Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on kohtuullinen määrä herkkuja viikossa?

Vierailija
11.02.2021 |

Siis karkkia, suklaata pullaa yms.? Yritän pitää sokeriset herkut vähäisinä mutta kuitenkin joskus myös herkutella. Mikä on kohtuullista esim. viikkotasolla?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipaisu kevytlevitettä täysjyväleivälle.

Vierailija
22/35 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa ja hyvässä seurassa. Yksin herkuttelu lähtee helposti lapasesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtenä päivänä viikossa jäätelöä, pullaa tai karkkipussi.

Minulle tämä on liian vähän. Päivittäin joku pieni juttu tai vaikka neljänä päivänä viikossa jotain.

Kannattaisko kuitenkin koittaa vaihtaa asennetta? Herkut eivät ole välttämättömiä. Laske hyvä ihminen paljonko sulla menee mässyyn vuodessa rahaa. Ja syö kunnon ruokaa, olet sokerikoukussa ja tapojen orja.

Vierailija
24/35 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kerran viikossa joku pulla, pieni määrä jäätelöä tai pieni karkkipussi, mistä kukakin tykkää. 

Itse vedän tällä hetkellä nollalinjaa, kun ei ne herkuttelut ikinä jää siihen yhteen jäätelöön tms. Jotenkin kaupat ovat nykyaikana ihan liian täynnä kaikkea mättöä ja lisää uutuuksia tuodaan hyllyihin koko ajan. 

Kierrä kaupat reunoja pitkin ja vältä keskimmäisiä käytäviä. Vähemmän houkutuksia.

Vierailija
25/35 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun herkkua on parsakaali. Sille ei taida olla rajoituksia. Vähintään puoli kiloa päivässä :)

Vierailija
26/35 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 tl sokeria kerralla. Ja tietenkään päivässä ei voi syödä kymmeniä aterioita, vaan ihan maksimissaan hampaat kestää kuusi happohyökkäystä. Ateriaksi lasken kaiken mitä suuhunsa pistää vettä lukuunottamatta.

Vierailija
27/35 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön makeaa ehkä jouluna.

Vierailija
28/35 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän tehdä sokerittomia vaihtoehtoja, esim. banaanilettuja marjoilla ja rahkalla, suklaamoussea jne.. Katon ohjeita karppaussivulta vaikka en muuten edes karppaa. 

Sokeritonta et saa hedelmillä.

Mulle riittää etten syö sellaisia herkkuja joihin on lisätty sokeria. 

Vierailija
29/35 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laske tuollaisia. Voin ostaa pari pussillista karkkia ja ne kestää yleensä sen 3-4 viikkoa. Tai sitten ostan vaikka sipsipussin ja syön sen kerralla. Ihan riippuu siitä mitä tekee mieli. Ei paino-ongelmia.

Vierailija
30/35 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee viikoittain, yhtenä viikkona voi olla kokonaan ilman ja seuraavana voi tulla syötyä enemmänkin kuin olisi tarpeen. Eikä ole yhtä tiettyä karkkipäivää vaan menee ihan halujen mukaan. Ei stressiä, kun ei tarvitse noudattaa tiettyä kaavaa eikä näin ollen pyöri koko ajan herkuttelu ja syömiset mielessä! Olen jopa pysynyt normaalipainoisena koko elämäni.

Vierailija
31/35 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni kohtuullista on pari litraa jäätelöä viikkoa kohden. Noin muuten en syö makeisia, leivonnaisia tai suolaista roskaruokaa.

Vierailija
32/35 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin muutaman kuukauden ilman lisättyä sokeria mutta ei se makeanhimo mihinkään hävinnyt. Ihan älytön väite, että siitä vierottuisi, kun on ilman. Jatkuvaa taistelua.

Ei se makeanhimo katoakaan jos esim edelleen syö hedelmiä tai jotain makeutusaineilla makeutettuja asioita.  Kaikki pois kuudeksi viikoksi ja lupaan että sen jälkeen omenakin maistuu supermakealta. 

Vierailija
33/35 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla en herkuttele, mutta perjantaina ja lauantaina ostan yleensä pullan kahvin kanssa ja jonkun karkin.

Vierailija
34/35 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosi monesta asiasta. Minä olen laiha 30 vuotias mies, joten saan syödä ainakin kilon herkkuja viikossa. Jos paino nousisi muutaman kilon, sitten tekisin muutoksia.

Vierailija
35/35 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin muutaman kuukauden ilman lisättyä sokeria mutta ei se makeanhimo mihinkään hävinnyt. Ihan älytön väite, että siitä vierottuisi, kun on ilman. Jatkuvaa taistelua.

On se aivan tosi, että makeanhimosta voi päästä irti.

Ketolla lähtee. 

Ja, mielestäni viikonlopun ajan voi hyvin herkutella esim.