Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

FB-ryhmissä alettu avautua kouluaikaisista kiusaamisista jopa nimiä mainiten

Vierailija
16.02.2021 |

Täytyy sanoa että tunsin jopa mielihyvää kun yhden pahimman sontaläjän nimi loattiin julkisesti.
Tuossa ei ollut kyse mistään pikkulapsen kehittymättömyydestä vaan kiusaaminen jatkui aina lukion loppuun asti ja varmaan vielä sen jälkeenkin jossain muualla.

Kommentit (545)

Vierailija
441/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saakeli miten lyhytnäköisiä idio otteja täälläkin on. Semmoset "call outit" sitten vaikka toisaalla samat tyypit vastustavat sitä.

Vierailija
442/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajille itselleenkin on suoranainen palvelus nousta esille oikeassa asiayhteydessä. Jatkakaa siis uraauurtavaa hyvää työtänne, FB-ryhmät!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään että ne entiset kiusaajat käyvät joukolla nimeämässä entisiä uhrejaan muka kiusaajiksi.

Näin kävi minulle. Kiusaaja julisti että oli itse kiusattu. Tiedän itse totuuden joten en langennut syöttiin, antaa narsistin valehdella, ihan sama, kyllä muu luokka tietää miten asiat oli

Vierailija
444/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo fb:ssä avautuminen mikään iso juttu enää ole, kun eihän siellä ole kuin jotkut kyylät ja vanhukset. Itse poistin profiilini vuosia sitten ja samoin on kuulemma tehnyt moni muukin kyllästyttyään. Ihan väärä paikka hakea julkisuutta.

Vierailija
445/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja näin kiusatut elävät onnellisena elämänsä loppuun asti.

Siitä en tiedä mutta olo kyllä keveni kun vihdoinkin niljake sai joukkovoimalla lokaa omaankin naamaan.

Ap

Eli kannatat joukkovoimalla kiusaamista.

Tämä itsellenikkin tuli ensimmäisenä mieleen, mutta vaikea ajatella mitä paha kiusaaminen saa aikaan. Ehkä karma kuuluu asiaan, saa jotain hyvitystä. Näin ulkopuolisena on helppo olla ylevä.

Vierailija
446/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä itse menisi omalla nimelläni ja naamallaani minnekään paljastamaan kiusaajieni nimiä. Voisin saada heidät taas kimppuuni, tällä kertaa somessa. Yritän mieluummin unohtaa ja mennä eteen päin elämässä.

Vierailija
447/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä itse menisi omalla nimelläni ja naamallaani minnekään paljastamaan kiusaajieni nimiä. Voisin saada heidät taas kimppuuni, tällä kertaa somessa. Yritän mieluummin unohtaa ja mennä eteen päin elämässä.

Tämä on terve asenne. 

Vierailija
448/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa minäkin ajattelin + koulukiusatun leima on mielestäni yhä vieläkin jotenkin onnettoman mt ongelmaisen luuserin merkki, joten en halua tulla esiin kiusattuna. Kiusaajia mielestäni ymmärretään ja jopa puolustetaan joten näe mitään tarvetta paljastaa kiusaajianikaan koska tiedän hänellä riittävän kavereita ja puolustajia.

Vierailija
449/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan ymmärrä näitä paljastajia. Itse olen aina ollut hiljainen hyväksyjä eli olen seuraillut tapahtumia sivusta. Ei minua ainakaan hirvittäisi kuulla tuttavieni olleen koulukiusaajia. Tulikin mieleen, että pyörivätkö nämä kiusatut jatkuvasti jossain koulukiusaamispalstoilla, joilla saavat vahvistusta omassa kuplassaan ja luulevat yleisen ilmapiirin tuomitsevan kiusaajat kuin natsikeskitysleirivartijat.

Oma käsitykseni on, että kukaan aikuinen ei hyväksy kiusaamista mutta ymmärtää että lapset ja nuoret tekevät hölmöyksiä eikä niistä ketään tuomita jälkeenpäin. Asiaa siis ymmärretään.

Nyt kiusatut luulevat saavansa hyvityksen paljastaessaan asian, joilla ei muille kuin heille itselleen ole suurta merkitystä.

Vierailija
450/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä en tiedä mutta olo kyllä keveni kun vihdoinkin niljake sai joukkovoimalla lokaa omaankin naamaan.

Ap

No sinä taidat olla entinen/nykyinen(?) kiusaaja ja nyt olet pelko perseessä, että vilahtaako siellä ehkä omakin nimesi...

Vierailija
451/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No sinä taidat olla entinen/nykyinen(?) kiusaaja ja nyt olet pelko perseessä, että vilahtaako siellä ehkä omakin nimesi...

Ei ole syytä pelätä mitään! Uskokaa jo!

Vierailija
452/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt kiusatut pärisevät voimantunnossaan. Eivät vaan tajua, että menneet on menneitä ja yritä jo päästä elämässäsi eteenpäin. Jaksavat jauhaa jotain vuosien takaista lapsien välistä juttua. Grow up!

Vierailija
453/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa kiinnostua siitä mitä jotkut minusta FB:ssä puhuvat. Minulla on tärkeämpääkin tekemistä.

Vierailija
454/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin ymmärrän kiusaajia. Jopa säälin vaikka niitä Koskelan tapauksen lapsia, jotka kiusasivat sitä surmattua koulussa. Ei ole heillä varmaan helppoa nyt kun tietävät miten kävi.

Vierailija
455/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs pahin kiusaajani on kuulemma hirttäytynyt

rauha häne......

eiku HAH HAH HAH senkin paskaläjä :D

Vierailija
456/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähänkin ketjuun on selvästi ilmestynyt kiusaajia.

Olisi kiva kuulla mikä oli se syy että sinusta tuli kiusaaja...

Kun luokka muodostuu. Oppilaat tulevat ensimmäisenä päivänä kouluun, niin ruletti pyörähtää ja rooleja jaetaan erilaisten ominaisuuksien ja sattumusten kautta.

Osa on ehkä tuttuja jo entuudestaan. He muodostavat ryhmiä.

Ehkä samaa sukupuolta olevat lapset muodostavat yhteyksiä.

Sitä kautta joku joutuu ottamaan kiusaajan roolin ja jostain lapsesta tulee kiusattu.

Periaatteessa voitaisi ajatella että kaikki on jo valmiiksi käsikirjoitettu, jos joku matemaatikko tekisi luokasta laskutoimituksen. Homma etenee vääjäämättömästi tulokseen.

Syy voi pelkästään olla että oppilas asetettiin luokassa takimmaiseen riviin. Takimmainen neljäs rivi oli syynä kiusaajan rooliin ja heikkoihin arvosanoihin.

Takaa näkee ja kuulee vähemmän. Takana on oma tunnelmansa.

Vierailija
457/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kunnianloukkaus on kyseessä silloin, jos loukkaava väite ei ole totta.

Murhaajaa saa sanoa murhaajaksi, raiskaajaa raiskaajaksi ja kiusaajaa kiusaajaksi, jos he todella ovat sitä."

Näin. Totta saa tietenkin aina puhua.

No voi jeesuksen perkele. Tämähän menee ihan pulushakiksi kun vaikka kuinka monta kertaa tilanne ketjussa selitetään esimerkein ja lainkohdin paikalle lehahtaa joku jankkaaja toistelemaan omaa mutuaan. Jälleen kerran: yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä paitsi voi saada myös saa tuomion jos :"oikeudettomasti (1) joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai (2) muuten toimittamalla lukuisten ihmisten saataville esittää toisen yksityiselämästä tiedon, vihjauksen tai kuvan siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa[...]."

Tässä ei siis mitenkään puututa väitteiden todenmukaisuuteen, ja esimerkiksi jonkun rikostuomiosta kertominen täyttää tämän kohdan vaatimukset. Lienee sanomattakin selvää, että jos et voi jonkun virallisesta huumetuomiosta kertoa muille ihmisille et todellakaan voi syyttää ketään koulukiusaamisesta, vaikka kyseinen asia olisi tapahtunutkin. Mutta kokeilkaa toki miten käy, kyllä sieltä joku varmasti jonkun oikeuteen haastaa ja sieltähän se vastaus sitten tähänkin kysymykseen tulee ihan käräjäoikeuden toimesta ja langettavan tuomion, sakon ja vahingonkorvauksen muodossa.

Vierailija
458/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista lukea noita palstoja. Kiusatuista paljastuu onnettomia, elämäänsä pettyneitä ihmisiä, jotka purkaa katkeruuttaan ympäriinsä. Poistattaisin nuo sivut ihan vaan sen takia, että nämä paljastuksia tekevät ihmiset joutuvat siellä itse naurunalaisiksi.

Kyllä nyt taas pelottaa ja poistatellaan.

Mitä pitäisi pelätä? Että minut tuntevat ihmiset saavat kuulla minun olleen koulukiusaaja? Mielestäni se ei ole ihmisen elämässä suuri rikos tai mainehaitta. Kaikki kanssani koulua käyneet kyllä tietävät millainen olin ja mitä tein, ei siitä mitään uutta paljastu. Enkä ole asiaa mitenkään salannut. Fakta vain on, että minulle kiusaajalle, kiusaaminen ei ole suuri juttu, se oli normaalia nuoren toimintaa. Kiusatuille tapahtumat taas ovat olleet ilmeisesti hyvinkin merkityksellisiä eikä niistä ole päästy yli vieläkään. Se mitä kiusattu kuvaa jatkuvaksi väkivallaksi on minun ja kaverieni silmissä välitunteihin kuuluvaa voimainkoetusta, kisailua, molemminpuolista jäynää ja tämä yksi henkilö otti kaverien välisen kampittelun aina tosissaan vaikka pyöri porukassa mukana. Sori vaan mutta en ymmärrä mitä minun pitäisi pelätä?

Oot edelleen samoissa piireissä etkä koskaan tutustunut muihin kuin niihin omiin koulukavereihin? Ymmärrän.

Vierailija
459/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kunnianloukkaus on kyseessä silloin, jos loukkaava väite ei ole totta.

Murhaajaa saa sanoa murhaajaksi, raiskaajaa raiskaajaksi ja kiusaajaa kiusaajaksi, jos he todella ovat sitä."

Näin. Totta saa tietenkin aina puhua.

saako valehtelijaministeriä kutsua valehtelijaksi

lainrikkojaministeriä rikolliseksi?

kyselee Pekka

Vierailija
460/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulle tuntematon henkilö A sanoisi toisen henkilön B olevan kiusaaja ja B sanoisi että p askapuhetta.

Kumpaa silloin uskoisin ja miksi?