FB-ryhmissä alettu avautua kouluaikaisista kiusaamisista jopa nimiä mainiten
Täytyy sanoa että tunsin jopa mielihyvää kun yhden pahimman sontaläjän nimi loattiin julkisesti.
Tuossa ei ollut kyse mistään pikkulapsen kehittymättömyydestä vaan kiusaaminen jatkui aina lukion loppuun asti ja varmaan vielä sen jälkeenkin jossain muualla.
Kommentit (545)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minkään asteinen rikos kertoa OMASTA ELÄMÄSTÄÄN. KIusaaminen ei ole mikään helvetin YKSITYISASIA jos kiusaa jotakuta muuta kuin itseään. Omasta elämästään saa kiusattu kertoa, ja siihen OMAAN ELÄMÄÄN kuuluu myös, että kuka kiusasi ja miten.
Toisaalta kuka kirjoittaa historian.
Yleensä voittaja.
Jos a väittää b:n tehneen jotain, niin a ilmeisesti luulee voivansa kirjoittaa historiaa ja olevansa voittaja.
Toisaalta b taas tarjoaa a:lle jotain mitä a haluaa. Koska jos b olisi kuollut, niin ei historia sellaisenaan mahdollistaisi mitään muuta kuin tulkinnan tapahtumista ja sen kirjoittajan ilman toisen osapuolen osuutta asiaan.
Historiaa ei voi kirjoittaa uudestaan, mutta voiko historia olla kultakaivos? Onko tässä keksitty uusi keino saada talous nousuun?
Tai vain somekaivos, joka ei tuota oikein mitään muuta kuin uhriutumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa täyttää kunnianloukkauksen tunnusmerkistön tämmöinen toiminta.
Ei totuuden kertominen ole kunnianloukkaus. Todistajia on kymmeniä...
Voi se kyllä ollakin. Et voi esim. vapaasti kulkea mainostamassa jostain tietoosi saamaa ikivanhaa tuomiota kaikille tuomion saaneen naapureille vaan saat itse rangaistuksen tuosta.
Oikeuden antamat tuomiot ovat julkisia, eivät ne ole salaisuuksia. Niistä saa kertoa, se ei ole rikos.
Yhtään kiusaajia puolustelematta, eikö kiusatut ole vähän lapsellisia?
Kiusatusta kiusaajaksi ja vielä jälkijättöisesti. Luultavasti näistä voi myös nostaa syytteet, niin kuka taas voittaa? Ei ainakaan se alunperin kiusattu
Vierailija kirjoitti:
Olin itsekin rankasti kiusattu koko peruskouluiän enkä silti ymmärrä tuollaista käytöstä. Miksi vielä aikuisenakin pitää olla noin kiinni menneessä? Itse en todellakaan viitsi antaa kiusaajilleni huomiota kun en ole heitä nähnyt melkein kahteen vuosikymmeneen. Kuka tietää mitä heilläkin oli silloin meneillään kotona kun muut eivät näe.
Meidän yläasteella oli pari tällaista satunnaiskiusaajaa eli välillä nuo koitti uhota luokkalaisille. Noilla oli kotiolot aika klassisen surkeat eli päihdeperheet, väkivaltaa, sossu koitti tukea muttei vanhempia kiinnostanut muu kuin juotava ja muutenkin noista kuuli tarinoita joista ei oikein tiennyt että uskoako vai ei.
"Oikeuden antamat tuomiot ovat julkisia, eivät ne ole salaisuuksia. Niistä saa kertoa, se ei ole rikos." Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa täyttää kunnianloukkauksen tunnusmerkistön tämmöinen toiminta.
Ei totuuden kertominen ole kunnianloukkaus. Todistajia on kymmeniä...
Voi se kyllä ollakin. Et voi esim. vapaasti kulkea mainostamassa jostain tietoosi saamaa ikivanhaa tuomiota kaikille tuomion saaneen naapureille vaan saat itse rangaistuksen tuosta.
Oikeuden antamat tuomiot ovat julkisia, eivät ne ole salaisuuksia. Niistä saa kertoa, se ei ole rikos.
Laki on kanssasi eri mieltä, kuten sinulle on jo moneen kertaan todistettu.
Vierailija kirjoitti:
No, mua kiusas aikanaan (ihan fyysisestikin, lyömällä) nykyinen paikkakunnan isoimman yrityksen toimitusjohtaja.
En aio kirjoitella mihinkään...
Hyvä!
Juuri siksi se onkin nykyisin tj: oli asenne kunnossa jos kasvuiässä.
Vierailija kirjoitti:
"Oikeuden antamat tuomiot ovat julkisia, eivät ne ole salaisuuksia. Niistä saa kertoa, se ei ole rikos." Juuri näin.
Ei se toistamisella todeksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
Olin itsekin rankasti kiusattu koko peruskouluiän enkä silti ymmärrä tuollaista käytöstä. Miksi vielä aikuisenakin pitää olla noin kiinni menneessä? Itse en todellakaan viitsi antaa kiusaajilleni huomiota kun en ole heitä nähnyt melkein kahteen vuosikymmeneen. Kuka tietää mitä heilläkin oli silloin meneillään kotona kun muut eivät näe.
Mietipä jos et pysty päästämään irti. Jos koko koulutus kärsi kiusaamisesta, koulu meni pipariksi ja itsellesi tuli mittaamattomat vahingot. Eikö missään vaiheessa kävisi mielessä?
Sun ongelmat kotona eivät oikeuta purkamaan niitä minuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kiusaajat täällä nyt vetoavat oikeuteen? Eiväthän he ennenkään mistään tuollaisesta välittäneet... Onko pelkoa nyt perseessä?
Siellä puntit monella johtajalla tutisee. Noin minäkin reagoisin samassa tilanteessa.
Siis kuvitteletko sinä oikeasti, että jotkut tarinat kouluaikojen kiusaamisesta nyt vuosikymmenten jälkeen ja ilman mitään niitä tukevaa todistusaineistoa aiheuttaisivat käytännössä mitään pysyviä ongelmia kenellekään? Minkälaisia puntin tutinaa aiheuttavaa hankaluutta sinä oikein kuvittelet näillä jutuilla aiheuttavasi? Tietysti tilanne olisi hetken aikaa kiusallinen, mutta eipä se kauaa kestäisi. Varsinkin jonkun menestyvän henkilön nuoruuden tolloilut halutaan mielellään sivuuttaa nuoruuden hölmöilynä josta on kasvettu ulos.
Jotkut seksiahdistelusyytökset on siinä mielessä eri juttu, että ne usein liittyvät juuri senhetkiseen työhön ja uraan ja voivat siinä aiheuttaa vaikeuksia.
Jos mä lupaan Pipsalle pari tonttua siitä hyvästä, että tulee todistamaan sen seksiahdistelun myös, niin eiköhän tästä keissi saada.
No nyt on voimikset. Vähän jäi epäselväksi fantasioitko nyt kiusaajalle myös seksirikostaustan vai onko tarkoituksena maksaa Pipsalle perättömästä lausumasta.
Hyvä uutinen. Minkä taakseen jättää sen edestään löytää. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kiusaajat täällä nyt vetoavat oikeuteen? Eiväthän he ennenkään mistään tuollaisesta välittäneet... Onko pelkoa nyt perseessä?
Siellä puntit monella johtajalla tutisee. Noin minäkin reagoisin samassa tilanteessa.
Siis kuvitteletko sinä oikeasti, että jotkut tarinat kouluaikojen kiusaamisesta nyt vuosikymmenten jälkeen ja ilman mitään niitä tukevaa todistusaineistoa aiheuttaisivat käytännössä mitään pysyviä ongelmia kenellekään? Minkälaisia puntin tutinaa aiheuttavaa hankaluutta sinä oikein kuvittelet näillä jutuilla aiheuttavasi? Tietysti tilanne olisi hetken aikaa kiusallinen, mutta eipä se kauaa kestäisi. Varsinkin jonkun menestyvän henkilön nuoruuden tolloilut halutaan mielellään sivuuttaa nuoruuden hölmöilynä josta on kasvettu ulos.
Jotkut seksiahdistelusyytökset on siinä mielessä eri juttu, että ne usein liittyvät juuri senhetkiseen työhön ja uraan ja voivat siinä aiheuttaa vaikeuksia.
Ihmisiltä voi nykyään mennä työpaikka jos rohkenee olla sitä mieltä, että sukupuoli on biologinen juttu ja niitä on vain kaksi.
Maailma on mennyt todella pelottavaan suuntaan parissa vuodessa. Somekohu voi syntyä mitä mitättömimmästä asiasta, ihmiset on ihan raivohulluja pikkuasioiden takia ja työnantajat pelkäävät julkisuuskuvansa takia.
Nyt menee puurot ja vellit, ja Suomi ja USA sekaisin todella pahasti. Suomessa et lakia rikkomattomien somekommenttien takia potkuja saa, et luultavasti edes lakia rikkovien, saati sitten sen perusteella mitä joku toinen sinusta huutelee vailla minkäänlaista todistusaineistoa. Joku luottamustoimi saattaa jäädä välistä, ja siinä vaiheessa voikin sitten haastaa sen panettelijan oikeuteen. Ainoa porukka joiden elanto saattaa olla pahoista puheista kiinni on esiintyvät taiteilijat ja poliitikot, ehkä jotkut yrittäjät, eikä Suomessa edes pitkäkestoinen mustamaalaus- ja boikottikampanja ole hirveästi esim. Kärkkäistä heiluttanut.
Johtuisko siitä että kärkkäinen on oma pomonsa. Kohtalaisen moni muu isompien firmojen työläinen on saanut lähteä kun on muuttunut firmoille kiusalliseksi julkisuudeksi.
Vierailija kirjoitti:
"Olin aika kiva kiusaaja lopulta kuitenkin."
Kaikkea sitä saakin lukea. Melkoista selittelyä itsellesi parhain päin. Mikään ei edelleenkään oikeuta törkeään käytökseesi.
Jos ajatellaan suurvaltoja kiusaajina, niin kaikkea pahaa olisi voinut tapahtua kylmän sodan aikana.
Mietitään siltä näkökulmalta, niin oikeastaan meillä olikin ihan kivat suurvallat.
Mieti erilaisia todellisuuksia mitä kaikkea olisi ydinasevaltioiden keskellä voinut tapahtua.
Kyllä tuo on ihan kelvollinen teoria kivasta kiusaajasta. Aina löytyy niitä pahempiakin.
Kun juttelimme äskettäin päiväkodin pihalla vanhempien kesken kiusaajista, niin ehkä tällä toisella perheellä oli pahempi kiusa kuin meillä.
Meillä nimittäin oli täi ongelma ja heillä kihomadot. Nyt pakkasella oli kuulemma kätevä pakastaa vuodevaatteita. Sitten kun pohditaan edellisiä sukupolvia, niin toinen maailmansota oli aika paha kiusaajineen ja yleisenä kiusana, mutta onhan meilläkin nyt tämä korona omana kiusanaan.
Paha tässä on sitten pohtia että mikä on pahin kiusaaja.
Kausiflunssa nyt varmasti yleisesti kivoin kiusa yleisesti ottaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mä lupaan Pipsalle pari tonttua siitä hyvästä, että tulee todistamaan sen seksiahdistelun myös, niin eiköhän tästä keissi saada.
Pipsa ei halua muistella asiaa. Julkistat sen siitä huolimatta ja mainitset pipsankin. Lopputuloksena on se, että maksat korvauksia niin pipsalle kuin kiusaajallesikin + molempien ei aivan pienet oikeudenkäyntikulut.
Tuskin kuitenkaan opit asiasta mitään koska et vaikuta ihmiseltä joka oppii mistään mitään.
Kyllä Pipsa tahtoo, sillä Pipsalla ei ole liikaa käteistä.
Se että sinä myyt vaikka per**ttä pikkurahan vuoksi ei tarkoita että muutkin sitä tekisi.
Ei pelota. Itse olen kouluaikaiset tapahtumat jo unohtanut, niillä ei ollut minulle suurta merkitystä. Seuraan nyt mielenkiinnolla miten vastapuoli yrittää ryvettää mainettani ja ketkä paikkakunnalla osallistuvat asiaan. Minulla on rahaa viedä asia oikeuteen ja oikeastaan nautin pienestä kiistelystä. Työnhausta ei ole minulle ongelmaa, koska työllistän itse n. Sata ihmistä paikkakunnallamme.
Nuo asiat on hyvä tuoda julkisuuteen. Vaikuttaa nimityksiä ja muuhun kun henkilökuva täydentyy.
"Minkä taakseen jättää sen edestään löytää." Juurikin näin. Kiusaaminen ei unohdu, ei ikinä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt on voimikset. Vähän jäi epäselväksi fantasioitko nyt kiusaajalle myös seksirikostaustan vai onko tarkoituksena maksaa Pipsalle perättömästä lausumasta.
Sulta unohtuu se, että jos yksi pistää someen vähän uhrijuttua, niin kohta löytyy 10 muutakin. Etenkin jos hommassa on todenperäisyyttä takana.
En tykkää tästä asetelmasta mitä yritetään rakentaa tänne.
Että kiusatut olisi joukko sosialisteja vaatimassa kovempaa verotusta ja kiusaaja olisi johtaja ja henkilö joka olisi velkaa heille jotenkin yhteisestä historiasta. Se että historilla voitaisi tehdä talouskasvua.
En pidä tästä näkökulmasta yhtään.
Jos yksikin oikea mulkku paljastuu noissa FB-ryhmissä, annan puoltoääneni niille!