Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tälläisia "pariskuntia" oikeasti olemassa? Eri tulotasot

Vierailija
15.02.2021 |

https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000007799947.html

Ihan kamalaa että ihmiset tuollaiseen suostuvat. Että kun toinen tienaa paremmin ja toinen saman talouden sisällä kituuttaa pienillä tuloilla. Ihan absurdia.

Itselleni olisi täysin itsestäänselvää auttaa huonommin tienaavaa ja odottaisin myös apua toisinpäin.

Kommentit (162)

Vierailija
1/162 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisen väkivallan muoto.

Vierailija
2/162 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on, mutta minua hieman häiritsi, ettei jutussa kerrottu naisten palkkoja. Kerrottiin kyllä auliisti, että mies tienaa 4000 euroa enemmän, tai kuinka perheellä ei meinaa olla rahaa ruokaa. Sillä on aika paljon merkitystä, jos nainen tienaa 1500,- ja mies 5500,- TAI jos nainen tienaa 3500,- ja mies 7500,-. Luulisi olevan rahaa ruokaan tuossa toisessa tapauksessa. 

Tuli ihan sellainen vaikutelma, että tarkoituksella pimitettiin naisten tuloja, jotta jäisi mielikuva nälkäkuoleman partaalla olevista naisista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/162 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, meilläkin vaimo joutuu tulemaan toimeen n. €3000 /kk bruttotuloillaan.

Kohtuu hyvin pärjää kun mä hoidan kaikki arjen (ja juhlan) menot.

Enkä valita, maksan ilolla veronikin ja silti jää riittävästi elämiseen.

Suomi on hyvä paikka asua kun on asiansa hoitanut.

Vierailija
4/162 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu meillä, tosin ei ole lapsia. Maksan jo muutenkin paljon veroja, en halua maksaa erikseen vielä perheen sisäistä veroa.

Vierailija
5/162 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon Anna-Marin tilanne on ainakin varmasti hyvin tavallinen. Mutta ihan omaa hölmöyttä että antaa tilanteen mennä tuommoiseksi ja suostuu maksamaan ruokaostokset ym. sillä välin kun toinen törsää omiin huveihinsa. Nuo pitää ottaa puheeksi ajoissa ja miettiä yhdessä tulojen ja menojen jako tasapuolisesti, ja olla tiukkana pitämässä puolensa. Toisaalta ei sekään ole reilua, että vaatii toista maksamaan vaikkapa sisustuksesta hirveästi vaikka ei kiinnostaisi, se on vähän sama juttu kuin sen hienon elektroniikan kanssa. Tietyn perustason jälkeen se on harrastus jonka kuluista vastaa se jolle asia on tärkeä.

Nuo kaksi muuta esimerkkiä on varmasti myös mahdollisia, kuulostaa jo taloudelliselta väkivallalta. Ei se ole mitään perhe-elämää että toinen kituuttaa ja hoitaa lapsia ja toinen törsää minkä ehtii. En ymmärrä tässäkään miten joku suostuu semmoiseen, mutta varmaan nämä naiset on jotenkin alisteisessa asemassa mieheensä nähden muutenkin.

Vierailija
6/162 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkisen väkivallan muoto.

Niin jos mies tekee tuota naiselle. Jos nainen tekee miehelle, you go girl!!!

Vierailija
7/162 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä miehenä seurustelisi naisen kanssa jolla on hyvin erilaiset tulot kuin mulla, joku 20% suuntaansa olis vielä ok mutta suuremmat tuloerot kyllä luo suuntaan tai toiseen aika vahvan riippuvuuden ja hyväksikäytön mahdollisuuden

Vierailija
8/162 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa taitaa olla aika tavallista, että perheen yhteiset menot maksetaan puoliksi. Tästä seuraa, että jos toisella on merkittävästi pienemmät tulot, hänen tulonsa riittävät vain oman puolikkaansa maksamiseen, mutta ei enää muuhun. Suurituloisemmalla riittää rahaa muuhunkin. Lika barn läka best pätee tähänkin eli jos puolisoilla on suunnilleen samanlaiset tulot, molemmille jää suunnilleen yhtä paljon rahaa omiin menoihinsakin. 

Vierailija
9/162 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä miehenä seurustelisi naisen kanssa jolla on hyvin erilaiset tulot kuin mulla, joku 20% suuntaansa olis vielä ok mutta suuremmat tuloerot kyllä luo suuntaan tai toiseen aika vahvan riippuvuuden ja hyväksikäytön mahdollisuuden

Eli jos tulot syystä tai toisesta tippuisi, niin loppuisi seurustelukin?

Vierailija
10/162 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos tämä nyt kaasuvalotusta kuulkatten eukot?

Vierailija
11/162 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi yhtäkään syytä siihen, miksi nainen ei maksaisi omia menojaan, mies omansa. Ei parisuhde saisi olla hyötysuhde.

Omalle pojalle totesin, että ei kannata muuttaa asumaan tyttöystävän kanssa, koska se merkitsee menojen triplaantumista, tyttö kun tuskin maksaisi euroakaan. Kannattaa asua erillään, pitää oma elämänsä ja omat tulonsa itsellään, koska muuten ajautuu tuohon naistenlehden elämään, jossa pienempituloinen olettaa, että opiskellut ja ahkera elättää sen, joka nyt ei vaan ole viitsinyt miettiä, miten elämässä pärjätään.

Miksi parisuhde toisi minulle oikeuden sanoa miehelle, että maksa hankintani, itse en viitsi, sinulla on rahaa ja se on velvollisuutesi.

Vierailija
12/162 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa käteen ~2500e, minä reilun tonnin vähemmän. Maksan talovakuutuksen, sähkön, oman autoni kulut, puolet asuntolainasta, sekä melkein ainoana kaupassakävijänä myös suurimman osan ruokakuluista, vaikka kulutan ehkä 30-40% ruuista. Mies ei ymmärrä kuinka paljon hänen ruokiinsa menee rahaa, joskus kun oon pyytänyt osallistumaan kauppamenoihin, on laittanut 50e tililleni, ja luulee että sillä ostetaan kahden viikon ruuat. Jos en suostu käymään kaupassa, niin kyllähän mies saa ostettua sillä 50e pitkällekkin ruokaa... Mutta kaikki perusraaka-aineet (voit, leivät, jauhot, pastat, perunat, kasvikset, pavut, tomaattisoosit, kananmunat jnejnejne) häviääkin sitten kaapista. Mies saattaa paistaa itselleen 400g naudan jauhelihaa ja syödä sen sinänsä YKSIN, vaikka olisin tehnyt siitä soppaa joka kestäisi sen 2 päivää molemmille. Tai pikkunälkäänsä napostelee puolet kinkkupaketista. Siinähän ihmettelee miksi en saa yhtä paljon säästöön rahaa kuin hän...

Vierailija
13/162 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina ollut yhteiset rahat. Näin oli jo heti kun muutimme yhteen nuorina köyhinä opiskelijoina. Kumpikaan ei ole itsekäs, pihi tai tuhlari. Nyt 50+ olemme yhä yhdessä ja yhdessä varakkaita. Elämä on helppoa kun ei ole koskaan tarvinnut rahasta riidellä. Nykyiset nuoret aikuiset eivät osaa jakaa omastaan edes parisuhteessa. MINÄ ja MINUN oma.

Vierailija
14/162 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä samasta on jo pitkä ketju.

Vierailija
15/162 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa, mun brutto 2000, miehen yli 6000. Tosin mies ei tee kiusaa rahoillaan, ajattelee aina perheen parasta. Ostaa kyllä itselleenkin joskus jotain kallista turhuutta, mutta ostakoon omilla rahoilla.

Vierailija
16/162 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti mitä "miehiä".

Vierailija
17/162 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten näkemys on yleisesti se, että heidän rahat ovat heidän rahojaan ja miehen rahat ovat yhteisiä. Sitten kun asia ei ole edes toisinpäin, vaan ainoastaan että molemmat maksaa omat menonsa, niin se että miehelle jää keksimäärin enemmän rahaa onkin joku ongelma.

Vierailija
18/162 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ymmärrä kuinka paljon hänen ruokiinsa menee rahaa, joskus kun oon pyytänyt osallistumaan kauppamenoihin, on laittanut 50e tililleni, ja luulee että sillä ostetaan kahden viikon ruuat.

Ei muutakuin kuitit talteen ja yksityiskohtainen selonteko kulutuksesta

Vierailija
19/162 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa maissa on miehen mielesta kunnia-asia etta mies maksaa perheen ja vaimon kulut.

Siis mies HALUAA maksaa. Miksi, koska han kokee itsensa mieheksi, tarpeelliseksi, hoivaavaksi ja toteuttavansa jotakin itselleen luontaista.

Nama samat miehet ostavat lisaksi lahjoja ja osoittavat valittamista muillakin tavoilla, teoilla ja asenteellaan.

Vain Suomessa jotkut miehet kokevat etta naiselle rakkauden ja valittamisen osoittaminen naisesta huolehtimalla on "hyvaksikayttoa".

Ihmekos tuo etta nailla suomalaisilla miehilla on miehekkyys hukassa.

Vierailija
20/162 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät oikeasti halua sitoutua ja rakasta puolisoaan. Minäminä-pariskuntia on varmaan enemmän kuin niitä jotka ovat yhdessä "me".

Perhe on yksikkö jossa toimitaan kaikkien osapuolien parhaaksi. Tämä ei toteudu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan