Kielessä outo lihariekale. Auttakaa!
Mulla on tuossa kielen alla ollut pari päivää joku outo lihariekale (kielen omaa lihaa) joka on tosi kipeä. Voiko sen hi rttää ompelulangalla kuten luomen? Nyppäistyä sitä ei saa, tulee verta.
Kommentit (55)
Nyt voisimme kaikki virittää virren. Minä aloitan: "Siinuuhun tuurvaaa-aan Juuu-uumaa-laa..."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita johonkin hammaslääkäripäivystykseen ja kysy sieltä neuvoa.
Mikä tässä täyttää päivystykseen liittyvät kriteerit?
No jos sekakäyttäjällä on korona, kuppa ja lepra ja kieli pudonnut supikoiralle, niin onhan se nyt päivystyksen paikka, herranen aika!
Odota, se paranee.
Jotkut odottaa 9kk.
Papillooma aiheuttaa tuollaisia riekaleita
Ohis, mutta eikö teillä ole muuta tekemistä lauantaina kuin piruilla ketjussa jossa aloittaja tuntuu olevan ihan aidosti hätääntynyt? Miksi just tämä ketju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tuohon voisi laittaa että se riekaile kasvaisi taas kiinni siihen kieleen eikä roikkuisi ja olisi kipeä? Siis mulla ei ole haavatyynyjäkään nyt kotona. Tuohon pitäisi laittaa laastari mutta kun ei oikein kielen alle voi laittaa.... ap
Mikä sua vaivaa? Hoet ettei tuohon voi laastaria laittaa. Ei tietenkään suuhun laiteta laastareita. Todennäköisesti olet puudutettuna imeskellyt tai purrut kieltäsi niin, että tuo kieleen kuuluva "riekale" on kipeytynyt. Sitten kuvittelit sen kasvaneen siihen ja räpläsit lisää.
Anna olla rauhassa.
No en mä uskoa että oon onnistunut puremaan itseäni kielen alle siihen missä ne jänteet menee. Mä luulin aluksi kun tuntui kipeältä että siinä on afta mutta kun katsoin niin onkin se riekale irronut siitä omalta paikaltaan ja nyt se on iso ja kipeä eikä pysty syömään.
Laastarilla tarkoitin sitä, että jos mulla olisi tuollainen "riekale" jossain muualla niin sen voisi saada hoidettua ja takaisin umpeen jollain laastarilla. Nyt se vaan pyörii siinä irrallaan. Siksi mietin jotain vaihtoehtoista "suulaastaria" mutta eihän sellaisia ole. Se pitäisi siis saada nyt puristettua jotenkin. ap
Tottakai se on kipeä ja paisunut, kun olet yrittänyt repiä sitä irti. Anna sen olla, niin palautuu ennalleen.
Helsingissähän on sellainen ilmainen terveysneuvontapuhelin, jonne voi soittaa ja sairaanhoitaja siellä antaa neuvoja. Yleensä eivät kysy asuinpaikkaa tai kysyvät puhelun lopussa. Minusta jos askarruttaa, sinne voi soittaa, vaikkei olekaan helsinkiläinen.
Vierailija kirjoitti:
Odota, se paranee.
Jotkut odottaa 9kk.
Joo mutta kun tämä on tosi kipeä. Jos nyt kurkkaatte kielenne alle niin ei siellä näy mitään roikkuvaa lihasuikaletta mutta mulla näkyy. En pysty syömään. ap
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta eikö teillä ole muuta tekemistä lauantaina kuin piruilla ketjussa jossa aloittaja tuntuu olevan ihan aidosti hätääntynyt? Miksi just tämä ketju.
Mikä on se hädän aihe? Kyllähän sitä itsensä saa paniikkiin, jos käyttää aikansa tutkimalla ja nyppimällä kehoaan.
09 310 10023 soita tuonne terveysneuvontaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odota, se paranee.
Jotkut odottaa 9kk.
Joo mutta kun tämä on tosi kipeä. Jos nyt kurkkaatte kielenne alle niin ei siellä näy mitään roikkuvaa lihasuikaletta mutta mulla näkyy. En pysty syömään. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odota, se paranee.
Jotkut odottaa 9kk.
Näkyy. Molemmilla puolilla. Toinen on hieman isompi kuin toinen. Kipeä se ei ole, koska en ole sitä nyppinyt tai repinyt.
Ei, ei, ei! Lääkäriin ja äkkiä. Mulla oli kielen alla kanssa joku kummallinen kohta pitkän aikaa. Tavallisessa hammaslääkäritarkastuksessa siitä nousi haloo heti ja kirurgilla se silpaaistiin irti ja lähetettiin patologille tutkittavaksi. Ei onneksi ollut pahanlaatuinen kasvain...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odota, se paranee.
Jotkut odottaa 9kk.
Näkyy. Molemmilla puolilla. Toinen on hieman isompi kuin toinen. Kipeä se ei ole, koska en ole sitä nyppinyt tai repinyt.
Niin mulla tämä tuli siis eilen kipeäksi aivan ilman syytä (ellei syy ole Listerine joka on myrkkyä suun limakalvoille käsittääkseni) ja vasta tänään olen tutkinut ja koskenut siihen.
Eli ensin tuli kipu ja sitten vasta aloin huolestua ja katsella sinne kielen alle.
Tämä on punainen, toinen puoli ei ole.
Mutta joo, ehkä lopetan nyt tähän ja yritän antaa olla.
Kiitos asiallisille vastaajille. ap
neuvonta kirjoitti:
Helsingissähän on sellainen ilmainen terveysneuvontapuhelin, jonne voi soittaa ja sairaanhoitaja siellä antaa neuvoja. Yleensä eivät kysy asuinpaikkaa tai kysyvät puhelun lopussa. Minusta jos askarruttaa, sinne voi soittaa, vaikkei olekaan helsinkiläinen.
Ilmankos stadilaiset ei tahdo päästä läpi kun koko Suomi rämpyttelee typeryyksiä. Täällä kuitenkin tarttee soittaa sinne päästäkseen ees päivystykseen, joten ois helvetin kiva jos ette kuormittais.
Mikä tässä täyttää päivystykseen liittyvät kriteerit?