Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaiset keuhkot teillä on, jotka pysytte käyttämään maskia ulkona?

Vierailija
11.02.2021 |

Itse olen terve liikunnallinen aikuinen ja meinaan oikeasti tukehtua, jos kävelen normaalia tahtia esim. bussilta junalle maski päässä. Tulee oikeasti sellainen "happi loppuu". Yhtään ei voisi liikkua, ainoastaan olla rauhallisesti paikallaan.

Ja sitten kuitenkin näkee ihmisiä kulkevan pitkiä matkoja ulkona maski päässä. Jopa hiihtäjän näin maski päässä.

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe mitään järkeä ulkona kulkiessa käyttää maskia. Käytän kaupassa ja muissa vastaavissa sisätiloissa, mutta ulkona todellakaan en. Jos virukset tarttuisivat siinä, kun ohitat jonkun kävellessä, niin maailmassa ei olisi tällä hetkellä ainuttakaan tervettä ihmistä. Hysteerikot saavat ihan vapaasti olla hysteerisiä.

Kaikki ei aja autolla joka paikkaan. En kävele ulkona maski naamalla siksi että olisin hysteerinen vaan siksi että se on hygieenisempi laittaa kotona kuin kaupan eteisessä.

Vierailija
22/115 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona maskin kanssa helpompi olla kuin sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkassäällä mukavasti lämmittää naamaa. Käytän kuntoillessakin, esim salilla. Kyllähän se kastuu hikoillessa mutta pitää vaan vaihtaa useammin. Ei vaikuta hengitykseen mitenkään.

Vierailija
24/115 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkassäällä mukavasti lämmittää naamaa. Käytän kuntoillessakin, esim salilla. Kyllähän se kastuu hikoillessa mutta pitää vaan vaihtaa useammin. Ei vaikuta hengitykseen mitenkään.

hahhah ei vaikuta hengitykseen mitenkään? Sun kohdalla aivopesu mitä maskiin tulee todella voimakasta, vai oletko töissä Thl:llä?

Vierailija
25/115 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty muutenkaan välillä saamaan henkeä kunnolla ja mikä vitsi - oon koko elämäni ollut urheilija! 20 vuotta juoksua takana.

Vierailija
26/115 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hahhah ei vaikuta hengitykseen mitenkään? Sun kohdalla aivopesu mitä maskiin tulee todella voimakasta, vai oletko töissä Thl:llä?

Sinuna olisin kyllä erittäin huolissani keuhkoterveydestä. Jos ei selviä siirtymistä vaikka kaupasta apteekkiin maskia käyttäen tai pikku kävelyä kotoa lähikauppaan maskin kanssa, voi kertoa keuhkokuumeen sairastaneena, että ei tule olemaan helppoa.

Eri

Vierailija
27/115 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmaatikon keuhkot, ja ihan samalla tavalla se maskin läpi hengittäminen onnistuu minulla mitä ilman.

Vierailija
28/115 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on sisällä todella vaikeaa, siis kauppareissulla jo. Happi loppuu, ja tulee oksennusrefleksi. Sitä olen ihmetellyt kun jotkut pystyvät nukkumaan peitto naamalla, minä en kestä kuin hetken.

Vierailija
29/115 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ajattelitte korona kanssa pärjätä, jos hengittäminen tuottaa jo lähtlkohtaisesti vaikeuksia?

Varmaan huonosti, mutta maskihan ei estä itseä saamasta tartuntaa. Oman tartuntariskin kannalta on ihan sama, käyttääkö itse maskia vai ei.  Ja myös kangasmaskien teho muutenkin on huono.

Itselläni on kunnan jakamia kankaisia kasvomaskeja. Ne olivat kolminkertaista kangasta, ja ihan mahdoton hengittää niiden kanssa. Leikkasin kaksi sisintä kerrosta pois, joten nyt minulla on yksinkertaista maskia oleva maski. Täysin hyödytön. Jos kunta jakaisi tehokkaita maskeja, jotka estävät sekä levittämästä että saamasta tartuntaa, käyttäisin niitä ihan mielelläni.

Vierailija
30/115 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, mitä järkeä on käyttää maskia ulkona! Itse otan maskin aina pois heti tultuani kaupasta, tai mistä sitten tulenkin. Minuakin alkaa hengästyttää, jos kävelen ulkona maskin kanssa - kävelen nimittäin aina aika reipasta tahtia. Kaupassa eri juttu, kun siellä liikkuminen on hidasta.

Vierailija
31/115 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa-kupin tissit eli ilmeisesti huonot? Silti maskin käytössä mulla ei ole mitään ongelmaa.

Vierailija
32/115 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaat keuhkot häiriintyvät maskista.

Turtuneet, vuosikausia paskaa kitusiinsa niin elintarvikkeista kuin hengitysilmasta ämpänneet likasankot pystyvät pitämään maskia tuntikausia päivässä ilman oireita.

Vierailija
33/115 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se maskin aiheuttama hengenahdistus on ihan vain psyykkistä. Hyperventilointia. Johtuu oikeasti koronan aiheuttamasta henkisestä ahdistuksesta tai muusta henkisestä ahdistuksesta. Asiaa on ihan lääkärit tutkineet.

https://kotiliesi.fi/terveys/hyvinvointi/aiheuttaako-kasvomaski-hengena…

Vierailija
34/115 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinuna olisin kyllä erittäin huolissani keuhkoterveydestä. Jos ei selviä siirtymistä vaikka kaupasta apteekkiin maskia käyttäen tai pikku kävelyä kotoa lähikauppaan maskin kanssa, voi kertoa keuhkokuumeen sairastaneena, että ei tule olemaan helppoa.

Eri

Älä ole idiootti, olen kokeillut maskia ihan mielenkiinnosta, pystyn hengittämään mutta vaikeuttaa hapen saantia se on fysikaalinen fakta. Mitä tiukempi maski , hengitys-suoja sen vaikeampaa hengittää. Tyyny naamalla on jo vaarallista.

Olet niitä jotka vain alistuu ja yrittävät katsoa negatiivisesta asiasta valoisampaa puolta, sen sijaan voisit miehistyä ja lopettaa koko negatiivinen eli maskin käyttö.

Vierailija
35/115 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Astmaatikon keuhkot, ja ihan samalla tavalla se maskin läpi hengittäminen onnistuu minulla mitä ilman.

Itellä kans keskivaikea astma ja jokapäiväinen lääkitys ja silti pystyn hegittämään maskin kanssa. Jopa ulkona. Itseasiassa kovalla pakkasella on ulkona jopa kivempi maskin kanssa kuin ilman, ei yskitä jatkuvasti.

Vierailija
36/115 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalit. En hengästy. Ainoa ongelma on silmälasien huurustuminen pakkasella ja nenän vuotaminen kylmässä, joten maskista tulee ihan räkäinen. En käytä maskia ulkona.

Vierailija
37/115 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kyllä ole AP tervettä liikunnallista nähnytkään, jos normaaliin tahtiin kävelyssä happi loppuu maskin kanssa tai sitten käytät muovikassia maskina.

Itseäni maski ahdistaa vain jos joudun oikeasti juoksemaan se naamalla ja en ole todellakaan mikään liikunnan riemuvoitto. Astmaakin on.

Vierailija
38/115 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Älä ole idiootti, olen kokeillut maskia ihan mielenkiinnosta, pystyn hengittämään mutta vaikeuttaa hapen saantia se on fysikaalinen fakta. Mitä tiukempi maski , hengitys-suoja sen vaikeampaa hengittää. Tyyny naamalla on jo vaarallista.

Olet niitä jotka vain alistuu ja yrittävät katsoa negatiivisesta asiasta valoisampaa puolta, sen sijaan voisit miehistyä ja lopettaa koko negatiivinen eli maskin käyttö.

Lue tuo Kotilieden artikkeli tuosta ylempää linkistä. Siinä on sulle ihan keuhkolääkärin mittaamaa faktaa että maski ei vaikeuta hapen saantia. Sulla on vain päässä vikaa ja hyperventiloit.

Vierailija
39/115 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on astma ja maskin käyttö on todella helppoa.

Epäilen korvienväliongelmaa kaikilla, jotka valittavat, ettei maskin kanssa voisi hengittää. Poislukien se, että heillä olisi joku täysin hengittämättömästä materiaalista tehty maski, olen yhteen sellaiseen muoviseen kangasmaskiin törmännyt. Jos se on tilanne, kannatta vaihtaa toisenlaiseen maskiin.

Vierailija
40/115 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin vaikeuksia hengittää maskin kanssa,mutta ei kai se auta kuin käyttää sitä.