Mikä on kohtuullinen määrä herkkuja viikossa?
Siis karkkia, suklaata pullaa yms.? Yritän pitää sokeriset herkut vähäisinä mutta kuitenkin joskus myös herkutella. Mikä on kohtuullista esim. viikkotasolla?
Kommentit (35)
Yritän tehdä sokerittomia vaihtoehtoja, esim. banaanilettuja marjoilla ja rahkalla, suklaamoussea jne.. Katon ohjeita karppaussivulta vaikka en muuten edes karppaa.
Hedelmissä ja marjoissa on sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Yhtenä päivänä viikossa jäätelöä, pullaa tai karkkipussi.
Minulle tämä on liian vähän. Päivittäin joku pieni juttu tai vaikka neljänä päivänä viikossa jotain.
Vierailija kirjoitti:
Hedelmissä ja marjoissa on sokeria.
Ei nyt mennä tälle linjalle. Ne ei ole herkkuja, joita tarkoitin.
Vierailija kirjoitti:
Yritän tehdä sokerittomia vaihtoehtoja, esim. banaanilettuja marjoilla ja rahkalla, suklaamoussea jne.. Katon ohjeita karppaussivulta vaikka en muuten edes karppaa.
Sokeritonta et saa hedelmillä.
Se onn vähän miten jaksaa pumppaaa rautaa raivona ja joogaa perse pystysssä.
Riippuu kuinka nuori ja aktiivinen olet.
Olen 40v äijä ja just söin:
snickers-jätskipaketin
300gramman karkkipussin
2 kpl energiajuomia
vatsalihakset näkyy orastavasti, mut on kyllä varaa pudottaa helposti 5kg jos vaan ei olis hermot näin kireellä.
Joka päivä jotain, esim vähän suklaata, yksi pulla tai pala kakkua kahvin kanssa tai vaikka jälkiruoka. Mutta tosiaankin vain yksi päivässä.
Mutta jos sokerista yrittää vierottautua niin suosittelen kieltäytymistä kokonaan kuudeksi viikoksi että saan sen koukun katkaistua.
Yhtenä päivänä viikossa päiväkahvin kanssa jotain makeaa.
Tai jos haluaa joka päivä syödä jotain sokerista, syö lounaan ja/tai päivällisen yhteydessä "jälkiruokana" yksi karamelli tai suklaapala, n. 5 g.
Tuo jälkimmäinen toimi minulla, kun jouduin raskausaikana diabetesdieetille. Se ei nostanut verensokereita liikaa, kun taas kerralla isompi määrä laittoi sokerit sekaisin moneksi päiväksi.
Minusta kerran viikossa joku pulla, pieni määrä jäätelöä tai pieni karkkipussi, mistä kukakin tykkää.
Itse vedän tällä hetkellä nollalinjaa, kun ei ne herkuttelut ikinä jää siihen yhteen jäätelöön tms. Jotenkin kaupat ovat nykyaikana ihan liian täynnä kaikkea mättöä ja lisää uutuuksia tuodaan hyllyihin koko ajan.
Pulla päivässä ja vähän muuta sen lisäksi.
Olin muutaman kuukauden ilman lisättyä sokeria mutta ei se makeanhimo mihinkään hävinnyt. Ihan älytön väite, että siitä vierottuisi, kun on ilman. Jatkuvaa taistelua.
Kerran viikossa jäätelöannos, suklaalevy tai karkkipussi.
Vierailija kirjoitti:
Olin muutaman kuukauden ilman lisättyä sokeria mutta ei se makeanhimo mihinkään hävinnyt. Ihan älytön väite, että siitä vierottuisi, kun on ilman. Jatkuvaa taistelua.
On se aivan tosi, että makeanhimosta voi päästä irti.
Vierailija kirjoitti:
No toi on vissiin yksilöllistä. Oon ollut 2 viikkoa ilman lisättyä sokeria ja kyllä mulla se sokerinhimo katosi jo 1,5 vko kohdalla. Ja oon ollut todellinen sokerihiiri, jonka on pitänyt saada karkkia joka päivä. 300g lakupussin oon pystynyt kevyesti "hengittämään" sisään.
Nyt esim naposteluporkkanat maistuu suuhun tosi makealta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sokerista eroon pääsee, jos sitä ei syö. Sokeria muuten on muukin kuin lisätty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No toi on vissiin yksilöllistä. Oon ollut 2 viikkoa ilman lisättyä sokeria ja kyllä mulla se sokerinhimo katosi jo 1,5 vko kohdalla. Ja oon ollut todellinen sokerihiiri, jonka on pitänyt saada karkkia joka päivä. 300g lakupussin oon pystynyt kevyesti "hengittämään" sisään.
Nyt esim naposteluporkkanat maistuu suuhun tosi makealta.
Tottahan porkkanat maistuu makealta, niissähän on paljon sokeria.
Seliseli ja höpönpöpö. Miksi edes yrittää, kun kohta taas ratkeaa?
Yhtenä päivänä viikossa jäätelöä, pullaa tai karkkipussi.