Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten harrastuksiin kuskaaminen. Käytetäänkö meitä hyväksi?

Vierailija
12.02.2021 |

Alakoululainen lapseni urheilee joukkueessa. Alunperin hän lähti joukkueeseen mukaan kaverin äidin houkuttelemana, ja onneksi lähti! Harrastus on tuonut elämään paljon hyviä asioita.
Samassa joukkueessa on siis kaksi lapsen kaveria ja meidän tarkoitus vanhempina oli kyyditysten vuorotteleminen.
Nyt on käynyt niin, että minä olen aina se joka kuskaa. Pari muuta vanhempaa ovat lähteneet vain yhden käden sormin laskettavin kerroin kuskaamaan lapsia!
Yleinen kaava on se, että kummastakaan vanhemmasta ei kuulu mitään ennekuin noin tuntia ennen harkkojen alkua, jos silloinkaan. Mulla ei ole resursseja venyttää kyydin suunnittelua noin viimehetkeen joten olen sitten aina itse varautunut että lähden viemään... ja samallahan ne toisetkin kyytiin mahtuu. Mutta nyt on alkanut ärsyttämään ihan huolella!
Mitä ootte mieltä? Olenko turhasta ärsyyntynyt? Kuinka tälle tehdä kohtelias stoppi ilman että lasten kaveruus kärsii?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihmeen passiivinen olet ollut. Meillä on whatsapp-ryhmä, jossa hyvissä ajoin sovitaan ja jaetaan kuljetukset niin että ne menevät tasan.

Jos muista ei ole kuulunut mitään, aja vain oma lapsesi treeneihin. Eiköhän ne muut siitä opi huolehtimaan sopimisesta ajoissa.

Vierailija
2/22 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitte vuoroviikot tai päivät, riippuen miten usein harkkoja on. Jos tulee este, pitää järjestää sopia AJOISSA muiden vanhempien kanssa ja vaihtaa vuoroa.

Esim. me voidaan kuskata tiistait jos te hoidatte torstait.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorottelette. Jos sinä viet sovit jonkun muun hakijaksi, älä anna käyttää itseäsi hyväksi

Vierailija
4/22 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkööt polkupyörällä

Vierailija
5/22 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on wa ryhmä... siellä vaan on hyvin hiljaista. - Ap

Vierailija
6/22 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa, kuskaan vain omat lapset.

Vierailija
7/22 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teette ihan selkeät vuorot näiden kahden muun vanhemman kanssa. Ja sitten sinä luotat siihen, että se vanhempi sieltä vuorollaan ilmestyy noutamaan lapsesi, etkä valmistaudu lähtemään minnekään etkä kuskaamaan ketään. 

Jos sitten rupeaa käymään niin, että kolme lasta ovat poissa harkoista kahtena viikkona kolmesta, alatte keskustella asiasta uudelleen.

Toinen vaihtoehto on, että ehdotat ryhtyväsi jokakertaiseksi kyytitädiksi, hinta on se ja se. Etukäteen.

Vierailija
8/22 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa jätät vastaamatta viestiin.

Vierailija
9/22 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan lapsellani oli harrastus, jossa kävivät kaverinsa kanssa, kuskaukset vuorotellen. Vähän mua kummastutti kun mun kuskausvuorolla tän kaverin äiti tuli aina mukaan, tykkäsi seurata harkkoja. No miksei sitten samalla kuskannut, olisin voinut antaa bensarahaa...

Vierailija
10/22 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kävi just niin et yks perhe pyrkii hyödyntämään muiden apua, mutta ei juurikaan vastavuoroisuutta. Ärsyttävää. Lopetimme systemaattisen kuskauksen, mut silti tulee satunnaisia pyyntöjä. En tajua miten jotkut kehtaavat.

Vierailija
11/22 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo hyväksikäytöltä kuulosta. Säännöistä ei vain ole sovittu etukäteen. Meillä sovittiin kuljetusvuoroista sen lisäksi oli WhatApp ryhmä jossa muutoksista ym sellaisesta voitiin tarvittaessa sopia.

Vierailija
12/22 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sinne wappiryhmään, että "hei, voin viedä, kuka hakee?" Ystävällisesti mutta määrätietoisesti

Vierailija
13/22 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jopa niin tossukka, että jos en ole itse päässyt viemään niin minun vanhemmat on vienyt koko köörin harkkoihin!

Taidan jatkossa huolehtia vain oman lapsen kyydistä :)

Vierailija
14/22 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo hyväksikäytöltä kuulosta. Säännöistä ei vain ole sovittu etukäteen. Meillä sovittiin kuljetusvuoroista sen lisäksi oli WhatApp ryhmä jossa muutoksista ym sellaisesta voitiin tarvittaessa sopia.

No totta kai tuo on hyväksikäyttöä, että ilmiselvästi oletetaan muiden hoitavan. Mitä muutakaan? Nyt säännöt selviksi, tai kukin hoitaa omat kyyditykset. Älä alistu tuohon, tai homma pahenee vaan entisestään

Vierailija
15/22 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita sinne wappiryhmään, että "hei, voin viedä, kuka hakee?" Ystävällisesti mutta määrätietoisesti

Just näin, tai sitten että kuka pystyy viemään ensi keskiviikkona. Kyllä nöitä hyväksikäyttäjiä riittää, jos sen mahdolistaa.

Vierailija
16/22 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ja toiselle äidille kolmas äiti jakoi kuljetusvuorolistan, varmaan siksi kun pelkäsi että tilanne muuten voi mennä tuohon samaan

Vierailija
17/22 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut jopa niin tossukka, että jos en ole itse päässyt viemään niin minun vanhemmat on vienyt koko köörin harkkoihin!

Taidan jatkossa huolehtia vain oman lapsen kyydistä :)

No ei hyvänen aika! Miten muut perustelee omaa passiivisuuttaan? Vai annatko ymmärtää et asia käy sulle? Ihme touhua.

Vierailija
18/22 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin on wa ryhmä... siellä vaan on hyvin hiljaista. - Ap

Sitä kannattaa mielestäni käyttää. Asiat menevät huomattavasti paremmin perille kun niistä keskustelee suoraan asianosaisten kanssa kuin silloin jos asiasta valittaa keskustelupalstalla. "Moi! Kuka tänään kuskaa mä itse en ehdi. Tarvitsen tiedon klo 16 mennessä "

Vierailija
19/22 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on tehty ihan sillä tavalla toisen perheen kanssa, että aina ehdotellaan, että "jos me viedään vaikka tiistaina, niin viettekö te torstaina?" Tai "pääseekö X teidän kyydillä treeneihin huomenna? Me voidaan käydä sitten hakemassa."

Vierailija
20/22 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yhden perheen kanssa toimiva systeemi, mutta sitten kun siihen alkoi tulla muitakin ja välillä homma paisui aivan älyttömäksi, että just isovanhempia ja kumminkaimoja tuli kans kuskauskuvioihin , aikataulut minuutin välein piti olla selvät ja kaiken maailman "voitteko sit tarkistaa et ilmo-pertulla on kaikki ok, muistakaa kattoo et kaikki on mukana" -juttuja, niin homma sai jäädä. Too much.