Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isäni haukkuu

Pehmis
10.02.2021 |

Moi, oon 12v tyttö. Mun isä haukkuu ja syyttää mua ihan kaikesta kokoajan. Olen laiska, tyhmä, avuton, kädetön.. Listaa vois jatkaa vaikka kuinka pitkälle. Hoidan aina sovitut kotityöt ja tottelen vanhempiani yms. Sit heti jos vaikka yks lasi tai muu vastaava on ollut hetken pöydällä, aletaan kirjaimellisesti huutamaan ja haukkumaan.
Iskä saa mut itkemään joka ikinen päivä, kun se on kotona. Äitikin on sanonut sille, ettei tarvii huutaa mut silti se on semmonen. Se kans suuttuu ihan joka asiasta esim tänään siitä että kävelin sen edestä kesken jääkiekon. Ymmärrän tollasessa tilanteessa, että voi huomauttaa esim "Voitko väistyä" mutta se sanoo "Painu nyt vi**uun siitä" kovalla äänellä. Ja aina jos vaikka astiat tai muut on jääny korjaamatta, se raivoo mulle ja käskee mun siivota, vaikka ne on melkeen aina mun veljen, sitä se lellii ja mä palvelen niitä aina kun äiti on poissa. Itken usein öisin koska mietin mitä kaikkee se on sanonu mulle :(

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun isä käyttäytyy törkeästi sua kohtaan. Ei se ole sun vika. En yhtään ihmettele, että sua itkettää. Voisitko sä jutella sun äidin kanssa ja kertoo sille nämä samat asiat? Tai sit opelle? Kerro jollekin aikuiselle. Tsemppiä!

Vierailija
2/22 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä äitiäsi eroamaan, sano että kärsit isän aiheuttamasta henkisestä väkivallasta, et voi enää ottaa sitä vastaan tai hyväksyä. Sinulla on oikeus olla turvassa ja rauhassa. Et ole tehnyt mitään väärin! Kerro siitä sukulaisille tai ystävän perheessä, jos äitisi ei osaa hoitaa tilannetta kunnolla. Tai ota koira ja opeta se haukkumaan kovaa isääsi, aina kun isä aloittaa. Kuulosuojaimetkin tai korvatulpat, lähtö pois tilanteesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa asiasta koulussa terveydenhoitajalle. Mulla oli nuoruudessa samaa , huutaja oli tosin äiti. Marssin kasvatusneuvolaan ja sanoin että haluan puhua äitini käytöksestä , sain ajan psykologille. Psykologi keskusteli ensin minun , sitten äidin kanssa ja lopuksi menimme yhdessä. Koko viimeisen istunnon ajan äitini istui MITÄÄN PUHUMATTA loukkaantunut ilme kasvoillaan , mutta kotona tilanne muuttui eli äidille oli nöyryytys että hänen kasvatustapojaan moitittiin ja vielä kerrottiin vieraalle ihmiselle. Muttä pointti oli se että äidin käytös minua kohtaan muuttui. Paljon voimia sinulle , et ole yksin!

Vierailija
4/22 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä äitiäsi eroamaan, sano että kärsit isän aiheuttamasta henkisestä väkivallasta, et voi enää ottaa sitä vastaan tai hyväksyä. Sinulla on oikeus olla turvassa ja rauhassa. Et ole tehnyt mitään väärin! Kerro siitä sukulaisille tai ystävän perheessä, jos äitisi ei osaa hoitaa tilannetta kunnolla. Tai ota koira ja opeta se haukkumaan kovaa isääsi, aina kun isä aloittaa. Kuulosuojaimetkin tai korvatulpat, lähtö pois tilanteesta

12-vuotiasta neuvotaan ottamaan koira? Mistä niitä alaikäinen voi OTTAA????

Vierailija
5/22 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on henkistä väkivaltaa. Sen pitää loppua. Kerro asiasta koulussa. Siihen lastensuojelu puuttuu.

Vierailija
6/22 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro koulussa. Isäsi tekee väärin. Opettajalle ja terveydenhoitajalle rehellisesti kerrot mikä on tilanne.

Vierailija
7/22 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketään aikuista, joka ottaisi asian tosissaan? Isäsi toimii törkeästi ja väärin! Terkkari, joku kiva opettaja? Sukulainen? Yritä saada myös äitisi ymmärtämään pahaa oloasi. Olisi äitisi vastuulla pitää puoliasi, mutta aina ei vanhemmat osaa...

Vierailija
8/22 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro myös isällesi miltä susta tuntuu ja et tunnu kivalle ja kysy onko se oikein ja miksi tekee niin ja voisiko lopettaa?? Kysy onko isälläsi joku ongelma ja pitäisikö sen hakea apua... Kysy puhuttiinko hänelle lapsena niin? Miksi ei veljelle valita? Tsemppiä ja rohkaisua! Sulla on oikeus kysyä, jutella ja puolustautua! Jos et koskaan sano mitään, ei isäsi tule tajuamaan! Sanot että ei ole asiallista kiroilla ja käyttäytyä rumasti! Sano et kerrot koulupsykologille jos ei käytös ala parantumaan koska se haittaa sun koulutyötä..

Vierailija
9/22 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kaivat netistä lastenoikeussopimuksen ja alat lukemaan isällesi..

Lapsella on oikeus yksityisyyteen, kotirauhaan ja kirjesalaisuuteen. Hänen kunniaansa tai mainettaan ei saa halventaa.

Lasta on suojeltava kaikelta väkivallalta, välinpitämättömältä kohtelulta ja hyväksikäytöltä.

Lapsella on lähtökohtaisesti oikeus elää vanhempiensa kanssa, jos hänellä on hyvä ja turvallista olla heidän kanssaan. Vanhemmistaan erossa asuvalla lapsella on oikeus tavata ja pitää säännöllisesti yhteyttä kumpaankin vanhempaansa. Tapaaminen voidaan estää, jos se on lapsen edun vastaista.

Lapsella on oikeus lepoon, leikkiin ja vapaa-aikaan sekä taide- ja kulttuurielämään.

https://www.unicef.fi/lapsen-oikeudet/sopimus-lyhennettyna/

Vierailija
10/22 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap parka. Mun lapsuus oli samanlainen, paitsi pahempi kun isä hakkasi jatkuvasti, vielä siis teininäkin sain nyrkistä, siinä 17-18v iässä.

Muutin kotoa heti kun täytin 18 ja vasta siihen loppui kotihelvetti.

Ap, voit puhua kuraattorille koulussa, mutta varaudu että ei hirveästi apua tule. Sen sijaan laske päiviä ja vuosia siihen että pääset muuttamaan pois. Sen jälkeen sun ei tarvi olla tuon paskan kanssa väleissä.

Älä tee sitä virhettä mitä minä tein, annoin isäni kiusata, alistaa ja mukiloida mua 30v ikäiseksi asti. Vasta silloin sain lopullisesti katkottua välit. Olisi pitänyt katkoa ne heti kun täytin 18.

Varaudu myös että apua ja tukea et saa kun kotoa muutat eli koita alkaa jo rippilahjarahoista säästämään pesämunaa.

Jos isäsi on narsisti niin mikään apu tuskin auttaa. Se osaa sossuille maireilla ja esittää mukavaa.

Vaikka nyt tuntuu aika pitkältä niin vielä koittaa se päivä kun pääset muuttamaan pois.

Minä en mene oman paskapääisäni hautajaisiinkaan. Niin paljon tuo paha ihmisihirviö on mua kiusannut.

Muista ap että olet arvokas ja tärkeä ja rakas. Älä annan isän riistää omanarvontuntoasi.

Vierailija
11/22 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutaminen vahingoittaa lapsen minäkuvaa. Se saa heidät tuntemaan kyvyttömyyttä ja uskomaan, että he ovat arvottomia ja hyödyttömiä.

Vierailija
12/22 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/22 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutaminen vahingoittaa lapsen minäkuvaa. Se saa heidät tuntemaan kyvyttömyyttä ja uskomaan, että he ovat arvottomia ja hyödyttömiä.

Se on huutajan tarkoitus , arvotonta ihmistä on helppo kontrolloida , oman arvonsa tunteva ihminen panee huutajalle vastaan. En tarkoita ap.tä-

Vierailija
14/22 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteista voi kuitenkin olla vaikeaa puhua lapselle, jos tunnetaidot ovat haasteellisia myös vanhemmalle itselleen. Miksi niin voi olla?

Kehitykseen ja vanhemmuuden tukemiseen erikoistuneet psykologit Pöyhönen ja Livingston muistuttavat, että tämän ajan aikuisten lapsuudessa tunteista ei ole ollut tietoa samalla tavoin kuin nykypäivänä.

– Siksi niitä ei ehkä ole osattu kohdata sillä tavalla, että tunnetaitoja olisi tullut harjoiteltua. Koska niitä ei ole harjoitellut, ne tuntuvat nyt vaikeilta. Ja vaikka niitä olisikin harjoitellut, tunteet ovat vaikeita koska ne ovat niin voimakkaita ja aiheuttavat kaikenlaisia ajatuksia. Jos on vihainen niin ajattelee vihaisia ajatuksia ja ne ovat voimakkaita kokemuksia, jotka tuntuvat hankalilta. Tunteet ovat haastavia mutta niiden kanssa pystyy elämään sillä tavalla, että ne ovat omia kavereita ja ohjaavat sellaisiin suuntiin joihin haluaa mennä, Pöyhönen toteaa.

Vierailija
16/22 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/9-asiaa-jotka-yhdistavat-huonosti-m…

9 asiaa, jotka yhdistävät huonosti menestyvien lasten vanhempia:

Vanhemmat huutavat lapsilleen – ja paljon

Vanhempien huutaminen, kiroilu ja haukkuminen voivat vaikuttaa haitallisesti lapsen hyvinvointiin myöhemmällä iällä, kertoo vuonna 2013 tehty Pittsburghin yliopiston tutkimus. Tällainen käytös näkyi lapsissa käytösongelmina ja masennusoireina.

Vierailija
17/22 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisiin tilanteisiin ei oikein tahdo saada apua. Sossut kun soittavat vanhemmille asiasta, niin tietenkin ne valehtelee että ei meillä tuollaista ole, lapsella vain on mielikuvitusta ja sepittää tarinoita.

Tärkeintä ilkeän ja pahansuovan vanhemman (tai vanhempien) lapselle on löytää joku turvallinen aikuinen. Voisiko se olla isovanhempi? Pääisikö ap mummolaan aina silloin tällöin? Tai onko joku harrastus? Mulla oli myös hirveä lapsuus, pelkoa ja väkivaltaa, ja minut ”pelasti” urheiluharrastus. Urheiluseura oli se ”perhe” ja hyvä lempeä valmentaja ”vanhempi” joka uskoi minuun ja kehui ja kannusti.

Paskoja oloja ei läheskään aina pääse pakoon. Ja paskaa vanhempaa ei oikein saa muutettua. Sellainen on samanlainen läpi elämän ja se vanhemman kiusa (huutaminen, haukkuminen, kiristys, uhkailu) jatkui myös läpi aikuisuuden.

Mun oma vanhempani on edelleen aivan yhtä hirveä, ihan samalla lailla haukkuu, uhkailee, arvostelee, toivoo että mulle kävisi pahasti jne.

Vierailija
18/22 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta olemasta kiltti tyttö ja palvelemasta isääsi. Sanot hänelle, että hänon aikuinen ja ottaa itse vastuunjoka hänelle kuuluu ja tekee itse ne asiat. Toki sinun kuuluu hoitaa koulutyö ja omien jälkiesi siivoaminen .

Vierailija
19/22 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko kyse olla jostain sellaisestakin, että isä ei halunnut tyttöä tai pitää tätä lasta ei toivottuna/vahinkona? Poikalapsi eli tässä tapauksessa veli oli sitten isän toivoma.

Oma isäni on aina ollut minulle ankara ja huutanut jne. paljon. Sisarukselleni on aina ollut paljon mukavampi ja on käynyt selväksi kuka isän suosikkilapsi on. Sitten vasta aikuisena näin salaa eräitä papereita ja tajusin olleeni ei toivottu. Ilmeisesti isä sitten on kostanut minulle elämänsä pilaamista kun satuin vielä olemaan ei toivottu tyttö. Mutta eihän lasta saa syntymästään syyttää. Minulla ja sisaruksellani on hieman tavallista suurempi ikäero ja ilmeisesti sisarukseni oli sitten toivottu isällenikin. Lisäksi kun vielä en ole ihan normaali, ilmeisesti diagnosoimatta jäänyt autismikirjon häiriö löytyy, nykyään siis olisin erityislapsi niin johon tässä syytä ja perustetta isän mielestä käytökselleen löytyy.

Vierailija
20/22 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei älä kuuntele sun isää se vaan on kateellinen pa**a koska sä oot liian nätti, kiva ja tosi tosi tosi hauska, mutta muista et sä kääntää et voi puhua ihmisille esim et "sä oot läski" tai "miks sä asut noin pienessä talossa " koska ihan mitä vaan sä sanot muille niin se tuntuu pahalta ja muista sun isä on vaan niin kade