Olen lihonut lyhyessä ajassa 10kg! Kotini näyttää järkyttävältä myös..
Vointini on ollut aaltoilevaa jo pitkään.
Koko ajan on sattunut ja tapahtunut jotain. Nyt viimeisimpänä ero suhteesta, josta voin todella huonosti siihen liittyvän väkivallan ja kontrolloinnin vuoksi.
No ainakin olemme eronneet, se on erittäin positiivista mutta sen jälkeen olen ollut erittäin yksinäinen.
Toki olen tapaillut paljon miehiä, laittanut elämääni järjestykseen, muutto tulossa ja uudet kuviot työelämässä, apua hakenut masennukseen jo keväästä ja sitä saanut.
Silti mietin tänä aamuna taas mikä minua vaivaa.
Katsoin peiliin, näin turvonneet kasvot, silmät ovat järkyttävän näköiset turvotuksen vuoksi sekä koko kroppani.
Haisen pahalle ja pitäisi mennä suihkuun kun en eilen jaksanut.
Nukuin 16h enkä pystynyt vain hoitamaan velvollisuuksiani tänään.
Huoneistoni näyttää kamalalta..
Ruoantähteitä siellä ja täällä, lattialla ranskalaisia, astioita pinoittain(sain ne jo likoamaan), tuolit sikin sokin ja roskia muutenkin keräytynyt ympäriinsä. Lisäksi tyhjiä tölkkejä on runsaasti.
Kävin vaa`alla..
Jepjep. Painoa kertynyt lokakuusta sellaiset 10kg lisää. Pelkällä prosessoidulla p**kalla mitä olen syönyt, kaikkea suolaista, paljon leipää, leivonnaisia, nakkeja yms. En ole jaksanut panostaa ruokavalioon pitkään aikaan vaikka ennen olin elämässäni tarkka siitä mitä suuhuni laitan.
Aloitin myös lääkityksen ahdistukseen, tuskin siinä on syy lihoamiseen ja se on onneksi auttanut kyllä minua hoitamaan asioitani.
Mikä ihme muhun on tullut?
Viime viikoilla olin paljon valoisammalla tuulella ja taas tuli notkahdus taaksepäin.
Rahaa en tiedä koska tulee, alan olemaan velkoja myöten aika.. no en tiedä miten saan kaiken maksettua ajallaan, silä muuttokin tulossa. Liitonrahoja odotellessa ja hain toki toimeentulotukea mutta en uskalla sen varaan paljon laittaa.
Ei taida nyt mennä ihan hyvin,
Ehkä paastoilu vähän auttaisi tässä vaiheessa, säästyisi rahaa ja turvotus lähtisi.
Pitäisi saada elämästä taas otetta tai alkaa elämään tämän vaiheen mukaisesti ja pysyä vahvana.
Kommentit (14)
Masennus oireilee noin. Jos vaihtaisit johonkin terveellisempään valmis ruokaan, pinaattilettuja, porkkanalettuja, valmiita keittoja ja salaatteja.
Siivoa jokapäivä yksi asia, aloita jo tänään, kerää vaikka tiskit altaaseen likoamaan ja huomenna tiskaat ne... Kaaoksen saa hoidettua kun sen kimppuun käy, mutta kaikkea ei voi tehdä yhdessä päivässä.
Enkä tahdo syyttää entistä parisuhdetta. Hurjaa se oli mutta minun pitäisi päästä jo eteenpäin ihan oikeasti.
Olen todella säälittävä, että edes mietin koko juttua enää.
Olen poistanut numerot yms..
Silti ärsyttää kun edes mietin koko suhdetta ja mies on ilmoitellut viimeaikoina miten hyvin hänellä menee kun satuin hänet näkemään. Inhoan häntä mutta tuli sekin sitten koettua..
Haluan unohtaa vain koko jutun ja olla kuin en olisi koskaan tuntenutkaan ihmistä, en halua enää olla hänen vaikutuspiirissään millääntavalla ja silti tässä masistelen omaa elämääni.
No onneksi maisemanvaihdos on tulossa, ehkä sitten viimeistään helpottaa kaiken kaikkiaan.
Ap
Minusta kuulostaa diltä, kuin olisit pahasti masentunut ja tarvitset ammattiapua. Nyt ehkä kannattaisi tehdä se. Muuten suosittelen normaalia elämänrytmiä- nukkumaan samaan aikaan, samaan aikaan ylös. Pyri syömään säännöllisesti ja aloita kasvisten lisäämisellä. Toi moskan syöminen kuulostaa lohtusyömiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Enkä tahdo syyttää entistä parisuhdetta. Hurjaa se oli mutta minun pitäisi päästä jo eteenpäin ihan oikeasti.
Olen todella säälittävä, että edes mietin koko juttua enää.
Olen poistanut numerot yms..
Silti ärsyttää kun edes mietin koko suhdetta ja mies on ilmoitellut viimeaikoina miten hyvin hänellä menee kun satuin hänet näkemään. Inhoan häntä mutta tuli sekin sitten koettua..
Haluan unohtaa vain koko jutun ja olla kuin en olisi koskaan tuntenutkaan ihmistä, en halua enää olla hänen vaikutuspiirissään millääntavalla ja silti tässä masistelen omaa elämääni.
No onneksi maisemanvaihdos on tulossa, ehkä sitten viimeistään helpottaa kaiken kaikkiaan.
Ap
Et ole säälittävä. Olet ihminen jolla on normaali tunne-elämä. Ihmissuhteen päättyminen on kova paikka, vaikka suhde olisi ollut ihan paska ja vahingollinenkin. Siihen on kuitenkin satsannut paljon ja tuntuu pahalta että kaikki vaan yhtäkkiä raukeaa tyhjiin.
Älä syyllistä itseäsi eksän miettimisestä, mutta yritä olla vellomatta siinä. Ja se vanha klishee että aika parantaa pitää todellakin paikkansa.
Valoisaa kevättä sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Minusta kuulostaa diltä, kuin olisit pahasti masentunut ja tarvitset ammattiapua. Nyt ehkä kannattaisi tehdä se. Muuten suosittelen normaalia elämänrytmiä- nukkumaan samaan aikaan, samaan aikaan ylös. Pyri syömään säännöllisesti ja aloita kasvisten lisäämisellä. Toi moskan syöminen kuulostaa lohtusyömiseltä.
Olen saanutkin apua ja runsaasti. Käyn säännöllisesti keskustelemassa aivan ihanan hoitajan kanssa.
Hän on saanut iskostettua minulle sen, että minua on kohdeltu huonosti monissa suhteissa tässä vuoden mittaan. Heitin jokaisen niistä romukoppaan kylmästi.
Lisäksi pääsen terapiaan kunnes löydän terapeutin. En vain tiedä miten ihmeessä siinäkin nyt onnistun kun rahaa ei ole ja joudun odottelemaan tässä pitkään vielä, että hakemukseni käsitellään.
Pitäisi maksaa jo pelkästään tuhannen euron edestä asumiskustannuksia ja siihen kaikki muu päälle..
Selviän kuitenkin mutta aika ei riitä kun tässä noita menoja alkaa kertymään. Toivon kuitenkin, että löydän jonkun ratkaisun tähän.
En koe olevani vakavasti masentunut. En enää ajattele mitään itsetuhoisia vaihtoehtoja kuten ajattelin ennen tuon lääkityksen aloittamista. Olen siinä mielessä päässyt paljonkin eteenpäin.
Ehdottomasti syön vain lohtuuni, ruokaa ei oikeastaan tee mieli ja sitten kun syön niin syön kaikkea sellaista joka edes maistuisi hyvälle. Syön täysin vain huvikseni ja joskus tappaakseni aikaa.
En oikeastaan tiedä, en vain välitä mutta en kyllä kestä painonnousuakaan. Joten joku ryhtiliike on tässä pakko tehdä.
Odottelen parempia aikoja..
Ap
Ruokavalio ekana kuntoon. Tarpeeksi kasviksia, rasvaa ja proteiinia. Mietit vaan, että syöt joka päivä n 4h välein ja yrität pitää siitä kiinni. Askel kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanutkin apua ja runsaasti. Käyn säännöllisesti keskustelemassa aivan ihanan hoitajan kanssa.
Hän on saanut iskostettua minulle sen, että minua on kohdeltu huonosti monissa suhteissa tässä vuoden mittaan. Heitin jokaisen niistä romukoppaan kylmästi.
Lisäksi pääsen terapiaan kunnes löydän terapeutin. En vain tiedä miten ihmeessä siinäkin nyt onnistun kun rahaa ei ole ja joudun odottelemaan tässä pitkään vielä, että hakemukseni käsitellään.
Pitäisi maksaa jo pelkästään tuhannen euron edestä asumiskustannuksia ja siihen kaikki muu päälle..
Selviän kuitenkin mutta aika ei riitä kun tässä noita menoja alkaa kertymään. Toivon kuitenkin, että löydän jonkun ratkaisun tähän.
En koe olevani vakavasti masentunut. En enää ajattele mitään itsetuhoisia vaihtoehtoja kuten ajattelin ennen tuon lääkityksen aloittamista. Olen siinä mielessä päässyt paljonkin eteenpäin.
Ehdottomasti syön vain lohtuuni, ruokaa ei oikeastaan tee mieli ja sitten kun syön niin syön kaikkea sellaista joka edes maistuisi hyvälle. Syön täysin vain huvikseni ja joskus tappaakseni aikaa.
En oikeastaan tiedä, en vain välitä mutta en kyllä kestä painonnousuakaan. Joten joku ryhtiliike on tässä pakko tehdä.
Odottelen parempia aikoja..
Ap
Hyvä että olet saanut apua. Itse masentuneena yritin keksiä lohtusyömiselle korvaavia asiota, pahimmassa tapauksessa kannattaa pureskella purkkaa ja juoda vettä. Kannattaa kokeilla myös päiväkirjaan kirjoittamista.
Tee popcorneja naposteltavaksi. Kattilan pohjalle vähän öljyä, mutta ei mitään ylimääräistä suolaa eikä voita.
Olen ajatellut päiväkirjaa blogin muodossa. Ihan anonyymina tietenkin jossa kerron rehellisesti kaiken miten tähän olen tullut ja mihin elämä sitten johtaa tulevaisuudessa.
Siellä sitten käsittelisin lasista lapsuutta ja tuhoavia suhteita, omaa tuhoavaa käytöstäni itseääni kohtaan jne.
Aivan sama lukeeko sitä kukaan mutta se voisi olla sen myötä hyviä juttu, että saan ajatuksiani vatvottua ja päästettyä ulos sitten vaikka kirjoittamisen kautta.
Onko täällä jollain tietoa blogin aloittamisesta ja sen tekemisestä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tee popcorneja naposteltavaksi. Kattilan pohjalle vähän öljyä, mutta ei mitään ylimääräistä suolaa eikä voita.
Ja jätä ne mitä ne ikinä onkaan niissä tölkeissä ollut, sinne kauppaan. Ei kerry kiloja eikä tule sitä sotkuakaan niistä sitten.
Ahdistaa taas ihan tajuttoman paljon.
En tiedä mitä tämä taas on, aivan eri fiilis kun esimerkiksi viikko sitten.
Olen miettinyt kauppaan lähtöä kohta kolme tuntia, sekin ahdistaa mennä tonne ihmismassaan.
En haluaisi kohdata ketään tai puhua kenellekkään.
En aio tiskata tänään, saunassa käyn ja menen sitten nukkumaan.
En kestä tätä päätäni aina. En aio syödä tänään, tahdon pitää taas paaston ja kärsiä.
Rankaisen itseäni aina välillä ja yritän tasapainottaa aiheuttamiani vahinkoja.
Ap
Ota haltuun yksi asia kerrallaan, älä yritä heti kaikkea. Vaikka nyt ensin se ruokavalio niin saat energiaa kaikkeen muuhun.