Keskustan idea vähentää asumiskustannuksia Helsingissä
kerrankin loistava ajatus kepulta
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007796135.html
On hyvä jos ihmiset voisivat asua ja työllistyä muuallakin kuin täällä Helsingissä. Asumiskulut täällä jo liian korkeita, köyhillä ei ole varaa edes vuokra.asuntoon saati omaan kämppään. Vihaan kuinka tätä kaupunkia jatkusvasti täydennysrakennetaan ja jokainen kaunis metsikkö täyteen tornitaloja jossa ahtaita kämppiä.
Kommentit (82)
Yhteiskäyttötiloista eli työpaikoista on juuri siirrytty etätöihin koronan vuoksi.
Etätöissä saa tehdä työt rauhassa ja turvassa.
Pelkäävätkö kepulit vaalikarjan karkaamista, kun haluavat kansan peräkylän koronapataan pyörimään?
Muistakaa muuten, että kotona työskennellessä työmatkakuluja ei voi vähentää, mutta tulonhankkimiskuluina voi vähentää työhuone-, sähkö -, ym menoja.
Vierailija kirjoitti:
Mitä varten te maalaiset olette niin huolissanne Helsingin hinnoista? Mitä se teitä liikuttaa? Olkaa siellä keskenänne metsien keskellä, teillä on siihen oikeus, mutta antakaa meidän olla täällä Helsingissä niin kuin haluamme. Vaikka asuminen olisi miten kallista.
Mikä sua nyt ihan tarkkaan ottaa päähän? Etkö tajua että muutto poispäin Helsingistä tekisi sen sulle edullisemmaksi ja avarammaksi? Vai oletko huolissasi että asuntosi hinta laskee?
Vierailija kirjoitti:
Väsynyttä. Mikä estää keskustaa kun on monopoli noissa kunnissa pistää toimeen?
Ainiijoo. Stadilaisten kuuluisi msaksaa vielä vähän enemmän landepaukkujen menoja. Viis siitä että landepaukkujen palvelut maksaa jo tuplasti sen mitä stadissa. Tuohon ei vaan ole varaa, aluepolitiikaan uppoaa jo yli 25mrd euroa täysin ylimääräistä ja täysin turhaan joka ikinen vuosi.Rahat tarvitaan etelään. Jopa niin että pöndeille jäisi käteen paljon vähemmän kun mitä maksavat sen sijaan että saavat 40mrd enemmän kuin mitä maksavat.
Ilmaisusi on sekava.
Vierailija kirjoitti:
Minä hesalainen maksan kyllä iloisena siitä että joku toimittaa minun lähikauppaan puhdasta kotimaista ruokaa kuten leipää juustoja jogurttia kananmunia perunoita ja lihaa.. Eli tekee hartiavoimin töitä juuri minun elantoni eteen sillä tarvitsen ruokaa jokaisena päivänä.
Hienoa jos joku jaksaa tehdä minulle ruokaa siellä äitien tehtaassakin. Eli kyllä he kaikki tarvitsevat myös jotain palvelijani. Kun ei se leipävilja oikein tuossa Hämeentien saasteiden keskellä kasva hyvin.
Tarkoitin siis että tietysti palveluja kuten kouluja vanhusten hoitoa yms tarvitaan muuallakin kuin täällä Helsingissä .
Muuten jäämme lisäaineita täynnä olevan tuontiruuan varaan. Ja EUn ja maailman mahdollisten kauppasaartojen yms vihamielisyyksien armoille.
Kyllä ruuan suhteen meidän on oltava omavaraisia.
Enpä ihan heti ole luottamassa kepuleihin.
Vierailija kirjoitti:
Valtio voisi vahvemmin ohjata yrityksiä sijoittamaan toimitilansa muualle kuin Helsinki, Espoo tai Vantaa. Tällä jo olisi vetoa kehyskuntiin, kun vahvemmin työpaikat sijoittuisivat pois pk-seudulta. Samalla tasapainottuisi asuntojen osalta kysyntä.
Valtio voisi ensin siirtää omat toimitilansa muualle kuin Helsinkiin, Espooseen tai Vantaalle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä varten te maalaiset olette niin huolissanne Helsingin hinnoista? Mitä se teitä liikuttaa? Olkaa siellä keskenänne metsien keskellä, teillä on siihen oikeus, mutta antakaa meidän olla täällä Helsingissä niin kuin haluamme. Vaikka asuminen olisi miten kallista.
Mitä ihmettä höpiset? Olen hesalainen.
Ja juuri siksi minusta olisi tärkeää että ihmiset voisivat tehdä työtä kotiseudullaan tai siellä missä haluavat. En halua että he muuttavat kaikki tänne kilpailemaan samoista asunnoista. He vievät kämpät minun nenäni edestä jos niillä varaa maksaa enemmän. Kismittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtio voisi vahvemmin ohjata yrityksiä sijoittamaan toimitilansa muualle kuin Helsinki, Espoo tai Vantaa. Tällä jo olisi vetoa kehyskuntiin, kun vahvemmin työpaikat sijoittuisivat pois pk-seudulta. Samalla tasapainottuisi asuntojen osalta kysyntä.
Valtio voisi ensin siirtää omat toimitilansa muualle kuin Helsinkiin, Espooseen tai Vantaalle.
Samaa mieltä.
Minua ärsyttää kun ei löydy parkkipaikkoja Helsingistä. Voisko Kepu auttaa?
Ei auta se että rakennetaan uusia pieniä asuntoja tornitaloihin verovaroilla ja tungetaan köyhät sinne asumistuen avulla. Kyllä parempi jos pienipalkkaiset köyhät vois tehdä työtä ja asua halvemmassa kaupungissa
Siinä mielessä hyvä idea ..
Ei nyt mitään `lakisääteistä aurausta` ole olemassakaan. Yleiset tiet talvikunnossapitää yhteiskunta, yksityistielle pitää itse järjestää auraus. Ei sillä asunnon statuksella ole mitään tekemistä asian kanssa
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää kun ei löydy parkkipaikkoja Helsingistä. Voisko Kepu auttaa?
No ne yrittää just auttaa tätäkin. Mitä vähemmän Helsingissä on porukkaa, sitä halvempaa ja avarampaa. Samalla pikkukaupungit elävöityy. En näe tässä mitään huonoja puolia.
Auto on pakollinen valinta jos muuttaa Helsingin ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä.
Kyllä, virastoja ja kouluja voisi ihan hyvin siirtää. Ei ole mitään pakkoa kouluttaa vaikka taideteollisen porukkaa Helsingissä, niiden koulut vois olla Turussa tai Hämeenlinnassa tai Lahdessa, joista pääsee tunnissa Helsingin museoihin jos nyt pakko on. Internetin aikana ei kenenkään ole pakko olla fyysisesti missään. En oikein keksi mitään mitä olisi pakko opiskella juuri Helsingissä olevassa rakennuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Auto on pakollinen valinta jos muuttaa Helsingin ulkopuolelle.
Ei todellakaan ole. Voit asua minkä vaan kaupungin keskustassa, tai kilsan keskustasta ja työpaikalta, kai nyt sen verran jaksat kävellä tai fillaroida? Asuntojen hinnat ovat neljäsosa Helsingin hinnoista pienemmissä kaupungeissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä.
Kyllä, valtion pitää aktiivisesti toimia ja olla esimerkkinä. Ja yrityksiä täytyy palkita siitä että siirtyvät muihin kaupunkeihin.
Vierailija kirjoitti:
Auto on pakollinen valinta jos muuttaa Helsingin ulkopuolelle. [/quote
No jaa meidän pihalla kaksi autoa täällä Helsingin Käpylässä. Niin on naapureillakin. Työpaikat Espoossa ja auto on kiva.
Biokaasuauto toimii lehmänpaskallakin. Eikä saastuta.
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä onnistuu etätyö kotona? Tekeekö mieli notkua vauvalla niinkuin minä nyt
Minä tein niin ja sain potkut!
Mä varoitan yleisesti kaikkia jotka uskovat että etätyö pelastaa. Se tulee aiheuttamaan lisää työttömyyttä koska ns hyvät ja luovat tyypit potkitaan pois. Töihin saavat vain työnarkomaanit ja liukuhihnamaiseen suorittamiseen sopeutuvat jäädä.
Olen akateeminen, entinen cityvihreä. Minusta on vanhanaikaista ja typerää ajatella että vain täällä Helsingissä tarvitaan palveluja ja muissa
pienemmissä kaupungeissa ei.
Minun ihanne yhteiskunnassa tuotetaan puhdasta ruokaa ja asutaan väljästi luonnon lähellä ympäri järvistä Suomea.Tyhmää ajatella että kaikkien pitäisi kärvistellä Mannerheimintien ruuhkassa.
En enää äänestä vihreitä täällä Helsingissä juuri siksi että olen kyllästynyt Sinnemäen ahneeseen haluun rakentaa kaikkialle uusia tornitaloja ja ahtaita asuntoja, ja kadottaa ihmisten luontoyhteys. Ja tunkea kaikki ihmiset metroon.
Autokin on oikein tarpeellinen ja kätevä kulkuväline. Ja jos se toimiibiokaasulla eli kaatopaikkajätteillä niin hieno homma.
Kyllä Saarikko puhuu järkeä .
Minä hesalainen maksan kyllä iloisena siitä että joku toimittaa minun lähikauppaan puhdasta kotimaista ruokaa kuten leipää juustoja jogurttia kananmunia perunoita ja lihaa.. Eli tekee hartiavoimin töitä juuri minun elantoni eteen sillä tarvitsen ruokaa jokaisena päivänä.
Hienoa jos joku jaksaa tehdä minulle ruokaa siellä äitien tehtaassakin. Eli kyllä he kaikki tarvitsevat myös jotain palvelijani. Kun ei se leipävilja oikein tuossa Hämeentien saasteiden keskellä kasva hyvin.