Tyttö piilottaa käytettyjä siteitä vaatekaappiinsa
En tiedä häpeääkö menkkoja vai eikö halua muiden tietävän milloin ne ovat.
Vaatteet haisee pahalta ja sen takia epäilinkin. En ollenkaan tiedä miten ottaa puheeksi. On meillä vessassa roskiskin
Kommentit (333)
Harmi että vielä herran vuonna 2021 tytöt joutuu häpeämään kuukautisiaan
Poljinroskis ja siihen sopivat mustat roskapussit. Tyttö voi itse viedä pussin sitten jätekatokseen, kun on sopiva aika.
Pikkunen. Nyt vähän empatiaa, teineillä on lapsen aivokemiat siinä iässä. Hienotunteisesti puhut menkoista, ei mitään vaatekaapista!! Ellet halua elinikäisiä traumoja. Ja oma roskis muovipussilla.
Vierailija kirjoitti:
Älä suutu ainakaan tytölle. Kerro että tiedät että menkat on alkanut ja että se on ihan normaalia. Annat tytölle huoneeseen kannellisen roskiksen ja kerrot että laittaa sinne käytetyt ja kuukautisten jälkeen tyhjentää sen itse
Kuulostatpa lempeältä äidiltä. Hyvä sä!
Tää ketju on kuin tuulahdus 50-luvulta.
Joo et todellakaan kerro että tiedät siteistä kaapissa! Se viimeistään alkaa tyttöä nolottaa.
T. Itsekin piilotin siteitä omaan kaappiini ja äitini kesken ruokailun koko perheen kuullen (mukaan lukien kaksi isoveljeä) saarnasi miten epähygieenistä ja ällöttävää se on...
Ei se puhuminen enää auta kun tyttö on oppinut jo häpeämään, voi vaan pahentaa tilannetta. Jos ap ei ole tähän mennessä osannut luontevasti puhumaan naiseksi kasvamisesta, niin ei kannata tuossa vaiheessa väkisillä alkaa jankkaamaan molempia nolostuttavista asioista. Roskis vaan tytön huoneeseen ja vaatii että ottaa vähän vastuuta kotitöistä eli tyhjentää sen itse muun huoneen siivoamisen yhteydessä.
Jos vessan roskis on kanneton paperikori, ei tyttö kehtaa laittaa siteitä sinne. Kannellinen poljinroskis, joka tyhjennetään usein se olla pitää. Pieni asia, suuri vaikutus.
Ilmiantakaa nuo siat ketjusta. Täällä puhutaan lapsesta. Missä modet.
Meillä molemmat tytöt on käyttäneet vessanroskista alusta asti ihan normaalisti. Ei menkoissa ole mitään noloa jos niistä ei noloa tee
Miksi teidän perhe häpeilee niinkin luonnollista asiaa kuin kuukautisia?
Vierailija kirjoitti:
Jos vessan roskis on kanneton paperikori, ei tyttö kehtaa laittaa siteitä sinne. Kannellinen poljinroskis, joka tyhjennetään usein se olla pitää. Pieni asia, suuri vaikutus.
Erityisesti jos on veljiä tai isä talossa
Voi itku. Tuli niin surku sun tyttöä ja omat nuoruusmuistot mieleen.
Itsekin kannattaisin sitä roskista tytön huoneeseen. Nuoret voi olla niin arkoja noissa jutuissa, että se vessankin roskiksen käyttäminen nolottaa.
:D
Onkohan ap sama joka kyseli "nimettömistä"?
No kuitenkin joka tenavalle poljinroskis huoneeseen ja samanlaiset vaatimukset että opettelette huoneen siistimistä ja itse huolehditte tyhjennyksen.
Muutenhan tyttö leimautuu selkeästi hänellä on oma roskis muttei sisaruksilla...
Oon niin super onnellinen siitä, että mulla ei ole lapsia eikä varsinkaan tyttölapsia.
Siis miksi tytön vaatteet haisee pahalta, tarttuuko haju muhivista siteistä vaatekaappiin ja sieltä vaatteisiin, vai eikö tyttö osaa vaihtaa sidettä riittävästi? Jos kyse on liian harvasta vaihtovälistä, niin silloin sun on kyllä pakko puuttua asiaan ja opettaa tytölle, että suihkussa pitää käydä ja side vaihtaa useamman kerran päivässä. Tuollainenhan on tyyliin pahinta mitä teinille voi käydä, koulussa on varmasti huomattu asia vaikkei vielä olisi kiusattukaan. Kiusaaminen voi kuitenkin näkyä ulkopuolelle sulkemisena tai selän takana nauramisena. Itsekin muistan omilta kouluajoilta, että luokalla oli eräs hieman epäsuosittu tyttö, jonka menkat haistoi usein selvästi, sekä myös hien hajun ja rasvaiset hiukset, eli häntä ei kotona opetettu huolehtimaan hygieniasta. Tietysti tämäkin ongelma ratkeaisi sillä, että ostat tamponeja ja opetat tyttösi käyttämään niitä siteiden sijasta.
Minusta ainakin tamponit olivat tuhat kertaa mukavampia kuin siteet teini-ikäisestä asti. Eivät pidä ääntä vessassa ja voi heittää pönttöön merkkejä jättämättä ja kunnon iso koko niin voi pitää koko päivän samaa. + Kaikki mahdolliset muutkin edut, on niin kuin ei menkkoja olisikaan.
Kiva kuulla etten ole ainut. Minulla syynä oli se että WC:ssä oli huono äänieristys enkä kehdannut vaihtaa siteitä siellä ettei rapina-ääniä kuulu. Vaihdoin sitten huoneessani ovi kiinni ja piilotin siteet kaappiin... Kyllä minä niitä kantelin sitten roskiin kun olin yksin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ainakin tamponit olivat tuhat kertaa mukavampia kuin siteet teini-ikäisestä asti. Eivät pidä ääntä vessassa ja voi heittää pönttöön merkkejä jättämättä ja kunnon iso koko niin voi pitää koko päivän samaa. + Kaikki mahdolliset muutkin edut, on niin kuin ei menkkoja olisikaan.
Ei tamponeja pönttöön!
Tyttöparkaa hävettää. Mä ottaisin puheeksi, kun eihän noin voi jatkua. Kysyisin, että miten itse haluaa toimia. Esim tuo roskis huoneessa voi toimia, jos vessaan ei kehtaa jättää.
Mun mielestä kannattaa puhua. Mulle ei kotona puhuttu mitään kuukautisista. Häpesin ja koin asian vieraaksi, vaikka menkat kuuluu naisen elämään. Viikkorahoista ostin tamponit. Ihmettelin kaverien mutkatonta suhtautumista asiaan, mulla meni vuosia kuukautisten hyväksymisessä.