Polttomoottoreiden valmistus ja bensa-autoilu loppuu
Näin käy, mutta koska meitä köyhiäkin on, bensa-autoilla on kysyntää vielä kauan tuonkin jälkeen. https://www.iltalehti.fi/talous/a/f6621ba2-72a0-49b0-bc19-eb1ae0b0d9ed
Kommentit (45235)
Vierailija kirjoitti:
Käryttimien arkkuihin naulataan viimeisiä nauloja.
Sääli, että suomalaisten varallisuus ei pääsääntöisesti riitä sähköautojen osteluun. Kansa ja maa ovat pahasti velkaantuneet, eikä siihen asiaa ole helpotusta tulossa. Päinvastoin. Suurin osa "sähköautoistakin" on siis ollut hybridejä, jotka akkujen hyydyttyä kuluttavat lopulta polttoainetta enemmän kuin tavalliset autot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se sähköautobuumi ollut siinä. Voidaan hajaantua. Täällä ei ole mitään nähtävää.
Sähköautobuumihan on vasta alkamassa. Tänä vuonna vihdoin Toyotakin pääsee buumiin mukaan ja kiiinalaismerkitkin tulee Nion johdolla kunnolla buumiin mukaan. Elämme mielenkiintoisia aikoja. Käryttimien arkkuihin naulataan viimeisiä nauloja.
Ja Toyotalla takuukin on sitä luokkaa, että teslat ja muut kotterot voi unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kannattaa ajaa polttomoottorilla siihen asti että vety tulee käyttöön. Hei hei sähköautot.
Vetyautoja myydään jo nyt, tosin tankkaus hieman haastavaa, kun täytyy käydä ulkomailla tankkaamassa.
EU:n alueelle tulee joka vuosi lisää vetyasemia. Ranskaankin on tarkoitus rakentaa 1000 vetyasemaa vuoteen 2030 mennessä. Vetyasemia rakennetaan monessa maassa. Raskaan kaluston vedyntarve tulee tulevaisuudessa kasvamaan, koska vety on paras polttoaine raskaan kaluston liikutteluun dieselin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mutta ketjussa mainitaan tuhansia kertoja.
Sähköautoilijat tykkäävät tuputtaa mantraansa.
Vierailija kirjoitti:
Venäjän trollit ovat sitten tulleet tähänkin ketjuun 🥶
Öljyn myynti motiivina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se sähköautobuumi ollut siinä. Voidaan hajaantua. Täällä ei ole mitään nähtävää.
Sähköautobuumihan on vasta alkamassa. Tänä vuonna vihdoin Toyotakin pääsee buumiin mukaan ja kiiinalaismerkitkin tulee Nion johdolla kunnolla buumiin mukaan. Elämme mielenkiintoisia aikoja. Käryttimien arkkuihin naulataan viimeisiä nauloja.
Kuka sinulle oikein maksaa, että olet jo vuoden voinut aamusta iltaan lobata sähköautoja vauva-palstalla? Ihan samat jutut aamusta iltaan uudelleen ja uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokonaisluku julki: Suomessa liikkuu nyt noin 100 000 töpselistä ladattavaa autoa – määrä kasvanut vuodessa rajusti
https://www.is.fi/autot/art-2000008588996.html
Kehitys kehittyy bensalenkkarien nillityksestä huolimatta.
Valitettavan hitaasti tosin. Yhtä sähköautoa kohden on liikenteessä 123 polttisautoa ja jokaista myytyä sähkistä kohden myytiin 4 polttista (ml. lataushybridit)
Lataushybridejä *ei* lasketa polttomoottorikäyttöisiin.
Minä lasken, niissä on polttomoottori ja ne kulkee bensalla. Omaan lataushybridiini olen tankannut kahdessa vuodessa noin. 3000 litraa bensaa, vaikka se on aina töpselissä kiinni paikalla ollessaan.
Ei kiinnosta mitä sinä lasket, vaan se miten asia virallisesti lasketaan ja mitä tämäkin keskustelu koskee.
Eli mielestäsi auto jossa on polttomoottori sähkömoottorin lisäksi ja jota käytetään polttomoottorillakin, ei ole polttomoottoriauto?
Kyseessä ei ole mikään mielipideasia.
Eli vaikka hybridillä ajaisi kaikki ajot polttomoottorilla, auto ei mielestäsi ole polttomoottoriauto?
Ei olekaan. Kyseessä on siis polttomoottoriauto.
Ei, vaan ladattava. Sattuuko se kun on noin tyhmä kuin sinä?
Yritähän keskustella asiallisesti.
Heti kun joku muukin yrittää. 1300 sivun jälkeen ei aio enää olla se ainoa joka viitsii koittaa.
Haastan sinut linkkaamaan tähän edes yhden itse kirjoittamasi asiallisen viestin tästä ketjusta.
Ihan vapaasti. Kiinnostaa haasteesi kuin kilo paskaa.
Reaktiostasi päätellen et edes tunnistaisi asiallista viestiä saati osaisi kirjoittaa sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautojen lataus taloyhtiössä.
Sähköautojen määrä on kasvussa ja asunto-osakeyhtiöissä saattaa toisinaan tulla eteen erimielisyyksiä liittyen sähköautoihin ja erityisesti niiden lataamiseen.
Taloyhtiöllä ei ole velvollisuutta toteuttaa latausmahdollisuutta sähköautoille.
Tässä on asiaa. Eli taloyhtiön ei tarvitse järjestää latauspaikkoja sähköautoille!!
Noi latauspaikat pitää tietenkin varustaa sähkönkulutusmittareilla, se on reilua kaikille.
Ei vettäkään missään enää laskuteta kiinteillä kuukausimaksuilla.
Huutonaurua!
Katsopa vaikka etuovi.comin asuntoilmoituksia. Aika pieni vähemmistö yhtiöitä, joissa on huoneistokohtainen veden kulutuksen mittaus.
Mitenkäs minä sen sieltä katsoisin kun kyseinen asia ei ole hakukohde eikä sille ole varattu ilmoituksessakaan omaa riviä? Eli asia ilmoitetaan jos ilmoituksen antaja on sen erikseen jonnekin kirjannut.
Siellähän on hakukenttä avainsanoille. Myönsitkö siis juuri, ettet osaa sitäkään käyttää?
Mitä osaa tuosta virkkeestäni et ymmärtänyt?
"Eli asia ilmoitetaan jos ilmoituksen antaja on sen erikseen jonnekin kirjannut."
Et siis itse osaa lukea niistä ilmoituksista, joihin se on erikseen kirjattu ja päätellä niistä, kuinka monessa se tilanne on vallitseva?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sinulle oikein maksaa, että olet jo vuoden voinut aamusta iltaan lobata sähköautoja vauva-palstalla? Ihan samat jutut aamusta iltaan uudelleen ja uudelleen.
On meitä täällä muitakin, vaikka toki muuta väität.
Itselläni on vasta muutama tuhat kilsaa ajettu polttis. Täällä on paljon propagandaa sekä puolesta, että vastaan.
Itse olen kyllä sähkärin kannalla tämän jälkeen. Menee muutama vuosi kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto on paras. Mun leaffilla ajelee 3e/100km. Pakkasilla päästelee komiasti 150km ja aina akku täynnä kun herää. En jaksaisi päivässä enempää edes ajaa. Alusto maksaa kokonaan vaihdettuna 8000e jos joskus puolen miljoonan kilometrin päästä loppuu. Esim. samalla rahalla Audiin saa koneremontin kun syö öljyä. Pienen ecoboostin moottorin saa vaihtaa huonolla tuurilla toistä kertaa 100 tkm ajettuna. Tämäkin maksaa saman kuin alusto.
Tässä ketjussa puhutaan autoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on vasta muutama tuhat kilsaa ajettu polttis. Täällä on paljon propagandaa sekä puolesta, että vastaan.
Varmaan on muitakin, ja sitten on myös se sama tapaus joka on jo vuoden lobannut täällä sähköautoja aamusta iltaan. Samat jutut uudelleen ja uudelleen.
Millähän mahtaa elää? Eli kukahan maksaa "harrastuksen"?
Raipe52 kirjoitti:
Bensaa ja dieseliä käytetään monessa muussakin kuin autossa, joten lopu. Maailmalla myydään edelleen hyvin vähän sähköautoja suhteessa muihin, jopa hybridi tarvitsee bensaa
Paras hybridi on polttoainehybridi eli auto, joka toimii sekä bensiinillä, että kaasulla. Siinä on siis kaksi tankkia ja sillä voi ajaa reilusti yli tuhat kilometriä, kun molemmat tankit ovat täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto on paras. Mun leaffilla ajelee 3e/100km. Pakkasilla päästelee komiasti 150km ja aina akku täynnä kun herää. En jaksaisi päivässä enempää edes ajaa. Alusto maksaa kokonaan vaihdettuna 8000e jos joskus puolen miljoonan kilometrin päästä loppuu. Esim. samalla rahalla Audiin saa koneremontin kun syö öljyä. Pienen ecoboostin moottorin saa vaihtaa huonolla tuurilla toistä kertaa 100 tkm ajettuna. Tämäkin maksaa saman kuin alusto.
Mikä tuossa ei ole autoa? Tiedämme sitten kun kerrot. Ja samalla paljastuu muutama muukin seikka kirjoittajasta.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin tulleet? Sähän olet väittänyt muita kirjoittajia Pietarin trolleiksi ainakin tuhat sivua sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan on muitakin, ja sitten on myös se sama tapaus joka on jo vuoden lobannut täällä sähköautoja aamusta iltaan. Samat jutut uudelleen ja uudelleen.
Työmarkkinatuki + asumistuki + toimeentulotuki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokonaisluku julki: Suomessa liikkuu nyt noin 100 000 töpselistä ladattavaa autoa – määrä kasvanut vuodessa rajusti
https://www.is.fi/autot/art-2000008588996.html
Kehitys kehittyy bensalenkkarien nillityksestä huolimatta.
Valitettavan hitaasti tosin. Yhtä sähköautoa kohden on liikenteessä 123 polttisautoa ja jokaista myytyä sähkistä kohden myytiin 4 polttista (ml. lataushybridit)
Lataushybridejä *ei* lasketa polttomoottorikäyttöisiin.
Minä lasken, niissä on polttomoottori ja ne kulkee bensalla. Omaan lataushybridiini olen tankannut kahdessa vuodessa noin. 3000 litraa bensaa, vaikka se on aina töpselissä kiinni paikalla ollessaan.
Ei kiinnosta mitä sinä lasket, vaan se miten asia virallisesti lasketaan ja mitä tämäkin keskustelu koskee.
Eli mielestäsi auto jossa on polttomoottori sähkömoottorin lisäksi ja jota käytetään polttomoottorillakin, ei ole polttomoottoriauto?
Eli vaikka hybridillä ajaisi kaikki ajot polttomoottorilla, auto ei mielestäsi ole polttomoottoriauto?
Ei olekaan. Kyseessä on siis polttomoottoriauto.
Ei, vaan ladattava. Sattuuko se kun on noin tyhmä kuin sinä?
Yritähän keskustella asiallisesti.
Heti kun joku muukin yrittää. 1300 sivun jälkeen ei aio enää olla se ainoa joka viitsii koittaa.
Haastan sinut linkkaamaan tähän edes yhden itse kirjoittamasi asiallisen viestin tästä ketjusta.
Ihan vapaasti. Kiinnostaa haasteesi kuin kilo paskaa.
Mitä tuollainen n. kolmekymppinen sosioekonomiselta asemaltaan melko alhaalta ponnistava tekee sähköautoketjussa kun sulla ei siihen koskaan tule olemaan varaa?
Älä ainakaan päivätöitäsi lopeta profiloijan uraa luodaksesi.
Mistäs tiedät kun et ole se johon profilointi kohdistui.
No älä sitten kirjoita niitä vastauksena minun viesteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa ei ole autoa? Tiedämme sitten kun kerrot. Ja samalla paljastuu muutama muukin seikka kirjoittajasta.
Toinen on japanilainen riisikippo, jossa on leluauton moottori. Toinen on ylihinnoiteltu rinkeliskoda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautojen lataus taloyhtiössä.
Sähköautojen määrä on kasvussa ja asunto-osakeyhtiöissä saattaa toisinaan tulla eteen erimielisyyksiä liittyen sähköautoihin ja erityisesti niiden lataamiseen.
Taloyhtiöllä ei ole velvollisuutta toteuttaa latausmahdollisuutta sähköautoille.
Tässä on asiaa. Eli taloyhtiön ei tarvitse järjestää latauspaikkoja sähköautoille!!
Noi latauspaikat pitää tietenkin varustaa sähkönkulutusmittareilla, se on reilua kaikille.
Ei vettäkään missään enää laskuteta kiinteillä kuukausimaksuilla.
Huutonaurua!
Katsopa vaikka etuovi.comin asuntoilmoituksia. Aika pieni vähemmistö yhtiöitä, joissa on huoneistokohtainen veden kulutuksen mittaus.
Mitenkäs minä sen sieltä katsoisin kun kyseinen asia ei ole hakukohde eikä sille ole varattu ilmoituksessakaan omaa riviä? Eli asia ilmoitetaan jos ilmoituksen antaja on sen erikseen jonnekin kirjannut.
Siellähän on hakukenttä avainsanoille. Myönsitkö siis juuri, ettet osaa sitäkään käyttää?
Mitä osaa tuosta virkkeestäni et ymmärtänyt?
"Eli asia ilmoitetaan jos ilmoituksen antaja on sen erikseen jonnekin kirjannut."
Et siis itse osaa lukea niistä ilmoituksista, joihin se on erikseen kirjattu ja päätellä niistä, kuinka monessa se tilanne on vallitseva?
En, koska minulla ei ole kristallipalloa josta kävisi ilmi se osa ilmoituksia joihin sitä ei ole kirjattu, mutta joissa kuitenkin huoneistokohtainen mittaus on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki + asumistuki + toimeentulotuki.
Sähkö-sebon alkoholismi on ilmeisesti siis jo sillä asteella, että työt on elämässä tehty. Nyt lypsetään valtion nännistä elatus ja viinarahat, että sebbo voi sekoilla netissä aamusta iltaan.