Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jättäisitko 3kk vauva yhdeksi yöksi mummolaan?

Vierailija
05.08.2008 |

Häät olisi 600km päässä ja kutussa luki ei lapsia (nyt en halua spekuloida tätä asiaa, vaan ihan tätä yökylää) kuitenkin mieli tekisi mennä, mutta entäs toi vauva... mummo on kyllä hoitanut aina silloin tällöin ja aikaisella koneella tultas takas aamulla. Isosisko jäis kans mummolle.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin skitsolta tuntuu että rintaruokinnalla oleva vauva tulisi erottaa äidistään tuollaisen syyn vuoksi. Isomman lapsen kohdalla vähän eri juttu.

Vierailija
22/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mummo terävä ja hyväkuntoinen ja syömisasiat onnistuisi pullosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en kyllä muutenkaan vaivautuisi joihinkin häihin 300 km päähän.

Jollei tietty olisi jotkut siskon häät (mutta se kutsuisi lapsemmekin).

Vierailija
24/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

häntä raahataan melussa, vilskeessä ja ihmispaljoudessa ympäriinsä kuin että hän saa olla saman ajan rauhallisessa, hyvässä hoidossa mummillaan?

Vierailija
25/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai! En ottaisi vauvaa hälyyn mukaan. Kyllä se mummo sen vauvan hoitaa yhtähyvin kuin sinäkin.

Vierailija
26/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät olisi 600km päässä ja kutussa luki ei lapsia (nyt en halua spekuloida tätä asiaa, vaan ihan tätä yökylää) kuitenkin mieli tekisi mennä, mutta entäs toi vauva... mummo on kyllä hoitanut aina silloin tällöin ja aikaisella koneella tultas takas aamulla. Isosisko jäis kans mummolle.

Ota vauva ja hoitaja mukaan. Yöpaikka läheltä hääpaikkaa.

Vierailija
27/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsen perusturvallisuus järkkyy, jos on noin pienenä noin pitkän ajan erossa ensisijaisesta hoitajastaan. Psykologit suosittelevat, että 1 tunti per ikä kuukausina on aika, jonka ensisijainen hoitaja voi olla poissa lapsensa luota. Toisin sanoen, vauva voi "unohtaa" äitinsä tuossa ajassa. Valitettavaa, mutta totta.

1 yö tai päivä ei tee haittaa, vaan JATKUVA "hylkääminen"

Vierailija
28/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi. Itse olen imettänyt vielä hyvinkin tuon ikäistä ja useamman kerran yössä.. Joten mun rintavarustus ei kestäisi olla erossa siitä pienestä, en saa pumpulla niin tyhjäksi kuin tarvis.

Ja onhan toinen vielä niin pieni, että en senkään puolesta raaskisi jättää yö hoitoon. Meillä oli melkein vastaava tilanne esikoisen kohdalla ja mies meni yksin häihin. ( oli kyseessä miehen ystävän häät).

Vierailija
29/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mummo lasta muutenkin hoitaa ja on tuttu, eikä vauva ole tississä kiinni niin ilman muuta. Enemmän se on kiinni siitä, haluaako äiti olla erossa lapsestaan. Vauva pärjää kyllä eikä sille mitään traumoja jää.

että lapsen perusturvallisuus järkkyy, jos on noin pienenä noin pitkän ajan erossa ensisijaisesta hoitajastaan. Psykologit suosittelevat, että 1 tunti per ikä kuukausina on aika, jonka ensisijainen hoitaja voi olla poissa lapsensa luota. Toisin sanoen, vauva voi "unohtaa" äitinsä tuossa ajassa. Valitettavaa, mutta totta.

Vierailija
30/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen ollessa 2 kk jouduin sairaalaan kolmeksi päiväksi ja mies oli silloin työmatkalla. Kuka muu tuli hoitamaan kuin mummo, ei kukaan. Ilmeisesti lapseni on nyt tuhoon tuomittu.

Älkää mammat nyt ihan oikeesti olko hysteerisia!! Aika pelleilyä noi "ei.tod. jättäisi"- vastaukset. Toivottavasti olivat provoja.

Vierailija
31/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syötöt saa järjestettyä, niin asiassa ei ole mitään ongelmaa (paitsi ikävä tulee äidille...). Oma äitini oli ikionnellinen saatuaan hoitaa vauvaani yön yli. Ja minä ikionnellinen kaksinkeskeisestä ajasta mieheni kanssa.

Nyt vauva on jo "iso poika" ja tosi läheinen isovanhempiensa kanssa.

Vierailija
32/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihan vain siksi, että olen täysimettänyt vielä tuon ikäistä eivätkä lapset ole juoneet koskaan pullosta (siis en ole opettanut, kun en ole kokenut sitä välttämättömäksi - en ole myöskään pumpannut ja pakastanut äidinmaitoa).

Jos lapsi joisi korviketta tai pakastettua äidinmaitoa pullosta, niin sitten voisin jättää.

Tuo sairaala-vertaus nyt oli toisaalta vähän huono - terveydenhoito on välttämätöntä mutta häät 600 kilometrin päässä ei :)

Siinä tapauksessa en itsekään paljoa täysimetyksen päättymistä itkisi, jos itse tai lapsi joutuisi sairaalaan.

Vierailija
33/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin oma lapseni oli tuossa iässä vielä täysimetyksellä, ei huolinut pulloa joten siksi ei olisi voinut jättää. Toiseksi huolehtisin koko ajan kuitenkin, että miten ne pärjää siellä, ja itkeeköhän vauva jne jne. Ei tulisi juhlimisesta kuitenkaan mitään. :)

Mutta jos joku haluaa jättää, saa jättää! Ihmettelen kyllä moisia häitä joihin ei edes imeväisikäistä saa ottaa mukaan.

Vierailija
34/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tulisi ikinä mieleenkään jättää 3 kk ikäistä vauvaani hoitoon niin pitkäksi aikaa. Olen imettänyt tuon ikäisiä vauvoja parin tunnin välein, lisäksi musta on ihan sietämätön ajatus että pieni vauvani itkee jossakin satojen kilometrien päässä minusta enkä pääse häntä ottamaan syliin. Siitä on ihan turha kenenkään syyllistyä itse tai nimitellä minua hysteerikoksi, sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että epäilisin jonkun muun hoitajan taitoja. Minä en tahdo olla erossa vauvastani muutamaa tuntia pidempään.

Vierailija
35/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole täysin porsas tai pultsari, ja suht hyvissä henkisissä ja fyysisissä voimissa, mikä ihme estää jättämästä? Niinkuin joku jo aiemmin totesikin, taitaa äitien omista tarpeista olla kiinni tuo mummojen ja muiden hoitajien boikotoiminen.

Vierailija
36/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen jättänytkin 4 kk vanhan osittaisimetyksellä olevan vauvani yhdeksi yöksi mummolaan. Ja hienosti meni!

Sinulle se jättäminen varmasti "pahempaa tekee" kuin vauvalle. Jätä vaan reippain mielin ja koita nauttia häistä!

Vierailija
37/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kyllä, että ap:n vauva pärjäisi hyvin tuon ajan.

Tosin, niin kuin moni muukin, ihmettelen että koskeeko lapsikielto noin pieniäkin. Ap, miten asia oli muotoiltu kutsussa?

Vierailija
38/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan puhtaasti siitä syystä että kaikki vieraat saisivat nauttia ihan rajoituksitta juhlimisesta. Eivät todellakaan ole mitään lapsivihamielistä porukkaa.

Vierailija
39/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan puhtaasti siitä syystä että kaikki vieraat saisivat nauttia ihan rajoituksitta juhlimisesta. Eivät todellakaan ole mitään lapsivihamielistä porukkaa.

Vierailija
40/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syötöt saa järjestettyä, niin asiassa ei ole mitään ongelmaa (paitsi ikävä tulee äidille...). Oma äitini oli ikionnellinen saatuaan hoitaa vauvaani yön yli. Ja minä ikionnellinen kaksinkeskeisestä ajasta mieheni kanssa.

Nyt vauva on jo "iso poika" ja tosi läheinen isovanhempiensa kanssa.

Ja silti lapseni ovat tooosi läheisiä isovanhempiensa kanssa. Ei se vaadi mitään yökyläilyä ennen kuin lapsi osaa sitä itse pyytää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme