Lasten harrastuksiin kuskaaminen. Käytetäänkö meitä hyväksi?
Alakoululainen lapseni urheilee joukkueessa. Alunperin hän lähti joukkueeseen mukaan kaverin äidin houkuttelemana, ja onneksi lähti! Harrastus on tuonut elämään paljon hyviä asioita.
Samassa joukkueessa on siis kaksi lapsen kaveria ja meidän tarkoitus vanhempina oli kyyditysten vuorotteleminen.
Nyt on käynyt niin, että minä olen aina se joka kuskaa. Pari muuta vanhempaa ovat lähteneet vain yhden käden sormin laskettavin kerroin kuskaamaan lapsia!
Yleinen kaava on se, että kummastakaan vanhemmasta ei kuulu mitään ennekuin noin tuntia ennen harkkojen alkua, jos silloinkaan. Mulla ei ole resursseja venyttää kyydin suunnittelua noin viimehetkeen joten olen sitten aina itse varautunut että lähden viemään... ja samallahan ne toisetkin kyytiin mahtuu. Mutta nyt on alkanut ärsyttämään ihan huolella!
Mitä ootte mieltä? Olenko turhasta ärsyyntynyt? Kuinka tälle tehdä kohtelias stoppi ilman että lasten kaveruus kärsii?
Kommentit (22)
Uskomatonta miten vaikeaa voi kommunikaatio olla, vaikka on kommunikaattoreita varmaan enemmän kuin monessa maassa....
Olet saanut hyviä ehdotuksia. Eli laita nyt viesti ryhmään että voin viedä illalla kuka hakee. Jos kukaan ei vastaa mitään niin laita sitten tutia ennen viesti että sovittaisiinko nyt kerralla kuljetusvuorot. Jos kuljetus kerran viikossa niin ehdota että jaatte viikot milloin kukakin kuskaa. Tai jos monta menoa viikossa niin ehdota että jokainen valitsee yhden päivän jonka kuljetukset hoitaa jatkossa niin ei tartte aina sopia erikseen. Voit ehdottaa vaikka että minä hoidan jatkossa tiistain, sopikaa te kumpi hoitaa torstain ja kumpi perjantain.