Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko tosiaan menneet koronatestiin jos oireena pelkkä lievä nuha?

Vierailija
13.02.2021 |

Ei mitään muuta, ei yskää, puhumattakaan kuumeesta.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Tietenkin. Meillä jokaisen työntekijän on mentävä, jos on pienikin oire. Tosin menisin ilman tätä velvoitettakin.

En halua ottaa riskiä, että sairastutan työkaverini tai asiakkaani.

Kaksi tervettä kaveriani on saaneet koronan työpaikoiltaan. Toiselle koronasta jäi elinikäinen keuhkovaurio, toiselle lievä aivavamma.

Edit. Aivovamma.

Vierailija
42/63 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen mennyt ja menen. Samoin lapset on käyneet joka flunssasta, pienestä tai isosta.

Teen etätöitä, tilaan ruuat kotiinkuljetuksella ja omat harrastukset on tauolla. Jos asuisin yksin, niin en luultavasti kävisi testissä, koska minulla ei olisi kontakteja muihin ihmisiin. Mutta mulla on lapsia jotka käyvät koulussa ja joka toinen viikonloppu isällään, ja kummallakin on vielä yksi käynnissä oleva harrastus. Näin ollen on ihan mahdollista, että meille tulisi koronatartunta. Ja jostainhan ne flunssatkin on tulleet.

On se kummaa, että ihmiset ei käy testeissä. Just sillä saataisiin tartunnat tehokkaasti kuriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun ulkomailla ja täällä ei koronatestiin mennä niin vain. On ensin soitettava oman paikkakunnan koronanumeroon, kuvailtava oireet, sitten saa jos saa ajan testiin. Jos soittaa ja kertoo, että on lievä nuha, ei saa aikaa testiin. Suomessa näköjään pääsee herkemmin.

Ei ole Suomessa kaikkialla sen helpompaa päästä testiin kuin sinullakaan.

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/bb4c2e87-b5fc-4c33-8d19-892ccc14…

Vierailija
44/63 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kerran. Oli tulossa eräs tärkeä tapaaminen, joka olisi peruuntunut, ellen olisi käynyt testissä. 

Vierailija
45/63 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna juu. Tein sen koronavilkusta löytyvän testin ja se ohjeisti menemään. Ei ollut koronaa. Ainoa oire nuha, joka saattoi olla kyllä allergista nuhaakin vähän voimakkaampana.

Tulipa se sitten koettua.

Vierailija
47/63 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen mennyt ja menen. Samoin lapset on käyneet joka flunssasta, pienestä tai isosta.

Teen etätöitä, tilaan ruuat kotiinkuljetuksella ja omat harrastukset on tauolla. Jos asuisin yksin, niin en luultavasti kävisi testissä, koska minulla ei olisi kontakteja muihin ihmisiin. Mutta mulla on lapsia jotka käyvät koulussa ja joka toinen viikonloppu isällään, ja kummallakin on vielä yksi käynnissä oleva harrastus. Näin ollen on ihan mahdollista, että meille tulisi koronatartunta. Ja jostainhan ne flunssatkin on tulleet.

On se kummaa, että ihmiset ei käy testeissä. Just sillä saataisiin tartunnat tehokkaasti kuriin.

Ei ole rahaa mennä. Julkisilla ei saa mennä ja taksi maksaa sen 30-50 e.

Vierailija
48/63 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole rahaa mennä. Julkisilla ei saa mennä ja taksi maksaa sen 30-50 e.

Rahan puute on toki hyvä syy. Suurimmalla osalla ihmisiä on kuitenkin mahdollisuus käyttää autoa tai mennä testipaikalle kävellen/fillarilla. Ja silloin heidän olisi syytä käydä testattavana. Jos he kaikki kävisivät testissä, niin sinun kaltaisessa tilanteessa olevat voisi jäädä testaamatta.

Vierailija
49/63 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kysynyt asiaa koronainfosta kuten on ohjeistettu ja testiin ovat käskeneet. 

Todella moneen kertaan korostettu ettei nyt oo aika tehdä kotidiagnooseja, vaan kysyä ammattilaisilta ja mennä niihin testeihin ihan jo senkin takia että saadaan tietoa kiertääkö myös muita tauteja ja saataisiin ne lievimmätkin tartunnat kirjoihin ja kansiin. 

Muita tauteja? Ihan niinkuin koronatestissä mitään muita tauteja seulottaisiin.

Vierailija
50/63 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt 2 kertaa,nyt mulla ja lapsella lieviä flunssaoireita ilman kuumettä. Poika kövi testissä, negaa. Itse en nyt mene kun ei ole kontakteja mihinkään ja teen etätyötä,, todennäköisesti sama flunssa kuin lapsella

Vierailija
51/63 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saada, sillä niitä nimenomaan saadaan tilastot pullolleen. Kun siellä ei kävisi kuin ne joilla on oikeasti vakavia oireita ja hoidon tarvetta niin ne tartunnat olisi hyvin, hyvin vähäisiä mitä julkisuudessa repostellaan.

Vierailija
52/63 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nuhaa noin joka toinen päivä, että en tosiaan käy. En oikein osaa sanoa mistä oireista menisin.

Vierailija
53/63 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt jo 11 kertaa. Käyn sairasloman vuoksi. On tämä ihanaa aikaa!

Onko sulla siis ollut 11 kk aikana 11 flunssaa? Miten on mahdollista? Koronavuonna on ollut paljon vähemmän flunssia kuin normivuonna, erityisesti viime keväänä ei juuri kukaan ollut kipeänä ja etätyöt oli huipussaan.

Vierailija
54/63 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt syksyllä, kun olin flunssassa. Meillä työterveys vaatii testin aina jos on flunssan/kuumeen takia poissa töistä.

Vierailija
55/63 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EiVITTUte olette moniongelmaisia. Ei ihme ettette uskalla mennä juhannuksena ulos ilman heijastinvaljaita 😂

Vierailija
56/63 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet wammainen päästäsi.

Vierailija
57/63 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuha ei ole tyypillinen koronaoire!! Tämä ei tunnu menevän jakeluun.

Tavallisimmat oireet:

kuume

kuiva yskä

väsymys

Harvinaisemmat oireet:

kipu ja särky

kurkkukipu

ripuli

sidekalvotulehdus

päänsärky

maku- ja hajuaistin häiriöt

ihottuma, sormien ja varpaiden värimuutokset

Vakavat oireet:

hengitysvaikeudet tai hengenahdistus

rintakipu tai paine rinnassa

puhe- tai liikuntakyvyn häiriöt

Mitään halvatun vakavaa koronaa ei edes ole! (ainakaan sen kummemmin kuin influenssaakaan!)

Ne oireet joita sanotaan vakavan koronan oireiksi ovat oireita ihmisellä, jolla on jokin muu sairaus, ja korona sen lisäksi. Ja 96% koronan saaneista kuolleista oli jo valmiiksi muuten sairaita

Vierailija
58/63 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä talvena flunssassa olen ollut vain kerran ja kävin testissä. Ei ollut kuin nuha ja kurkkukipu oireina, testi oli negatiivinen. Saikkua en pyytänyt, teen kuitenkin etätöitä ja olin työkykyinen, mutta testissä kävin, koska en halua tartuttaa ketään, jos se olisikin ollut koronaa.

Vierailija
59/63 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan aina Omaolon ratkaista. Siellä on oireena vain ”nuha” eikä oteta kantaa onko se lievä vai paha. Yleensä se suosittelee testiä.

Vierailija
60/63 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulisi nuhaan kuolleita, jos jokainen nuha linkitettäisiin aina kuolemantapaukseen, jos kuolleelta sellainen virus löytyisi!

Miksei näiltä koronatestatuilta tilastoida ja selvitetä muita nuhia, joita heillä tietysti on. Eihän sinne testiin ihan oireettomana olla menty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi