Miksi suomalaiset mammat kulkee kamalissa rytkyissä tunikoissa ja legginseissä?
Ylipäätään hävettää suomalaisten trikoo tyyli. Ei mitään ymmärrystä tai kiinnostusta edes opiskella pukeutumista. Ostakaa mieluummin laadukkaita vaatteita kuin halpoja rytkyjä kaapit täyteen marketeista tai halpakaupoista.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes huomaa toisten pukeutumista, en kiinnitä huomiota. Itse asiassa leggingsit ja joku tunika antaa kuvan lupsakasta ihmisestä.
No ei anna vaan halvasta, laiskasta, epäluotettavasta sekä itseään ja toisiakin väheksyvän kuvan
Millainen rusina-aivo tällaisia miettii? Paita ja kalsarit on normaalin ihmisen normaalit rytkyt. Hyväitsetuntoisen, joka on varma sukupuolestaan ja arvostaan. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://images.app.goo.gl/9Lts3G1BXdyFX7AB6
Tässä on yksi kuva siitä millaiseksi miellän leggins-tyylin. Tuosta voi korvata vielä yläosan hupparilla. Täällä jotkut taas puhuu eri asiasta eli siitä lähiömamma tunikassa-tyylistä.
EI EI EI
sukkahousut jalassa, ilman housuja.
nakyy kameli
nakyy kurvit, kaikki.
Katsomaan pakottamisesta kyse, koska on tilanteita esim kaupan kassalla jossa on todella vaikea pitaa katse jossain katossa tms.
En halua nahda naisen vartaloa ilman etta siita on sovittu.
Olen normaali heteronainen.
Lopettakaa tuo ns leggings muoti.
Kyse on naisista jotka haluavat naytella itseaan.
Olen nainen ja teidan mista on kyse.
Turha itkea jos tulee hairityksi tai toiset ei tykkaa siita ja antaa sivusilmaa.
Et ole tainnut nähdä naisia ja maailmaa kovin paljoa. Tiedän mitä vartalossa on näytti sitä tai ei. Eikä anna oikeutta loukata sivusilmäilyllä tai häiriköinnillä vaikka p er se vilkkuisi. Tietenkin saa tekeytyä joksikin, jota luulee hienoksi mutta älä paasaa siitä muille.
Vierailija kirjoitti:
Sori, mutta jotkut ei pidä farkkuja ja neuleita tyylikkäinä. Sellaiset kun pukee vaikka loafereiden kanssa niin voi haukotus...en tosiaan osta jotain vintage-neuletta kaappiin ja vihaa sen näkemistä joka elämän päivä, pue sitä tönkköjen joustamattomien farkkujen kanssa ja pidä jotain tylsiä matalakantaisia kenkiä vielä tämän asuhirvityksen kanssa.
Kirppareilta voin silti ostaa mieleisiäni vaatteita joita minulla onkin. Usein ne ovat käyttöikänsä päässä ja käytän ne loppuun. Eikö sekin ole ihan ekologista?
Miksi muuten vain klassinen tyyli edes mielletään tyylikkääksi? Kuka niin on päättänyt?
Tyylejä on monenlaisia mutta valitettavasti Suomessa on vallalla tyylittömyys.
Minulla ei ole koskaan ollut tunikoita ja leggingsejä, mutta tykkään pitää talvella villa/silkki pitkiä kalsareita housujen alla. Olen tylsä pukeutuja, ja yleensä minulla on päälläni housut ja pusero -yhdistelmä. Tykkään käyttää keveitä puuvillaisia alusasuja. Käytän aluspaitoja, koska antavat lämpöä ja ryhtiä pukeutumiseen. Kesällä kevyemmin.
Vierailija kirjoitti:
Halpa trikoo näyttää juuri siltä mitä on. Halvalta trikoolta.
And?
Vierailija kirjoitti:
Jos katsoo suomalaisten naispoliitikkojen tyylia ja pukeutumista, niin taytyy sanoa etta ei kai voi odottaa etta kansalaiset pukeutuisivat jos erittain hyvatuloiset poliitikot pukeutuvat kuten pukeutuvat.
Ja sama kyllakin miesten suhteen.
Summa Summarum. Suomi on niin koyha ja kaukana ja sisasiittoinen ettei ole rahaa eika halua pukeutua kauniisti, tai ottaa itsea tai muita huomioon.
Mistäs kaukaa sitä on tultu Suomea haukkumaan? Ei ihme ettei ole varaa kalliisiin.
Vierailija kirjoitti:
Opiskella pukeutumista? Melko säälittävää, jos joku opiskelee pukeutumista ja pukeutuu sitten oppien mukaan.
Olen tasan niin puusilmä että joudun erikseen "opiskelemaan" mikä näyttää hyvältä. Yläpeukutin silti, koska onhan tämä nyt totta 😂
Vierailija kirjoitti:
Turussakin näkee tyylikkäitä miehiä ja naisia. Johtuu varmaan kansainvälisestä vaikutuksesta. Täällä on aina asunut muitakin kuin suomalaisia metsäläisiä mörököllejä.
Vaikka, ei ne muuten vakuuta kummemmin, kuin että haluaa vaikuttaa kuteillaan. Minua ei erehdytetä kuteilla.
Vierailija kirjoitti:
Äitini opetti, että tyylikäs pukeutuminen alkaa jo alusvaatteista josta saa itseluottamusta ja joiden päälle muu pukeutuminen istuu hyvin. Uskon, että suomalaisnaisten ongelma on se, kun äidit eivät ole arvostaneet itseään, niin ei tytärkään osaa. Sen huomaa myös siinä miten kanssasisaret piikittelee toisiaan eivätkä arvosta vanhempiaan. Arvostus toisiaan kohtaan lähtee aina itsearvostuksesta. Vaikuttaa siltä, että se on aika heikkoa, kun seuraa tätä keskustelua täälläkin.
Seuraapa lahjakkaimpia ja älykkäimpiä naisia, onko heillä pääasiallisin tapa arvostaa itseään hyvin pukeutumalla ja kantaa huolta muiden mielipiteistä? Ei, paitsi jos pakko joissain tilanteissa idioottien arvostelun varalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://images.app.goo.gl/9Lts3G1BXdyFX7AB6
Tässä on yksi kuva siitä millaiseksi miellän leggins-tyylin. Tuosta voi korvata vielä yläosan hupparilla. Täällä jotkut taas puhuu eri asiasta eli siitä lähiömamma tunikassa-tyylistä.
EI EI EI
sukkahousut jalassa, ilman housuja.
nakyy kameli
nakyy kurvit, kaikki.
Katsomaan pakottamisesta kyse, koska on tilanteita esim kaupan kassalla jossa on todella vaikea pitaa katse jossain katossa tms.
En halua nahda naisen vartaloa ilman etta siita on sovittu.
Olen normaali heteronainen.
Lopettakaa tuo ns leggings muoti.
Kyse on naisista jotka haluavat naytella itseaan.
Olen nainen ja teidan mista on kyse.
Turha itkea jos tulee hairityksi tai toiset ei tykkaa siita ja antaa sivusilmaa.
Älä ihmeessä matkusta koskaan Jenkkeihin, ettei silmiä rupee särkemään! Siellä hyllyy kaikenkokoiset naiset legginseissä ja enemmän tai vähemmän lyhyissä t-paidoissa ja tunikoissa. Joillain on ilmeisesti vaan alushousut tommoisen pitkän paidan tai tunikan alla, ainakin näyttää siltä että nyt on alaosa jäänyt kotiin.
Kyllä suomalaiset naiset pukeutuvat tosi hyvin verrattuna tavisamerikkalaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn usein arkena lenkillä joten legginsien käyttö on käytännöllistä. Lisäksi legginssit (muuhun kuin urheiluun) ovat muotia maailmalla. Jos tunikalla tarkoitat perän peittävää paitaa niin sehän on myös hyvin käytännöllinen. Siihen huppari ja tyylikkäät lenkkarit niin on ihan siisti asu lämpimämpiin vuodenaikoihin kun liikkuu arkena ulkona.
Joku ja ap ovat itse pihalla, athleisure-termi ei ole kai tuttu? Minusta on vain kiva kun nykypäivänä naisen ei ole pakko vetää kymmentä ahdistavaa röijyä tai tönkköä mekkoa päälle, se on vapauttavaa.
En pukeudu röijyihin, mutta en myöskään yöpaitoihin päivällä. Legginsit urheillessa on ihan ok, mutta pitäisi olla myös tilannetajua pukeutua tilanteen mukaan. Trikoo ei pue ketään, mutta käy yöpaidasta.
Paha trikoofiksaatio. Trikoo on pahis. DDD No onhan siinä kai elastaanimikromuovia, mutta ilman sitä lököttää taas kaikki.
Seuraava aloitus. Miksi jotkut kokevat pakottavaa tarvetta saada arvostusta tyylikkäällä pukeutumisella?
Koska suomalaiset naiset ja miehet on niin fakin sex appeal, että se on ihan sama mihin me pukeudutaan. Mutta siitähän sä et tiedä mitään, puolulkkis.
Samaa ole ihmetellyt jo vuosia.
No minä panostan pukeutumiseen kevät-kesä-syksy aikoihin, mutta kun nyt on ollut tällainen hieman erilaisempi talvi lumipyryineen pitkästä aikaa, niin eipä ole tullut mieleen tyylikkäästi pukeutuminen. Tammikuussa, kun lunta pyrytti viikon putkeen ja teitä ei täällä päin Vantaata kunnolla aurattu, niin kaikista käytännöllisin puku olisi ollut pilkkihaalari. Mutta kun ei ollut saatavilla, niin päällä oli farkut, maiharit, talvitakki + asusteet.
Lunta oli neljä päivää meidänkin kerrostalon pihalla puoli reiteen asti, niin kun töihin lähti ja kotiin tuli olivat vaatteet ihan märät. Yritä siinä olla tyylikäs, kun rämpii tuiskussa, pakkasessa, tuulessa lumen läpi aamu varhaisella, jotta pääsee töihin. Työni taas on sellaista, että oikeasti parhaat vaatteet sitä tehdessä, olisivat juurikin tunika ja legginsit.
Ehkä sääolosuhteilla on jotain tekemistä siihen, etteivät suomalaiset naiset ja miehet ole kovin tyylikkäitä. Kaikki kun eivät pääse omalla autolla ovelta ovelle (tai jopa taksilla), työ ei ole siistiä toimistotyötä, niin joutuu sietämään kaikenlaisia kelejä kaduilla kulkiessa ja mm. töissä on työvaatteet talon puolesta. Tietenkin kesäisin on helpompaa toteuttaa siistiä ja kaunista pukeutumista, kun sää on siedettävää useampina päivinä ja viikkoina.
p.s. ja raha.. rahaa ei useimmilla ole laittaa laadukkaisiin ja kivoihin vaatteisiin, niin siksi suosiossa on markettien ja henkkamaukka tyylisten kauppojen valikoimat.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole koskaan ollut tunikoita ja leggingsejä, mutta tykkään pitää talvella villa/silkki pitkiä kalsareita housujen alla.
Ihan kuin ne kalsarit ei olisi myöskin leggingsit.
Kirjoituksestasi et ole tarkka, tai sitten olet koulujakäymätön.
Onpas on oikea sana.