Rokotevastaisuuden soturit
Ylen Areenasta tulee kolmiosainen dokkari ylläolevalla nimellä. Asia käsittelee rokotteita yeensä, mutta pääosassa on MPR, jonka yhteyttä autismiin on laajasti tutkittu. Olen nyt katsonut 2 osaa ja minua ihmetyttää se, että vastaisuuden päähenkilöksi profiloitunut entinen lääkäri Wakefield kertoo yli 20v vanhassa videopätkässä, että MPR pitäisi hajottaa, koska yhteisvaikutukset aiheuttavat autismia. Tähän asiaan ei palattu iidestaan kertaakaan vaan asia laaeni yleensä rokotusten vastustamiseksi. Vaarallinen kansanliike ja ajankohta erittäin kummallinen esitykseen! Oletteko katsoneet?
Lukisin mieluusti mielipiteitä.
Kommentit (93)
Minun mielestä se osoittaa aika suurta kielivihaa että tahdotaan korostaa kun kerrotaan että kyseessä on ruotsinkieliset tuossa ohjelmassa. Eikö olisi ollut ihan riittävä että olisi kerrottu kyseessä ovat suomenmaalaiset? Heidän äidinkielensä , se ei ole tärkeä tieto.
Olen nyt nähnyt kaksi ekaa jaksoa. Olin aluksi varovaisen avoin Wakefieldin teorialle autismin ja rokotteiden yhteydestä; ajattelin "mitä jos?", mutta tuossa toisen jakson lopulla, jossa kerrottiin enemmän hänen näkemyksistään, alkoi tuntua aika överiltä. Eli ne jutut, että pian joka toinen ihminen on autisti (saatuaan rokotteen) ja yhteiskunta romahtaa jne.
Rokotevastaisuuden soturit
Vaccinkrigarna
Voi hyvänen aika
Nuori äiti miettii rokottaisiko oman lapsensa
ja itsellä on selvästi täyteaineella pumpatut huulet.
Kumpikohan on vaarallisempaa ? Terveys syystä rokottaminen vai vierasta ainetta pistäminen naamatauluun ?
Voi mammoja.. Onneksi olette sitä luokkaa, että teistä ei koostu tulevaisuus.
Mollataan muita "hörhöydestä" ja "salaliittoteorioista" samalla, kun itse uskotaan silmät ja suu tukittuna kaikki, mitä telkkarista tai uutisista teille syötetään.
Kriittinen ajattelu? Öh, no ette näytä omaavan. Jos olette niin 100% varmoja, etteivät asiat ole kuten omiaan niin rakastava Yle tykkää esittää, niin miksi moinen älämölö, jos joku uskaltaa asioita kyseenalaistaa?
Pelkäättekö totuutta vai ettekö median aivopesultanne kykene hakemaan tietoa itse? Pelkäättekö, että sieltä saattaisikin löytyä jotain, joka horjuttaa teidän maailmankuvaa ja jouduttekin ajattelemaan ITSE.
Ai kamala..
Voisitte aloittaa vaikka seuraavasta dokumentista, joka löytyy osissa tämän linkin takaa: https://archive.org/search.php?query=creator%3A%22Miten+Maailma+Toimii%…
Mitä menetettävää? Jos olette niin varmoja siitä totuudesta, niin eikö siitä tulisi pystyä keskustelemaan?
Andrew Wakefield seukkaa entisen supermalli Elle McPhersonin kanssa. Hyvin siis taitaa pyyhkiä hänellä, vaikka soopaa sepittelee.
Mietin, että mitenkähän käy, kun nämä rokote- ja tiedevastaiset henkilöt sairastuvat, vaikkapa syöpään. Ei kai silloinkaan voi uskoa lääketieteeseen?!
Vierailija kirjoitti:
Mietin, että mitenkähän käy, kun nämä rokote- ja tiedevastaiset henkilöt sairastuvat, vaikkapa syöpään. Ei kai silloinkaan voi uskoa lääketieteeseen?!
Steve Jobs.
Täällä oli toinenkin aloitus samalla otsikolle.
Siellä oli asiaa isommasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin yhden jakson. Täyttä propagandaa mitä yle suoltaa. Rokotteet on oikeasti vaarallisia ja aiheuttaa autismia.
Miksi yle tai svt tuottaisi propagandaa ? Tuohan oli aivan hyvää ja asiallista tutkivaa journalismia. Todellisia henkilöitähän tuossa dokumentissa oli ja itse kertoivat mitä ajattelevat. Rokotteiden ja autismin yhteys on ajallinen, kuten tuossa myös kerrottiin. Kun mijoonia rokotetaan niin joillekin vai käy noin. Sattumaa ja joka voidaan sattumaksi osittaa aivan tilastomatematiikan avulla. Tätä asiaa avaa hyvin Paulosin kirja: https://www.kirjavinkit.fi/arvostelut/numerotaidottomuus/ Kannattaa luokea!
Ihminen on uskovainen ja ahne eläin. Siinä perussyyt asennoitumiseen puolesta tai vastaan. Ylen uutisetkin katson nykyään viihdeuutisina, siellä esitetään "totuuksia" ja jätetään usein kertomatta toisen osapuolen kanta. Uutisten lukija vain toteaa: "levitti valheellista tietoa". Suuret ikäluokat ja heidän kasvattamat ikäluokat ovat tottuneet luottamaan uutisiin totuutena. On hyvä kysyä usein Einsteininkin kysymä kysymys: "Miksi?", siis kun uutisissa tai "dokumenteissa" annetaan ymmärtää jonkun asian totuudellisuus esim. lukijan/kertojan suusta. Miksi pitäisi kysyä? Miksi pitäisi itse ajatella? MIKSI?
Helppo kysymys kaikille: kuka tai mikä taho hyötyy, mikäli koronarokote ei tehoakkaan kuin 3 tai 6 kk? Tätä voi pohtia myös rokoteluottavaiset. MIKSI rokotteen pitäisi toimia vain 6 kk?
Pari kysymystä lisää pohdittavaksi niille, jotka osaavat ajatella:
- Miksi lääketiede hoitaa vain oiretta, eikä yritä poistaa sen syytä? (Voisiko rahalla (ahneus) olla asian kanssa tekemistä?)
- Miksi lääkäreitä ei kouluteta paljon lisää, jos erikoissairaan hoito on tavallisille ihmisille liian kallista? (Voisiko tiettyjen piirien ahneudella olla näppinsä pelissä? Lääkäreiden lapsista tulee usein lääkäreitä. Lääketeollisuus hyörii taustalla.)
Opettele kysymään kriittisesti MIKSI?
MiksiAjattelija kirjoitti:
Ihminen on uskovainen ja ahne eläin. Siinä perussyyt asennoitumiseen puolesta tai vastaan. Ylen uutisetkin katson nykyään viihdeuutisina, siellä esitetään "totuuksia" ja jätetään usein kertomatta toisen osapuolen kanta. Uutisten lukija vain toteaa: "levitti valheellista tietoa". Suuret ikäluokat ja heidän kasvattamat ikäluokat ovat tottuneet luottamaan uutisiin totuutena. On hyvä kysyä usein Einsteininkin kysymä kysymys: "Miksi?", siis kun uutisissa tai "dokumenteissa" annetaan ymmärtää jonkun asian totuudellisuus esim. lukijan/kertojan suusta. Miksi pitäisi kysyä? Miksi pitäisi itse ajatella? MIKSI?
Helppo kysymys kaikille: kuka tai mikä taho hyötyy, mikäli koronarokote ei tehoakkaan kuin 3 tai 6 kk? Tätä voi pohtia myös rokoteluottavaiset. MIKSI rokotteen pitäisi toimia vain 6 kk?
Pari kysymystä lisää pohdittavaksi niille, jotka osaavat ajatella:
- Miksi lääketiede hoitaa vain oiretta, eikä yritä poistaa sen syytä? (Voisiko rahalla (ahneus) olla asian kanssa tekemistä?)
- Miksi lääkäreitä ei kouluteta paljon lisää, jos erikoissairaan hoito on tavallisille ihmisille liian kallista? (Voisiko tiettyjen piirien ahneudella olla näppinsä pelissä? Lääkäreiden lapsista tulee usein lääkäreitä. Lääketeollisuus hyörii taustalla.)
Opettele kysymään kriittisesti MIKSI?
- Miksi ihmiset ei enää kuole isorokkoon, tuberkuloosiin, polioon, vihurirokkoon,... ,umpisuolen tulehduksiin, lapsista ei enää kuole kolmannes. Elämä ei ole koskaan ollut näin turvallista. Kiitos lääketieteen ja myös lääketeollisuuden. Ei takana ole vain ahneus vaan myös uteliaisuus, kiinnostus tieteisiin ja tavallinen auttamisen halu. Pitää osata kysyä oikeita kysymyksiä ja myös kattavasti. Ei saa jumiutua oman kuplan sisään.
Ajatelkaa itse! kirjoitti:
Voi mammoja.. Onneksi olette sitä luokkaa, että teistä ei koostu tulevaisuus.
Mollataan muita "hörhöydestä" ja "salaliittoteorioista" samalla, kun itse uskotaan silmät ja suu tukittuna kaikki, mitä telkkarista tai uutisista teille syötetään.
Kriittinen ajattelu? Öh, no ette näytä omaavan. Jos olette niin 100% varmoja, etteivät asiat ole kuten omiaan niin rakastava Yle tykkää esittää, niin miksi moinen älämölö, jos joku uskaltaa asioita kyseenalaistaa?
Pelkäättekö totuutta vai ettekö median aivopesultanne kykene hakemaan tietoa itse? Pelkäättekö, että sieltä saattaisikin löytyä jotain, joka horjuttaa teidän maailmankuvaa ja jouduttekin ajattelemaan ITSE.
Ai kamala..
Voisitte aloittaa vaikka seuraavasta dokumentista, joka löytyy osissa tämän linkin takaa: https://archive.org/search.php?query=creator%3A%22Miten+Maailma+Toimii%…
Mitä menetettävää? Jos olette niin varmoja siitä totuudesta, niin eikö siitä tulisi pystyä keskustelemaan?
Aivan nurinkurinen näkemys. Kriittinen ajattelu edellyttää hyvää sivistyneisyyttä ja oppineisuutta. Tuolta pohjalta voi sanoa heti että ylläoleva Hitler dokkari on täyttä potaskaa. Ihan hullua. Kirjoittajan on varmaan persut ja itänaapurin trolliarmeijat aivopesseet...
Erikoisuudentavottelija mamma itse vetänyt kauheet botoksit huuleensa ja tatuoinut ihoaan.
Luulisi, että niiden mahdollisesti aiheuttamat ongelmat olisi tullut ensiksi mieleen.