Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttö piilottaa käytettyjä siteitä vaatekaappiinsa

Vierailija
14.02.2021 |

En tiedä häpeääkö menkkoja vai eikö halua muiden tietävän milloin ne ovat.

Vaatteet haisee pahalta ja sen takia epäilinkin. En ollenkaan tiedä miten ottaa puheeksi. On meillä vessassa roskiskin

Kommentit (333)

Vierailija
101/333 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskis, missä kansi!

Vierailija
102/333 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutimme kesällä ja syksyllä alkoi tyttären menkat, vessa on hänen huonettaan vastapäätä eli muutto tuli oikein hyvään saumaan! Säilyttää  siteitä yöpöytänsä laatikossa, kipaisee vessaan vaihtamaan ja laittaa käytetyn siteen vessan roskikseen. Mies puhisee kun meillä tytön kanssa  on usein yhtä aika menkat ja roskista  saa tyhjentää koko ajan :D Muuten mies kyllä suhtautuu asiaan ihan luontevasti eikä tee siitä numeroa, että naisväellä on se aika kuusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/333 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisvihaajat vaan vauhdissa taas. Mikään määrä kärsimystä naisille ei ole liikaa. Ne putkimiehet nyt saavat palkankin siitä työstään, toisin kuin tamponeja papereihin käärivät ja kätensä sotkevat naiset.

En nyt kovana kärsimyksenä pidä tamponin käärimistä ja roskiin laittoa.

Se putkien avaaminen ei ole pikkujuttu. Voi hajota koko putkisto ja tulee iso vahinko

Onko tapahtunut sulle tai tunnetko ketään jolle on? Mä en ole koskaan kuullutkaan.

Olen kuullut ja kysy keneltä tahansa putkimieheltä lisää.

Vierailija
104/333 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me muutimme kesällä ja syksyllä alkoi tyttären menkat, vessa on hänen huonettaan vastapäätä eli muutto tuli oikein hyvään saumaan! Säilyttää  siteitä yöpöytänsä laatikossa, kipaisee vessaan vaihtamaan ja laittaa käytetyn siteen vessan roskikseen. Mies puhisee kun meillä tytön kanssa  on usein yhtä aika menkat ja roskista  saa tyhjentää koko ajan :D Muuten mies kyllä suhtautuu asiaan ihan luontevasti eikä tee siitä numeroa, että naisväellä on se aika kuusta. 

Siis mies joutuu tyhjentämään teidän menkkaroskiksenne? Miksi ette itse tyhjennä sitä?

Anteeksi, mutta minusta tuo on yhtä epäkunnioittavaa kuin se, ettei itse putsaa paskarantuja wc-pöntöstä, vaan jättää ne seuraavan käyttäjän yllätykseksi. Toinen joutuu katsomaan sinun ulostettasi ja siivoamaan sen.

Yhtä luonnollinen asia kuin kuukautiset, mutta silti mielestäni yksityisasia joka pitää hoitaa itse.

Vierailija
105/333 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on selvästi jäänyt jotain hyvin olennaista kertomatta tyttärellesi. 

Ei välttämättä... Meillä tytär teki samaa vaikka puhuttiin hyvin avoimesti ja yhdessä ostettiin siteet ja laitettiin vessaan jossa on myös roskis käytettyjä siteitä varten. Silti aina silloin tällöin löytyy käytettyjä lipaston laatikosta?!?

Vierailija
106/333 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun miehistä niin suuri osa on pedofiilejä, niin he ovat luoneet tytöille tämän, että häpeävät ja inhoavat omia menkkojaan ja rintojenkasvuaan. Suurin osa miehistä haluaisi, että naisella ei kasvaisi mitään karvoja tai rintoja laisinkaan. Myös menkat on asia mikä kuvottaa miehiä tasan siksi, koska vihaavat naisia.

Vierailija
107/333 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö ole puhuneet kuukautisista, vai mikä niissä on niin noloa tytölle? Kyllä ymmärrän, ettei välttämättä koulussa kehtaa huudella niistä, mutta ettei omalle äidille voi puhua... itse kyllä heti ensimäisenä kerroin äidilleni, kun menkat alkoi ja toivon todella, että oma tyttöni ei jää piilottelemaan menkkojaan.

Vierailija
108/333 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on selvästi jäänyt jotain hyvin olennaista kertomatta tyttärellesi. 

Ei välttämättä... Meillä tytär teki samaa vaikka puhuttiin hyvin avoimesti ja yhdessä ostettiin siteet ja laitettiin vessaan jossa on myös roskis käytettyjä siteitä varten. Silti aina silloin tällöin löytyy käytettyjä lipaston laatikosta?!?

Jos hän vain vaihtoi omassa huoneessa ja ajatteli hetkeksi laittaa lipastoon, että vie roskiin kun poistuu huoneesta, mutta unohti :D

Vierailija
109/333 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on sitten miehellä aina vaikeata! Verrattuna naisiin!

Vierailija
110/333 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän vedin niitä välillä vessanpöntöstä alas ja isoimpia kuljetin johonkin koulun tai muun julkisen paikan roskikseen, koska en halunnut kenenkään perheenjäsenen näkevän niitä ällötyksiä. Ihme kyllä ei mennyt pönttö tukkoon koskaan. En tajua miten olen voinut tehdä niin useita vuosia.

Vierailija
111/333 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös entinen sidejemmari! Minä piilotin kirjoituspöydän lipaston 😌

Vierailija
112/333 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas peräkammarin luuseripojat äänessä naisia vihaamassa. No, teillä menee vielä huonommin ja pönttöön menee tamponit tästä eteenkin päin.

Miks pitää trollata ihan typerältä asialla? Roskat kuuluu roskiin, eritteet pönttöön. Ei ole mikään sukupuoliasia tämä(kään). Asialliset asiat hoidetaan niin kuin älykkäät ihmiset osaavat. Joku sattuma tamponi pöntössä (esim vierailulla ei roskista vessassa) ei ole se suurin ongelma.

Itsekin teininä häpesin kuukautisia, varsinkin kun pikkusiskoni kavereineen nakkeli (puhtaita) siteitä kaapistani lällätellen. Muistan tuskalla myös kuinka koitin tunnustaa äidille että menkat alkoivat (koulussa ohjattiin kertomaan), ahdisti kyllä vaikka ihan asiallisesti äiti varmisti että onko nyt siteitä ym.

Tampoonia en saanut millään sisääni runsaista kuukautisista huolimatta ennen kuin löysin asettimellisena minikokoiset, enemmän loppuvuotoon tarkoitetut violetit tampaxit (jotka ei tietenkään juuri sitä tulvaa pidelleet). Sukupuolielämän alettua sain sitten jo normaalikokoakin sisään, mutta edelleen olen vähän "ahdas" eli kaikille se tamponi ei ole varsinkaan 11v oikea ratkaisu. OT Näin aikuisena pidän hassuna että kaikesta vapautumisesta huolimatta aikuisia naisia hävettää naisten vessassa rapsuttaa siteen liimauksia, samaan malliin kuin pissan loriseminen on elämää suurempi kysymys...

Joku kommentoi että isompaa tampoonia voi pitää koko päivän, mutta tulee muistaa että on erittäin tärkeää vaihtaa tamponi tarpeeksi usein (eikä survoa mahdollisimman kookasta tupoksi että pärjää 15h), ettei tule toksista shokkioireyhtymää! Tämä kun voi viedä hengen, muistuttavaa teinejänne!

Vierailija
113/333 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai teillä on kannellinen roskis siellä vessassa?

Ei ole mitään ärsyttävämpää kuin jättää täysin avoimeen roskikseen siteitään.

Ne on periaatteesaa yksityisasia, ja siteiden määrää ei tarvitse kenenkään tietää.

Anoppilassa on vessassa vain yksi avoin roskis vessassa joten en todellakaan jätä sinne mitään siteitä jos ollaan kylässä koska itselläni on runsaat kuukautiset.

Tamponeitakaan ei pidä laittaa vessanpöntöstä alas joten se verinen tamponi pitäisi saada laitettua roskikseen niin että ei muut näe.

Vierailija
114/333 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukautishullu, älkää ruokkiko, please!!!

Ai kuka on kuukautishullu?

Vierailija
115/333 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Simpukkasuu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas peräkammarin luuseripojat äänessä naisia vihaamassa. No, teillä menee vielä huonommin ja pönttöön menee tamponit tästä eteenkin päin.

Miks pitää trollata ihan typerältä asialla? Roskat kuuluu roskiin, eritteet pönttöön. Ei ole mikään sukupuoliasia tämä(kään). Asialliset asiat hoidetaan niin kuin älykkäät ihmiset osaavat. Joku sattuma tamponi pöntössä (esim vierailulla ei roskista vessassa) ei ole se suurin ongelma.

Itsekin teininä häpesin kuukautisia, varsinkin kun pikkusiskoni kavereineen nakkeli (puhtaita) siteitä kaapistani lällätellen. Muistan tuskalla myös kuinka koitin tunnustaa äidille että menkat alkoivat (koulussa ohjattiin kertomaan), ahdisti kyllä vaikka ihan asiallisesti äiti varmisti että onko nyt siteitä ym.

Tampoonia en saanut millään sisääni runsaista kuukautisista huolimatta ennen kuin löysin asettimellisena minikokoiset, enemmän loppuvuotoon tarkoitetut violetit tampaxit (jotka ei tietenkään juuri sitä tulvaa pidelleet). Sukupuolielämän alettua sain sitten jo normaalikokoakin sisään, mutta edelleen olen vähän "ahdas" eli kaikille se tamponi ei ole varsinkaan 11v oikea ratkaisu. OT Näin aikuisena pidän hassuna että kaikesta vapautumisesta huolimatta aikuisia naisia hävettää naisten vessassa rapsuttaa siteen liimauksia, samaan malliin kuin pissan loriseminen on elämää suurempi kysymys...

Joku kommentoi että isompaa tampoonia voi pitää koko päivän, mutta tulee muistaa että on erittäin tärkeää vaihtaa tamponi tarpeeksi usein (eikä survoa mahdollisimman kookasta tupoksi että pärjää 15h), ettei tule toksista shokkioireyhtymää! Tämä kun voi viedä hengen, muistuttavaa teinejänne!

Mä oon useamman kerran unohtanu viimeisen tamponin sisään seuraaviin menkkoihin asti ja sitte pitäny vahingossa kahta tamponia yhtä aikaa. mittään ongelmia ei oo tullu.. en tiedä ketään tss:n saanutta enkä oo lukenu lehestäkään, onkohan kuinka yleinen ongelma... Isompi ongelma nykyään on, että isoinkaan tamponi ei joskus riitä kuin puoleksi tunniksi. En kiistä tän sairauden olemassaoloa, mutta mitenkään hulluna en tamponeja pelkäisi noin harvinaisen jutun takia...

No, löytyi sieltä googlesta pari tämän saanutta ja yksi kuollut tyttö. :( Joten kyllä suosituksia varmaan kannattaa noudattaa, onhan se neljäkin tuntia ihan hyvä jo, minkä yhtä tamponia ohjeiden mukaan saa muistaakseni pitää. Ja ohjeista poikkeaminen omalla vastuulla!

Vierailija
116/333 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Simpukkasuu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon useamman kerran unohtanu viimeisen tamponin sisään seuraaviin menkkoihin asti ja sitte pitäny vahingossa kahta tamponia yhtä aikaa. mittään ongelmia ei oo tullu.. en tiedä ketään tss:n saanutta enkä oo lukenu lehestäkään, onkohan kuinka yleinen ongelma... Isompi ongelma nykyään on, että isoinkaan tamponi ei joskus riitä kuin puoleksi tunniksi. En kiistä tän sairauden olemassaoloa, mutta mitenkään hulluna en tamponeja pelkäisi noin harvinaisen jutun takia...

No, löytyi sieltä googlesta pari tämän saanutta ja yksi kuollut tyttö. :( Joten kyllä suosituksia varmaan kannattaa noudattaa, onhan se neljäkin tuntia ihan hyvä jo, minkä yhtä tamponia ohjeiden mukaan saa muistaakseni pitää. Ja ohjeista poikkeaminen omalla vastuulla!

...ja ei siis Suomesta löytyneet nämä vaan ulkomailta...

Vierailija
117/333 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai teillä on kannellinen roskis siellä vessassa?

Ei ole mitään ärsyttävämpää kuin jättää täysin avoimeen roskikseen siteitään.

Ne on periaatteesaa yksityisasia, ja siteiden määrää ei tarvitse kenenkään tietää.

Anoppilassa on vessassa vain yksi avoin roskis vessassa joten en todellakaan jätä sinne mitään siteitä jos ollaan kylässä koska itselläni on runsaat kuukautiset.

Tamponeitakaan ei pidä laittaa vessanpöntöstä alas joten se verinen tamponi pitäisi saada laitettua roskikseen niin että ei muut näe.

Ai niin, unohdin, oltiin vesivahinkoa evakossa miehen vanhemmilla kuukauden ja minä jemmailin niitä siteitä vaatekaappiin josta oltiin saatu käyttöön pari hyllyä.

Anoppihan oli sitten sitä laatua joka laittoi ne pestyt vaatteet sinne kaappiin asti. Huomasin kyllä että kaapilla oli käyty, arvatkaa ottiko aivoon että ei mitään yksityisyyttä ollut. ( olisi pitänyt siis piilottaa ne siteet reppuun) Siellä kun ei ollut sitä suljettua roskista missään vessoissa. Ja niiden siteiden rahtaus keittiön roskikseen on tosi nöyryyttävää.

Kuukautiseni ovat minun yksityisasiani.

Anoppi nyt on ihan ok typpi, mutta menopaussin jälkeen ei asiaa mieti toisen kannalta. Olisi siis pitänyt rahdata oma roskis sen vesivahingon harmin lisäksi, lisäksi ei asiasta halua tehdä mitään erityisasiaa.

Vierailija
118/333 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mies joutuu tyhjentämään teidän menkkaroskiksenne? Miksi ette itse tyhjennä sitä?

Anteeksi, mutta minusta tuo on yhtä epäkunnioittavaa kuin se, ettei itse putsaa paskarantuja wc-pöntöstä, vaan jättää ne seuraavan käyttäjän yllätykseksi. Toinen joutuu katsomaan sinun ulostettasi ja siivoamaan sen.

Yhtä luonnollinen asia kuin kuukautiset, mutta silti mielestäni yksityisasia joka pitää hoitaa itse.

Siis toki tyhjennän minäkin,mutta joskus mies ehtii ensin! Ei pidä sitä sen ällöttävämpänä kuin kissanhiekkojen siivousta. Tai no itse asiassa se kissanastia taitaa yököttää enemmän ainakin siitä päätellen,että huutelee hyi he''iä..

Vierailija
119/333 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut oikeesti, mä kyllä suosittelen teinitytöille tamponeja. Teinitytöt, varsinkin nuorimmat, häpeävät kuukautisia tai eivät yleensä halua, että niitä mitenkään heihin liitetään, poislukien ehkä frendit, ja en usko että kukaan innostuu siitä että asiasta puhuttaisiin veljille asiallisesti tai vastaavaa. Siksi myös tamponeja voi mielestäni ehdottaa. Muiden kanssa ei tuu ongelmia liikuntatuntien tai koulun uimahallireissujenkaan kanssa. Itse ainakin olin tosi onnellinen kun joskus 15-vuotiaana opin niitä käyttämään ja olin vauhdikas menijä kuin suoraan ob-mainoksesta! 😅 Ja pönttöön vaan, ei ne putket siitä yleensä tukkoon mene, varsinkaan nuorten tyttöjen pikkutamponeista! Ei oo yksikään taloyhtiö, jossa olen asunut, aiheesta mitään valistusta asukkaille pitänyt, joten ilmeisesti ei ole ongelma. Ja jos joku tukos joskus jonnekin tulee, niin pitää miettiä mikä nyt on arvojärjestyksessä korkeammalla, nuoret tytöt vaivoineen vai joku äärimmäisen harvinainen tukosselvitys.

Tamponi valitaan kylläkin vuodon määrän mukaan, eli ei ole olemassa mitään nuorten tyttöjen pikkutamponeja.

Ja pönttöön vaan??

Se vasta noloa onkin kun putket menee tukkoon ja sieltä kaivetaan se tamponi.

Olen kyllä itsekin joskus vetänyt vessasta alas, mutta roskiin ne kuuluu laittaa.

Vinkki: kannattaa olla joku käsilaukku tai pikkureppu kaikilla tytöillä. Ja sinne valmiiksi tyhjä muovipurkki, esim. tyhjä vitamiinipurkki tms. mikä menee hyvin kiinni ja se toimii vararoskiksena. Siteet tarvii vähän isomman vararoskiksen. Miksei minigrippejä ole mustana? Ne toimisi.

Jokainen normaali nainen vetää tamponin pöntöstä alas vaikka ei tässä sitä myönnä. Kuka ikinä ois niin kaheli, että kuljettais käytettyjä tamponeja käsilaukussaan?? Tuohan ois just sitä samaa ällöä jemmailua, mistä aloituksessa puhuttiin! Tuollaista naista ei ole olemassakaan, vaikka palstan naisvihaajatrollit tällaista juttua pitävät.

Vierailija
120/333 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en uskaltanut edes ostaa tai pyytää siteitä, joten kuljin vessapaperia housuissa ja piilotin ne pussiin huoneeni nurkkaan. Muistan ne monen monet kerrat, kun menin äidin viereen istumaan tarkoituksenani kertoa, että kuukautiset ovat alkaneet, mutta en vain saanut sanottua.

Yhtenä päivänä koulusta tullessa se pussi nurkasta oli hävinnyt ja äiti tuli sidepaketin kanssa sanomaan, että "ei tarvitse kävellä tuolla niin että veri juoksee pitkin kinttuja". Senkin olisi mielestäni voinut nätimmin sanoa...

Osa jätteistä meillä poltettiin keskuslämmitysuunissa, kuten maitopurkit ja paperit. Jossakin vaiheessa isä tuli sitten vihaisena heiluttelemaan maitopurkista löytämäänsä sidettä nenäni edessä, että näitä ei tarvitse tänne laittaa. Voi sitä häpeää.