Miksi suomalaiset mammat kulkee kamalissa rytkyissä tunikoissa ja legginseissä?
Ylipäätään hävettää suomalaisten trikoo tyyli. Ei mitään ymmärrystä tai kiinnostusta edes opiskella pukeutumista. Ostakaa mieluummin laadukkaita vaatteita kuin halpoja rytkyjä kaapit täyteen marketeista tai halpakaupoista.
Kommentit (120)
Koska ei kiinnosta. Ja tolleen pukeutumalla ei tartte kuunnella miehiltä h*orittelua tai viheltelyä eikä itä-afrikan tuliaiset lähde seuraamaan.
Ap se on SUOJAVAATE. koska niin vaan on helpompaa ja saa olla rauhassa.
Meidän naisten elämäntehtävä kun EI ole tarjota miehille silmäniloa.
Minulla ei ole yhtään tunikaa, ja leggingsit ovat tähän säähän vähän kylmät, mutta etkö mitenkään voisi paheksua esim. toppahousujani?
Näin viimeisellä kolmanneksella raskaana pukeudun just trikoisiin ja tunikoihin, koska se on mukavaa enkä halua käyttää rahoja äitiysvaatteisiin. :)
Äitini opetti, että tyylikäs pukeutuminen alkaa jo alusvaatteista josta saa itseluottamusta ja joiden päälle muu pukeutuminen istuu hyvin. Uskon, että suomalaisnaisten ongelma on se, kun äidit eivät ole arvostaneet itseään, niin ei tytärkään osaa. Sen huomaa myös siinä miten kanssasisaret piikittelee toisiaan eivätkä arvosta vanhempiaan. Arvostus toisiaan kohtaan lähtee aina itsearvostuksesta. Vaikuttaa siltä, että se on aika heikkoa, kun seuraa tätä keskustelua täälläkin.
Käyn usein arkena lenkillä joten legginsien käyttö on käytännöllistä. Lisäksi legginssit (muuhun kuin urheiluun) ovat muotia maailmalla. Jos tunikalla tarkoitat perän peittävää paitaa niin sehän on myös hyvin käytännöllinen. Siihen huppari ja tyylikkäät lenkkarit niin on ihan siisti asu lämpimämpiin vuodenaikoihin kun liikkuu arkena ulkona.
Joku ja ap ovat itse pihalla, athleisure-termi ei ole kai tuttu? Minusta on vain kiva kun nykypäivänä naisen ei ole pakko vetää kymmentä ahdistavaa röijyä tai tönkköä mekkoa päälle, se on vapauttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Näin viimeisellä kolmanneksella raskaana pukeudun just trikoisiin ja tunikoihin, koska se on mukavaa enkä halua käyttää rahoja äitiysvaatteisiin. :)
Ok. Mikset halua käyttää rahoja itseesi? Samoilla rahoilla saa paremmannäköisiäkin vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Käyn usein arkena lenkillä joten legginsien käyttö on käytännöllistä. Lisäksi legginssit (muuhun kuin urheiluun) ovat muotia maailmalla. Jos tunikalla tarkoitat perän peittävää paitaa niin sehän on myös hyvin käytännöllinen. Siihen huppari ja tyylikkäät lenkkarit niin on ihan siisti asu lämpimämpiin vuodenaikoihin kun liikkuu arkena ulkona.
Joku ja ap ovat itse pihalla, athleisure-termi ei ole kai tuttu? Minusta on vain kiva kun nykypäivänä naisen ei ole pakko vetää kymmentä ahdistavaa röijyä tai tönkköä mekkoa päälle, se on vapauttavaa.
En pukeudu röijyihin, mutta en myöskään yöpaitoihin päivällä. Legginsit urheillessa on ihan ok, mutta pitäisi olla myös tilannetajua pukeutua tilanteen mukaan. Trikoo ei pue ketään, mutta käy yöpaidasta.
Vierailija kirjoitti:
Kulkee ne naiset muuallakin ihan samanlaisissa vaatteissa. :D Naurattaa suomalaiset jotka luulevat, että kaikkialla muualla naiset ovat jotain muodin edelläkävijöitä.
T: Monessa eri maassa asunut
Toinen monessa maassa asunut nainen tassa:
Valitettavasti Suomessa ei (enaa) arvosteta kauneutta, pukeutumista - nakeehan sen naista taman keskustelun asenteista, joissa nakyy ettei oteta paitsi itsea myoskaan toisia huomioon, en tieda mita tama on.
Totta muuallakin on "valja paita ja leggingssit tyylia", mutta mielestani siina on usein yritysta, nakee etta on nahty vaivaa pukeutumisen ja ulkonaon suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole yhtään tunikaa, ja leggingsit ovat tähän säähän vähän kylmät, mutta etkö mitenkään voisi paheksua esim. toppahousujani?
Toppahousut on ihan ok näillä keleillä. Etenkin värikkäät sporttiset. Musta toppavaatetus päästä jalkoihin on mauton ja tylsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Mikset halua käyttää rahoja itseesi? Samoilla rahoilla saa paremmannäköisiäkin vaatteita.
Koska pyrin käyttämään mahdollisimman vähän rahaa/kuluttamaan asioihin, jotka ovat vain väliaikaisia. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä ole käyttänyt rahaa vaatteisiin koska ei ole kuin vatsa kasvanut! Trikoot venyvät ;)
Miksi ei saa pukeutua niinkun itse haluaa?
Mä en edes omista muita housuja kun legginssejä ja kollareita.
Ehkä joku kokee ne mukaviksi.
Itselläni on ikävä sitä, että saa laittaa nätit vaatteet aamuisin päälle, vähän meikata ja laittaa hiukset. Korona-ajan univormu kollarit ja huppari alkaa jo kyllästyttää.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen raskaana ja en nyt tiedä olenko tyylikäs vai en, kun mulla on legginsien ja tunikan sijasta sukkikset ja mekko. Ostin just jonkun joustohameen Uffista. Se ei ole raskaushame, mutta menee kyllä varmaan raskauden loppuun asti. Maksoi 5 euroa.
Venäjä:
https://yle.fi/uutiset/3-10731326
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006248448.html
Italia:
https://yle.fi/uutiset/3-11176455
https://toisiinmaisemiin.com/rooman-parhaat-palat-loytyvat-monumenttien…
Huonon itsetunnon omaava suomalainen näkee täällä vain ne pieruverkkarit ja muualla vain ne korkkarit ja hameet, ollen sokea kaikelle ihan tavallisen ihmisen pukeutumiselle.
Minä ostan kestäviä vaatteita ja pukeudun tyylikkäästi. Hyvät neuleet ja housut kestävät jopa vuosikymmenen, kun niitä huoltaa hyvin eikä tunge joka välissä pesukoneeseen. Se ero trikoissa ja laadukkaissa vaatteissa on, että tuuletus riittää. Laiskuus taitaa olla yksi syy kanssasisarten pukeutumiseen. Ei jakseta nähdä vaivaa garderobin eteen. Monet vanhemmat naiset pukeutuvat kyllä klassisen tyylikkäästi.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä joku kokee ne mukaviksi.
Itselläni on ikävä sitä, että saa laittaa nätit vaatteet aamuisin päälle, vähän meikata ja laittaa hiukset. Korona-ajan univormu kollarit ja huppari alkaa jo kyllästyttää.
No mikset laita? Mä olen ollut etänä jo vuoden ja mä pukeudun mekkoon ja sukkiksiin joka päivä. Tosin mä en edes omista kollareita ja huppareita, joten paha niihin olisikaan pukeutua. :D
Vierailija kirjoitti:
Naiset voisivat hyvinkin opiskella pukeutumista tässä maassa. Ei se tarkoita matkimista. Klassinen pukeutuminen voi olla hyvinkin yksilöllistä. Onhan siinä huima ero, jos vertaa Suomen naapurimaiden naisten pukeutumiseen. Monet suomalaiset naiset eivät vain kertakaikkiaan omaa arvokkuutta ja tyylitajua. Ilmeisen huono itsetunto ja pelko tuoda esille feminiinisyyttään ja sitten päädytään niihin massarytkyihin.
Olet oikeassa, suomalaiset naiset viis välittävät arvokkuudestaan, vaan mieluimmin käyttävät tulonsa perheen hyväksi, maksavat kiltisti puolet perheen kuluista - sähköstä, vuokrasta ja ruuasta. Mieluimmin ostavat lapsilleen talvihaalarin ja lämpimät kengät, oli ne miten kalliit tahansa, kuin panostaisivat 5000€ silikonirintoihin, 2000€ talvitakkiin tai 300€ kampaukseen tai rakennekynsiin.
Ja päivätyön ohella tekevät kotityöt, hoitavat lapset ja auttavat iäkkäitä vanhempia arkisissa asioissa, että pärjäisivät kotona.
Suomalainen nainen on ollut aina hyvin perhekeskeinen ja laittanut muiden edun, erityisesti lasten edun, omien edelle, toisin kuin ne tyylikkäät idän naiset, joiden lapset laitetaan hoitoon jo vauvana isovanhemmille ja miehen kunniatehtävä on elättää perhe ja puoliso ja maksaa myös puolison ylläpito tyylikkyydestä ja viimmeistä muodista, joka suomalaisesta miehestä usein kuulostaa vieraalta.
Mä olen vähän sitä mieltä, että nätit ns. naiselliset vaatteet sopivat vain siroille ja/tai laihoille naisille. Olen 100kg nuori nainen ja ei mun päällä näytä oikein mikään hyvältä, joten se on se ja sama mitä laitan päälle kun hirveältä näytän silti.
Ne kauppatunikat on vähän parempaa vaatetta ja kauppalegginssit on ehjät.
Näkisitpä kotivaatteet😂.