Oletteko tosiaan menneet koronatestiin jos oireena pelkkä lievä nuha?
Ei mitään muuta, ei yskää, puhumattakaan kuumeesta.
Kommentit (63)
Tietenkin.
Jos olisi posittiivinen tulos niin olisihan se kiva tietää. Jos pääsisikin koko taudista pelkällä nuhalla, sen jälkeen voisi tavata taas kavereita vähän normaalimmin.
Ja jos se nuha olisikin tautia niin pitäisi tietää jotta muut perheenjäsenet osaisi pysyä kotona (lähinnä päiväkotilapset poissa päiväkodista).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan uskomatonta, että ihmiset edelleen taistelee tätä testausta vastaan, vaikka se on tehty varsinkin kaupungeissa mahdollisimman helpoksi ja on ilmaista. Korona voi oireilla ihan oikeasti pelkällä lievällä nuhalla, vatsakivulla tai päänsäryllä. Lieväoireisena myös tartuttaa paljon todennäköisemmin, kun ei malta pysyä kotona. Käykää niissä testeissä, varsinkin jos kuljette lievänkään oireen kanssa ihmisten ilmoilla! Ja brittivariantti oireilee hieman eri tavalla kuin aiempi valtavariantti: nuha on yleisempi oire ja maku/hajuaistin häiriöitä ei esiinny.
Luulen että jotkut välttelevät asiaa sellaisenkin syyn takia, että kammoavat itse testin ottamista. Vaikka aikuisia ihmisiä olisivatkin.
Tuon kokeneena voin sanoa, että ei se niin pahalta tunnu. Vähän kutittelee vain ja on tosi nopeasti ohi.
No itse tuon kokeneena voin sanoa, että kyllä se pahalta tuntuu. Sattui ihan kunnolla, nenä alkoi vuotaa verta ja koski vielä illallakin.
Mitä nämä meidän kokemukset auttavat muita? Jokaisella oma kipukynnys eikä kukaan voi sanoa että kyllä se sattuu/ei satu, koska ihmisten kokemukset on erilaisia.
Eipä ole iso vaiva käväistä testissä. Joten käyn kyllä.
Ei ole huvittanut pienen nuhan takia rampata testeissä. Koko hommalta on suoraan sanoen pudonnut jo aikoja sitten pohja pois, kun baareja ei saada kiinni, ulkomailta saa tulla vapaasti suomeen ja karanteenin (ulkomailta tultaessa) noudattamista ei valvota. Ainut mitä on saatu aikaiseksi on lapsien ja nuorten elämän pilaaminen.
Hoitoalan työntekijöiden on pakko mennä kaikista flunssaan viittaavista oireista. Minut on testattu jo 9 kertaa, joka kerran negaa.
Vierailija kirjoitti:
Toisten nyt vain on pakko mennä, muuten ei ole töihin menemistä.
Sama homma maskien kanssa. Ei voi työskennellä terveydenhoidossa, jos niistä kieltäytyy. Suututtaa perusterveet tyypit, jotka ulvovat saavansa maskeista hengitysvaikeuksia, eivät käytä edes kauppareissulla. Itselläni on astma ja maski käytössä 8-9 tuntia joka työvuorossa!
Joka aamu herään nenä tukossa talviaikaan. Joskus niiskuttaa vähän enemmän. Testissä olen käynyt vain kahdesti, silloin kun tuli yskää mukaan myös.
On ollut muutamana päivänä aamupäivänuhaa. En ole mennyt.
Ihan uskomatonta, että joku ramppaa testeissä, kun koronan tartuntamäärät on kuitenkin niiiiiiin pieniä. Suomessakin tartuntoja on suunnilleen 1,5/kunta, emme tule noin pienillä määrillä milloinkaan pääsemään "pandemiasta" eroon. Muuten,2016-2017 kuoli flunssaan noin 1600 suomalaista, eipä ylittänyt uutiskynnystä ;-)
Ainakin HUS:n alueella toimii testiin ohjaus niin hyvin, että ei ole mitään järkeä itse arvailla pitääkö mennä vai ei. Koronabotissa on kattava oirekysely, ja sen mukaan ohjaa testiin jos on tarvetta. Ja sinne suositukset päivittyvät. Eli onko pelkkä nuha syy mennä testiin vai ei. Naurettavaa, että ihmiset arvailee itse meneekö vai ei, kun siihen selkeät ohjeet olemassa ja saatavilla. Tämä kokemus siis HUS:n alueella, muista sairaanhoitopiireistä en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan uskomatonta, että ihmiset edelleen taistelee tätä testausta vastaan, vaikka se on tehty varsinkin kaupungeissa mahdollisimman helpoksi ja on ilmaista. Korona voi oireilla ihan oikeasti pelkällä lievällä nuhalla, vatsakivulla tai päänsäryllä. Lieväoireisena myös tartuttaa paljon todennäköisemmin, kun ei malta pysyä kotona. Käykää niissä testeissä, varsinkin jos kuljette lievänkään oireen kanssa ihmisten ilmoilla! Ja brittivariantti oireilee hieman eri tavalla kuin aiempi valtavariantti: nuha on yleisempi oire ja maku/hajuaistin häiriöitä ei esiinny.
Ei ole maksutonta. Menee taksiin 25 e suunta.
En ole mennyt. Jään kotiin kunnes oireet menee ohi. Minullla ei ole ollut koronaa, tämä selvisi kun teetätin huvin vuoksi vasta-ainetestib.
En ole käynyt, enkä käy jos ei luotettavampaa testauskeinoa löydy kuin tämä nykyinen PCR-testi. Kuinkahan monesti se pitää tieteellisesti todistaa epäluotettavaksi, ennen kuin ihmiset uskovat ja lakkaavat ramppaamasta testissä tukemassa tätä farssia.
Asun ulkomailla ja täällä ei koronatestiin mennä niin vain. On ensin soitettava oman paikkakunnan koronanumeroon, kuvailtava oireet, sitten saa jos saa ajan testiin. Jos soittaa ja kertoo, että on lievä nuha, ei saa aikaa testiin. Suomessa näköjään pääsee herkemmin.
En jaksa kävellä, 10km testipaikalle.
On nuhaa ja aivastelen, enkä ole menossa testiin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan uskomatonta, että joku ramppaa testeissä, kun koronan tartuntamäärät on kuitenkin niiiiiiin pieniä. Suomessakin tartuntoja on suunnilleen 1,5/kunta, emme tule noin pienillä määrillä milloinkaan pääsemään "pandemiasta" eroon. Muuten,2016-2017 kuoli flunssaan noin 1600 suomalaista, eipä ylittänyt uutiskynnystä ;-)
Miten niin ramppaa?
Se, että joku joutuu työnsä takia käymään herkästi testissä, ei ole mitenkään uskomatonta mielestäni.
Ja me muut jotka nuhassa testissä käydään niin ei sentään rampata testissä. Itse olen käynyt kaksi kertaa testissä toinen oli nuhan takia ja toinen vatsaoireiden.
Ideahan on, että eletään niin, ettei sairastu mihinkään eikä niin, että hankitaan nuha vähänväliä, että päästään testiin.
En ole mennyt. Luulen että tunnen kehoni niin että jos joku sellainen tauti iskee jota keho ei "tunnista" niin sitten menen eli oireet ovat poikkeukselliset siihen että nenä vuotaa heti kun ulos astun tai ulkoa sisälle. Tätä on ollut elämän lävitse. Mutta jos ilmenee muita oireita niin sitten menen.
Olen. Tietenkin. Meillä jokaisen työntekijän on mentävä, jos on pienikin oire. Tosin menisin ilman tätä velvoitettakin.
En halua ottaa riskiä, että sairastutan työkaverini tai asiakkaani.
Kaksi tervettä kaveriani on saaneet koronan työpaikoiltaan. Toiselle koronasta jäi elinikäinen keuhkovaurio, toiselle lievä aivavamma.
Toisten nyt vain on pakko mennä, muuten ei ole töihin menemistä.