Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isäni haukkuu

Pehmis
10.02.2021 |

Moi, oon 12v tyttö. Mun isä haukkuu ja syyttää mua ihan kaikesta kokoajan. Olen laiska, tyhmä, avuton, kädetön.. Listaa vois jatkaa vaikka kuinka pitkälle. Hoidan aina sovitut kotityöt ja tottelen vanhempiani yms. Sit heti jos vaikka yks lasi tai muu vastaava on ollut hetken pöydällä, aletaan kirjaimellisesti huutamaan ja haukkumaan.
Iskä saa mut itkemään joka ikinen päivä, kun se on kotona. Äitikin on sanonut sille, ettei tarvii huutaa mut silti se on semmonen. Se kans suuttuu ihan joka asiasta esim tänään siitä että kävelin sen edestä kesken jääkiekon. Ymmärrän tollasessa tilanteessa, että voi huomauttaa esim "Voitko väistyä" mutta se sanoo "Painu nyt vi**uun siitä" kovalla äänellä. Ja aina jos vaikka astiat tai muut on jääny korjaamatta, se raivoo mulle ja käskee mun siivota, vaikka ne on melkeen aina mun veljen, sitä se lellii ja mä palvelen niitä aina kun äiti on poissa. Itken usein öisin koska mietin mitä kaikkee se on sanonu mulle :(

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen se oli minunkin isäni.

Raskasta oli ja sen jälkeen myös oman itseni kanssa.

Puhu jollekulle. Varmaan isälle puhuminen olisi se vaikuttavin.

itse en osannut edes nähdä koko juttua.

olin niin tottunut siihen.

Vierailija
22/22 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisiin tilanteisiin ei oikein tahdo saada apua. Sossut kun soittavat vanhemmille asiasta, niin tietenkin ne valehtelee että ei meillä tuollaista ole, lapsella vain on mielikuvitusta ja sepittää tarinoita.

Tärkeintä ilkeän ja pahansuovan vanhemman (tai vanhempien) lapselle on löytää joku turvallinen aikuinen. Voisiko se olla isovanhempi? Pääisikö ap mummolaan aina silloin tällöin? Tai onko joku harrastus? Mulla oli myös hirveä lapsuus, pelkoa ja väkivaltaa, ja minut pelasti urheiluharrastus. Urheiluseura oli se perhe ja hyvä lempeä valmentaja vanhempi joka uskoi minuun ja kehui ja kannusti.

Paskoja oloja ei läheskään aina pääse pakoon. Ja paskaa vanhempaa ei oikein saa muutettua. Sellainen on samanlainen läpi elämän ja se vanhemman kiusa (huutaminen, haukkuminen, kiristys, uhkailu) jatkui myös läpi aikuisuuden.

Mun oma vanhempani on edelleen aivan yhtä hirveä, ihan samalla lailla haukkuu, uhkailee, arvostelee,

Niin, onhan se uskomatonta. Veikkaanpa, että hyvin monella sossulla ja suomalaisella on myös tällainen tausta, että jompikumpi vanhempi on siellä kotona käyttäytynyt huonosti lapsiaan kohtaan. Ei se ole uutta täällä Suomessa. Miksiköhän sitä on vaikea uskoa? sitä en oikein ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla