Järjestin puolisolle hotelliyllätyksen, ei halua lähteä
Noniin.
Järjestin ystävänpäivälle (samalla kihlajaispäivä) mielestäni romanttisen yllätyksen vaimolle, hotelliyön sviitissä.
Emme ole nuorimman lapsen syntymän jälkeen olleet ainuttakaan yötä kahdestaan, ja omat odotukseni olivat suuret. En kertonut vaimolle tästä mitään aiemmin, sillä halusin yllättää hänet.
Nyt kuitenkin vaimo ilmoitti, ettei aio laittaa 1v10kk ikäistä taaperoa yöhoitoon, vaan reissu täytyy perua. Minua suututtaa ja ärsyttää, olin kuvitellut että saisimme pitkästä aikaa rentoutua kunnolla kahdestaan, ilman lapsia.
Olenko kohtuuton, kun odotin vaimon ilahtuvan ja innostuvan tästä?
Kommentit (957)
Kaikki eivät pidä yllätyksistä. Esim. minä. Siksi meidän perheessä keskustellaan etukäteen, minne mennään, milloin ja onko kohde sellainen, jonne kaikki mukaan tulevat haluavat lähteä. Kukaan ei päätä muiden puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nainen yllättää miehen yhteisellä metsäretriitillä se on kiva yllätys.
Kun mies yllättää naisen yhteisellä hotelliyöllä ... mies on itsekäs sika.
Aloittaja ei kertonut, miten lastenhoito oli järjestetty vai oliko ollenkaan. Jäikö se vaimon hoidettavaksi? En minäkään viihtyisi, jos tietäisin, että lapsi on lähes tuntemattoman hoivissa ja itkee.
Miksi olisit alun alkaenkaan perustanut perheen sellaisen ihmisen kanssa, joka ei ota vastuuta yhteisestä lapsesta?
Kaikki lapset ei oo valmiita yökylään tossa iässä. Mutta tokihan isä sen verran lastaan tuntee, että tietää onko vai ei.
Voihan sen lapsen ottaakin mukaan, ei siinä mitään.
Olisi ollut kiva kuulla tuo lastenhoitoratkaisu. Se on aika oleellista. Vai eikö lasten hoidon järjestäminen tullut lainkaan aplle mieleen? Jos ei niin kyllä minä ainakin loukkaantuisin naisena. Minulle tulisi tunne että mies järjesti ”yllätys seksiloman” itselleen. Odottaa kehuja kuinka romanttista. Ja olettaa edes kysymättä että nainen järjestää lasten hoidon ja on innokkaana hommissa hotellissa miestä varten ja vielä kiitollinen siitä että saa mielyttää miestä.
Jos ap on järjetänyt lastenhoidon järkevästi (turvalliselle ja tutulle hoitajalle) niin sitten yllätys olisi paljon mielyttävämpi. Ja erityisesti jos mies kysisi mitä vaimo haluaa hotellissa tehdä eikä niin että pitää katsoa urheilua, seksiä, katsotaan urheilua, seksiä, viinaa jne. Jos tämä ei ole vaimon toive.
Onko vaimosi aiemmin ilahtunut yllätyksistä?
Kuinkahan monta kertaa olen lukenut av:lta naisten valituksia siitä kun mies ei koskaan järjestä mitään vaan vaimon täytyy kaikki tapahtumat ja reissut keksiä ja suunnitella. ..
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät pidä yllätyksistä. Esim. minä. Siksi meidän perheessä keskustellaan etukäteen, minne mennään, milloin ja onko kohde sellainen, jonne kaikki mukaan tulevat haluavat lähteä. Kukaan ei päätä muiden puolesta.
Samaa olin tulossa kommentoimaan. Minäkään en pidä yllätyksistä ja reagoin jopa mieluisiin yllätyksiin niin, että yllättäjä ei meinaa uskoa sen olevan mieluinen. Mutta on sanottava, että harvemmin ne ylläätykset mieluisia ovat!
Minun on saatava miettiä ja valmistautua aina, kun se on mahdollista.
Ap, uskon että tarkoituksesi oli hyvä. Jutelkaa!
Jos on vuosia ollut kotona lasten kanssa joka yö, voi olla yhtäkkiä hyvin vaikea henkisesti irrottautua lapsista yöksi. Näin varsinkin silloin jos sen päätöksen tekee joku muu kuin itse. Se vain tuntuu vaikealta, kun on monta vuotta ollut saatavilla lapsille iltaisin, päivisin ja öisin ja käytännössä oma elämä on ollut sidottuna lapsiin. Kuulostaa typerältä ja avuttomalta, mutta ainakin itselleni se oli vaikeaa.
Oli hyvä, että mies aikanaan kysyi minulta, että mitä jos hän järjestäisi meille viimein hotelliyön kahdestaan. Suostuin tietenkin, mutta onneksi sain tehdä päätöksen itse. Kuopus oli tuolloin 1v8kk.
Vaimosi voi kokea laittautumiset/tälläytymiset kuormittavina. Ollaan totuttu olemaan verkkareissa ja nyt sitten vaihdettava tyyliä. Ei osaa rentoutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nainen yllättää miehen yhteisellä metsäretriitillä se on kiva yllätys.
Kun mies yllättää naisen yhteisellä hotelliyöllä ... mies on itsekäs sika.
Aloittaja ei kertonut, miten lastenhoito oli järjestetty vai oliko ollenkaan. Jäikö se vaimon hoidettavaksi? En minäkään viihtyisi, jos tietäisin, että lapsi on lähes tuntemattoman hoivissa ja itkee.
Miksi olisit alun alkaenkaan perustanut perheen sellaisen ihmisen kanssa, joka ei ota vastuuta yhteisestä lapsesta?
Missä vaiheessa parisuhdetta sinä keskustelit tulevan miehesi kanssa, hankitaanko lapsia ja missä vaiheessa lapsen voi laittaa hoitoon yön yli ja kenelle? Pitääkö hoitajan olla lapselle läheinen vai kelpaako puolituttu naapuri?Minulla ei tullut mieleen ihan jokainen yksityiskohta.
Meillä mies teki saman. Ilahduin isosti, yhdessä mentiin ensin sviittiin, mies ehdotti, että ennen illallista käydään kylpylän puolella. Sanoin, että lepään hetken ja nappasin2 unilääkettä, kääriydyin huopaan ja nukuin aamuun asti sohvalla.
Miehen mielestä ei ollut hyvä reissu, minun mielestäni yksi parhaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on lähes kaksi vuotias. Onko lasta koskaan hoitanut joku muu kuin äiti tai isä? Jos on hoitanut ja nyt olisi tämä sama hoitaja, niin kyllä lapsi pärjää. Äidin pitäisi ymmärtää, että parisuhteeseenkin pitäisi panostaa.
Miksi se panostaminen tapahtuu hotellissa? Miten se yksi hotelliyö kahdessa vuodessa pitää parisuhteen pystyssä? Se huomioiminen ja parisuhteen hoitaminen tapahtuu arjessa, ihan joka päivä.
Meiltä esimerkiksi puuttuu tukiverkot kokonaan, kolme pientä lasta. En todellakaan laita lapsiani hoitoon puolituntemattomalle, jotta pääsen puolisoni kanssa viettämään "laatuaikaa" kerran vuodessa. Ei ole sen arvoista.
Tämä!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa. Itse olisin iloinen.
Meillä oli skidi isovanhemmilla hoidossa jo aika vauvana ja yhden yön yli jo puolivuotiaana.
Pitkän liiton salaisuus on yhteinen aika.Ja lapsen terveen kehityksen ja onnellisen aikuisuuden salaisuus on turvallinen kiintymyssuhde.
Aikuiset jaksavat kyllä odottaa, mutta vauva on vauva vain hetken.
Ja lapsi oppii kyllä luottamaan muihinkin ihmisiin kuin vaan äitiinsä. Olen hoitanut tuttavien vauvoja siitä lähtien kun vauvat ovat olleet puolisen vuotta. Hyvin pärjättiin.
Juu, vaimo viettämään kihlajaispäivää ja parisuhdeaikaa jonkun ystävättären kanssa.
Miten olisi niin tuomittava ajatus, että aloittaja olisi varannut hotelliyön ajatellen siinä myös itseään?
Onhan hän puoliso ja myös parisuhteen toinen henkilö.
Onko sallittu yllätys vain jos se ilahduttaa pelkästään toista osapuolta, mutta sinne mennään kuitenkin yhdessä.
Mielestäni hotelliyöpyminen on niin neutraali ja ketään ärsyttämään yllätys etten keksi miten se voisi olla yllättäjälle puolueellinen ja silloin yllättäjä ajattelisi vain itseään.
Samoin tietenkin on luonnollista, että (nuori/nuorehko) ihminen ajattelee myös seksiä.
Kun lapsi on jo miltei parivuotias niin miten seksi olisi niin vaikeaa tai vaikea ajatus?
Ihan kummallisista jos niin olisi.
Että naista pelottaa mennä kahdenkesken hotelliin oman miehensä kanssa kun siellä täytyy harrastaa seksiä.
Päinvastoin, pitäisi mennä lennossa, että saa harrastaa rauhassa seksiä.
Aloittajan yllätys oli kiva. Varsinkin jos lapsenhoito oli järjestyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan monta kertaa olen lukenut av:lta naisten valituksia siitä kun mies ei koskaan järjestä mitään vaan vaimon täytyy kaikki tapahtumat ja reissut keksiä ja suunnitella. ..
Eihän niiden tarvitse mitään yllätyksiä olla, näistä voi sopia. Kun perheessä on pieniä lapsia, heidän hoito pitää myös järjestää.
Voihan lapsen ottaa mukaan? Reissu voi silti olla ihana, minä ainakin rakastan reissata koko perheen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olisi ollut kiva kuulla tuo lastenhoitoratkaisu. Se on aika oleellista. Vai eikö lasten hoidon järjestäminen tullut lainkaan aplle mieleen? Jos ei niin kyllä minä ainakin loukkaantuisin naisena. Minulle tulisi tunne että mies järjesti ”yllätys seksiloman” itselleen. Odottaa kehuja kuinka romanttista. Ja olettaa edes kysymättä että nainen järjestää lasten hoidon ja on innokkaana hommissa hotellissa miestä varten ja vielä kiitollinen siitä että saa mielyttää miestä.
Jos ap on järjetänyt lastenhoidon järkevästi (turvalliselle ja tutulle hoitajalle) niin sitten yllätys olisi paljon mielyttävämpi. Ja erityisesti jos mies kysisi mitä vaimo haluaa hotellissa tehdä eikä niin että pitää katsoa urheilua, seksiä, katsotaan urheilua, seksiä, viinaa jne. Jos tämä ei ole vaimon toive.
Miksi miehen toive ei ole yhtä hyvä kuin vaimon?
Siis jos sulla on noi ääripäät tuossa edustettuina nyt, niin nehän on toiveita toki. Kompromissi jostain tosta väliltä, eikö?
Sano nyt vielä että teillä ei ole ollut seksiä pitkään aikaan, vaimo ollut väsynyt ja lapsi ei ole vielä ollut kertaakaan hoidossa.
Jos noista lähtökohdista kuvittelet tilanteen korjautuvan hotelliyöllä jossa vaimo on heti valmis harrastamaan villiä seksiä koko yön niin metsään menee.
Otetaanko taapero reissuun mukaan?