Olen kurkkuani myöten täynnä tuota jaksetaan vielä hetki -mantraa!
Haistakoot pitkän peen! Samaa hoettiin jo viime keväänä, eikä mikään ole muuttunut! Rokotuksia ei normaali väestö saa moneen kuukauteen, jos koskaan, ja näin ollen se ”hetki” on vielä pitkä!
Kommentit (108)
Pelolla on helppo hallita on varmaan huulipuna hallitus todennut ja mitään kiireitä?
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan keväällä puhuttu että tämä kestäisi enää vain hetken. Tai sitten seurataan eri medioita. Minun uutisissani puhuttiin, että syksyllä tulee toinen aalto. Niin kuin tulikin. Sitten puhuttiin, että loppuvuodesta rokotteet valmistuu. Niin tapahtuikin. Nyt puhutaan, että kesällä saattaa tartunnat laskea rokotteiden ja kausivaihtelun ansiosta. Siihen ei ole pitkä aika, joten pitää jaksaa sinne ja katsoa toteutuuko se.
Jos kuvittelee, että tällaisen epidemian kanssa "jaksakaa vielä hetki" tarkoittaa jotain muutamia viikkoja, niin ihan itseään saa syyttää.
Ja muutenkin lapsellista kiukutella ja haistatella jollekin taholle, jolla ei ole valtuuksia määrätä miten virus etenee ja käyttäytyy.
Mua ei huoleta virus pätkääkään vaan rajoitukset. Sama tyyppi joka nyt puhisibihrat täristen kuinka lasten harrastuksia ei saa sallia on sama tyyppi joka ei halunnut vuosi sitten että koronan tuloa yritetään estää. Ja valitettavasti tämä henkilö, kuten myös esim. "ei me mitään spektaakkeleita tämän vuoksi aleta järjestää" -pääministerimme pystyvät hyvin tehokkaasti pilaamaan minun elämäni. Enkä tarkoita sitä ettei pääse baariin vaan sitä että elämänhalu on totaalisesti viety. Ainoa mikä saa jaksamaan on raivo siitä että nuo k-päät voittaisivat.
En minäkään enää jaksa. Olen ihan kyllästynyt.
En ole voimaantunut enkä löytänyt korvaavia harrastuksia koko aikana. Heti kun uskallan palaan niihin mun entisiin huveihini.
Mutta persuja käyn äänestämässä ihan vaikka kiusallani!
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on täysin väärä asenne. Kun asennoidut niinpäin, että tämä kestää iäti, niin sitten ilahdut jos ja kun rajoitukset loppuvat. Nyt nillität, koska odotat loppua koko ajan.
Jos tietäisin että tämä jatkuu ikuisesti tai vaikka vielä 3-4 vuotta, päästäisin itseni päiviltä välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tästä tilanteesta tekee muka niin vaikean ? Ei pääse ryyppäämään? Ei jääkiekkomatsiin? Ei katsomaan vesalan puupää bändiä? Mikä? Kertokaa
Eniten se, kun näkee, miten 2. asteen etäopiskelussa nuoret kuihtuu ja uupuu. Elämä on kapeaa verrattuna normaalioloihin, koulunkäynnistä on jäljellä vain työläs ja raskas osuus ja sekin on lusittava itsekseen kotona. Sosiaalinen elämä on suppeaa, ei oikein ole paikkoja mihin mennä eikä bileitä eikä mitään, monet haluaa jollain tavalla noudattaa rajoituksia vaikka nuoria koko ajan haukutaankin. Oikeasti tässä nyt tuotetaan uupuneita ja syrjäytyneitä ikäluokkia, ikävuosilla 16-19 on todella iso suuntaa-antava merkitys loppuelämän kannalta. Osalla porukasta ote kirpoaa, kun normaalisti koulua käydessä pysyisi asioissa kiinni ja kasvaisi siinä samalla.
Tuo tuntuu vaan niin epäreilulta. Monet 2. asteen nuoret on olleet kuukausi tolkulla etäopetuksessa, ammatillisella puolella kohta jopa vuoden.
Helsingissä 13% on keskeyttänyt ammattikoulutuksen ja jäänyt kotiin makaamaan. Luuletteko että ne sieltä hyvässä kunnossa lähtee v. 2023 yhteishakuun kun taas EHKÄ varmuudella saa lähiopetusta ja pääsee harjoittelemaan käytännössä jne? Töihinkään eivät voi mennä kun rajoitusten vuoksi ei ole näitä plokkarihommia ym, rajoituksista johtuvien irtisanomisten myötä alle 25-vuotiaiden työttömyys on muutenkin kaksinkertaistunut
Vierailija kirjoitti:
Tuolla on vanhainkodit yms täynnä vanhuksia, jotka eivät ole nähneet lapsenlapsiaan piiitkäään aikaan! Täällä hienohelmat vollottaa kun ei pääse finnkinoon ahmimaan poppareita. Surkimukset.
Mulla ei ole ollut isovanhempia sen jälkeen kun täytin 10, ei ole puolisoa eikä lapsiakaan. Se leffateatterissa popparin ahmiminen on oikeasti ollut mun elämän harvoja iloja, ihanaa nähdä ystäväporukoita ja pariskuntia ja edes ulkopuolisena kuunnella sitä puheensorinaa, nähdä iloisia ilmeitä, ylipäätään se että näkee ihmisiä, ja sitten ottaa pikku todellisuuspako pariksi tunniksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Itseä vtuttaa etätyöntekijät, joiden pää ei kestä mitään. Itse olen ollut koko koronan ajan hoitotyössä, enkä jaksa yhtään mitään paskanjauhamista sohvalta.”
Kuules hoitsuli. Etätyö EI tarkoita sohvalla oleilua, sama työ etäältä hoidetaan kuin työpaikallakin!
Kliseistä yleistämistä nyt ja ennakkoasennetta! Ihan kuin joku sanoisi hoitsulille, että käyt työssäsi vain sen lääkekaapin avaimen takia.
Älä ylennä itseäsi, anna arvo kaikille. Kyllä täällä etäällä kestetään!Sanoo tyyppi, joka kutsuu toista "hoitsuliksi".
Nämä hoitsulit ovat niitä, joiden joukossa ovat kaikkein suurimmat tartuntaryppäät. Se on todistettu asia. Helsingissäkin 80 hoitokotia koronassa, ja näissä enemmän koronatapauksia kuin muussa väestössä. Sitten vastaavaa tilannetta sairaaloissakin. Koronaa geriatrisilla, ja syöpäostoilla.
Nämä kaikki ongelmnsa he haluavat projisoida toisiin ihmisiin jatkuvilla rajoituksilla, vaikka toki muut pääsisivät helommalla, kun nämä hoitsulit, ja lääkärit vain itse rokottaisivat itsensä ja hoidettavansa.
Mutta ei riitä! Jokin psykologinen tarve, tai pelko siihen liittyy, että tarvii saada muut syyllisiksi, ja hoitamaan asiat, niin kuin he haluavat.
Se on projektio ylhäältä alas.
Niinpä. Toiset joutuu päivittäin menemään sinne tartuntojen ääreen ja tekemään töitä siellä. Ihmetteletkö, että siihen liittyy joku pelko? Hoitsulitkin on ihmisiä joilla on perheet. Läheisiä riskiryhmässä.
Ei ole vaihtoehto herätä 10min ennen töitä kotoa, aloitella etätyöt mukavasti kotisohvalla samalla aamukahvia hörppien. Naurettavaa tulla kertomaan, että etätyö vie saman ajan työtä kuin toimistolla. Eiköhän jokainen ole kotona omassa rauhassa tehokkaampi kuin töissä missä osa ajasta menee työkavereiden kanssa keskusteluun yms. "turhaan". Vessatauoilla varmasti laitatte pyykkikonetta pyörimään, lapsille ruokaa mikroon yms. Ja myöskään työmatkoja auton lämmityksineen/bussin odotuksineen ei nyt ole ollenkaan.
Hoitsuleilta vietiin lomat ja lakisääteiset vuorokausilevot. Tilalle tuli tukalat suojavarusteet ja syyllistäminen, kuinka me tuomme taudin osastoille. No, meidän on pakko kulkea. Ja vapaalla olemme ihan saman arvoisia ihmisiä kuin sinäkin. Jos ravintolat on auki niin saamme käydä niissä, käydä kaupassa vaikka monta kertaa päivässä, tavata ystäviä.
Kerro vielä ammattisi niin ilman kenenkään ylentämistä/alentamista keksin sulle yhtä kivan lempinimen kuin tuo "hoitsuli" on. Sitten ollaan saman arvoisia senkin suhteen.
Onko kukaan vielä maininnut, että korona ei ole vaikuttanut elämään millään tavalla? Ainoa havaittava rajoitus poistui kesällä, kun baarit aukesi.
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Olen aivan järkyttävän kyllästynyt ihan kaikkeen. "Me ollaan kaikki yhdessä tässä." Ei olla, jotkut leffastarat ja muut vaan lentelee sinne ja tänne, vituttaa ne ja niiden yksityiskoneet ja leveily.
Kuka estää sinua elämästä elämääsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua huolettaa teidän heikoimpien puolesta, että romahdatte näin pienestä. Toivottavasti olette edes jonkun avun piirissä, ja saisitte kunnolla tukea, ettei kävisi todella huonosti.
Lässynlää. Koronakyllästymisestä kannattaisi puhua asiallisesti ja ymmärtää, että se ei kosketa ihan pelkästään niitä kyllästyneitä. Kyse ei myöskään ole mistään heikkojen romahtamisesta vaan esim. siitä, että meilläkään töissä ei "kukaan" enää jaksa käyttää maskia. Ja ihan sama, kun kaupoissa katsoo ihmisten käyttäytymistä. Kaikkia vaan ei kiinnosta enää ja maski on naamalla pelkästään julkisen paineen takia. Harva desinfioi käsiään jne.
Kuka käskee pitää maskia? Sen hyöty on marginaalinen ja silti 90 % ihmisistä käyttää sitä, vaikkei ole mikään pakko. Ja ei, korona ei räjähdysmäisesti lähtisi leviämään, jos moni kulkisi ilman maskia tuolla ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on täysin väärä asenne. Kun asennoidut niinpäin, että tämä kestää iäti, niin sitten ilahdut jos ja kun rajoitukset loppuvat. Nyt nillität, koska odotat loppua koko ajan.
Jos tietäisin että tämä jatkuu ikuisesti tai vaikka vielä 3-4 vuotta, päästäisin itseni päiviltä välittömästi.
Miksi ihmeessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla on vanhainkodit yms täynnä vanhuksia, jotka eivät ole nähneet lapsenlapsiaan piiitkäään aikaan! Täällä hienohelmat vollottaa kun ei pääse finnkinoon ahmimaan poppareita. Surkimukset.
Mulla ei ole ollut isovanhempia sen jälkeen kun täytin 10, ei ole puolisoa eikä lapsiakaan. Se leffateatterissa popparin ahmiminen on oikeasti ollut mun elämän harvoja iloja, ihanaa nähdä ystäväporukoita ja pariskuntia ja edes ulkopuolisena kuunnella sitä puheensorinaa, nähdä iloisia ilmeitä, ylipäätään se että näkee ihmisiä, ja sitten ottaa pikku todellisuuspako pariksi tunniksi.
Älä välitä. Tuo toisia surkimuksiksi kutsuva ei voi edes kuvitella, että joku miettii muutakin kuin omaa napaansa. Ylimielinen ja omahyväinen. Suurin osa ihmisistä ei onneksi ole noin kylmiä ja tylyjä.
Olen itsekin kyllästynyt jaksamaan koronaa, mutta en vain omasta puolestani. Näen niin paljon ympärillä tätä pahoinvointia, mikä tulee lisääntymään, että se ahdistaa. En ole romahtamassa ja viihdyn kotona, mutta olisi se kiva edes joskus halutessaan käydä vaikka siellä leffassa (ahmimassa poppareita :D) tai ravintolassa syömässä huolettomasti. Puhumattakaan tosiaan heistä joilla se joku kuntosalitunti kerran viikossa tms. on kohokohta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua huolettaa teidän heikoimpien puolesta, että romahdatte näin pienestä. Toivottavasti olette edes jonkun avun piirissä, ja saisitte kunnolla tukea, ettei kävisi todella huonosti.
Lässynlää. Koronakyllästymisestä kannattaisi puhua asiallisesti ja ymmärtää, että se ei kosketa ihan pelkästään niitä kyllästyneitä. Kyse ei myöskään ole mistään heikkojen romahtamisesta vaan esim. siitä, että meilläkään töissä ei "kukaan" enää jaksa käyttää maskia. Ja ihan sama, kun kaupoissa katsoo ihmisten käyttäytymistä. Kaikkia vaan ei kiinnosta enää ja maski on naamalla pelkästään julkisen paineen takia. Harva desinfioi käsiään jne.
Kuka käskee pitää maskia? Sen hyöty on marginaalinen ja silti 90 % ihmisistä käyttää sitä, vaikkei ole mikään pakko. Ja ei, korona ei räjähdysmäisesti lähtisi leviämään, jos moni kulkisi ilman maskia tuolla ulkona.
Hoitoalalla työnantaja käskee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ulise.
Rokotukset ovat käynnissä ja hetki pitää vielä jaksaa.
Viime keväänä oli täysin eri juttu -silloin ei edes tiedetty onnistutaanko mitään rokotetta ylipäätään kehittämään! Näinkö lyhyt on muistisi?
Älä viitti. Virus muuntautuu koko ajan ja nyt annettavat rokotteet eivät tehoa kaikkiin muunnoksiin. Sitten koko ruljanssi alkaa taas alusta ja taas "pitää jaksaa hetki".
Eli me vaan kuollaan kaikki.
Sanavalinnoista on kyse. Hetki on hetki. Pidempi aila on pidempi aika. Se on, miten sovitaan ja mihin sitä vertaa. Maailmankaikkeudessa ihmisen elämä on hetki. Ihmisen elämässä 10 min tai 1 viikko on hetki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä?
Koska ei tämä ole mitään elämää. Vain olemista ajassa. Töissä, ja sitten kotona. Vailla ihmiskontakteja, vailla suunnitelmia, vailla mitään mitä enää elämältä odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut nyt vuoden sulkeutuneena yksiööni etätöissä poistuen ainoastaan kauppaan tai pienelle juoksulenkille. Olo on kieltämättä vähän ummehtunut.
story of my life
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on silkkaa huijausta, maalitolppia siirrellään jatkuvasti tuolla "jaksakaa vielä vähän"-lässyttämisellä, joka on kusetusta.
En mä oo kyllä huomannut mitään maalitolppien siirtelyä? Mitä hiton mediaa te kaikki tästä valittavat oikein seuraatte?
Koko ajan on ollut tiedossa että pandemian käytöstä on todella mahdotonta ennustaa etenkin kun on kyseessä näinkin tuntematon virus.
Onneksi en juuri seuraa uutisia nykyään, niin ei tarvitse koronahöpinöistäkään välittää.