Ei kyllä yhtään nappaa kun miehet treffisovelluksissa HETI kärkkyvät tapaamista
Keskustelu menee suurin piirtein näin:
Mies: Moi, oot söpö! Mitäs sun iltaan?
Nainen: Kiitti, ei tässä mitään kunhan olen kotona. Mitäs sun.
Mies: Ei tässä mitään.
Mien: No millos me nähdään?
Siis mitä? Yhden lauseen perusteella pitäisi pystyä päättämään haluanko tavata? Lähes kaikki tekee nykyään tuota, ei näköjään yhtään malta tutustua tai sit vaan laittaa copy pastena mahd. monelle ja toivoo että edes joku tarttuu syöttiin?
Kommentit (171)
Vierailija kirjoitti:
Joskus ennen piti pyytää suoraan treffeille, jos halusi tavata naisen muuten kuin kännissä. Aikaan, jolloin ei ollut treffisovelluksia. Tuo "tutustutaan ensin tekstiin" on vasta 2010-luvulla syntynyt ilmiö. Sääntö, jonka naiset ovat luoneet valintaprosessiin.
Eipäs ole. Joskus vuosikymmeniä sitten kirjoiteltiin ensin kirjeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo johtuu siitä että treffisovelluksissa naisilla on satoja viestejä odottamassa, kun taas miehillä ei ole ainuttakaan.
Siksi kannattaa laittaa mahdollisimman paljon verkkoja vesille eikä tuhlata aikaa viestittelyyn kun naisella on tusina kilpakosijaa viestittelemässä samanaikaisesti.
Livenä peli muuttuu ja naisen etu katoaa, mahdollisuudet ovat 50-50 molemmille. Mitä nopeammin mies saa tutustumisen pois treffisovelluksesta ja livemaailmaan, sen paremmat tsäänssit.
Toisaalta sitten ei ainakaan pääse treffeille, jos alkaa tivaamaan liian aikaisin. Naisilla on varaa valita ja jättää ne miehet väliin, jotka eivät osoita halukkuutta yhtään tutustua ennen tapaamista.
Mitä tarkoittaa että on varaa valita?
Olettaen että nainen hakee parisuhdetta.
Yhäkään "Tinder-kysynnällä" ei ole naisten tapauksessa paljoakaan tekemistä parisuhdesuosion kanssa. Jos olisi, ei palstalla valitettaisi tästäkään asiasta vaan sieltä tarjonnasta valkattaisin sopiva parisuhteesta kiinnostunut hyvä mies joka ei kiirehdi treffeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo johtuu siitä että treffisovelluksissa naisilla on satoja viestejä odottamassa, kun taas miehillä ei ole ainuttakaan.
Siksi kannattaa laittaa mahdollisimman paljon verkkoja vesille eikä tuhlata aikaa viestittelyyn kun naisella on tusina kilpakosijaa viestittelemässä samanaikaisesti.
Livenä peli muuttuu ja naisen etu katoaa, mahdollisuudet ovat 50-50 molemmille. Mitä nopeammin mies saa tutustumisen pois treffisovelluksesta ja livemaailmaan, sen paremmat tsäänssit.
Toisaalta sitten ei ainakaan pääse treffeille, jos alkaa tivaamaan liian aikaisin. Naisilla on varaa valita ja jättää ne miehet väliin, jotka eivät osoita halukkuutta yhtään tutustua ennen tapaamista.
Yhäkään "Tinder-kysynnällä" ei ole naisten tapauksessa paljoakaan tekemistä parisuhdesuosion kanssa. Jos olisi, ei palstalla valitettaisi tästäkään asiasta vaan sieltä tarjonnasta valkattaisin sopiva parisuhteesta kiinnostunut hyvä mies joka ei kiirehdi treffeille.
Kaikilla on varaa valita. Se tarkoittaa sitä, että kun joku kysyy treffeille, voi vastata kyllä tai ei. Joskus sillä, joka vastaa "ei" on joku kiinnostavampi jo kiikarissa - joskus taas ei. Joskus se, joka sanoi "ei" ei löydä ketään muutakaan, ja silti se sama tyyppi voi sanoa vuoden kuluttua "ei" seuraavalle kiinnostuneelle, vaika kuinka pelkäisi, ettei löydä ikinä etsimäänsä. Pakkohan ei nimittäin ole valita ketään.
Jos joku, josta olen saanut nähdä nimen, iän, valokuvan ja hyvin suppean profiilitekstin, kysyy, haluanko tavata, olisi spontaani vastaukseni "ehkä - en tiedä vielä - pitäiskö meidän vähän vaihtaa ajatuksia ensin, että nähdään vaikutetaanko siltä että tullaan juttuun".
Siihen, haluanko itse tavata jonkun tietyn miehen, ei oikeastaan vaikuta se, kuinka monen muun kanssa on tullut match. Etsin sellaista, joka vaikuttaa kiinnostavalta, ja joko mies on sellainen tai sitten ei. Jos saisin vain kolme matchia, en välttämättä lähtisi yhdenkään kanssa treffeille - ei se niin mene, että pelkäisin etten ketään muutakaan löydä, ja sitten paniikissa otan jonkun vaan, kenet satun saamaan. Ja toisaalta, jos joku on kiinnostava, hän on yhtä kiinnostava, vaikka muita matcheja olisi 100 kuin jos muita matcheja olisi 2.
Vierailija kirjoitti:
miksi ap siellä terffisivelluksessa roikkuu, jos ei halua tavata ihmisiä?
Siis jos ei kahden lauseen viestittelyn jälkeen heti halua juosta treffeille, niin sekö muka tarkoittaa, että ei haluaisi koskaan tavata ketään?
Minä "roikuin" treffisovelluksessa tavatakseni miehen, jonka kanssa voisi olla oikeassa parisuhteessa. En ollut kiinnostunut juoksemaan treffeillä ihan vaan treffailemisen ilosta, vaan valkkasin aika tarkkaan ne miehet, keiden kanssa treffeille lähdin. Etsin sieltä itselleni sopivaa kumppania, en ollut muuten vaan "tapaamassa ihmisiä". Onko tällainen motiivi seuranhaussa sinulle ihan vieras?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla on varaa valita. Se tarkoittaa sitä, että kun joku kysyy treffeille, voi vastata kyllä tai ei. Joskus sillä, joka vastaa "ei" on joku kiinnostavampi jo kiikarissa - joskus taas ei. Joskus se, joka sanoi "ei" ei löydä ketään muutakaan, ja silti se sama tyyppi voi sanoa vuoden kuluttua "ei" seuraavalle kiinnostuneelle, vaika kuinka pelkäisi, ettei löydä ikinä etsimäänsä. Pakkohan ei nimittäin ole valita ketään.
Jos joku, josta olen saanut nähdä nimen, iän, valokuvan ja hyvin suppean profiilitekstin, kysyy, haluanko tavata, olisi spontaani vastaukseni "ehkä - en tiedä vielä - pitäiskö meidän vähän vaihtaa ajatuksia ensin, että nähdään vaikutetaanko siltä että tullaan juttuun".
Siihen, haluanko itse tavata jonkun tietyn miehen, ei oikeastaan vaikuta se, kuinka monen muun kanssa on tullut match. Etsin sellaista, joka vaikuttaa kiinnostavalta, ja joko mies on sellainen tai sitten ei. Jos saisin vain kolme matchia, en välttämättä lähtisi yhdenkään kanssa treffeille - ei se niin mene, että pelkäisin etten ketään muutakaan löydä, ja sitten paniikissa otan jonkun vaan, kenet satun saamaan. Ja toisaalta, jos joku on kiinnostava, hän on yhtä kiinnostava, vaikka muita matcheja olisi 100 kuin jos muita matcheja olisi 2.
Noin kaikki sanovat.
Omien empiiristen havaintojeni perusteella kuitenkin tarjonnan määrä vaikuttaa kummasti asioihin, kuten sekin missä elämäntilanteessa ollaan (perustamassa perhettä vs nuoria/vanhoja, jne).
Kun on enemmän mistä valita, tai kuvitellaan niin, ollaan nirsompia kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt oppinut, että parempi kyllä tavata ja sen jälkeen näkee heti onko mitenkään kiinnostava tyyppi. Yhden kanssa kirjoittelin vähän pitempään ja sitten tapaaminen oli melkoinen pettymys. Ehti jos luoda kaikenlaisia mielikuvia omassa päässään.
Kyllä munkin mielestä olisi järkevämpää tavata livenä. Livenä huomaa elekielestä asioita, mitä netissä kirjoitellessa ei huomaa. Ja kun julkisella paikalla tapaa, niin riskit millekään ikävälle asialle minimoituvat todella pieneksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla kaikki parisuhteet ovat syntyneet ennestään tuttujen miesten kanssa. Vaikea kuvitella että lähtisin käytännössä sokkotreffeille sellaisen ihmisen kanssa josta en tiedä yhtään mitään.
Kiva, mutta muistetaan myös se, että vaikka et esimerkiksi tunne minua, se ei tee minusta automaattisesti hullua tai muuten potentiaalisesti vaarallista. Tämä ajatusmalli on tullut omalla kohdallani vastaan muutaman kerran netissä naisten kanssa keskustellessani ja ihmettelen sitä ennakkoluuloista asennetta aina. Ovathan nykyään tuntemasikin miehet olleet sinulle aikoinaan outoja, uusia tuttavuuksia.
Tuolla ulkona on todella paljon, mukavia kivoja ihmisiä, joiden ainoa synti on olla pitkäaikaisyksinäinen vasten tahtoaan ja siksi vähän ulkona kaikista sosiaalisista säännöistä, kun ei nuorena ole yksinkertaisesti uskaltanut tutustua ihmisiin. Se on väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat sukupuolet ymmärtävät Tinderin väärin. Tässä selvitän mitä naiset ymmärtävät väärin:
Tinder on ikään kuin vaihe tapaamisessa joka tulee entisten vaiheiden eteen.
Miehelle se menee näin
1. panisinko?
2. jos en, haluanko lisää suosiota naisilta?
3. haluaisinko panna uudestaan?
4. haluaisinko parisuhteen?Jos nainen selvittää 1. -> treffeille.
Jos nainen selvittää 2. -> match, mutta todennäköisesti ghostaus.
Jos nainen selvittää 3. -> tapaillaan
Jos nainen selvittää 3. -> parisuhdeMiehet eivät ole kuin naiset, eli joku on kiinnostava tai ei ole, ja jos pelkkää seksiä haluaa niin rima ulkonäön suhteen lähinnä nousee.
Ei ole olemassa mitään Tinder-kysyntää joka olisi suurempi kuin kysyntä livenä. Tinderissä on matala kynnys klikkailla ja viestitellä kenelle sattuu, siitä syntyy se illuusio suosiosta jonka joku mainitsi. Siis naisille.
Mun pointtini on että tästä seuraa se että miehen on vaikeaa pärjätä Tinder-kisassa. Siksi se nainen halutaan saada pois siitä illuusiomaailmasta tosimaailmaan mahdollisimman nopsaan.
Ja tehdään se pahin mahdollinen moka eli pyydetään tapaamista toisessa replassa? Onko miehet jotenkin masokisteja vai miksi ne vesittää omat tsänssinsä heti alkuun? Tolla lailla toimimalla järjestysnumero on nolla.
Rautalanka: ei ole väliä noiden miesten kohtien jos sitä tapaamista ei kerran tule.
Mutta kuka olisi se ystävällinen taho, joka opettaisi nämä sosiaaliset taidot meille miehille, joiden kotona tätä ei ole tehty? Minä olisin ilomielin kuunnellut tällaisia neuvoja lapsena, jos niitä joltakulta olisi saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tässäkin on se onglema, että useimmat naiset eivät halua tavata HETI kun on vaihdettu ensimmäiset kuulumiset. Niillä viesteillään voi osoittaa olevansa kohtelias, fiksu herrasmies ja saada naisen kiinnostumaan juuri sinusta. Jollain "Moi seksikäs milloin tavataan?" niin voit olla varma että tulee fiksuilta naisilta block.
Voit olla myös varma jos miehenä laitat naiselle viestin "moi miten sulla menee" niin 80% siihen ei vastata.
No olisiko parempi, jos nainen vastaisi "ihan hyvin, kiitos"? Ihan yhtä lailla keskustelu olisi alkutekijöissään. Minusta nuo "moi", "miten menee" yms aloitukset kuulostavat vaan siltä, että heitetään se pallo toiselle, josko tämä keksiki jotain keskustelunaihetta.
Minun mielestäni tuo on hyvä taktiikka, koska turhauttaa miettiä todella hienoa aloitusta kerta toisensa jälkeen ja pettyä, kun toinen ei vastaakaan mitään. Kun toinen on vastannut tuohon kysymykseen (= saanut viestin, käynyt lukemassa profiilin, vastannut jotakin=nainen on siis jollakin tasolla kiinnostunut) ja sitten voi alkaa keskustelemaan laajemmin.
Eihän livenäkään tutustuttaessa heti heitetä liian monisyistä kommenttia toiselle. Sehän olisi vain outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaa valita siinä mielessä siis, että naiset yleensä saavat paljon mätsejä ja ihan riittävästi yhteydenottojakin miehiltä. Ei silloin tarvitse treffailla ei-kiinnostavia tyyppejä vain siksi, että pääsisi jonkun kanssa treffeille.
Veikkaan että suurin osa naisista ei lähtökohtaisesti kiinnostu miehestä, joka haluaa treffeille heti ekan moin jälkeen. Eli jos mies kerran haluaa siirtää tutustumisen pois treffisovelluksesta livemaailmaan mahdollisimman nopeasti, maltti on kuitenkin valttia, koska liian nopeasti treffejä ehdottamalla päätyy todennäköisemmin mappi ö:hön kuin sinne treffeille.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile mätsätä hiukan kauempana asuvia. Eivät yleensä tivaa tapaamista.
Tää on totta, aika monesta kokemusta. Mutta kannattaa varautua että eivät ole halukkaita tapaamaan sitten missään vaiheessa, milloin minkäkin tekosyyn varjolla. Tai toinen vaihtoehto on että ehdottavat tapaamista ihan överipitkän ajan päähän, esim. minulle yksi ehdotti elokuussa treffejä lokakuulle. Tietysti jos aloittajaa ei haittaa kuukausien kirjoittelu niin sittenhän tuollainen tyyppi olisi just hyvä, mutta mulla kyllä meni poistoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat sukupuolet ymmärtävät Tinderin väärin. Tässä selvitän mitä naiset ymmärtävät väärin:
Tinder on ikään kuin vaihe tapaamisessa joka tulee entisten vaiheiden eteen.
Miehelle se menee näin
1. panisinko?
2. jos en, haluanko lisää suosiota naisilta?
3. haluaisinko panna uudestaan?
4. haluaisinko parisuhteen?Jos nainen selvittää 1. -> treffeille.
Jos nainen selvittää 2. -> match, mutta todennäköisesti ghostaus.
Jos nainen selvittää 3. -> tapaillaan
Jos nainen selvittää 3. -> parisuhdeMiehet eivät ole kuin naiset, eli joku on kiinnostava tai ei ole, ja jos pelkkää seksiä haluaa niin rima ulkonäön suhteen lähinnä nousee.
Ei ole olemassa mitään Tinder-kysyntää joka olisi suurempi kuin kysyntä livenä. Tinderissä on matala kynnys klikkailla ja viestitellä kenelle sattuu, siitä syntyy se illuusio suosiosta jonka joku mainitsi. Siis naisille.
Mun pointtini on että tästä seuraa se että miehen on vaikeaa pärjätä Tinder-kisassa. Siksi se nainen halutaan saada pois siitä illuusiomaailmasta tosimaailmaan mahdollisimman nopsaan.
Ja tehdään se pahin mahdollinen moka eli pyydetään tapaamista toisessa replassa? Onko miehet jotenkin masokisteja vai miksi ne vesittää omat tsänssinsä heti alkuun? Tolla lailla toimimalla järjestysnumero on nolla.
Rautalanka: ei ole väliä noiden miesten kohtien jos sitä tapaamista ei kerran tule.
Mutta kuka olisi se ystävällinen taho, joka opettaisi nämä sosiaaliset taidot meille miehille, joiden kotona tätä ei ole tehty? Minä olisin ilomielin kuunnellut tällaisia neuvoja lapsena, jos niitä joltakulta olisi saanut.
En tiedä mikä taho se alkeellisten sosiaalisten taitojen opettaja olisi, mutta sen tiedän, että treffipalstat sellainen tuskin on. Naiset etsivät treffipalstoilta itselleen kumppania, ei aikuista lasta jolle pitää opettaa perusasioita. Sorry siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuohon edelliseen liittyen.
Moni haluaa että luemme profiilin tarkkaan, esitämme kysymyksiä ja mietimme mitä kirjoitamme. Lue: pitää olla noheva, kaiken muun lisäksi.
Entäs teidän viestinne sitten? Suurin osa on "moi", "joo", "haha", hymiö.
Harvoin tulee kysymyksiä profiilista, pl. kuulustelutyylinen kysymyspatteristo jollaista te ette itse suvaitsisi mieheltä.
Koko idea tuntuu olevan me naiset saamme paljon suosiota ja te ette saa joten sen mukaan mennään. No ei mennä. Näin kyllä kuvasta ja profiilista ettei niitä komeita miljonäärejä oikeasti ole ovella. Ihan tavallisia ollaan molemmat.
Eli jos haluatte mieheltä fiksua ja mukavaa keskustelua, niin jospa näyttäisitte mallia ettekä vain vaatisi että kaikki tuodaan älypuhelimella tarjolle kun passiivisesti odottelee.
Mitä tarkoitat keskustelutyylisellä kysymyspatteristolla nyt tässä? Mutta ei kai se mikään yllätys ole, etteivät kaikki naisetkaan ole hyviä keskustelijoita. Ja sitten tietysti joistain tulee tylsiä viestittelijöitä, jos ei juttu oikein kiinnostakaan - pätee varmaan miehiin myös. Ja juuri siksi, koska se pätee miehiinkin, naisetkaan eivät innostu sellaisesta vaisusta viestittelijästä, koska se vaikuttaa siltä, ettei miestä oikein kiinnosta.
* Kuulustelutyylisellä kysymyspatteristolla.
Kaikki sellainen missä tivataan "speksejä". Pituus, koulutustaso, työ, seurustelu-CV, tms.
Samoin mikä tahansa kysymys jos tyyli on tasoa kuulustelu.
"Kuinka pitkä olet?"
"Mikä koulutustaso?"
"Millaisessa työssä olet?"
"Kuinka monta parisuhdetta takana ja koska edellinen?"Kaikkia näitä on tivattu.
Kerran nainen alkoi keskustelemaan profiilin kuvasta jossa olin harrastuksen parissa. Kerran! Mainitsi että onpa kiva kuva, saako kysyä missä otettu, tosi ihana paikka, jne.
No huh. En ikinä kehtaisi tivata tuollaisia tuntemattomalta. Aloitan aina keskustelun profiiliin liittyvästä, kuvasta tms. Tosiaan kuten aiemmin mainitsin, tasan 0 miestä on vastannut jos minä olen lähettänyt viestin ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla kaikki parisuhteet ovat syntyneet ennestään tuttujen miesten kanssa. Vaikea kuvitella että lähtisin käytännössä sokkotreffeille sellaisen ihmisen kanssa josta en tiedä yhtään mitään.
Kiva, mutta muistetaan myös se, että vaikka et esimerkiksi tunne minua, se ei tee minusta automaattisesti hullua tai muuten potentiaalisesti vaarallista. Tämä ajatusmalli on tullut omalla kohdallani vastaan muutaman kerran netissä naisten kanssa keskustellessani ja ihmettelen sitä ennakkoluuloista asennetta aina. Ovathan nykyään tuntemasikin miehet olleet sinulle aikoinaan outoja, uusia tuttavuuksia.
Tuolla ulkona on todella paljon, mukavia kivoja ihmisiä, joiden ainoa synti on olla pitkäaikaisyksinäinen vasten tahtoaan ja siksi vähän ulkona kaikista sosiaalisista säännöistä, kun ei nuorena ole yksinkertaisesti uskaltanut tutustua ihmisiin. Se on väärin.
Väärin? Minä en ole vastuussa heidän sosiaalisista taidoistaan enkä ole opettamassa kenellekään sellaisia. Etsin aikuista tasapainoista itsenäistä miestä, en pikkupoikaa. En ole kenellekään mitään velkaa.
En voi enkä halua mennä treffeille kaikkien halukkaiden kanssa. Pelkkä ulkonäkö ei yksinään saa minua kiinnostumaan, joten en ala kuvien perusteella valikoimaan miehiä. Valitsen heidät joilla on minun makuuni huumorintajua, älyä, sivistystä ja käytöstapoja. Jos kukaan ei ole sopiva, ei haittaa, voin olla ihan hyvin ilmankin.
Ehkä kannattaisi ensin sivistää itseään ja sitten vasta treffailla?
Vierailija kirjoitti:
Eipä mun kanssa naiset halua edes keslustella. En ymmärrä miksi annetaan tykkäystä esim tinderissä, mutta keskustella ei silti kiinnosta.
M38
Joku nainen täällä kehuskenteli että sai 100 tykkäystä 10 minuutissa kuvattomalla profiililla, siitä voit päätellä kuinka heikot mahdollisuudet tavallisilla miehillä on tinderissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä mun kanssa naiset halua edes keslustella. En ymmärrä miksi annetaan tykkäystä esim tinderissä, mutta keskustella ei silti kiinnosta.
M38
Joku nainen täällä kehuskenteli että sai 100 tykkäystä 10 minuutissa kuvattomalla profiililla, siitä voit päätellä kuinka heikot mahdollisuudet tavallisilla miehillä on tinderissä.
Tämä on ongelma myös naisille, ainakkn minulle. Ei minulla ole aikaa käydä läpi kaikkia kiinnostuneita. Käyn töissä, harrastan, nukun. Ei riitä tunnit vuorokaudessa. En todellakaan halua olla vastaamatta kenellekään, mutta se kaikille vastaaminen olisi mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M38
Tämä on ongelma myös naisille, ainakkn minulle. Ei minulla ole aikaa käydä läpi kaikkia kiinnostuneita. Käyn töissä, harrastan, nukun. Ei riitä tunnit vuorokaudessa. En todellakaan halua olla vastaamatta kenellekään, mutta se kaikille vastaaminen olisi mahdotonta.
Yksi tykkäyskö sulle pitäisi sitten tulla viikossa joltain lihavalta mieheltä?
Mä en ymmärrä tällaista logiikkaa. Jos se, että edes muutaman päivän vaivautuisi toisen kanssa oikeasti viesteilemään ennen kuin treffeille pyytää, on niin mahdoton vaivannäkö että se tuntuu joltain verissäpäin naisen suosiosta kilpailulta, niin tosiaanko treffeillä pääsee vähemmällä vaivannäöllä? Eikö siellä treffeillä kuitenkin sitten pidä jutella ja kysellä ihan niitä samoja asioita, joita viesteillessäkin olisi pitänyt kysellä? Vai miten se viestittely on vaivalloisempaa? Itselleni ainakin on paljon helpompaa tutustua ensin viestein, kuin rynnätä suoraan treffeille jonkun kanssa.