Tyttö piilottaa käytettyjä siteitä vaatekaappiinsa
En tiedä häpeääkö menkkoja vai eikö halua muiden tietävän milloin ne ovat.
Vaatteet haisee pahalta ja sen takia epäilinkin. En ollenkaan tiedä miten ottaa puheeksi. On meillä vessassa roskiskin
Kommentit (333)
Mä luulin, että olen ainut, joka näin on tehnyt! Mutta täällähän on useampiakin. 12-13-vuotiaana sitä tein, mutta 14-vuotiaana tajusin lopettaa menkkojen häpeämisen. Nyt 21v ja vieläkin hävettää se piilottelu :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ainakin tamponit olivat tuhat kertaa mukavampia kuin siteet teini-ikäisestä asti. Eivät pidä ääntä vessassa ja voi heittää pönttöön merkkejä jättämättä ja kunnon iso koko niin voi pitää koko päivän samaa. + Kaikki mahdolliset muutkin edut, on niin kuin ei menkkoja olisikaan.
Vieläkö joku luulee että WC-pönttöön voi laittaa mitään muuta kuin ulostetta ja WC-paperia?! Educate yourself...
No onhan tamponi paljon ohuempi kuin uloste, ja eikös se ole ihan luonnonmatetiaaleja? Koko elämäni oon ne pönttöön heittäny. Ei ylimääräisiä rangaistuksia naisille, jo itse menkoissa on tarpeeksi sietämistä!
Olet kyllä ihan täysidiootti. Toivottavasti kuitenkin vain provo.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin, että olen ainut, joka näin on tehnyt! Mutta täällähän on useampiakin. 12-13-vuotiaana sitä tein, mutta 14-vuotiaana tajusin lopettaa menkkojen häpeämisen. Nyt 21v ja vieläkin hävettää se piilottelu :D
Sama, paitsi että jatkoin sitä siihen asti että muutin kotoa... Toki aloin viemään niitä aina reippaasti keittiön roskikseen sillon kun olin yksin kotona jostain 15-vuotiaasta. Ja kyllä, nolottaa tuo käytös edelleen!
Vierailija kirjoitti:
Naisvihaajat vaan vauhdissa taas. Mikään määrä kärsimystä naisille ei ole liikaa. Ne putkimiehet nyt saavat palkankin siitä työstään, toisin kuin tamponeja papereihin käärivät ja kätensä sotkevat naiset.
En nyt kovana kärsimyksenä pidä tamponin käärimistä ja roskiin laittoa.
Se putkien avaaminen ei ole pikkujuttu. Voi hajota koko putkisto ja tulee iso vahinko
Kun tyttärillä alkoi menkat mä ostin niille siteitä, kukkia, suklaata ja roskiksen omaan huoneeseen. Ohjeistin siinä samalla, että roskis tulee tyhjentää reippaasti ettei ala haista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ainakin tamponit olivat tuhat kertaa mukavampia kuin siteet teini-ikäisestä asti. Eivät pidä ääntä vessassa ja voi heittää pönttöön merkkejä jättämättä ja kunnon iso koko niin voi pitää koko päivän samaa. + Kaikki mahdolliset muutkin edut, on niin kuin ei menkkoja olisikaan.
Vieläkö joku luulee että WC-pönttöön voi laittaa mitään muuta kuin ulostetta ja WC-paperia?! Educate yourself...
No onhan tamponi paljon ohuempi kuin uloste, ja eikös se ole ihan luonnonmatetiaaleja? Koko elämäni oon ne pönttöön heittäny. Ei ylimääräisiä rangaistuksia naisille, jo itse menkoissa on tarpeeksi sietämistä!
Jos on omakotitalo, jonka tukkeutuneen viemärin isäntä joutuu rassaamaan auki, ei jää salaisuudeksi, mikä siellä jumitti.
Onhan se luonnonmateriaalia, mutta kiinteää, eikä hajoa wc:n huhteluvedessä kuten ulosteet. Jos putkessa on liitoskohta, siihen voi jäädä narusta kiinni ja pikku hiljaa siihen voi kertyä kaunis kimppu niitä tamponeita.
Ei wc-pönttöön mitää muuta kuin sitä itseään ja pieni määrä vessapaperia.
Vettä vaan ympärillä pönttöön kunnolla niin eiköhän aukea jos on tukossa. Itse säännöllisesti tyhjennän lapsen kumiuima-altaan ämpärillä pönttöön, ainakin 10 ämpärillistä tulee, niin sekin selvittelee putkia säännöllisesti. Enkä nyt ainakaan oman mieheni edessä jotain tamponeita häpeä, hyvänen aika. Miksi vain naisten pitäisi kärsiä kuukautisista? Joku raja nyt sillekin, miehet olkoot tyytyväisiä ettei heillä itsellään niitä ole, se on siihen verrattuna pikku juttu jos kerran elämässä pitää joku putki avata. Niissä hommissa jos on, niin on varmaan tottunut kaikenlaisiin jättäisin. Ja se verihän likoaa pois veden vallassa olevista tamponeita.
Just tuollaiset ihmiset on ärsyttävimpiä ikinä... "kyllä minä voin tehdä näin kun oon ennenkin tehny miks mua kiusataan, kaikki säännöt on ihan turhia ja mun kiusaksi vaan, byääh ". E i ne tamponit edes tuki vain omia putkia vaan kerääntyy jätevuoriksi myöhemmin putkistossa muitten minäminä-ihmisten jätteide n kanssa kun samaan menee kosteuspyyhkeet ja kinkunrasvat ja ties mitkä... Oisko se nyt ihan ylitsepääsemätöntä laittaa roskat roskiin?
No sehän nyt on vasta tilanteen tasoituksen alkua, jos miehetkin joutuu hommiin kuukautisten takia. Kysyin jo: miksi naisten pitäisi kärsiä kuukautisista yksin? "Kantakaa toistemme kuormia", lukee Raamatussakin. Samoin kuin että "ei ole tarkoitus, että teillä on rasitus ja toisilla huojennus, vaan että se tasan menisi". Jos joku alkaa maksaa mulle siitä märkien tamponeiden käärimisestä, samoin kuin putkimiehillekin maksetaan heidän työstään, niin sitten voidaan jutella asiasta.
#NAISVIHA NÄKYVÄKSI
Sinun pitää maksaa aiheuttamasi vahingot.
Mut oikeesti, mä kyllä suosittelen teinitytöille tamponeja. Teinitytöt, varsinkin nuorimmat, häpeävät kuukautisia tai eivät yleensä halua, että niitä mitenkään heihin liitetään, poislukien ehkä frendit, ja en usko että kukaan innostuu siitä että asiasta puhuttaisiin veljille asiallisesti tai vastaavaa. Siksi myös tamponeja voi mielestäni ehdottaa. Muiden kanssa ei tuu ongelmia liikuntatuntien tai koulun uimahallireissujenkaan kanssa. Itse ainakin olin tosi onnellinen kun joskus 15-vuotiaana opin niitä käyttämään ja olin vauhdikas menijä kuin suoraan ob-mainoksesta! 😅 Ja pönttöön vaan, ei ne putket siitä yleensä tukkoon mene, varsinkaan nuorten tyttöjen pikkutamponeista! Ei oo yksikään taloyhtiö, jossa olen asunut, aiheesta mitään valistusta asukkaille pitänyt, joten ilmeisesti ei ole ongelma. Ja jos joku tukos joskus jonnekin tulee, niin pitää miettiä mikä nyt on arvojärjestyksessä korkeammalla, nuoret tytöt vaivoineen vai joku äärimmäisen harvinainen tukosselvitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on omakotitalo, jonka tukkeutuneen viemärin isäntä joutuu rassaamaan auki, ei jää salaisuudeksi, mikä siellä jumitti.
Onhan se luonnonmateriaalia, mutta kiinteää, eikä hajoa wc:n huhteluvedessä kuten ulosteet. Jos putkessa on liitoskohta, siihen voi jäädä narusta kiinni ja pikku hiljaa siihen voi kertyä kaunis kimppu niitä tamponeita.
Vettä vaan ympärillä pönttöön kunnolla niin eiköhän aukea jos on tukossa. Itse säännöllisesti tyhjennän lapsen kumiuima-altaan ämpärillä pönttöön, ainakin 10 ämpärillistä tulee, niin sekin selvittelee putkia säännöllisesti. Enkä nyt ainakaan oman mieheni edessä jotain tamponeita häpeä, hyvänen aika. Miksi vain naisten pitäisi kärsiä kuukautisista? Joku raja nyt sillekin, miehet olkoot tyytyväisiä ettei heillä itsellään niitä ole, se on siihen verrattuna pikku juttu jos kerran elämässä pitää joku putki avata. Niissä hommissa jos on, niin on varmaan tottunut kaikenlaisiin jättäisin. Ja se verihän likoaa pois veden vallassa olevista tamponeita.
Just tuollaiset ihmiset on ärsyttävimpiä ikinä... "kyllä minä voin tehdä näin kun oon ennenkin tehny miks mua kiusataan, kaikki säännöt on ihan turhia ja mun kiusaksi vaan, byääh ". E i ne tamponit edes tuki vain omia putkia vaan kerääntyy jätevuoriksi myöhemmin putkistossa muitten minäminä-ihmisten jätteide n kanssa kun samaan menee kosteuspyyhkeet ja kinkunrasvat ja ties mitkä... Oisko se nyt ihan ylitsepääsemätöntä laittaa roskat roskiin?
No sehän nyt on vasta tilanteen tasoituksen alkua, jos miehetkin joutuu hommiin kuukautisten takia. Kysyin jo: miksi naisten pitäisi kärsiä kuukautisista yksin? "Kantakaa toistemme kuormia", lukee Raamatussakin. Samoin kuin että "ei ole tarkoitus, että teillä on rasitus ja toisilla huojennus, vaan että se tasan menisi". Jos joku alkaa maksaa mulle siitä märkien tamponeiden käärimisestä, samoin kuin putkimiehillekin maksetaan heidän työstään, niin sitten voidaan jutella asiasta.
#NAISVIHA NÄKYVÄKSI
Lähetä lasku. Kukaan muu ei ole vaatinut mitään, joten ei ole tainnut tulla vahinkoja. Hanki elämä, peräkammarinpoika!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#NAISVIHA NÄKYVÄKSI
Lähetä lasku. Kukaan muu ei ole vaatinut mitään, joten ei ole tainnut tulla vahinkoja. Hanki elämä, peräkammarinpoika!
🤦🤦♀️ Ihan sama. Sä aiheutat myötähäpeää. Kuinka tollo voi olla? Vessan pyttyyn ei laiteta mitään sinne kuulumatonta. Naisille ja miehille pätee ihan samat säännöt.
Erään ystävän tytär jätti käytetyt siteet pitkin huonetta. Avonaisina. Sinne tänne. Se oli järkyttävää katsottavaa! Ja mitä tulee aloitukseen, niin ei kai siteitä kuulu muualla vaihtaa kuin vessassa, joten opastus vessanroskiksen käyttöön. Omassa huoneessa joku menkkaroskis vasta ällöttävältä kuulostaakin.
Minä tein samaa.. äiti ei suostunut ostamaan vessaan roskista ja siteet olisi pitänyt viedä keittiön roskikseen jossa joku aina vietti aikaa. Ei siis roskiksessa vaan keittiössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#NAISVIHA NÄKYVÄKSI
🤦🤦♀️ Ihan sama. Sä aiheutat myötähäpeää. Kuinka tollo voi olla? Vessan pyttyyn ei laiteta mitään sinne kuulumatonta. Naisille ja miehille pätee ihan samat säännöt.
Siinähän möliset, oma on häpeäsi. Varaudu olemaan yksin jatkossakin. 🤦🤦🤦
Vierailija kirjoitti:
No eipä ne siteetkään sen kummemmin meteliä siellä vessassa pidä!
Vierailija kirjoitti:
Oih tulee omat nuoruusmuistot mieleen, kun en uskaltanut kertoa äidille menkoista ja piilotin siteitä SUKKALAATIKKOON. Yh, mikä mua vaivasi.. kerro että ei kukaan kyttää roskista ja menkat on ihan luonnollinen asia
Periaatteessa noin, joo.
Mutta esim. itse inhosin kaikkea kuukautisiin ja rintojen kasvuun liittyvää, ja jos äitini olisi puhunut aiheesta yhtään enempää, inho olisi vain lisääntynyt. Ei siinä olisi auttaneet mitkään vakuuttelut, että kyseessä on luonnollinen asia.
Parasta varmaan, jos huoneessa on kannellinen roskis ja vielä roskapusseja, niin tyttö voi hoitaa käytettyjen siteiden jätehuollon itse ja huomaamattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Siis et kehtaa ottaa puheeksi? Nyt alkaa olla korkea aika. Ei se tyttökään kehtaa, kun sä et kehtaa. Jos vaatteet haisee, saat olla varma että koulukaverit kiusaa siitä.
Opetat reippaasti perusjutut hygieniasta ja hankit tytölle oman roskiksen, jos ei kehtaa käyttää vessan roskista. Kai teillä on kannellinen roskis vessassa?
Ei ole kyse tästä. Selvästikään et yhtään ymmärrä mistä puhutaan. Ap tekee ihan oikein että kysyy vaikka sitten täältä meidän kokemuksia, jotka olemme toimineet samoin nuorena. Itse olin aina tarkka puhtaudesta sun muista, mutta äitini on sitä ikäluokkaa, ja todella köyhistä ja vastenmielisistä oloista, eikä hän osannut puhua näistä asioista kuin häveten. Muistan aina sen "keskustelun" jossa hän kysyi että tiedänkö kuukautisista. Sen miten noloa ja hävettävää se äitini mielestä oli.
Kuitenkaan en saanut itse ostaa alusvaatteita, siis minulle ei annettu rahaa niihin, eik ämuutenkaan annettu rahaa kuin silloin kun kerroin mitä ostan, ja minun piti näyttää että olin ostanut sitä mitä sanoin. Äiti osti ainoastaan valkoisia alushousuja, koska kaikki muun väriset olivat "likaisia". Varsinkin mustat tai punaiset. Kun sitten verta tuli läpi, piilottelin alkkareita lukollisessa laatikossani kunnes tuli hetki ettei ketään ollut kotona, ja pääsin pesemään ne likaiset vaatteet käsipelillä. Välillä kloritea kului aika paljon ja äiti ihmetteli mihin sekin kuluu.
Vessassa ei ollut roskista, eikä huoneessanikaan, enkä olisi sinne halunnutkaan laittaa siteitä, sillä äitini myös tarkasteli paikkoja välillä löytääkseen vihjeitä "huonosta elämästä".
Ainoastaan siteitä ostettiin kaappiin, semmoisia mummomalleja jotka olisivat näkyneet housuistani läpi. Ostin tamponit säästämilläni rahoilla jota sain karkkia tai irtojäätelöä varten(joista siis ei tarvinut kuitteja tai tuotteita esitetllä kun olivat niin halpoja ja heti syötäviä.
Tein sitten oman tyttäreni kanssa päinvastoin, ja hän tiesi hyvinkin jo ajoissa nämä hommat. Ostin myös laatikon täyteen kaiken merkkisiä ja mallisia siteitä ja tamponeja, ja niin paljon ettei ollut mahdollisuutta tietää mitä hän niistä käytti. Vessassa roskis tottakai, ja vaatteista sanoin kun niitä löytyi sängyn alta, ja näin heti että oli alkkareita muutamatkin sinne säilötty, että siivoahan vaatteet pyykkikoriin. Saat pestä ne itse tai minä pesen. Sitten tytär sanoi että kuitenkin tutkin hänen vaatteensa. vastasin että hänen vastuulla on ottaa taskuista pois kaikki ennen pesua, että minä en todellakaan ala hänen likaisia vaatteitaan penkomaan. Hyvin meni tyttären teini-ikä tuolla saralla.
En siis ap kuitenkaan sano että sinussa olisi se vika. Mutta älä nyt herran tähden sano lapselle asiasta, äläkä pengo hänen kaappejaan. Tyttärestäsi saattaa tuntua että sinä pengot asioita jotka hän haluaa pitää itsellään. Järjestä ennemmin niin että hän voi nämä asiat hoitaa sinulta salassa. Kyllä se ohi menee kun et kiinnitä huomiota.
Bolivar kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ne siteetkään sen kummemmin meteliä siellä vessassa pidä!
No pitäähän! Ei miehiä tähän ketjuun!
Mää en ymmärrä miten kukaan voi prefereerata siteitä tamponien yläpuolelle. Siteissä tulee ikävä vaipoissa kulkemisen olo, tuntee kaiken valumisen ja sotkua tulee. Tamponit on tuhat kertaa kliinisempiä. Joku asettimellinen nuorelle tytölle olisi varmaan kätevin ja kaikkein näkymättömiin/olemattomin. Toki kuukuppikin mutta tuskin teinitytöt haluaa niitä koulun vessassa pestä...
Kuukautishullu, älkää ruokkiko, please!!!
Tamponien wc-pyttyyn laittamisesta. Se haitta siinä ei ole se että pönttö menisi tukkoon, näin ei yleensä käy, vaan se että likavedenpuhdistamo joutuu erottelemaan kaikki nämä ei-vessapaperit ja ei-eritteet pois puhdistettavasta vedestä. Tamponi ei häviä sinne veteen niinkuin vessapaperi.
Pönttöön ei saisi laittaa mitään muuta kuin vessapaperia eritteiden lisäksi. Ei mitään keiton jämiä tai hiuksia tms.
Kaikki ne aiheuttavat ylimääräistä työtä vedenpuhdistamolla.
Joku vihaaja täällä koko ajan alapeukuttaa, no paljon muuta ei voikaan tehdä jos ei pysty vastaamaan mitään. Peräkammarinpoika vauhdissa.