Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kissasi syö päivässä?

Vierailija
12.02.2021 |

Mitä kissasi syö yhden päivän aikana ja kuinka paljon? Paljonko arvioit rahaa menevän kissaan ja erit siis sen ruokaan kuukauden aikana?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIten teidän kissat syö noin paljon! Itse annan ruokaa kaksi kertaa päivässä, aina yhden pienen metallimitallisen (puoli desiä?) tai kuivaruoan sijaan yhden pussin. Jopa noilla ruoilla eläinlääkäri aina huomauttaa että ei kannata ruokkia liikaa, sanoi että kissa voisi vielä jopa laihtua 4,2 kilon painostaan.

Ruokana meillä Perfect Fit Sensitive, tilaan aina zooplussalta neljä säkkiä kerrallaan ja niillä pärjää monta kuukautta. Samalla tietty hiekkojen tilaus ettei niitä tarvitse itse kotiin raahata. Itse budjetoin vuositasolla ruokiin+hiekkoihin 150 euroa kun muistaakseni tilasin tuon satsin viime vuonna kolme kertaa. Ell-laskut on ollut aina 50 euroa rokotus+kontrollikombosta. Tuon päälle vielä matolääkkeet ja se toinen tökötti, noita ostan kun muistan. Viimeksi taisi olla 15 euroa kahden pillerin paketti matolääkettä. Vuositasolla siis 250-300 euron kissabudjetti on ihan realistinen, jos ei ole mitään terveyshäikkää.

Vessat, raapimapuut, lelut, kantoboksi kynsisakset ja harjat on ollut kertahankintoja jotain jätin nuo pois. Oma kissa käyttää samaa vessaa ja puuta kuin pentuna. Noihin taisi mennä joku 150-200 euroa yhteensä.

Meillä kissat syövät 2 pussia märkäruokaa ja ehkä desin kuivaruokaa päivässä. Molemmat kissat ovat sopusuhtaisia sisäkissoja ja ei ole koskaan ollut ongelmaa ruoan kanssa. Joskus jättävät vähän märkäruokaa, mutta yleensä kupit nuollaan ihan puhtaaksi. Ruoka on viljatonta Mustista ja Mirristä ostettavaa Brit Care -ruokaa.

Kuivaruokaa meillä siis tarjolla koko ajan. Eivät ylensyö!

Vierailija
22/25 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoon kastettua leipää, hyvin maittaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakaa lihaa n. 130g/pv. Kuukaudessa ruokaan menee noin 35€. 

Eläinlääkäriin menee vuodessa vähintään tonni, usein kaksi. Kissalle on tullut iän myötä hammassyöpymää ja allergioita. Hammaskiveä poistetaan puolen vuoden välein, jolloin otetaan myös hammasröntgen.

Vierailija
24/25 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissa syö vähän kuivamuonaa ja noin 200g märkäruokaa päivässä.

Ruokaan menee vajaa 30e kuussa. Tilaan Zooplussalta muutaman kerran vuodessa isomman satsin ruokaa kerralla. Tuo syö Applawsin kuivamuonaa ja Animonda Carnyn märkäruokaa.

Vierailija
25/25 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi miten kissat syö niin paljon, ainakin se minun ja mieheni 6 kg katti on semmoinen lihaksikas ja urheilullinen harteikas kolli. Kai se sitten vain kuluttaa kaloreita. Nälkäänsä tuntuu syövän sillä vaikka naksuja on tarjolla koko ajan niin syö niitä vain kun itse pyytää erikseen, sama muun ruoan kanssa eli ei syö kaikkea mitä on tarjolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä