Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko tosiaan menneet koronatestiin jos oireena pelkkä lievä nuha?

Vierailija
13.02.2021 |

Ei mitään muuta, ei yskää, puhumattakaan kuumeesta.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mennyt jo seitsemän kertaa ilman minkäänlaisia oireita!

Vierailija
2/63 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kysynyt asiaa koronainfosta kuten on ohjeistettu ja testiin ovat käskeneet. 

Todella moneen kertaan korostettu ettei nyt oo aika tehdä kotidiagnooseja, vaan kysyä ammattilaisilta ja mennä niihin testeihin ihan jo senkin takia että saadaan tietoa kiertääkö myös muita tauteja ja saataisiin ne lievimmätkin tartunnat kirjoihin ja kansiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu, missä toimii tai työskentelee. Itse olen päiväkodissa töissä, joten joka pikkunuhasta on mentävä koronatestiin. Ei ole myöskään töihin asiaa, jos on pienikin flunssa.

Vierailija
4/63 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Nyt järki päähän.

Itselläni oli viikko sitten yskää, johon liittyi rintakipua. Se kesti vain muutaman päivän, ja koska kukaan niistä, joiden kanssa olen ollut tekemisissä ei ollut valittanut mitään oireita, niin en käynyt testeissä. Sanottakoon nyt sekin, että se sattui vielä viikonlopulle, ja täällä ei ole silloin edes testausta.

Vierailija
5/63 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt jo 11 kertaa. Käyn sairasloman vuoksi. On tämä ihanaa aikaa!

Vierailija
6/63 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosiaan kun työterveys on sen vaatinut eikä töihin ole muuten saanut mennä. Tosiaan .

Vierailija
7/63 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan vaatimuksesta olen mennyt ilman oireitakin, mutta altistuneena. Jo kaksi kertaa.

Vierailija
8/63 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mennyt kolme kertaa

Vierailija
9/63 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilanne eroaisi selvästi omasta normaalista eikä olisi kyseessä esim. nenän vuotaminen pakkasilmassa, niin menisin kyllä. En mene sen takia, että talvella ulkoillessa kuluu aina pari nenäliinaa.

Vierailija
10/63 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mennyt jo seitsemän kertaa ilman minkäänlaisia oireita!

Ja tulos aina negaa?

Vierailija
11/63 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt jo 11 kertaa. Käyn sairasloman vuoksi. On tämä ihanaa aikaa!

Tulos aina negatiivinen?

Vierailija
12/63 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mennyt. Kivittäkää.

Vierailija
13/63 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuha ei ole tyypillinen koronaoire!! Tämä ei tunnu menevän jakeluun.

Tavallisimmat oireet:

kuume

kuiva yskä

väsymys

Harvinaisemmat oireet:

kipu ja särky

kurkkukipu

ripuli

sidekalvotulehdus

päänsärky

maku- ja hajuaistin häiriöt

ihottuma, sormien ja varpaiden värimuutokset

Vakavat oireet:

hengitysvaikeudet tai hengenahdistus

rintakipu tai paine rinnassa

puhe- tai liikuntakyvyn häiriöt

Vierailija
14/63 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mennyt enkä mene.

Vierailija
15/63 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin testiin, kun nenä välillä niiskutti ja oli ollut tukkoinen pari päivää. Testiin mennessä koin olevani hyvä ja kunnollinen kansalainen, joka oli noudattanut kaikkia koronaohjeita ja testiinkin menin siksi hyvin lievistä oireista. Kun seuraavana päivänä puhelin soi ja kuulin testitulokseni olevan positiivinen, olin järkyttynyt. Vähäisetkin oireet olivat jo loppuneet ja vietin eristysaikani täysin oireettomana ihmetellen, miten tässä nyt näin kävi.

Vierailija
16/63 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomatonta, että ihmiset edelleen taistelee tätä testausta vastaan, vaikka se on tehty varsinkin kaupungeissa mahdollisimman helpoksi ja on ilmaista. Korona voi oireilla ihan oikeasti pelkällä lievällä nuhalla, vatsakivulla tai päänsäryllä. Lieväoireisena myös tartuttaa paljon todennäköisemmin, kun ei malta pysyä kotona. Käykää niissä testeissä, varsinkin jos kuljette lievänkään oireen kanssa ihmisten ilmoilla! Ja brittivariantti oireilee hieman eri tavalla kuin aiempi valtavariantti: nuha on yleisempi oire ja maku/hajuaistin häiriöitä ei esiinny.

Vierailija
17/63 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nuhan takia mennyt.

Vierailija
18/63 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, en mene. ja näkeehän tälläkin sivulla, ketkä kuormittaa terveyshuoltoa ja loisii sairaslomalla.

Vierailija
19/63 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan uskomatonta, että ihmiset edelleen taistelee tätä testausta vastaan, vaikka se on tehty varsinkin kaupungeissa mahdollisimman helpoksi ja on ilmaista. Korona voi oireilla ihan oikeasti pelkällä lievällä nuhalla, vatsakivulla tai päänsäryllä. Lieväoireisena myös tartuttaa paljon todennäköisemmin, kun ei malta pysyä kotona. Käykää niissä testeissä, varsinkin jos kuljette lievänkään oireen kanssa ihmisten ilmoilla! Ja brittivariantti oireilee hieman eri tavalla kuin aiempi valtavariantti: nuha on yleisempi oire ja maku/hajuaistin häiriöitä ei esiinny.

Luulen että jotkut välttelevät asiaa sellaisenkin syyn takia, että kammoavat itse testin ottamista. Vaikka aikuisia ihmisiä olisivatkin.

Tuon kokeneena voin sanoa, että ei se niin pahalta tunnu. Vähän kutittelee vain ja on tosi nopeasti ohi.

Vierailija
20/63 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mennyt, koska joka päivä sattuu johonkin ja yskinyt olen jo vuosia (tähän löytyi kyllä juuri syykin). Jatkuvasti väsyttää, nenä tukossa/vuotaa, päätä särkee, vatsa sekaisin. En jaksa millään uskoa sairastaneeni koronaa jo vuosia eikä kukaan muu lähipiirissä ole sairastunut.

Jos nousee kuume niin sitten on pakko mennä koska työpaikka pakottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä