Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jättäisitko 3kk vauva yhdeksi yöksi mummolaan?

Vierailija
05.08.2008 |

Häät olisi 600km päässä ja kutussa luki ei lapsia (nyt en halua spekuloida tätä asiaa, vaan ihan tätä yökylää) kuitenkin mieli tekisi mennä, mutta entäs toi vauva... mummo on kyllä hoitanut aina silloin tällöin ja aikaisella koneella tultas takas aamulla. Isosisko jäis kans mummolle.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva saa ruokaa pullosta, on saanut 2kk iästä vain pulloa. häihin olen jo ilmoittautunut, kyseessä serkku, mutta nyt alkoi epäilyttämään... ei siksi ettenkö luota mummoon, hän on alle 60, hyässä kunnossa ja ei pultsari... tottunut hoitamaan lapsia. epäilyttää juuri se, voinko nauttia häistä kun pikku vauva ei ole mukana. kutsussa lukee, että hääpari toivoo lapsettomia häitä, pienessä tilassa on bändi. esikoinen oli eka kertaa 8kk ikäisenä yökylässä. en todellakaan usko tohon 1h per ikäkuukausi, sillä viedäänhän monissa maissa, myös suomessa aikaisemmin, vauvat kokopäivähoitoon 3kk iässä, mutta mietimpä asiaa..ehkä jätän vaavin yökylään ennen häitä niin, että itse olen tässä 2km päässä ja katson miten se menee ap

Vierailija
42/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olisi voinut jättää koska vauvani eivät osanneet syödä tuttipullosta, koska en nähnyt siihen opettamista mitenkään välttämättömäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin ensimmäisen kerran vuorokauden poissa. Täysimetin vielä silloin, mutta huoli myös pullosta maitoa. Niinpä sitten lähdin vuorokauden mittaiselle matkalle rintapumpun ja parhaan ystävättäreni kanssa. Lähteminen tuntui paljon vaikeammalta kuin reissussa oleminen ja siitä nauttiminen. Puhelimet on keksitty ja jokainen vanhempi tarvitsee silloin tällöin hengähdystauon. Lähde ihmeessä häihin ja nauti!!

Vierailija
44/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin jättänyt jo 2 kuukauden ikäisen yöksi mummolle. Illalla vein, aamulla hain. Mummo on lapsellemme osa perhettä.

Vierailija
45/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en ole koskaan tajunnut noita juttuja, että "jätin esikoiseni yökylään parin kuukauden iässä, koska jokainen vanhempi tarvitsee myös omaa aikaa". Ehkä olen sitten liian symbioosissa ollut lasteni kanssa, koska vauvaa en olisi missään tapauksessa jättänyt kenenkään muun hoitoon kuin vauvan isän, ja sekin aika muutama tunti. Itse en edes tajua, miten joku uskaltaa ottaa hoitoonsa niin pienen, josta ei voi yhtään tietää, mikä on hätänä, jos vaikka itkee jatkuvasti. En ottaisi hoitooni alle puolitoistavuotiasta kuin hätätapauksessa.

Vierailija
46/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin kun imetys ei ole mikään ongelma. Omani oli 6-viikkoisena eka kertaa yön yli mummolassa hoidossa. Ei todellakaan ollut itkenyt ja oli nukkunut erittäin pitkään ja hyvin. Eikä mitenkään vierastanut minua seuraavana päivänä. On jo vähän yli kolmevuotias eikä mitenkään erikoisen traumatisoituneelta vaikuta.

Minun puolestani on tosi vaikea ymmärtää näitä, jotka ovat niin kiinni vauvassaan, että ahdistuvat pelkästä hoitoonjättämisen ajatuksestakin... Mutta me olemme niin erilaisia :-). Minulle oli todella tärkeää päästä liikkeelle ilman vauvaa. Nautin siitä, kun ajattelin, että ulkoapäin kukaan ei voi tietää minun olevan äiti, vaan näytän samalta itseltäni kuin ennenkin. Kai se oli sellaista oman itsensä menettämisen pelkoa tai jotain...

Vierailija
47/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on monta lasta, ja mummoloissa ei alle kouluikäisiä ole koskaan sinne yöksi huolittu.

Vierailija
48/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolestani on tosi vaikea ymmärtää näitä, jotka ovat niin kiinni vauvassaan, että ahdistuvat pelkästä hoitoonjättämisen ajatuksestakin... Mutta me olemme niin erilaisia :-). Minulle oli todella tärkeää päästä liikkeelle ilman vauvaa. Nautin siitä, kun ajattelin, että ulkoapäin kukaan ei voi tietää minun olevan äiti, vaan näytän samalta itseltäni kuin ennenkin. Kai se oli sellaista oman itsensä menettämisen pelkoa tai jotain...

Minusta taas on täysin luonnollista olla kiinni vauvassa, kun vauva on pieni.. Ja kyllä meillä vauva on ollut isän hoidettavana kun on pitänyt käydä omilla asioilla tms..

Luulenpa, että suurin osa näistä jotka jättää pienen vauvan yöhoitoon ovat nuoria ja lapsi on ensimmäinen. Näin vanhemmiten sitä nauttii siitä vauvasta ja muusta kivasta ;o). Ja silti meidän lapset ovat tosi läheisiä isovanhempien kanssa vaikkeivat kovin ole yökyläilleet. Tärkeämpää minusta on se valveillaolo aika, jota vietetään niiden isovanhempien kanssa.

Vierailija
49/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itsekin olen vauvassani kiinni, ja nautin hänen kanssaan olemisesta todella paljon (vaikka onkin eka lapsi), mutta jos kyse on YHDESTÄ yöstä, niin ei se minusta vaikuta siihen, miten muuten vietämme aikaamme ja kuinka tiiviisti olemme yhdessä.

Minusta taas on täysin luonnollista olla kiinni vauvassa, kun vauva on pieni.. Ja kyllä meillä vauva on ollut isän hoidettavana kun on pitänyt käydä omilla asioilla tms..

Luulenpa, että suurin osa näistä jotka jättää pienen vauvan yöhoitoon ovat nuoria ja lapsi on ensimmäinen. Näin vanhemmiten sitä nauttii siitä vauvasta ja muusta kivasta ;o). Ja silti meidän lapset ovat tosi läheisiä isovanhempien kanssa vaikkeivat kovin ole yökyläilleet. Tärkeämpää minusta on se valveillaolo aika, jota vietetään niiden isovanhempien kanssa.

Ja noille "vauva saa traumoja"-kommentoijille; höpö höpö! Noin pieni vauva ei edes kunnolla tunnista hoitajaansa, kaipaa vain turvallista ja rauhallista syliä, kyllä isoäiti kelpaa oikein hyvin! Kunhan vauvan tarpeisiin vastataan, on hän tyytyväinen, eikä todellakaan traumatisoidu vaikka joku muu hoitaisikin.

Vierailija
50/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään.

Vierailija
51/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kyllä kuletan AINA pienen vauvan mukanani ja oletan myös muidenkin.

Nytkin omien sisarusten häät ovat olleet "aikuisten häitä" ja he myös tottakai olettivatkin että vauvat kulkee mukana mutta taaperoiästä ylöspäin jätettäisi hoitoon.

Vierailija
52/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä haluais otta pientä vauvaa häihin, jossa bändi soittaa lujaa pienessä tilassa ja ihmiset hilluu kännissä, ennenmmin oon menemättä, entä vien vauvan mukanani ja en todellakaan lähde 600km päähän etten osallistu iltajuhlaan! En myöskään ole nuori, eikä tämä minun ensimmäinen lapseni, olen 32v ja eskoinenkin on 5v joka on ollut yökylässä isovanhemmillaan todella paljon vuoden puolen vuoden ikäisestä. Halusin ihan kuulla, miten muilla mennyt, jotka ovat jättäneet 3kk vauvan yöksi hoitoon, koska niin nuorena ei ollut esikoisella tarvis hoitoon.

Vierailija
53/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luopio olenkin jättänyt jo alle 2kk:n ikäisen vauvan yöksi mummolaan. Kävimme kotonamme miehen kanssa nukkumassa univelkoja pois, vauvalla oli koliikki ja olimme molemmat aivan lopussa jatkuvaan huutoon. Säännöllinen "hylkääminen" ja riepottelu on pahasta, yksi yö ei tee mitään kunhan vaan vauvan perustarpeista huolehditaan. Tokihan vauva tunnistaa, ettei hoitaja ole äiti, mutta tuon ikäinen kuitenkin tyytyy perustarpeiden tyydyttämiseen. Kunhan ei ole nälkä, vaippa kuiva eikä mihinkään koske niin ei vauva sen syvällisemmin ajattele. Pitäisiköhän näyttää tämä ketju anopille. Hän meni jo töihin mieheni ollessa 3kk:n ikäinen.

Vierailija
54/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin ymmärtämätöntä juttua oli tässä ketjussa!

Jos kutsussa lukee ettei lapsia niin tarkoittaa todellakin KAIKKIA lapsia! pari päättää millaiset häät haluaa ja nähtävästi on näitä; otan kyllä vauvan mukaan, eihän se ketään haittaa- äitejä!

Jos ette itse kykene jättämään vauvaa hoitoon, älkää menkö!

Höpötys ettei kukaan muu voi hoitaa lasta yhtä yötä on suomeksi paskapuhetta! Äidit nostavat itsensä kaiken yläpuolelle, ongelma on äidissä, vauva kyllä pärjää hyvi!

mene siis ap ja nauti matkastasi täysin rinnoin

Vierailija
55/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin hoitajan mukaan, kuten joku ehdottikin - sellaisen hoitajan, joka voisi vaikka käyttää vauvaa välillä imetyksellä (omani ovat olleet täysimetyksellä tuon ikäisinä) ja lähtisin juhlista aikaisin yöpaikkaan.

Ellei tämä olisi mahdollista, en menisi koko häihin.

Niin tai näin, olisin hääparille hyvin loukkaantunut heidän tökeröstä kutsustaan.

Vierailija
56/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hylkäämiskokemuksista olisin ennemminkin huolissani niistä, joissa lapsi / vauva hylätään henkisellä ja/tai hoidollisella tasolla ei fyysisesti jättämällä häntä satunnaisesti hoitoon.

Tästä hylkäämiskokemuksesta puhuttiin minun lapsipsykologian opinnoissani. Ei kyseenalaistettu lapsen hoitoon jättämistä tutulle henkilölle.

Mitenkän vinksahtaneita meidän muksut on, kun isi on joutunut olemaan vauva-aikana välillä paljon työmatkoilla ja olen kuitenkin hänen kotona ollessaan jättänyt lapset isänsä hoitoon. Aika näyttää, hui sentään! :)

Vierailija
57/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai näin, olisin hääparille hyvin loukkaantunut heidän tökeröstä kutsustaan.

mutta mitä todennäköisimmin itse jäisin pois, jos minulla olisi vauva. Mutta en minä loukkaantuisi tuosta.

Vierailija
58/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 34-vuotias kahden lapsen äiti ja väitän ihan päinvastaista kuin sinä! Esikoisen vanhemmat ovat usein paljon hysteerisempiä vauvansa kanssa verrattuna niihin joilla on jo useampi lapsi. Itse osaan ainakin suhtautua joka asiaan paljon rennommin toisen lapsen kohdalla ja uskaltaisin todellakin jättää 3kk ikäisen vauvan äidilleni hoitoon yön ajaksi. Esikoisen kohdalla ei olisi tullut kuuloonkaan ;D

Luulenpa, että suurin osa näistä jotka jättää pienen vauvan yöhoitoon ovat nuoria ja lapsi on ensimmäinen.

Vierailija
59/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä pullon huolii kun nälkä on

Vierailija
60/76 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän itse täysimetystä sen verran tärkeänä. En ole opettanut pieniä vauvoja pullolle. Toisaalta, en ole kaivannut pikkuvauvavaiheessa omia menoja, joten häitä sun muita on jäänyt välistä. Ymmärrän sen sijaan hyvin, jos joku nukkuu univelkojaan pois ja vauva on mummolassa.

Mulla ton asian ratkaisisi nimenomaan imetys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi