Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

FB-ryhmissä alettu avautua kouluaikaisista kiusaamisista jopa nimiä mainiten

Vierailija
16.02.2021 |

Täytyy sanoa että tunsin jopa mielihyvää kun yhden pahimman sontaläjän nimi loattiin julkisesti.
Tuossa ei ollut kyse mistään pikkulapsen kehittymättömyydestä vaan kiusaaminen jatkui aina lukion loppuun asti ja varmaan vielä sen jälkeenkin jossain muualla.

Kommentit (545)

Vierailija
381/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiusaajat täällä nyt vetoavat oikeuteen? Eiväthän he ennenkään mistään tuollaisesta välittäneet... Onko pelkoa nyt perseessä?

Siellä puntit monella johtajalla tutisee. Noin minäkin reagoisin samassa tilanteessa.

Siis kuvitteletko sinä oikeasti, että jotkut tarinat kouluaikojen kiusaamisesta nyt vuosikymmenten jälkeen ja ilman mitään niitä tukevaa todistusaineistoa aiheuttaisivat käytännössä mitään pysyviä ongelmia kenellekään? Minkälaisia puntin tutinaa aiheuttavaa hankaluutta sinä oikein kuvittelet näillä jutuilla aiheuttavasi? Tietysti tilanne olisi hetken aikaa kiusallinen, mutta eipä se kauaa kestäisi. Varsinkin jonkun menestyvän henkilön nuoruuden tolloilut halutaan mielellään sivuuttaa nuoruuden hölmöilynä josta on kasvettu ulos.

Jotkut seksiahdistelusyytökset on siinä mielessä eri juttu, että ne usein liittyvät juuri senhetkiseen työhön ja uraan ja voivat siinä aiheuttaa vaikeuksia.

Jos mä lupaan Pipsalle pari tonttua siitä hyvästä, että tulee todistamaan sen seksiahdistelun myös, niin eiköhän tästä keissi saada.

Pipsa ei halua muistella asiaa. Julkistat sen siitä huolimatta ja mainitset pipsankin. Lopputuloksena on se, että maksat korvauksia niin pipsalle kuin kiusaajallesikin + molempien ei aivan pienet oikeudenkäyntikulut.

Tuskin kuitenkaan opit asiasta mitään koska et vaikuta ihmiseltä joka oppii mistään mitään. 

Kyllä Pipsa tahtoo, sillä Pipsalla ei ole liikaa käteistä.

Se että sinä myyt vaikka per**ttä pikkurahan vuoksi ei tarkoita että muutkin sitä tekisi. 

Niinhän sä luulet. Aina löytyy joku.

Vierailija
382/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiusaajat täällä nyt vetoavat oikeuteen? Eiväthän he ennenkään mistään tuollaisesta välittäneet... Onko pelkoa nyt perseessä?

Siellä puntit monella johtajalla tutisee. Noin minäkin reagoisin samassa tilanteessa.

Siis kuvitteletko sinä oikeasti, että jotkut tarinat kouluaikojen kiusaamisesta nyt vuosikymmenten jälkeen ja ilman mitään niitä tukevaa todistusaineistoa aiheuttaisivat käytännössä mitään pysyviä ongelmia kenellekään? Minkälaisia puntin tutinaa aiheuttavaa hankaluutta sinä oikein kuvittelet näillä jutuilla aiheuttavasi? Tietysti tilanne olisi hetken aikaa kiusallinen, mutta eipä se kauaa kestäisi. Varsinkin jonkun menestyvän henkilön nuoruuden tolloilut halutaan mielellään sivuuttaa nuoruuden hölmöilynä josta on kasvettu ulos.

Jotkut seksiahdistelusyytökset on siinä mielessä eri juttu, että ne usein liittyvät juuri senhetkiseen työhön ja uraan ja voivat siinä aiheuttaa vaikeuksia.

Ihmisiltä voi nykyään mennä työpaikka jos rohkenee olla sitä mieltä, että sukupuoli on biologinen juttu ja niitä on vain kaksi.

Maailma on mennyt todella pelottavaan suuntaan parissa vuodessa. Somekohu voi syntyä mitä mitättömimmästä asiasta, ihmiset on ihan raivohulluja pikkuasioiden takia ja työnantajat pelkäävät julkisuuskuvansa takia.

Nyt menee puurot ja vellit, ja Suomi ja USA sekaisin todella pahasti. Suomessa et lakia rikkomattomien somekommenttien takia potkuja saa, et luultavasti edes lakia rikkovien, saati sitten sen perusteella mitä joku toinen sinusta huutelee vailla minkäänlaista todistusaineistoa. Joku luottamustoimi saattaa jäädä välistä, ja siinä vaiheessa voikin sitten haastaa sen panettelijan oikeuteen. Ainoa porukka joiden elanto saattaa olla pahoista puheista kiinni on esiintyvät taiteilijat ja poliitikot, ehkä jotkut yrittäjät, eikä Suomessa edes pitkäkestoinen mustamaalaus- ja boikottikampanja ole hirveästi esim. Kärkkäistä heiluttanut.

Johtuisko siitä että kärkkäinen on oma pomonsa. Kohtalaisen moni muu isompien firmojen työläinen on saanut lähteä kun on muuttunut firmoille kiusalliseksi julkisuudeksi. 

Jälleen kerran, Suomessa irtisanomissuoja on sen verran vahva ettei joku somelynkkauskampanja kenellekään potkuja aiheuta. Ja jonkun pomoasemassa olevan - minkä puntin tutiseminen aiheutti kommentoijassa syvää mielihyvää - ura ei varsinkaan ole jostain mustamaalauskampanjasta kiinni. Kärkkäisen mainitsin lähinnä esimerkkinä yrittäjästä, jonka elantoon ei somekampanjointi ole liikoja vaikuttanut. Joku pienempi yritys siitä saattaisi kärsiä enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää tästä asetelmasta mitä yritetään rakentaa tänne.

Että kiusatut olisi joukko sosialisteja vaatimassa kovempaa verotusta ja kiusaaja olisi johtaja ja henkilö joka olisi velkaa heille jotenkin yhteisestä historiasta. Se että historilla voitaisi tehdä talouskasvua.

En pidä tästä näkökulmasta yhtään.

Jos olis joukko sosialisteja jossain, niin ei ne talouskasvulla mitään tekisi, jäisivät siitä osattomaksi omasta mielestään kumminkin.

Vierailija
384/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinetähän nämä paljastukset nyt ovat verrattuna niihin varsinaisiin tekoihin, ainakin noin keskimäärin. Ja tähänkin julkituloon kiusaaja on varmasti osannut varautua aloittaessaan toisen ihmisen piinaamisen, joten...

Vierailija
385/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me toossahan tosiaan katsottiin, että jo sinänsä vanhenutuneet rikokset olivat niin pöyristyttäviä, että niistä voitiinkin antaa tuomioita. Miksei kiusaamista asettaa samaan asemaan?

Me too ollut usein kyse alisteisessa asemassa olevan nuoremman tai työntekijän kiusaamisesta, kun taas koulukiusaaminen on tapahtunut lasten ja nuorten toimesta jolloin molemmat osapuolet ovat olleet koululaisia. Alaikäisiä harvemmin tuomitaan kovasti mistään, joten onnea vaan sille, joka yrittää saada koulukiusaajalle tuomion vieläpä taannehtivasti.

Vierailija
386/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, näenkö kohta oman nimeni tuollaisessa loanheittoryhmässä. Minä nimittäin jouduin yläasteaikoina muutamaan kertaan luokanvalvojan puhutteluun kiusaamisen takia.

Opettajille ei ikinä valjennut, että minä reagoin vä.kival.lalla sellaiseen erittäin hienovaraiseen tyttöjenväliseen selkäänpuukotuskiusaamiseen. Ikinä ei tiennyt, puhutaanko minulle tänään ja ollaan kaveria vai käännytäänkö pois ja sitten merkitsevästi minua vilkuillen supatetaan jotain kaverille...

Sittemmin minulla on myös diagnosoitu Aspergerin oireyhtymä ja nyt aikuisen järjellä tajuan että osa väk.iva.llanpuuskistani oli tyylipuhtaita melttareita. Mikä ei tietenkään oikeuta v.äkiv.altaa, mutta ehkä selittää.

Sittemmin olen syyllistynyt sellaiseen kiusaamiseen, jonka julmuuden olen vasta paljon myöhemmin ymmärtänyt. Opiskeluaikana minulla oli riitaa yhden sällin kanssa, joten seuraavat kaksi vuotta teeskentelin ettei sitä ole olemassa. Katsoin siis aina läpi jos se oli samassa tilassa, jos se puhui olin kuin en olisi kuullut mitään jne. Tuosta tunnen vieläkin hiukan syyllisyyttä. Aika idiootti ihmishirviö sitä osaa nuori nainen olla.

Vierailija
387/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa täyttää kunnianloukkauksen tunnusmerkistön tämmöinen toiminta. 

Ei haittaa. Mielelläni maksan pikku sakot kunhan elämäni pilaaja kärsii.

Vierailija
388/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein kiusata, mutta ei tässä jälkeenpäin vatkaamisessakaan järkee, muistakaa että yleensä kiusaajat kiusaa, koska oikeasti ovat itse rassukoita. On pakko kiusata pahaa oloaan pois, kun ei älylliset lahjat oikein riitä siihen, että tajuaisi hakea apua omiin ongelmiin, esim. jos kiusaajalla vaikka rankkaa kotona. Hyvin usein on myös niin, että ne vanhemmat on semmosia vässyköitä, etteivät saa mitään rotia touhuun.  Ja monesti kun kiusaajien vanhempien kanssa keskustelee, niin alle minuutissa huomaa, että mistä lapsen käytös johtuu.  Ja voitte olla varmoja, että kiusaajat ovat juuri niin raukkamaisia, että heti jos nimi alkaa näkyä somessa tässä yhteydessä, alkaa itku omien oikeuksien perään, ja aletaan vaatimaan rangaistusta, koska ei kiusaajilla äly riitä sen tajuamiseen, että kun satuttaa toisia, niin on mahdollista saada itse "turpaan" toisin kuin  normaalilla järjellä toimiva ihminen, joka kyllä tiedostaa tämän.

Vierailija
389/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelota. Itse olen kouluaikaiset tapahtumat jo unohtanut, niillä ei ollut minulle suurta merkitystä. Seuraan nyt mielenkiinnolla miten vastapuoli yrittää ryvettää mainettani ja ketkä paikkakunnalla osallistuvat asiaan. Minulla on rahaa viedä asia oikeuteen ja oikeastaan nautin pienestä kiistelystä. Työnhausta ei ole minulle ongelmaa, koska työllistän itse n. Sata ihmistä paikkakunnallamme.

Tämä on muuten hyvä näkökulma. Jos kiusaajan luonne ei ole mihinkään muuttunut, hän voi aivan aidosti nauttia mustamaalauskampanjasta ja käräjille menosta -ja kiusatun väistämättömästä häviöstä.

Tällä loanheittokampanjalla kiusaaja voi vain hävitä. Vähintäänkin itsekunnioituksensa, todennäköisesti muidenkin kunnioituksen ja pahimmassa tapauksessa oikeudenkäyntikulut.

Vierailija
390/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, näenkö kohta oman nimeni tuollaisessa loanheittoryhmässä. Minä nimittäin jouduin yläasteaikoina muutamaan kertaan luokanvalvojan puhutteluun kiusaamisen takia.

Opettajille ei ikinä valjennut, että minä reagoin vä.kival.lalla sellaiseen erittäin hienovaraiseen tyttöjenväliseen selkäänpuukotuskiusaamiseen. Ikinä ei tiennyt, puhutaanko minulle tänään ja ollaan kaveria vai käännytäänkö pois ja sitten merkitsevästi minua vilkuillen supatetaan jotain kaverille...

Sittemmin minulla on myös diagnosoitu Aspergerin oireyhtymä ja nyt aikuisen järjellä tajuan että osa väk.iva.llanpuuskistani oli tyylipuhtaita melttareita. Mikä ei tietenkään oikeuta v.äkiv.altaa, mutta ehkä selittää.

Sittemmin olen syyllistynyt sellaiseen kiusaamiseen, jonka julmuuden olen vasta paljon myöhemmin ymmärtänyt. Opiskeluaikana minulla oli riitaa yhden sällin kanssa, joten seuraavat kaksi vuotta teeskentelin ettei sitä ole olemassa. Katsoin siis aina läpi jos se oli samassa tilassa, jos se puhui olin kuin en olisi kuullut mitään jne. Tuosta tunnen vieläkin hiukan syyllisyyttä. Aika idiootti ihmishirviö sitä osaa nuori nainen olla.

Onko kyseessä loanheitto, kun kertoo tosiasioita siitä, mitä kiusaaja on tehnyt?

Vierailija
391/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun se erittäin todennäköisesti EI kärsi, vaan nauttii. Sinä annat sille aseet käteen kiusata sinua vielä nytkin. Ensin osoitat, että vanha kiusaaminen meni todellakin perille, koska olet sallinut sen "pilata elämäsi" ja olet päättänyt viettää lopun ikääsi uhrina. Ja sitten oikein petaat tilaisuuden jatkaa kiusaamista käräjillä.

Tao kalloosi, että mitä käräjillä ilmi tuleekaan, on kiusaajan näkökulmasta noloa ja kiusallista vain sinulle. Sinä olet ollut heikko uhriutuja, ei hän.

Kukaan ei muuten voi pilata elämääsi kuin hetkellisesti, ellet sinä itse sitä salli.

t: itsekin kiusattu.

Vierailija
392/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista lukea noita palstoja. Kiusatuista paljastuu onnettomia, elämäänsä pettyneitä ihmisiä, jotka purkaa katkeruuttaan ympäriinsä. Poistattaisin nuo sivut ihan vaan sen takia, että nämä paljastuksia tekevät ihmiset joutuvat siellä itse naurunalaisiksi.

Vierailija
393/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja näin kiusatut elävät onnellisena elämänsä loppuun asti.

Siitä en tiedä mutta olo kyllä keveni kun vihdoinkin niljake sai joukkovoimalla lokaa omaankin naamaan.

Ap

Eli nyt kun olet itse kiusaaja niin se on ihanaa, voimaannuttavaa ja jotenkin hyväksyttävää. Sellasta siellä.

Selvästikään et ole itse koskaan joutunut kiusaamisen kohteeksi. Olet lapsellinen.

Vierailija
394/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei totuuden kertominen ole kunnianloukkaus. Todistajia on kymmeniä...

Luuletko että tässä kaikki malttaa pysyä totuudessa? Joku riittävän paatunut narsistikiusaaja keksii että tässähän on loistava tilaisuus kiusata jotakuta vielä jälkeenpäinkin ja leimata noi kiusaajiksi. 

Niinpä. Etenkin kuin siinä ketjussa, jossa kyseltiin mitä opettajat voivat tehdä kiusaajille, kävi selväksi, että kiusaajat itse helposti tekeytyvät uhriksi, jonka tekoja omat vanhemmatkaan eivät usko. Eli kannaattaako sitä sitten lähteä kiusaamaan somessa jotain väitettyä koulukiusaajaa?

Kuten sanottua, ne jotka tässä ketjussa kiihkeimmin kannattaa tällaista kostokampanjaa on todennäköisimmin itse häiriintyneitä paatuneita nettikiusaajia jotka ei edes välitä siitä onko kohde oikea kunhan vaan pääsee isolla joukolla spämmimään solvauksia. 

Juuri näin. Niin monta kertaa on varoittavia esimerkkejä nähty kun raivohullut mesoavat netissä leimaamassa ihmisiä, että riskit pitäis olla jo tiedossa. Tästäkin fb-kirjoittelusta tulee aiheutumaan varmuudella ongelmia myöa viattomille. Kiinnostaako se näitä kirjoittajia? Ei. Älkää olko tyhmiä. Kostoa ei kannata himoita hinnalla millä hyvänsä ja kenen tahansa kustannuksella.

Ohis

Kai tajuat, että maksimissaankin ne aiheutuvat ongelmat ovat naurettavan pieniä verrattuna niihin ongelmiin, mitä kiusaamisesta on jo ollut ja on mahdollisesti edelleen.

Vierailija
395/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista lukea noita palstoja. Kiusatuista paljastuu onnettomia, elämäänsä pettyneitä ihmisiä, jotka purkaa katkeruuttaan ympäriinsä. Poistattaisin nuo sivut ihan vaan sen takia, että nämä paljastuksia tekevät ihmiset joutuvat siellä itse naurunalaisiksi.

Kyllä nyt taas pelottaa ja poistatellaan.

Vierailija
396/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se tosi kumma. Miksihän nämä ihmiset ovat onnettomia, elämäänsä pettyneitä?

Vierailija
397/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä "raivohullua mesoamista" on se, jos ja kun toteaa rauhallisesti henkilö X.n kiusanneen henkilö Y:tä koulussa vuosina 1999-2004? Ja ehkä antaa vielä päälle muutaman esimerkin itse teoista.

Ihan asiallista tiedonvälitystä minun mielestäni.

Vierailija
398/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun se erittäin todennäköisesti EI kärsi, vaan nauttii. Sinä annat sille aseet käteen kiusata sinua vielä nytkin. Ensin osoitat, että vanha kiusaaminen meni todellakin perille, koska olet sallinut sen "pilata elämäsi" ja olet päättänyt viettää lopun ikääsi uhrina. Ja sitten oikein petaat tilaisuuden jatkaa kiusaamista käräjillä.

Tao kalloosi, että mitä käräjillä ilmi tuleekaan, on kiusaajan näkökulmasta noloa ja kiusallista vain sinulle. Sinä olet ollut heikko uhriutuja, ei hän.

Kukaan ei muuten voi pilata elämääsi kuin hetkellisesti, ellet sinä itse sitä salli.

t: itsekin kiusattu.

Valitettavasti olet väärässä. Menen mielelläni käräjille. Minulla ei ole mitään menetettävää. Toisin kuin hänellä. Väität että elämän voi pilata vain hetkellisesti. Vai niin. No kerro sitten miten saan liikuntakykyyni vaikuttavan rajoitteen pois, mikä johtuu kiusaamisesta?

Vierailija
399/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pelota. Itse olen kouluaikaiset tapahtumat jo unohtanut, niillä ei ollut minulle suurta merkitystä. Seuraan nyt mielenkiinnolla miten vastapuoli yrittää ryvettää mainettani ja ketkä paikkakunnalla osallistuvat asiaan. Minulla on rahaa viedä asia oikeuteen ja oikeastaan nautin pienestä kiistelystä. Työnhausta ei ole minulle ongelmaa, koska työllistän itse n. Sata ihmistä paikkakunnallamme.

Tämä on muuten hyvä näkökulma. Jos kiusaajan luonne ei ole mihinkään muuttunut, hän voi aivan aidosti nauttia mustamaalauskampanjasta ja käräjille menosta -ja kiusatun väistämättömästä häviöstä.

Tällä loanheittokampanjalla kiusaaja voi vain hävitä. Vähintäänkin itsekunnioituksensa, todennäköisesti muidenkin kunnioituksen ja pahimmassa tapauksessa oikeudenkäyntikulut.

Kiusatut eivät ole koskaan kasvaneet aikuisiksi. Kiusaajasi oli lapsi, joka ei ehkä tajunnut mitä teki.. sinä olet nyt aikuinen, aikuisen pitäisi tajuta, ettei lapsilta voi edellyttää aina järkevää, lainmukaista käytöstä.

Vierailija
400/545 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja voitte olla varmoja, että kiusaajat ovat juuri niin raukkamaisia, että heti jos nimi alkaa näkyä somessa tässä yhteydessä, alkaa itku omien oikeuksien perään."

Vaan eipä itketty oikeuksien perään kun itse kiusattiin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän