Miksi suomalaiset mammat kulkee kamalissa rytkyissä tunikoissa ja legginseissä?
Ylipäätään hävettää suomalaisten trikoo tyyli. Ei mitään ymmärrystä tai kiinnostusta edes opiskella pukeutumista. Ostakaa mieluummin laadukkaita vaatteita kuin halpoja rytkyjä kaapit täyteen marketeista tai halpakaupoista.
Kommentit (120)
Sä et ihan oikeasti nää ihmisestä päältä päin millanen elämäntilanne sillä on. Ei kaikki ihmiset voi olla just sellasia kun sä toivoisit. Entä jos ne pitää omia vaatteitaan tyylikkäänä?
Ompas taas melkoista yleistystä. Itse olen tarkka pukeutumisestani.
https://images.app.goo.gl/9Lts3G1BXdyFX7AB6
Tässä on yksi kuva siitä millaiseksi miellän leggins-tyylin. Tuosta voi korvata vielä yläosan hupparilla. Täällä jotkut taas puhuu eri asiasta eli siitä lähiömamma tunikassa-tyylistä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on yksi kuva siitä millaiseksi miellän leggins-tyylin. Tuosta voi korvata vielä yläosan hupparilla. Täällä jotkut taas puhuu eri asiasta eli siitä lähiömamma tunikassa-tyylistä.
Oho, en huomannut, että kuvan housut ovatkin tekonahkaa tms. kiiltävää materiaalia.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on se ongelma, että tämä tyyli ei vaan sovi kaikille. Suomalaisnaiset voisivat katsoa peiliin, ennen kuin astuvat ulos.
Vierailija kirjoitti:
EI EI EI
sukkahousut jalassa, ilman housuja.
nakyy kameli
nakyy kurvit, kaikki.
Katsomaan pakottamisesta kyse, koska on tilanteita esim kaupan kassalla jossa on todella vaikea pitaa katse jossain katossa tms.
En halua nahda naisen vartaloa ilman etta siita on sovittu.
Olen normaali heteronainen.
Lopettakaa tuo ns leggings muoti.
Kyse on naisista jotka haluavat naytella itseaan.
Olen nainen ja teidan mista on kyse.
Turha itkea jos tulee hairityksi tai toiset ei tykkaa siita ja antaa sivusilmaa.
Halpa trikoo näyttää juuri siltä mitä on. Halvalta trikoolta.
Sori, mutta jotkut ei pidä farkkuja ja neuleita tyylikkäinä. Sellaiset kun pukee vaikka loafereiden kanssa niin voi haukotus...en tosiaan osta jotain vintage-neuletta kaappiin ja vihaa sen näkemistä joka elämän päivä, pue sitä tönkköjen joustamattomien farkkujen kanssa ja pidä jotain tylsiä matalakantaisia kenkiä vielä tämän asuhirvityksen kanssa.
Kirppareilta voin silti ostaa mieleisiäni vaatteita joita minulla onkin. Usein ne ovat käyttöikänsä päässä ja käytän ne loppuun. Eikö sekin ole ihan ekologista?
Miksi muuten vain klassinen tyyli edes mielletään tyylikkääksi? Kuka niin on päättänyt?
Vierailija kirjoitti:
Naiset voisivat hyvinkin opiskella pukeutumista tässä maassa. Ei se tarkoita matkimista. Klassinen pukeutuminen voi olla hyvinkin yksilöllistä. Onhan siinä huima ero, jos vertaa Suomen naapurimaiden naisten pukeutumiseen. Monet suomalaiset naiset eivät vain kertakaikkiaan omaa arvokkuutta ja tyylitajua. Ilmeisen huono itsetunto ja pelko tuoda esille feminiinisyyttään ja sitten päädytään niihin massarytkyihin.
Samanlaisia tyylittömiä ovat suomalaiset miehetkin - mikset heitä hauku?
Kehoitan muutenkin muuttamaan muualle, jos on noin tuskastuttavaa toisten pukeutuminen.
Hanki elämä anyway.
Jos katsoo suomalaisten naispoliitikkojen tyylia ja pukeutumista, niin taytyy sanoa etta ei kai voi odottaa etta kansalaiset pukeutuisivat jos erittain hyvatuloiset poliitikot pukeutuvat kuten pukeutuvat.
Ja sama kyllakin miesten suhteen.
Summa Summarum. Suomi on niin koyha ja kaukana ja sisasiittoinen ettei ole rahaa eika halua pukeutua kauniisti, tai ottaa itsea tai muita huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Halpa trikoo näyttää juuri siltä mitä on. Halvalta trikoolta.
Mitä sitten, moni ihminen ei viitsi tai voi laittaa pukeutumiseensa isoja rahoja, Lidlistä kun saa ihan hyviä kuteita tosi halpaan hintaan, niin ne riittää monille.
Pukeudun juuri niin kuin itse haluan ja sellaisiin vaatteisiin jotka tuntuvat hyviltä päällä. Jos ei kestä katsoa niin voi voi, on sulla vaikea elämä, otan osaa. Laita vaikka silmälaput tai jää kotiin niin ei tarvitse katsella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI EI EI
nakyy kameli
nakyy kurvit, kaikki.
Katsomaan pakottamisesta kyse, koska on tilanteita esim kaupan kassalla jossa on todella vaikea pitaa katse jossain katossa tms.
Turha itkea jos tulee hairityksi tai toiset ei tykkaa siita ja antaa sivusilmaa.
Mitkä muodot, kameli, kurvit? Nuo leggarit on kaupunkikäyttöön ja varmasti ei valmisteta sellaisiksi, että näkyy läpi. Naisella on hoikka ja suora vartalokin, siro. Tietty jos tanakka vetää tämän asun päälle niin vaikutelma on toinen.
Jokainen saa pukeutua kuten haluaa. Miehet ja naiset.
Turpa kii puolulkkis mamma. Suomalaiset mammat voi pukeutua vaikka pieruverkkareihin ja ovat silti 1000x sua sexympiä.
T. Suomifaija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset voisivat hyvinkin opiskella pukeutumista tässä maassa. Ei se tarkoita matkimista. Klassinen pukeutuminen voi olla hyvinkin yksilöllistä. Onhan siinä huima ero, jos vertaa Suomen naapurimaiden naisten pukeutumiseen. Monet suomalaiset naiset eivät vain kertakaikkiaan omaa arvokkuutta ja tyylitajua. Ilmeisen huono itsetunto ja pelko tuoda esille feminiinisyyttään ja sitten päädytään niihin massarytkyihin.
Samanlaisia tyylittömiä ovat suomalaiset miehetkin - mikset heitä hauku?
Kehoitan muutenkin muuttamaan muualle, jos on noin tuskastuttavaa toisten
Hanki elämä anyway.
Tässähän vaan herätellään keskustelua pukeutumisesta ja totta..Miehetkin voivat opiskella pukeutumista ja monet osaavatkin pukeutua tyylikkäästi. Onneksi 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI EI EI
nakyy kameli
nakyy kurvit, kaikki.
Huh huh, onpa sulla vaikea elämä. Minä viis veisaan, mitä muilla on päällä, pääasia, että on puhtaat vaatteet ja puhdas ihminen, muusta ei väliä, sillä kammoksun pahoja hajuja.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa pukeutua kuten haluaa. Miehet ja naiset.
Valitettavasti. Vaikka tekisi mieli sakottaa. Vitsi, vitsi 😄
Vierailija kirjoitti:
Jos katsoo suomalaisten naispoliitikkojen tyylia ja pukeutumista, niin taytyy sanoa etta ei kai voi odottaa etta kansalaiset pukeutuisivat jos erittain hyvatuloiset poliitikot pukeutuvat kuten pukeutuvat.
Ja sama kyllakin miesten suhteen.
Summa Summarum. Suomi on niin koyha ja kaukana ja sisasiittoinen ettei ole rahaa eika halua pukeutua kauniisti, tai ottaa itsea tai muita huomioon.
Rumat ne vaatteilla koreilee. Tämä sanonta kuvaa hyvin suomalaisten mentaliteettiä kun vaatteista puhutaan
Tämä on niin totta. Siihen, kun lisätään, että ei panosteta kunnon alusvaatteisiin ja makkarat pursuaa epäedullisesti halpojen kankaiden läpi. Tai muuten vaan halvat alusvaatteet eivät imartele vaatetta joka ei istu kunnolla.