IL: Nuori nainen oli iltalenkillä, kun ryöstäjä iski – hyökkäyksestä aiheutui pysyviä vammoja
"Nuori nainen oli iltalenkillä, kun ryöstäjä iski – hyökkäyksestä aiheutui pysyviä vammoja"
"Ryöstäjä iski nuorta lenkkeilijänaista useita kertoja nyrkillä päähän ja raastoi sitten uhrin takin itselleen.
Nuori naisopiskelija sai verta vuotavia haavoja sekä aivovamman, mutta kykeni kävelemään itse sisällä läheisen keskussairaalan pääaulaan.
Nainen pääsi sairaalaan tehohoitoon. Hänen henkensä pelastui, mutta hän sai keskivaikean aivovamman. Nainen sai lyönneistä pysyvän terveyshaitan joka haittaa hänen opiskeluaan ja tulee nähtävästi myös vaikeuttamaan tulevaisuudessa työelämää."
"Pohjanmaan käräjäoikeus tuomitsi Derek Guyan viiden vuoden vankeusrangaistukseen.
Yhteensä korvaukset nousevat 26 072 euroon. Korvaukset on maksettava viivästyskorkoineen."
"Käräjäoikeuden tuomitsema rangaistus on kuitenkin hovioikeuden mielestä oikeuskäytäntöön nähden hieman liian ankara.
Hovioikeus tuomitsi viime perjantaina antamallaan ratkaisulla Guyalle neljän ja puolen vuoden vankeusrangaistuksen.
Korvaukset hovioikeus piti ennallaan."
Onko tämä jokin huono vitsi, joka ei ole yhtään hauska? Korvaukset keskimääräisen opintolainan verran, tuomion alennus, koska se on "liian ankara" pahoinpitelystä, jossa uhri hakattiin henkitoreisiin mitättömän rikoshyödyn takia ja pysyvän vamman aiheuttamisesta? Ihan järkyttävä juttu.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Puolisen vuotta ennen tätä ryöstöä asuin itse todella lähellä paikkaa, jossa tämä tapahtui ja lenkkeilin tuolla päivittäin. Muistan elävästi yksi ilta kun olin tulossa kotiin ja joku mies seurasi mua pyörällä. Ajoi todella hidasta mateluvauhtia pitkän matkaa ihan perässäni. Monta kertaa hidastelin ja väistelin tien penkkaan tarkoituksella, josko hän menisi ohi, mutta ei. Lopulta pysähdyin ihan paikoilleen erään talon edustalle jossa ihmisiä ja sitten kääntyi pois.
Perskutarallaa
Vierailija kirjoitti:
Puolisen vuotta ennen tätä ryöstöä asuin itse todella lähellä paikkaa, jossa tämä tapahtui ja lenkkeilin tuolla päivittäin. Muistan elävästi yksi ilta kun olin tulossa kotiin ja joku mies seurasi mua pyörällä. Ajoi todella hidasta mateluvauhtia pitkän matkaa ihan perässäni. Monta kertaa hidastelin ja väistelin tien penkkaan tarkoituksella, josko hän menisi ohi, mutta ei. Lopulta pysähdyin ihan paikoilleen erään talon edustalle jossa ihmisiä ja sitten kääntyi pois.
Tekijä hyvin samanoloinen tapaus kuin tämä tuomittu. /Sama
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannettu.
Julkisesti uutisoiduista uutisista saa kyllä keskustella. Ei loukata kenekään kunniaa.
Ei ole vitsi. Tälläistä on aina ollut olla uhri Suomessa! Tuokaan uhri ei saa korvaukseksi tarpeeksi rahaa pärjätäkseen loppuelämäänsä, vaan joutuu todennäköisesti tulevaisuudessa aivovamman takia elämään köyhyydessä työkyvyttömyyseläkkeellä.
Että sellaista. Kuka oikeasti luulee, että Suomi on joku hyvinvointivaltio? Me olemme enemmänkin "esitetään, että tällä on kaikki hyvin".
En tajua, miksi uhri piti pahoinpidellä tuolla tavoin käytännössä arvottomien tavaroiden takia. Tuomiossa lukee, että uhrin pankkikortin käytöstä tuli 7,70e korvaukset maksettavaksi. Eli 7,70e oli tämä huima saalis. Ehkä jossain Brasilian faveloissa tehdään tällaista silmitöntä väkivaltaa pikkusummista, mutta Suomessa? Huh.
Tässä vielä linkki uutiseen
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/17bb2100-63db-41be-9662-9558214d524c
Vierailija kirjoitti:
Ylläpito poistakaa aloitus kiitos!
Miksi mediassa ollut uutinen pitää poistaa? Ihmeellistä DDR-meininkiä. Koita kestää, vaikka totuus sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perskutarallaa
Ahaa, olet jälleen netissä. Milloin luulet oppivasi toisen sanan? Summittainen arviokin kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
kestävyysvajeen korjaaja.........
Vierailija kirjoitti:
Onpa Vaasassa ollut kovat UV-lukemat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perskutarallaa
Ei persu tuota naista pahoinpidellyt, vaan selvästikin kannattamasi taho. Sinulla fokus pahasti kadoksissa.
Harmittaa todella paljon tuon uhrin puolesta. Varmaan olisi antanut pankkikorttinsa ja puhelimensa tekijälle ilman, että olisi tarvinnut hakata sairaalakuntoon ja repiä takkia päältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perskutarallaa
Ei persu tuota naista pahoinpidellyt, vaan selvästikin kannattamasi taho. Sinulla fokus pahasti kadoksissa.
Ei toki, persuthan pahoinpitelevät vain omia vaimojaan.
On kyllä surkeaa. Pitäisi pystyä elämään ilman, että saa pelätä kaduilla tai/ja kotona. Suomi on yksi EU:n vaarallisimmista maista naiselle. Jotain pitäisi kyllä tälle asialle tehdä.
Tuollakin tekijällä aiempaa rikostaustaa jutun mukaan. Oli mm. vankilassa ollessaan syyllistynyt rikoksiin. Nämä voisi pitää istumassa niin kauan kunnes eivät ole vaaraksi muille.
Tuomio on todellakin vitsi, varsinkin jos siitä ei tarvi istua kuin puolet. Riippuu siitä onko tämä tuontisankari ensikertalaisen statuksella. Mutta tätähän ne demarit ja vihreät ovat vuosikymmeniä ajaneet, sitä saa mitä äänestää.
Ei ole yllätys. On ahdistavaa miten pieniä tuomioita Suomessa annetaan. Ihmisen elämä on halpa.
Ei taida Derekillä olla rahaa korvausten maksuun, joten me veronmaksajat sitten tämänkin maksamme.
Vierailija kirjoitti:
Tärkein kysymys: miksei muka voi karkottaa?
Miksi ei ole karkoitettu jo ensimmäisten rikosten takia? Ymmärsin jutusta, että oli jo aikaisemmin istunut vankilassa. Niin toivoisin, että joku uhri innostuisi nostamaan jutun Suomen valtiota vastaan kansalaisten turvallisuuden räikeästä laiminlyönnistä, haitan ja vahingon aiheuttamisesta ja saisi kunnon miljoonakorvaukset. Ainut keino saada tämä touhu kuriin on selvästi raha. Niin kauan kun uhreille ei tarvitse maksaa tuntuvia vahingonkorvauksia ja tuomiot mitättömiä, asiaan ei tule mitään muutosta. Kyllä jollain pitäisi olla vastuu siitä, minkälaisella taustalla ihmisiä tänne otetaan ja verovaroin täällä pidetään.