Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se oikeesti yleistäkin että aikuiset ihmiset tuhlaa koko palkkansa aina kuukauden aikana eikä säästöjä ole?

Vierailija
15.02.2021 |

Jotenkin ihan uskomatonta. Jos oisi vaikka 2000e nettopalkka mikä varmaan on aika keskimääräinen, ja jos vuokraan menisi 1000 euroa (yksiö-kaksio hesan keskustassa eli kallein mahdollinen yhden ihmisen asunto), tostahan jää vielä tonni, en ymmärrä miten voi elää niin että tuhlaa kaikki rahat ennen seuraavaa palkkapäivää?

Kommentit (131)

Vierailija
101/131 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse säästän ja tuhlaan rahaa oikein kunnolla vuosittaisten lomamatkojeni aikana Japanissa. M28

Vierailija
102/131 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettopalkka noin 2 300 euroa. Säästöön menee joka kuukausi 1 000 euroa. Reilut 3 vuotta sitten otettu asuntolaina (25v) on maksettu halutessani kolmessa vuodessa. Rahaa jää käytettäväksi joten en jää mistään paitsi. Fiksuilla päätöksillä en tuhlaa rahoja turhuuksiin kuten lapsiin, perhe elämään, autoihin jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/131 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan nettona kuukaudessa sen 2200e, saan säästöön palkasta joku maksimissaan 500e joka kuukausi.

Asuminen vie rahaa kuukaudessa noin 800e joka sisältää sähkölaskun,vastikkeen ja lainan lyhennyksen.

Auto vie kuukaudessa joku 200e polttoainetta, sitten vakuutukset,katsastukset ja huollot ehkä joku 100e kuukaudessa eli auto maksaa noin 300e joka kuukausi.

Netti,suoratoistopalvelu,puhelinlasku ja vakuutukset on joku 150e/kk.

Joku noin 500e kuukaudessa menee ruokaan ja käyttötavaroihin eli noin 500e jää ylimääräistä.

En käy missään baareissa,ravintoloissa,yleisötapahtumissa enkä laita rahaa mihinkään ylimääräiseen.

Hyvin pärjää keskituloisena vaikka ei tämä mitää juhlaa ole.

M33 

Vierailija
104/131 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pääsin omistusasunnosta eroon, niin asumiskulut laskivat reippaasti. Sain ostettua  sijoituksia, maksettua velat pois ja säästän joka kk useamman satasen.

Vierailija
105/131 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka vaan on niin pieni, ettei siitä nykyhinnoilla jää säästöön.  Ei edes riitä kailkeen.

Vierailija
106/131 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kykenin säästämään. Sitten erosin ja maksan kaiken saman, mutta yksin ja tuli hintojen nousu, niin ei jää enää säästöön mitään. Eniten rahaa kuluu asuntolainan ja yhtiövastikkeen jälkeen polttoaineeseen pitkien työmatkojen takia. Ja nämä kaikki maksavat koko ajan entistä enemmän. 

Vierailija
107/131 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miksi aina pitää säästää pahan päivän varalle, vanhuuteen tai ties mihin? Eikö elämää saisi edes vähän elää silloin kun on vielä järki ja fysiikka tallella?

Itse säästän pahanpäivön varalle: työttömyyden, sairastumisen ja eläkeiän varalle. Toki säästän samalla myös hyvänpäivän varalle, jos tulee joku hieno tilaisuus vastaan, johon tarvii rahaa. Kuten matka toiselle puolelle maapalloa. 

Itse olen myös käyttänyt rahojani nautintoihin, kuten hienoon autoon tai matkusteluun, konsertteihin, vaatteisiin...

Vierailija
108/131 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa ajatella, että samaan aikaan ei voisi nauttia elämästä ja säästää. Itse nautin elämästä täysillä; syön hyvin ja laadukasta ruokaa, harrasta, käyn tapahtumissa, matkustan ja vietän kaikin puolin laadukasta elämää. Säästän ja sijoitan palkastani n. 50-60%/kk ja olen kerryttänyt mukavan omaisuuden ja osakesalkun. Säästäminen ja omaisuuden kerryttäminen tuo minulle vapauden valita, oli tilanne mikä tahansa. Jos joudun työttömäksi - no problem! Voin valita, miten paljon ja missä teen töitä ja muutenkin varallisuus antaa mahdollisuuden pitää oman elämän langat omissa käsissä.

N44

Vierailija
109/131 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Outoa ajatella, että samaan aikaan ei voisi nauttia elämästä ja säästää. Itse nautin elämästä täysillä; syön hyvin ja laadukasta ruokaa, harrasta, käyn tapahtumissa, matkustan ja vietän kaikin puolin laadukasta elämää. Säästän ja sijoitan palkastani n. 50-60%/kk ja olen kerryttänyt mukavan omaisuuden ja osakesalkun. Säästäminen ja omaisuuden kerryttäminen tuo minulle vapauden valita, oli tilanne mikä tahansa. Jos joudun työttömäksi - no problem! Voin valita, miten paljon ja missä teen töitä ja muutenkin varallisuus antaa mahdollisuuden pitää oman elämän langat omissa käsissä.

N44

Helppohan se on sanoa kun käytössäsi on enemmän rahaa kuin monella muulla. Harvalla maailmassa on varaa laittaa 60% palkasta säästöön ja silti syödä laadukkaasti, harrastella ja matkustella. Ja toki maksaa ne pakolliset asumiskulut ja laskut. 

Vierailija
110/131 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinlaskut, sähkölaskut, vakuuttukset, kuukausikortti linjaautoon, sähkösiirtomaksut, vuokraa. Inflaation näkee kaupassa, hinnat vaan nousevat. Lemmikeläimet, ruuat. Helposti saa kuluman, jos olet huollissasi, että miten saadan rahat loppumaan. No suorastaan sulavat pois. Vieläkun on jonkun syntymäpäivä, ostaa uudet lenkkarit. Kyllä kuule niitä paikkoja riittää, mihin ne sujauttettaan. Mutta tiedätkö mitä- sitä sanotaan elämäksi. Minkä takia käydä töissä ja kieltää itseltäni kaiken? No minä en ole sadomaso tyyppiä. Kyllä ma nautin, mitä saan rahalle vastineksi. Laskut kyllä kismittävät, mutta muuten ok. 

Vierailija
111/131 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin meni koko työssäoloaika. Mitä ei saatu muuten tuhlattua, käytettiin loput matkoihin. Nyt vasta eläkeläisenä kun tulot ovat tippuneet, jää vähän säästöön ja sijoituksiin. En ikinä ymmärtänyt, että olisi pitänyt jotain jäädä säästöönkin. No, asunnon maksoin lainalla, olihan sekin säästöä, kun se on nyt velaton.  

Vierailija
112/131 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ja minun tileille tulee palkkapäivänä yhteensä noin 4000€. Asumiseen menee 1300. Tässä kuussa ostettiin kolmelle lapselle talvikengät, yhdelle myös toppahousut +takki. Näihin meni 400€. Lasten ja omat harrastukset noin 200€ kuukaudessa. Koira piti käyttää eläinlääkärissä + lääkkeet, 170€. Autoon piti vaihtaa jakohihna 350€. Mun opintolainan lyhennys 175€. Kattoremontin lyhennys 150€. Puhelinlasku viidelle + netti noin 200.€. Lääkkeet 150€. Lapsen synttärit 200€ (sisältäen lahja). Bensaan menee vähintään 300€. Mökin vakuutus ja sähkömaksut 50€. Jollain pitäisi ruokaakin ostaa. Ihan hirveästi ei sitten säästöön jäänytkään. Ainiin, kahdet nastarenkaat olisi pitänyt ostaa, täytyy ostaa ensi kuussa. Näin helposti se rahaa palaa. 

Vierailija
113/131 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itse säästän ja tuhlaan rahaa oikein kunnolla vuosittaisten lomamatkojeni aikana Japanissa. M28

Miksi et tuhlaa suomalaisiin naisiin?

Vierailija
114/131 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Miehen työkavereissa on monta tällaista. Yleensä ne rahat kuluu asumiseen ja lopuilla maksetaan edellisen kuukauden velkoja pois (saatu kavereilta). Sitten loppukuusta pyytävät samoilta kavereilta taas sen viisikymppiä, että pärjää seuraavaan palkkaan. Ei siinä tarvita kuin yksi rikkoutunut pesukone, kun kierre on valmis jollei ole säästössä ylimääräistä.

Legendaarinen rikkoutunut pesukone, 50€ käytettyyn pesukoneeseen tuskin ajaa ketään konkurssiin.

Ei yhdessä taloudessa ole niin paljoa kotitalouskoneita, jotka rikoutuvat kaikki vuoronperään ja sitten alkaa uusi kierros.

Vierailija
115/131 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tässä kiteytyy suomimiesten ongelma. Ravataan vain Aasiassa ja naidaan eksoottisia naisia, kun pitäisi perustaa perhe suomalaisen naisen kanssa ja lopettaa irtoseksin harrastaminen.

Vierailija
116/131 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Miehen työkavereissa on monta tällaista. Yleensä ne rahat kuluu asumiseen ja lopuilla maksetaan edellisen kuukauden velkoja pois (saatu kavereilta). Sitten loppukuusta pyytävät samoilta kavereilta taas sen viisikymppiä, että pärjää seuraavaan palkkaan. Ei siinä tarvita kuin yksi rikkoutunut pesukone, kun kierre on valmis jollei ole säästössä ylimääräistä.

Legendaarinen rikkoutunut pesukone, 50€ käytettyyn pesukoneeseen tuskin ajaa ketään konkurssiin.

Ei yhdessä taloudessa ole niin paljoa kotitalouskoneita, jotka rikoutuvat kaikki vuoronperään ja sitten alkaa uusi kierros.

50e saatat saada pesukoneen mutta miten saat sen kotia? Ei se ilmaista ole ja aika harva jaksaa yksin sitä kantaa eli pitää palkata ihmiset kantamaan se pesukone.

Vierailija
117/131 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miksi et tuhlaa suomalaisiin naisiin?

Se on varmaan pedofiili. Yleensä japanilaisista naisista pitävät miehet ovat pedofiileja.

Vierailija
118/131 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Pastalta olen oppinut, että ilmeisesti tämä ei olekaan mikään ääri-ilmiö. Omassa elämässäni ja lähipiirissäni tuollainen tilanne on täysin tuntematon.

Niin. Ethän ole ikinä matkustanut esim lentokoneella. 

Vierailija
119/131 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

N44

Helppohan se on sanoa kun käytössäsi on enemmän rahaa kuin monella muulla. Harvalla maailmassa on varaa laittaa 60% palkasta säästöön ja silti syödä laadukkaasti, harrastella ja matkustella. Ja toki maksaa ne pakolliset asumiskulut ja laskut. 

Meillä Fiksuilla on. Kun on aikansa sijoittanut niin sijoituksen tuotot mahdollistaa tuon laadukkaasti syömisen, harrastelun ja matkustelun ja silti palkasta jää reilusti säästöön. Näin ainakin minulla. Sijoituksien kuukausittaiset tulot kattaa peruselämisen menot, joten palkasta on helppo laittaa reilu siivu sijoituksiin tuottamaan vielä enemmän kuukausittaista rahaa.

Vierailija
120/131 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei kelpaa. Ostan aina pro mallin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi