Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä 50+ ikäinen, jaksatko täysillä työelämässä eläkeikään asti?

Vierailija
15.02.2021 |

Itse olen 53v kolmivuorotyötä tekevä. Tiedän jo nyt, ettei terveys kestä - eläkeikä aikaisintaan 15vuoden päässä. Mieli tekisi luovuttaa. Tässä iässä en uskalla irtisanoutua tai jatkokouluttautua - en enää työllistyisi uudelle alalle. Ahdistaa.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 52. Kunto kohtuullinen, mutta muuten vaan kypsynyt työhöni. Mieli tekisi vaihtaa ja tiedän, että jos pysyn terveenä, niin jaksan eläkeikään.

Vierailija
2/68 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan

mies53v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan aio tehdä täyttä työaikaa. Alan vähentää työtä 20-50% kun täytän 50v edellyttäen että kaikki velat on kuitattu. Sama elintaso säilyt tuolloin.

Vierailija
4/68 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää riippuu tosi paljon siitä, millaisia töitä ontarjolla.

Itse pystyn kyllä fyysisesti mihin vaan. Henkisesti jaksan innostavia ja uutta luovia töitä ja hankkeita, mutta tylsää paperinpyörittelyä ei viitsisi millään. Onneksi ei ole pakkokaan: kahden vuoden päästä on taloudellinen riippumattomuus järjestyksessä.

Vierailija
5/68 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe syytä miksi, tosin tympii taas uusi järjestelmä vaihto, ne on raskaita aina. Edellisestä on just 5 vuotta, ja ekat 2 viikkoa oli väsyttävä. Osin tekniikan virheiden osin uuden omaksumisen vuoksi. Mutta näitä on koettu jo useita. Ikää nyt 59 v, ja etätöissä uuden tekniikan omaksuminen tulee olemaan haastavaa. Muuten pärjään aika hyvin, ainoa meidän tiimistä joka ei nyt tee lyhennettyä työaikaa jaksamisen, burnout on vuoksi. Tosin meitä on vain jokunen, ja noi on vasta alle 40 v.

Vierailija
6/68 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 32 ja tiedän jo nyt, etten tule jaksamaan eläkeikään asti.

Vierailija
7/68 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 39 ja en jaksa nytkään

Vierailija
8/68 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46 ja tehnyt 20v asiantuntijatyötä samalla työnantajalla. Nyt tuntuu siltä, että osaan hommani ja olen siinä hyvä. Silti toiset 20v tuntuu pitkältä ajalta, etenkin kun mieheni päässee eläkkeelle kuuden vuoden kuluttua (vanhempi mies ja minun kohdalla eläkeikä ehtii nousta). 

Jos tulisi miljoonalottovoitto, jäisin kotiin kun mies eläköityy.

Vierailija
9/68 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan, yrittäjänä työ on elämäntapa.

Vierailija
10/68 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska on fyysinen työ. Tietokoneen äärellä kököttäjät kyllä jaksavat jos ei lorvikatarri iske.

Vierailija
11/68 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 66v ja painan täysillä töissä asiantuntijana. Jos firma pysyy pystyssä niin jatkan vielä puolitoista vuotta eli siihen saakka kun eläkettä karttuu. On pakko, eläke jää siitä huolimatta pieneksi, ei ne 70-luvun Suomen pienet palkat juurikaan eläkettä kartuttaneet.

Vierailija
12/68 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää on 55 vuotta ja tavoite eläkeikään vielä 11 vuotta. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että jaksan hyvin. Teen asiantuntijagyötä, joka ei ole fyysisesti kuluttavaa. Terveys toistaiseksi hyvä. Tuohon tavoiteikään jaksan kyllä ja ehkä jopa siitä yli, mutta luulen jääväni viimeistään silloin eläkkeelle, kun vaimo eläköityy jo 6 vuotta aikaisemmin ja taloudellista tarvetta ei ole jatkaa työuraa.

Vierailija
13/68 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisikymppinen "työpaikkojen välillä" oleva joka alkaa epäillä että tässä voi käytännössä ruveta viettämään eläkepäiviä kun töitä ei ole eikä tule vaikka kuinka hakisi. Ei, tämä ei ole millään lailla nautinto tai tavoittelemisen arvoinen asia varsinkaan näillä tuloilla jotka tulee jatkumaan minimieläkkeenä kun eläke ei työttömänä kerry. Eli yhtähyvin voi hypätä mereen kun se hyvinvointivaltio näyttää kuuluvan vain muille.

Vierailija
14/68 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ole ihanaa olla kapitalistin orja? Raada raada vaan kunnes pumppu pamahtaa. Toivo että henki menee etkä joudu istumaan paskavaipoissas seuraavaa 30 vuotta halvaantuneena.

Vierailija
15/68 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyshän on melkosen  turha ja täysin teoreettinen.

Kysy ennemmin missä on ne työnantajat, jotka palkkaa tai pitää palkkalistoillaan visskymppiset ja kuuskymppiset. Ei taida  löytyä tästä maasta.

Omalta työpaikalta pakotettiin varhaiseläkkeelle kaikki pitkän uran tehneet, suositut tiimivetäjät. Siinäpä hieno kiitos tehdystä  työstä. Mutta ei siinä vastaansanominen auta, kun työnantaja sanelee. Itsehän kuulun niihin, jotka hetikohta 50v täytettyään saivat irtisanomislapun käteen. Ja siinä yt-kierroksessa valtaosa irtisanotuista oli keski-ikäisiä.

Vierailija
16/68 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin jaksan. Jään eläkkeelle 63-vuotiaana ja toivon ettei nämä vuodet vaan menisi liian nopeasti. Ei ole mitään kiirettä jäädä eläkkeelle. 

N51

Vierailija
17/68 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M51. Viimeistään 60v hyppään pyörästä pois ja muutan lämpimään, ehkä jo aikaisemminkin jos mahdollista, Kunto ok, mutta ei vaan huvita nykyinen duuni enää.

Vierailija
18/68 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo eläkkeellä. 55

Vierailija
19/68 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jaksan. Isäni kanssa teen töitä samassa toimistossa. Hänkin vielä kokopäiväisesti. Meillä on pari muutakin 70+ osakasta täällä. En näe, että ikä olisi omalla alallani este.

Vierailija
20/68 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppäsin 35-vuotiaana tukien varaan. Loppui stressi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän