Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kampaamojen hiustenpesuallas - Tuska vai nautinto?

Vierailija
12.02.2021 |

Kampaajalla käymistä monesti hehkutetaan itsensä hemmotteluna, mutta kellä siellä oikeasti on niin ihanaa?

Jos ryhtyy juttusille, ei voi enää luontevasti lopettaa. Hiljaisuutta tai juttua ei meinaa kehdata keskeyttää kysymyksellä tai kommentilla, jos se leikkaakin oudosti/väärin. Jos selaa puhelinta tai lukee lehteä, katse on helposti liian alas ja pää voi liikkua. Tuijotatko peilistä itseäsi vai kampaajan tekemisiä?

Pahin mulle on kuitenkin se hiustenpesu. Altaan reuna on AINA epämukava: kova, kylmä ja väärällä korkeudella, väärän muotoinen... Mitenkään ei voi rentoutua ja mietin tuskissani, että ei tässä kauaa mene, kohta pääsen pois, no lopeta jo, eikö se riitä... Ja ilmeisesti tämä on se kaikista ihanin rentoutushetki, ah päähierontaa! En kyllä muutenkaan tykkää päähieronnasta, mutta ei se siinä häiritse vaan niskakuolema. Ne varmaan olettaa, että kaikki nauttii, ja oikein mieliksi vielä pitkittävät. Vesikin on aina kylmää tai kuumaa aluksi ja sitten kampaaja löytää "sopivan", eli jonkin surullisen haalean välimuodon.

Sitten lopulta siitä pääsee ja yrittää peitellä helpotusta ja vaivihtaa pyöritellä päätä takaisin paikoilleen.

Ja kyllä, yleensä saan suun auki useimmissa tilanteissa, mutta näissä aina jäädyn, enkä päätöksistä huolimatta sanokaan - mitä? "Voitko pestä hiukset mahdollisimman nopeasti, mua sattuu tollaset altaat?" No sitten se säätelee ja asettelee pyyherullaa väliin ja lässyttää siinä ja sitten päädyt esittämään, että joo, nyt on parempi, kiitos. Ja sitten se vielä tietää oikein tarkkailla, näytätkö kuitenkin tuskaiselta.

Olenko ainut? Onko muilla siinä ihan rentoa olla?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se hiustenpesuvaihe on paras. Tuntuu tajuttoman hyvältä se päänahan hieronta kun sen tekee toinen. Itse kun pesee (lyhyet) hiukset suihkussa, ei tunnu paljon miltään.

Mies

Vierailija
2/28 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssa vihannut sitä pesuvaihetta, hieronta taas olisi ihan mukavaa. Se suihku tuntuu epämiellyttävältä, osuu johonkin ihme hermoon niskassa. Ratkaisin asian niin että selitin kampaajalle haluavani vain hiusten kostutuksen suihkupullolla ja sen jälkeen leikkauksen. Se kyllä sopi hänelle.  En värjää hiuksiani, osaksi juuri tuosta syystä koska  sitten olisi pakko suihkutella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus. Juuri tuollaista se on. Itse olen osunut aina sellaisiin hiustenpesualtaisiin, joiden "hissi" on rikki, eli kun nojaan siihen, se liukuu alas alimpaan asentoon, joka on minulle luonnottoman matalalla. Sitten yritetään uudestaan ja se liukuu taas. Siinä sitä sitten ollaan ja kärsitään juuri kuten ap kertoi.

Vierailija
4/28 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään. Pyydän korjaamaan altaan korkeutta, jos ei tunnu hyvältä. Pari kertaa olen melkein nukahtanut siihen.

Vierailija
5/28 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesuallas on kammottava! Pesen hiukseni itse ennen kampaajaa, mutta joskus on sellainen käsittely, että joutuu silti altaasta kärsimään. Tuntuu että niska katkeaa. Ja mitään päänahkahierontaa en todellakaan halua, onneksi vakiokampaajani sen jo muistaa.

En kyllä tykkää kampaajalla käynnista muutenkaan, etenkään siitä miltei pakollisesta rupattelusta. Ei todellakaan mitään hemmottelua vaan pikemmin kidutusta. Taidan mieluummin käydä vaikka hammaslääkärillä, siellä ei sentään tarvitse jutella (eikä pystykään ne instrumentit suussa).

Vierailija
6/28 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Altaan korkeus pilaa nautinnon. Alaselkä mutkalla, kun allas on liian matalalla. En tykkää istua noin 😔

Vierailija
7/28 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se allas! Yhden ainoan kerran on ollut kampaaja, joka automaattisesti kaikille asiakkailleen laittoi kumisen pehmusteen siihen reunaan. Kaikki muut varmaan parikymmentä kampaajaa elämän aikana ovat olleet suu ymmällään, että miten niin on epämukavaa ja kivuliasta maata kovaa, kylmää posliinigiljotiinia vasten.

Vierailija
8/28 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vihaan sitä pään roikottamista altaassa. Mulla puutuu AINA niska niin että se menee tunnottomaksi, se on ihan kammottavan tuntuista. Ei auta vaikka miten säätää sitä allasta.

Vierailija
9/28 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen hiukset aina ennen kampaajalle menoa. Saan järkyttävän niskahartiakrampin/ kivun useammaksi päiväksi siitä järkyttävästä pesupaikasta. 

Vierailija
10/28 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu se allas on ihan kamala. Mulla blokkaa verenkiertoa ja se tunne on ihan kamala. Eikä auta vaikka miten säätää ja laittaa sinne pyyhettä. Just sanoin miehelle, että lopputulos on kiva, mutta se kampaajakäynti on ihan kamalaa tuskaa yleensä. Ja oon luullut, että oon ainut, enkä oo koskaan sanonut kellekään asiasta. Inhoan myös kosmetologikäyntejä, koska tunnen syvää epämukavuutta siitä kun joku hiplaa kasvoja. Jalkahoidot jne on nautintoa.

Vierailija
11/28 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaan Kampaamon lauantai aamupäivälle ja pesen hiukset aamulla. Jolloin kostutus riittää ja en anna pestä hiuksia ksmpaamossa

Vierailija
12/28 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä annatte pestä?

Vierailija
13/28 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni varmaan tavalliseen hiustenleikkuuseen ei suostukaan ottamaan pesua välttääkseen altaan. Mutta esimerkiksi hiusten värjäyksessä ja raidoituksessa se on pakollinen juttu.

Vierailija
14/28 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No silloin kun siellä käy, niin mulla värjätään eikä viitti sanoa et "jätäpä pesemättä, niin pesen kotona, ihan hyvät ne varmaan on."

Vierailija
15/28 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allas on epämiellyttävä. Samoin veden lämpötila. Mutta ei se nyt kuitenkaan ole mikään tuskainen kidutuslaite, joka kestää ikuisuuden. En käy kampaajalla muista syistä: en erityisemmin välitä ulkonäöstäni, paitsi harmaat värjään itse ja n. puolivuosittain leikkaan hiukset itse. Huonosti leikattu, mutta ei haittaa minua, kunhan eivät ole liian pitkät, mutta ne saa ponnarille.

En vähättele kampaajien ammattitaitoa, mutta en vaan riittävästi välitä siitä, miltä hiukseni näyttävät.

Vierailija
16/28 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sellaisia käsittelyjä, että on pakko pestä. Hiusten värjäykset ja tyvikohotukset/permanentit nyt ainakin.

Vierailija
17/28 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin myös olevani ainoa! Niska on koko ajan jännityksessä, vesi joko liian kylmää tai kuumaa ja usein sitä vettä roiskuu vielä naamallekin, että ihan turha meikata.

Vierailija
18/28 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allasta ei puhdisteta reunoista asiakkaiden välillä, eli laitat niskasi siihen samaan kohtaan, missä edellisen liuennut kuona on, yäk. Muuten pesussa ei ole mielestäni mitään epämiellyttävää. Mutta seuratkaapa vaikka, mitenkään ei altaan reunoja puhdisteta asiakkaiden välillä. Ajatellaan varmaa, että siinähän se puhdistuu, kun vettä suihkutellaan, mutta se kohta, mihin asiakas oman ihonsa laittaa, on pesemättä.

Vierailija
19/28 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yllättynyt. Musta se pesu on ihana, ja jos olisi rahaa niin paljon, niin voisin käydä ihan vain pesulla välillä! Siksi silloin kuin käyn, otan usein lisämaksusta jonkun hiusnaamion vielä, niin se hetki pesupaikalla on pidempi 

Kysyyhän ne aina, onko veden lämpötila ok, onko allas sopivassa asennossa jne jne. Ei ne ole mitään retorisia kysymyksiä vaan saa sanoa ihan suoraan jos se vesi on liian kuumaa/kylmää tai allas huonossa asennossa. 

Vierailija
20/28 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuska.

Nykyään leikkautan vain ja pesen hiukset ennen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä