Tyttö piilottaa käytettyjä siteitä vaatekaappiinsa
En tiedä häpeääkö menkkoja vai eikö halua muiden tietävän milloin ne ovat.
Vaatteet haisee pahalta ja sen takia epäilinkin. En ollenkaan tiedä miten ottaa puheeksi. On meillä vessassa roskiskin
Kommentit (333)
No, yök. Sanot, että on sitten kuukautiset alkanut ja kerro, että huolehtii peseytymisestä hyvin ja siteet kuuluu roskikseen ja roskapussi lähtee mukaan, ulos mentäessä. Ei niitä nyt piilotettuna voi säilöä haisemassa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ainakin tamponit olivat tuhat kertaa mukavampia kuin siteet teini-ikäisestä asti. Eivät pidä ääntä vessassa ja voi heittää pönttöön merkkejä jättämättä ja kunnon iso koko niin voi pitää koko päivän samaa. + Kaikki mahdolliset muutkin edut, on niin kuin ei menkkoja olisikaan.
Kun Sinä juokset märkänä hiestä, minä olen siellä ja muistutan miestä - naiset, olen mister Dampax!
Vierailija kirjoitti:
Minusta ainakin tamponit olivat tuhat kertaa mukavampia kuin siteet teini-ikäisestä asti. Eivät pidä ääntä vessassa ja voi heittää pönttöön merkkejä jättämättä ja kunnon iso koko niin voi pitää koko päivän samaa. + Kaikki mahdolliset muutkin edut, on niin kuin ei menkkoja olisikaan.
Tamponeja ei ikinä saa heittää vessanpönttöön. Ne kuuluvat roskikseen.
Miten joku voi olla näin tietämätön tänä päivä?
Nyt kun muistelen niin meillä ei tosiaan ollut vessaroskista ikinä kun itselläkin menkat alkoivat. Aina joutui kiikuttamaan käytetyn siteen paketissa keittiöön roskikseen ja tunkemaan muiden roskien sekaan. Jos oli juuri viety roskat niin saatoin jemmata omaan huoneeseen tiukkaan pakettiin käärittynä pieneen pussiin kunnes oli keittiön roskiksessa taas tavaraa tai sitten vein suoraan taskussa roskakatokseen :D sairasta nyt kun jälkeen ajattelee.
Äiti kyllä jollain tavalla yritti normalisoida menkkoja, oli siteitä ja tamponeja aina vessassa kaapissa ym. Kiitos siitä hänelle. Itselleen ei selitetty kuukautisia yhtään vaan luuli kuolevansa johonkin tautiin kun oli ensimmäiset kuukautiset ja äitinsä tai siskonsa auttaneet yhtään :( Kamalaa kun itsekin luulin että kuolen kun ensimmäiset menkat alkoivat, en tiennyt ehtään että ne voivat olla 2 vk pahanhajuista ruskeaa vuotoa... Olin tuolloin vielä ulkomailla luokkaretkellä kun alkoivat (ennen kännykkäaikaa) ja en uskaltanut kellekään sanoa, pistin vain vessapaperia housuun :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö joku luulee että WC-pönttöön voi laittaa mitään muuta kuin ulostetta ja WC-paperia?! Educate yourself...
No onhan tamponi paljon ohuempi kuin uloste, ja eikös se ole ihan luonnonmatetiaaleja? Koko elämäni oon ne pönttöön heittäny. Ei ylimääräisiä rangaistuksia naisille, jo itse menkoissa on tarpeeksi sietämistä!
Plus kyllä kaikki mun kaveritki on ne aina pönttöön pistäny.
Osta roskis tytön huoneeseen. Neuvo tyhjentämään joka päivä, jos siellä terveyssiteitä on.
Opetakääräisemään käytetty terveysside paperiin.
Kyllä noista voi jutella.
Kehota peseytymään ja tuomaan pyykkiin vaatteet.
On niin paljin olemisessa, että unohtuu.
Tyttö on kiitollinen, jos puhut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö joku luulee että WC-pönttöön voi laittaa mitään muuta kuin ulostetta ja WC-paperia?! Educate yourself...
No onhan tamponi paljon ohuempi kuin uloste, ja eikös se ole ihan luonnonmatetiaaleja? Koko elämäni oon ne pönttöön heittäny. Ei ylimääräisiä rangaistuksia naisille, jo itse menkoissa on tarpeeksi sietämistä!
Jos on omakotitalo, jonka tukkeutuneen viemärin isäntä joutuu rassaamaan auki, ei jää salaisuudeksi, mikä siellä jumitti.
Onhan se luonnonmateriaalia, mutta kiinteää, eikä hajoa wc:n huhteluvedessä kuten ulosteet. Jos putkessa on liitoskohta, siihen voi jäädä narusta kiinni ja pikku hiljaa siihen voi kertyä kaunis kimppu niitä tamponeita.
Ei wc-pönttöön mitää muuta kuin sitä itseään ja pieni määrä vessapaperia.
Miksei normaaleista asioista puhuta??? Kerran näin äidin menkkasiteen lapsena, ja kysyin, ja äiti väitti että kyseessä on "vauvan ruoka". Miksi pitää peitellä ja valehdella tavallisista asioista, joita jokainen nainen kohtaa? En tiennyt mitään hygieniasta, enkä särkylääkkeistä. Aivan turhaa kärsimystä!
Tietenkin hommaat tytölle oman kannellisen roskiksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on omakotitalo, jonka tukkeutuneen viemärin isäntä joutuu rassaamaan auki, ei jää salaisuudeksi, mikä siellä jumitti.
Onhan se luonnonmateriaalia, mutta kiinteää, eikä hajoa wc:n huhteluvedessä kuten ulosteet. Jos putkessa on liitoskohta, siihen voi jäädä narusta kiinni ja pikku hiljaa siihen voi kertyä kaunis kimppu niitä tamponeita.
Vettä vaan ympärillä pönttöön kunnolla niin eiköhän aukea jos on tukossa. Itse säännöllisesti tyhjennän lapsen kumiuima-altaan ämpärillä pönttöön, ainakin 10 ämpärillistä tulee, niin sekin selvittelee putkia säännöllisesti. Enkä nyt ainakaan oman mieheni edessä jotain tamponeita häpeä, hyvänen aika. Miksi vain naisten pitäisi kärsiä kuukautisista? Joku raja nyt sillekin, miehet olkoot tyytyväisiä ettei heillä itsellään niitä ole, se on siihen verrattuna pikku juttu jos kerran elämässä pitää joku putki avata. Niissä hommissa jos on, niin on varmaan tottunut kaikenlaisiin jättäisin. Ja se verihän likoaa pois veden vallassa olevista tamponeita.
*ämpärillä.. känny taas osaavinaan suomea paremmin..
Naisvihaajat vaan vauhdissa taas. Mikään määrä kärsimystä naisille ei ole liikaa. Ne putkimiehet nyt saavat palkankin siitä työstään, toisin kuin tamponeja papereihin käärivät ja kätensä sotkevat naiset.
Kannattaa aina puhua asioista! Se helpottaa kaikkia. Itse olen puhunut tytölle jo vaikka ei ihan vielä kuukautiset tule, ehkä vuoden päästä. Ja kyllä meillä on juteltu asioista aina luonnollisina juttuina. Pikkuvelikin on tullut kuulleeksi että naisilla on sellaiset kuukautiset. Ei hän niistä ole tietenkään kiinnostunut mutta kun asiasta puhutaan asiallisesti niin uskon että hänellä kasvaa ajatus että se on normaali juttu.
Itse häpesin teininä kovasti kun asioista ei puhuttu. Siteiden osto kaupastakin oli noloa. Siksi olen iloinen että oman tytön kohdalla asiat on paremmin. Aion pitää huolta siitä, että hänellä on oikenalaisia siteitä ja tietoa ja ettei tarvi niitä nolostellen mennä kaupasta hakemaan, ennen kuin on valmis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vettä vaan ympärillä pönttöön kunnolla niin eiköhän aukea jos on tukossa. Itse säännöllisesti tyhjennän lapsen kumiuima-altaan ämpärillä pönttöön, ainakin 10 ämpärillistä tulee, niin sekin selvittelee putkia säännöllisesti. Enkä nyt ainakaan oman mieheni edessä jotain tamponeita häpeä, hyvänen aika. Miksi vain naisten pitäisi kärsiä kuukautisista? Joku raja nyt sillekin, miehet olkoot tyytyväisiä ettei heillä itsellään niitä ole, se on siihen verrattuna pikku juttu jos kerran elämässä pitää joku putki avata. Niissä hommissa jos on, niin on varmaan tottunut kaikenlaisiin jättäisin. Ja se verihän likoaa pois veden vallassa olevista tamponeita.
Just tuollaiset ihmiset on ärsyttävimpiä ikinä... "kyllä minä voin tehdä näin kun oon ennenkin tehny miks mua kiusataan, kaikki säännöt on ihan turhia ja mun kiusaksi vaan, byääh ". E i ne tamponit edes tuki vain omia putkia vaan kerääntyy jätevuoriksi myöhemmin putkistossa muitten minäminä-ihmisten jätteide n kanssa kun samaan menee kosteuspyyhkeet ja kinkunrasvat ja ties mitkä... Oisko se nyt ihan ylitsepääsemätöntä laittaa roskat roskiin?
Onko teillä nyt sitten paljon siteettömiä suksia? Voisin katsoa, jos löytyisi sopiva pari
Useat sidemerkit on yksittäispakattuja ja käytetyn siteen voi käätiä muoviin. MInä tekisin niin, että ostaisin tytölle roskiksen ja tälläisiä siteitä ja antaisin hänelle puhumatta mistään hajuista mtään. Ehkä vielä roskispusseja.
Ehkä ne putket voitais myös tehdä vähän laajemmiksi jos ne nyt koko ajan on tukossa. Kuukautiset ei ole naisten idea joten he eivät ole niistä vastuussa!
Vierailija kirjoitti:
Ostat roskiksen joko vessaan tai tytön huoneeseen. Tein itsekin tuota, koska vanhemmat eivät suostuneet ostamaan roskista, vaan yrittivät pakottaa viemään käytetyt siteet keittiön roskikseen (käytännössä toiselle puolelle taloa) ja koin tämän erittäin nolona.
Ap kertoi jo että vessassa roskis.
Noin tein minäkin nuorena. Ei ollut vanhempien vika. Mulla oli vaan älytön pelko, että siteet nähdään roskiksessa.