Polttomoottoreiden valmistus ja bensa-autoilu loppuu
Näin käy, mutta koska meitä köyhiäkin on, bensa-autoilla on kysyntää vielä kauan tuonkin jälkeen. https://www.iltalehti.fi/talous/a/f6621ba2-72a0-49b0-bc19-eb1ae0b0d9ed
Kommentit (45235)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toyota on valittu maailman huonoimmaksi autoksi
Eka ja vika kirjain oikein. Melko hyvä suoritus.
Teppo on valittu maailman toiseksi huonoimmaksi rumpaliksi
Jos tarkotat sitä muusikko.netissä kirjottavaa kaveria josta oot paljo kirjottanut, niin se on melkoinen virtuoosi soittamaan.
"Pysähdyin tuijjottamaan. Olen rumpalina säestänyt, Fredin, Dannyn, Koivuniemen. Jampan, Einin, Katri-helenan ja ne muut. Mixannut myös Liwe-rokkia. Tässä löytyi lahjakkuus. Nykii kun tarttee miettiä minne hakkais, mutta kiva melodiakorva ja rummut vireessä. Itse hakkaan piisit ihan paskaksi harjotellessa. Keikalla voi kans leikitellä. Studiossa pelataan siististi. Hyvä!"
Kannabispsykoosi
Älä viitti sebbo ulista. Kaverin videot todistaa ett on eka motorisesti lajiaan ihmiskunnan ja musiikin historiassa.
Mitä sebbo sekoilet?
Kaverin videot todistaa ett on eka motorisesti lajiaan ihmiskunnan ja musiikin historiassa. Siinä ei sun ulina paljon auta.
Vierailija kirjoitti:
Polttomoottoriautot aiheuttavat eturauhastulehduksia, kun niiden kuskit joutuvat matkustamaan pakestearkussa jokaisena talvipäivänä
Teslaterolla on kyllä melkoiset harhaluulot siellä. Todellisuudessahan suurinosa polttomoottoriautoista lämpiää jopa ilman esilämmitystäkin noin 5-10min ajon aikana kesähelteen kuumiksi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tarkotat sitä muusikko.netissä kirjottavaa kaveria josta oot paljo kirjottanut, niin se on melkoinen virtuoosi soittamaan.
"Pysähdyin tuijjottamaan. Olen rumpalina säestänyt, Fredin, Dannyn, Koivuniemen. Jampan, Einin, Katri-helenan ja ne muut. Mixannut myös Liwe-rokkia. Tässä löytyi lahjakkuus. Nykii kun tarttee miettiä minne hakkais, mutta kiva melodiakorva ja rummut vireessä. Itse hakkaan piisit ihan paskaksi harjotellessa. Keikalla voi kans leikitellä. Studiossa pelataan siististi. Hyvä!"
Kannabispsykoosi
Älä viitti sebbo ulista. Kaverin videot todistaa ett on eka motorisesti lajiaan ihmiskunnan ja musiikin historiassa.
Mitä sebbo sekoilet?
Kaverin videot todistaa ett on eka motorisesti lajiaan ihmiskunnan ja musiikin historiassa. Siinä ei sun ulina paljon auta.
Olen samaa mieltä.
Onko sähkösepon vibraattorista akku taas lopussa? Eikö löydy latauspaikkaa??
Jorma Peter kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabispsykoosi
Mitä sebbo sekoilet?
Olen samaa mieltä.
Tykittää!
Vierailija kirjoitti:
Fossiiliset polttoaineet alkaa loppua maapallolta muutaman kymmenen vuoden päästä.
Valitettava tosiasia lienee ettei sähköautoihin meillä siirtyminen pelasta mitään maapalloa ajatellen enää. Suurin osa ihmisistä asuu kehitysmaissa noin 81%...ja maailman väkiluku tulee olemaan noin 10 miljardia .
Samoihin aikoihin kuin fossiiliset loppuu. Mitäs ajattelitte tuosta seuraavan?
Intiassa ovat seuraavaksi siirtymässä autoilussa bensasta etanoliin, Intian hallitus nimittäin määräsi että uusien bensa-autojen on oltava flexifuel autoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin se vaan näyttää edelleen sylettävän sähköautofaneja millä me muut ajamme.
Heitä harmittaa kun tekivät typerän valinnan ja haluaisivat muutkin samaan kuseen : )
Tepon isoisä trollasi rautakaudella, että hevosessa ja rautakärryissä on tulevaisuus. Tämän takia 99% suomalaisista kulkee edelleen mieluummin hevosella kuin fossiiliautolla
Sebon matalaotsaisen neanderilaisen sukuhaara esi-isä jo keksi, että sähkö on otettava suoraan salamasta.
Siksi jälkeläisillä, sebolla myös, on tukka yhä pystyssä.
Ja järki myös.
On sebbo jo siirtynyt teslasta hevoseen?
Liedossa katosi hevonen
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a3c935cd-de2a-48b8-88fb-1cc31fac5157
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa ne polestareja ja tesloja liisanneet piruparat, jotka konfiguraattorin edessä laskeskelivat kuola suupielistä valuen että kyllähän mulla nippa nappa riittää rahat näihin tonnin kuukausieriin kato ku mä säästän niin paljo bensassa kun sähkö on ilmaista. 😂
Mitähän luokkaa nuo kk-erät muuten ovat? Ei, en harkitse sähköauton ostamista. Mietin vain miten niiden ostajat selviävät tulevasta talvesta kun heillä ei ole varaa ostaa edes bensaa. Riittääkä rahat sitten edes ruokaan?
Ladattiin auto viimeksi toissayönä. Sähkö maksoi 0,13e/kWh ja tässä on mukana siirtomaksut ym.
Ajaminen tuon hintaisell sähköllä maksaa 2,5e/100km.
Kun ajeaan kuukaudessa n. 200-250 km se maksaa siin noin 5e-6,5e7 kk.
Julkisilla oatausasemilla ollaan käyty viimeksi elokuussa.
Paljonko itse maksoit bensoistasi ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa ne polestareja ja tesloja liisanneet piruparat, jotka konfiguraattorin edessä laskeskelivat kuola suupielistä valuen että kyllähän mulla nippa nappa riittää rahat näihin tonnin kuukausieriin kato ku mä säästän niin paljo bensassa kun sähkö on ilmaista. 😂
Mitähän luokkaa nuo kk-erät muuten ovat? Ei, en harkitse sähköauton ostamista. Mietin vain miten niiden ostajat selviävät tulevasta talvesta kun heillä ei ole varaa ostaa edes bensaa. Riittääkä rahat sitten edes ruokaan?
Aika mukavasti selvitään talvesta.
Ladattiin auto viimeksi toissayönä. Sähkö maksoi 0,13e/kWh ja tässä on mukana siirtomaksut ym.
Ajaminen tuon hintaisella sähköllä maksaa 2,5e/100km.Kun ajetaan kuukaudessa n. 200-250 km se maksaa siin noin 5e-6,5e7 kk.
Julkisilla latausasemilla ollaan käyty viimeksi elokuussa.Seuraavan kerran ladataan ens yönä jolloin sähkön hinta taas laskee kovemman tuulen vuoksi.
Lataa tuntihinta-sovellus puhelimeesi niin pysyt paremmin kartalla.
https://www.fingrid.fi/sahkomarkkinainformaatio/tuulivoiman-tuotanto/
Vierailija kirjoitti:
Kas, EU alkaa vaatia myös vetytankkauspisteitä. Aletaanko sielläkin tajuta, ettei ole järkeä laittaa tulevaisuutta kaikki yhden sähköautokortin varaan.
Europarlamentin uunituoreen päätöksen mukaan lataus- ja vetytankkauspisteitä tulee tulevaisuudessa löytyä ennalta määrätyin minimivälein.
Sekä sähkö- että vetytankkaamisen on oltava avointa kaikenmerkkisille ajoneuvoille ja maksamisen tulee olla määritelmällisesti helppoa. Latauspisteillä on myös näytettävä hinta kilowattituntia kohden ja vetytankkauspisteillä hinta vetykiloa kohden, jotta hinnat ovat vertailtavissa.
Olis ihan kiva että saatais Suomeenkin vihdoinkin se ensimmäinen vetyasema.
Niitä vaan tarvittaisiin n.1800 että vedyn tankkaamisessa henkilöautoon olisi jotain järkeä.
Toteutuisiko tuo joskus 2060-luvulla ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajaminen tuon hintaisella sähköllä maksaa 2,5e/100km.Kun ajetaan kuukaudessa n. 200-250 km se maksaa siin noin 5e-6,5e7 kk.
Julkisilla latausasemilla ollaan käyty viimeksi elokuussa.Seuraavan kerran ladataan ens yönä jolloin sähkön hinta taas laskee kovemman tuulen vuoksi.
Aika halpaa. Vanhalla bensaromulla ajaminen maksaa n. 14-16e /100km nykyhinnoilla
Vierailija kirjoitti:
Lataa puhelimeesi tuntihintasovellus ja katso tuulivoimaennusteet Fingridin sivuilta niin pääset nauttimaan ajoittain lähes ilmaisesta yösähköstä.
Toissayönäkin sähkö oli hyvin halpaa ja näyttäisi siltä että tuulivoimaa saadaan hyvin ensi yönäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kas, EU alkaa vaatia myös vetytankkauspisteitä. Aletaanko sielläkin tajuta, ettei ole järkeä laittaa tulevaisuutta kaikki yhden sähköautokortin varaan.
Europarlamentin uunituoreen päätöksen mukaan lataus- ja vetytankkauspisteitä tulee tulevaisuudessa löytyä ennalta määrätyin minimivälein.
Sekä sähkö- että vetytankkaamisen on oltava avointa kaikenmerkkisille ajoneuvoille ja maksamisen tulee olla määritelmällisesti helppoa. Latauspisteillä on myös näytettävä hinta kilowattituntia kohden ja vetytankkauspisteillä hinta vetykiloa kohden, jotta hinnat ovat vertailtavissa.
Olis ihan kiva että saatais Suomeenkin vihdoinkin se ensimmäinen vetyasema.
Niitä vaan tarvittaisiin n.1800 että vedyn tankkaamisessa henkilöautoon olisi jotain järkeä.
Toteutuisiko tuo joskus 2060-luvulla ?
Suomessa on julkisia sähköauton latauspisteitä jo enemmän kuin bensa-asemia ja kylmäasemia yhteensä.
Vaikka 90 % sähköautojen ajokilometreista ladataan yöllä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Äppi ei päivittynyt?
Tai tägissä yhteensopivuusongelma?
Tai kortin eräpäivä ylittynyt?
Tai lisenssi loppunut?
Tai huoltosopimus päättynyt?
Autoilu sähköistyy Venäjälläkin-Ugandan avustuksella
Venäjä suunnittelee hankkivansa ugandalaisia sähköautoja
Ugandalaisen Kiira Motorsin EV-malli on sähköautoksi jo varsin iäkäs.
UGANDA on valmis toimittamaan sähköautoja Venäjälle, kertoo valtiollinen uutistoimisto RIA Novosti.
Sähköajoneuvojen kehittämistä reilun 45 miljoonan asukkaan Ugandassa toteuttaa valtion omistama Kiira Motors, joka perustettiin vuonna 2007.
Kiira Motorsin EV -malli on ensimmäinen täysin afrikkalainen sähköauto, minkä lisäksi Kiiran valikoimissa on myös viisipaikkainen ladattava hybridi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äppi ei päivittynyt?
Tai tägissä yhteensopivuusongelma?
Tai kortin eräpäivä ylittynyt?
Tai lisenssi loppunut?
Tai huoltosopimus päättynyt?
Hanki uudempi Tesla ja lopeta vinkuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajaminen tuon hintaisell sähköllä maksaa 2,5e/100km.Kun ajeaan kuukaudessa n. 200-250 km se maksaa siin noin 5e-6,5e7 kk.
Julkisilla oatausasemilla ollaan käyty viimeksi elokuussa.Paljonko itse maksoit bensoistasi ?
Mulla maksaa n. 14e/100km ja ajaminen maksaa n. 250e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Jorma Peter kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabispsykoosi
Mitä sebbo sekoilet?
Olen samaa mieltä.
Tykittää!
Teppo on monesti valittu koko maailman surkeimmaksi rumpaliksi. 10000 tuntia rumpujen paukutusta ja osaa vähemmän kuin 5-vuotias lapsi 10 minuutin harjoittelun jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis normaalisti ajetaan tietysti jotain 1700km/ kk ja se maksaa sähköllä yleensä n. 42e/kk. bensalla menisi jotain 240e/kk.
Täällä kaksi pässiä jatkaa pas kanjauhantaa.