Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostin 25 mikrogramman D-vitamiinitabletteja, mies kieltää syömästä niitä

Vierailija
14.02.2021 |

Kuulemma hänen tiedossaa on että sopiva annostus on 10 mikrogrammaa. Hän vei ne tabletit piiloon ja kielsi ostamasta enää uudestaan niitä. Kuulemma ei halua nähdä että mulle tulee maksavaurio. Mitä mieltä olette?

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti olen mies ja vaimo kielsi minulta nämä vitamiinit. 

Halusin vain testata miten palstalaiset suhtautuvat tähän sukupuolen mukaan ja vaikuttaako se kommentointiin. 

Terveisin,   AP 

Samat vastaukset pätee siinä, että päätä itse mitä syöt, älä anna vaimosi päättää. Et ole lapsi ja vaimo äitisi.

Saantisuositus riippuu iästä, sairauksista, sekä osittain sukupuolesta.

suositteletteko yhä että jätän kumppanini?  Hän jää sitten yksin lasten kanssa ja on työtön.  :( 

Mikset itse ota lapsia?

Vaimo haluaa ne.  Tiedät varmaan varsin hyvin että huoltajuuskiistoissa lapset menee miltei poikkeuksetta äidille jollei tämä ole täysin kyvytön hulttio tai alkoholisti. 

"Ne"?

Puhutko omista lapsistasi kuin elukoista?

LOL.  En minä niitä elukoina pidä, vaikkei elukoissa mitään vikaa olekaan.

Käytätkö itse termiä "he"?    Nimiä tänne en viitsi luetella joten NE on ihan hyvä termi mielestäni.  Jos se on sulle ongelma niin ei voi mitään. 

Vierailija
102/105 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole juurikaan korkeammat muualla Euroopassa. Tietoa voisi löytyä vaikka EFSAn sivuilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti olen mies ja vaimo kielsi minulta nämä vitamiinit. 

Halusin vain testata miten palstalaiset suhtautuvat tähän sukupuolen mukaan ja vaikuttaako se kommentointiin. 

Terveisin,   AP 

Samat vastaukset pätee siinä, että päätä itse mitä syöt, älä anna vaimosi päättää. Et ole lapsi ja vaimo äitisi.

Saantisuositus riippuu iästä, sairauksista, sekä osittain sukupuolesta.

suositteletteko yhä että jätän kumppanini?  Hän jää sitten yksin lasten kanssa ja on työtön.  :( 

Mikset itse ota lapsia?

Vaimo haluaa ne.  Tiedät varmaan varsin hyvin että huoltajuuskiistoissa lapset menee miltei poikkeuksetta äidille jollei tämä ole täysin kyvytön hulttio tai alkoholisti. 

"Ne"?

Puhutko omista lapsistasi kuin elukoista?

Nimillä niitä kutsun.  Sulle se elukka visio tuli ilmeisesti omista kakaroistasi.  

Tosin on elukoille loukkaavaa verrata niitä sun kakaroihin. 

Vierailija
104/105 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettava ulostulo tuo 10 mikrogramman riittävyydestä. Eihän siitä ole kuin hetki, kun suositus oli 20 mikrogrammaa. Suomessa suositukset on aivan liian alhaiset. Täällä on pitkä pimeä aika, jolloin D-vitamiinia ei saa oikeastaan mistään. HArva syö merilohta päivittäin ja vielä harvempi sellaisia määriä, että vitamiinitarve tyydyttyisi. Euroopassa suositukset on paljon korkeammat vaikka siellä on aurinkoisempaa.

100 mikrogrammaa talvella on hyvä annostus. Määrää voi vähentää puoleen jos kesällä oleskelee auringossa. Jos kesä jää lyhyeksi tai se on sateinen, vitamiinivarastot ei ehdi täydentyä luonnollisesti, jolloin vitamiinilisiä on otettava jo syys/lokakuussa.

Alhainen D-vitamiinitaso vaikuttaa näköön, oikealla pitoisuudella voitaisiin jopa ehkäistä esimerkiksi länsimaissa niin yleinen likinäköisyys. Aiheesta löytyy runsaasti tietoa googlettamalla.

Vierailija
105/105 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilasin iherbistä tällasia, onkohan annostus ja teho hyviä? Osaako joku arvioida?

https://fi.iherb.com/pr/Now-Foods-High-Potency-Vitamin-D-3-5-000-IU-240…

Näitä ei voi ottaa joka päivä.

Kyllä voi. Olen ottanut kyseisiä kapseleita 2 kpl päivässä usean vuoden ajan. Verikokeessa D-vitamiini hyvällä tasolla, mutta ei silti läheskään viitearvojen ylärajalla.