa poliitikkona taida ollakaan... tuntuu et täyssuomalaisen poliitikon kans menis eri tavalla, suomalaisille rehellisyys on kumminkin niin tärkeä arvo...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kerto onmisella on väliä. Jokainen tervepäinen ihminen odottaa että entinen koulukiusaaja pyytää anteeksi uhriltaan jonka elämän on tuhonnut, jos on häntä kiusannut tyyliin halki koko peruskoulun. Jos tuollainen jostakusta poliitikosta paljastuisi, on itsestäänselvää että hänen täytyisi pyytää anteeksi ja jotenkin korvata tekonsa joka on kestänyt niin kauan. Koska miksi hän ei sitä voisi tehdä, jos on hyvä tyyppi?
Kerrottiinko hänestä julkisuuteen kunnolla? Ei erityisen suosiossa poliitikkona taida ollakaan... tuntuu et täyssuomalaisen poliitikon kans menis eri tavalla, suomalaisille rehellisyys on kumminkin niin tärkeä arvo...
Kyllä siitä oli paljon juttua silloin aikoinaan, Hesarissa se sitten tuoreeltaan selitteli. Useampi koulukaveri siitä silloin kertoi kaikenlaista.
Hyvin toimisi pelotteena monelle, mutta mitä se auttaa joissain suljetuissa ryhmissä kertoa?... Suomalaiset on ihan liian nöyristelijöitä, ei ikinä kapinoi kunnolla kuten kaikkialla muualla maailmassa kokoajan osoitetaan mieltä jostain. Täällä alistutaan, alistutaan, ollaan hiljaa, nöyrrytään, tai siis näytät nöyrtyy yhä nöyremmiksi... Jotain oikeutta viimein on ainoa järkevä vaihtoehto! Jokainen vähänkin järkevä ent. kiusaaja pyytää anteeksi ja tekee jotain kivaa uhrilleen viimeistään nyt!!
Vierailija kirjoitti:
Oisko siellä Hiidenkiven koulun kiusaajista mitään? Helsingin pahin kiusaajakoulu. Onkohan sama meininki siellä vielä edelleen?
Onko se oikeasti? Olin siellä yhdeksännen luokan sen ensimmäisenä vuonna, ei minusta ollut kiusausta vielä silloin
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Kiusaajien nimet ja naamat ja elämät nettiin vain. Sitä saavat mitä tilasivat. Kiusaajathan tästä marmattavat ja mökeltävät joistain ”oikeuksista”
Niinpä. Voivat nyt sitten näyttää, miten puolustaudutaan isoa joukkoa vastaan.
Mitä ihme hyvitystä ja nöyryytystä kiusatut luulevat nyt aikuisena saavansa? Jos kiusaaja sanoo, että joo anteeksi, olin silloin vähän hölmö, niin auttaako se?
Hei kiusatut, nyt jotain rajaa. Täällä liikkuu ihan oikeita pedofiileja ja murhaajia ja saavat elää elämäänsä ja tehdä töitäkin ilman, että heitä lynkataan. Normi-ihmiset ymmärtävät koulukiusaajien olleen lapsia, joten ei siitä mitään loppuelämän tuomiota tule!
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä34791 kirjoitti:
no
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä34791 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä myös sillä joka haastaa oikeuteen on suuri riski joutua maksumieheksi.
Sääntö numero 1 on, että perseaukisia ei kannata haastaa oikeuteen riita-asiassa. Vaikka voittaisit, niin ensin pitää kuitenkin maksaa oman asianajansa kulut. Tämän jälkeen voit yrittää periä niitä hävinneeltä. Jos hävinneellä ei ole rahaa, niin voitit, mutta hävisit (rahat).
Sääntö numero 2 jos nautit vallankäytöstä ja piinaamisesta eikä rahalla ole väliä, voit nostaa oikeusjuttuja, venyttää niitä ja uhkailla seuraamuksilla vastapuolta ihan vain omaksi sadistiseksi tyydytykseksesi.
Mutta tosiaan tehoaa pelotteena vain lähinnä tavallisiin ihmisiin, jolla raha-asiat ja elämä on kunnossa. Jollekin puliukolle tai taparikolliselle ihan sama.
Eli yritätkö nyt sanoa että tepsisi tosiaan oikein hyvin johonkin entiseen koulukiusattuun, vai väitätkö että entisistä koulukiusatuista on tullut lähinnä puliukkoja ja taparikollisia?
Oikeastaan voidaan lisätä listaan kaikki, joilta on "elämä pilalla". Jos elämä on pilalla, vaikka isot velat ulosotossa, niin yksi kunnianloukkaus ei siinä konkurssissa enää pilaa elämää enempää. Vähän samanlainen rikos ja seuraamus, kuin vastaavalle henkilölle myymälävarkaus. Eli ei käytännön tasolla mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin yläasteella sellainen rääväsuu, oikea prsläpi. Kaduttaa vieläkin kärkevä kieleni, haukuin joitakin todella pahasti. Valitettavasti oli välillä fyysistäkin. Siinä 9-luokalla vihdoin jotenkin tokenin tuosta roolista ja käänsin kelkkani tyystin. Siitä alkaen olen lopettanut tuollaisen tykkänään ja ollut enemmänkin heikkojen ja kiusattujen puolella. Nykyään työskentelen lasten ja nuorten parissa ja olen erittäin herkkä puuttumaan jos huomaan vähänkin ulkopuolelle sulkemista tai mitä vain kiusaamisen muotoa.
Jos nimeni nousee esiin niin se on ihan ymmärrettävää, ei siinä ole sinänsä mitään väärää. Mutta kuinka oikeinkaan se sitten olisi. Olin tuolloin todella epävarma nuori/lapsi jolla todella huono itsetunto. Nuo ominaisuudet on minulla vieläkin, mutta en enää kompensoi niitä alistamalla muita.
Luuletko, ettei ne haavoittuvaiset nuoret ja lapset havaitse sussa noita piirteitä? Mulla oli järkyttävä lapsuus ja nuoruus ja mä tunnistin jo lapsena näistä ”hyväätekevistä” aikuisista ne psykopaattiset piirteet. Yrität kompensoida pahuuttasi jollain sairaalla taivalla, mutta se ei tule susta koskaan lähtemään. Lopeta lasten ja nuorien kanssa työskentely, ne joutuvat kouluissa kärsimään jo ihan tarpeeksi ilman, että joku empatiakyvytön ”auttaja” tuhoaa heitä vielä lisää. Psykopaateilla onkin aina tapana ottaa roolikseen hyväntekijän rooli, jotta pystyvät manipuloimaan ihmisiä puolelle ja saavat tuhottua kaikista heikoimmassa asemassa olevat ihmiset. Nämä sadistit menevät sitten Kelaan, mielenterveyspalveluihin ja nuorten/lasten eli kaikista heikoimpien pariin työskentelemään.
Sinä vaikutat itse olevasi se psykopaatti sadisti.
Eri
Miten ihmeessä täällä puolustellaan koulukiusaajia? Olivat lapsia juu ja nyt aikuisena muka järkevöityneet, no ainakin osaavat paremmin kätkeä kieron luonteensa. Jos kiusatut joutuvat kärsimään lopun elämäänsä huonosta itsetunnosta ja psyykkisestä pahoinvoinnista, niin pientä tämä julkinen ryöpytys sen rinnalla on. Se kouluaikana tapahtunut kiusaaminen ja kohtelu ei ikinä katoa mielestä ja siinä ei ole mitään puolusteltavaa.
Tällaiset kommentit missä puolustellaan kiusaajia on aika karmaisevia, kun samaan aikaan lukee Koskelan murhan yksityiskohtia. Omituinen maailma.