Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virtsankarkailuleikkaus naiselle kokemuksia

Vierailija
19.03.2025 |

Siis minulle lääkäri suositteli vuosikausia 15-v jatkuneeseen virtsankarkailuun nauhaleikkausta. Minulla on niin paha virtsankarkailu etten voi yskiä, nauraa saati juosta. 

olen yrittänyt jumpata mutta laihoin lohduin. 

Leikkaus tehdään julkisella puolella. 

olen menossa vasta arviointiin ja juttelemaan leikkauksesta, siellä tehdään joku yskimistesti.

onko kellään täällä kokemuksia leikkauksesta? Auttoiko se? 

miten minulla leikkaus hoituu kun olen yh kahdelle alle 18 V teinille. Onko minulla oltava joku aikuinen täällä kotona leikkauksen jälkeen?  Teinit eivät voi mennä isälleen. Ehkä voisivat mennä mummolaan. Mutta itse en leikattuna sinne jaksaisi mennä. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri sanoi että leikkaus tehdään poliklinikalla. 

Että kauankohan minä olen sitten siellä sairaalassa?

Vierailija
2/16 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan tätä. Oon menossa samaan leikkaukseen toukokuussa. Mulla paha virtsankarkailu, pelkkä yskiminen tai jumppa aiheuttaa lirahtelua. 

Vierailija
4/16 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkirurgiassa tehdään, pääsee kotiin samana päivänä. Auttaa, joten suosittelen.

Vierailija
5/16 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun joku kommentoisi. 

lääkäri sanoi että apua voisi saada jumpasta mammafyssarilla mutta sanoi että minun tapauksessa voidaan harkita leikkausta.

kirjoitti joitain lääkkeitä myös joita voin kokeilla.

tsemppiä sinulle leikkaukseen! Minä tulen perästä.

Vierailija
6/16 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääköhän joku noista lääkkeistä? 

ap

Vierailija
7/16 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkirurgiassa tehdään, pääsee kotiin samana päivänä. Auttaa, joten suosittelen.

Suosittelen ehdottomasti, kokemusta on. Päiväkirurgia toimii hyvin, taksilla kotiin. Teinit riittävät turvaksi kotona eli jos tulisi takapakkia. Ensimmäinen yö on se jolloin on hyvä ettet ole yksin. Kotiin lähtiessä saat hyvät ohjeet ja puhelinnumeron hätätilanteen tms varalle. Nosteleminen kielletty joidenkin viikkojen ajan.

Vierailija
8/16 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viime heinäkuussa. Päiväkirurginen toimenpide, tosin kotiin pääsi vain saattajan kanssa ja kotona piti olla joku täysi-ikäinen kaverina seuraavan yön. Leikkaus pelasti minun hyvinvoinnin. Voin taas juosta, hyppiä, ponnistaa, yskiä ja aivastaa ilman kiusallista lirahdusta. Suosittelen lämpimästi!

Vierailija
9/16 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun leikkauspäätös on tehty, pääset leikkausjonoon. HUS:ssa viime vuonna kesti reilun 1/2 vuotta. Voit esittää ajankohdalle toiveita ja teinitkin ehtivät kasvaa.

Vierailija
10/16 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mukavaa odotan leikkausta innolla.

ap 

Vierailija
11/16 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei kyllä ole ketään täysi-ikäistä, ellen parasta ystävääni kutsu.

ap

Vierailija
12/16 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen ehdottomasti, kokemusta on. Päiväkirurgia toimii hyvin, taksilla kotiin. Teinit riittävät turvaksi kotona eli jos tulisi takapakkia. Ensimmäinen yö on se jolloin on hyvä ettet ole yksin. Kotiin lähtiessä saat hyvät ohjeet ja puhelinnumeron hätätilanteen tms varalle. Nosteleminen kielletty joidenkin viikkojen ajan.

Tuossa toinen kommentoija jo kirjoittikin, että on vaadittu toinen aikuinen kotiin, ja olin tulossa kirjoittamaan samaa. Mun mies oli pari vuotta sitten päiväkirurgisessa leikkauksessa, joka tosin oli aivan eri toimenpide. Häntä ei päästetty sieltä yksinään lähtemään (tai no tuskin olisivat poliisia perään lähettäneet jos olisi vain häippässyt) vaan mun piti tulla ihan sieltä päiväkirurgiapaikasta hakemaan. Ilmoittauduin hoitajalle ja varmistin vielä ohjeet. Täysi-ikäinen tosiaan piti olla, papereita ei tosin kysytty mutta ehkä näytän riittävän aikuiselta. Ja koko ilta ja yö piti olla kotona. Jos ei kertakaikkiaan olisi ollut ketään joka voi olla yön yli paikalla, niin olisi varmaan jäänyt yöksi sairaalaan, en tiedä. Mutta sen ei tarvitse olla mikään lähiomainen, vaan esim kaveri käy hyvin.

Vierailija
13/16 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei kyllä ole ketään täysi-ikäistä, ellen parasta ystävääni kutsu.

ap

Päiväkirurgia ainakin HUS:ssa (NKL) pystyy järjestämään yöpymisen sairaalassa tuossa tilanteessa, vrk-maksu menee. Ole huoleti. Tämä asia tulee esille keskusteluissa.

Vierailija
14/16 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen menossa huomenna TVT nauhaleikkaukseen.

Pissavaiva on kestänyt 17 vuotta ja koko ajan se on pahentunut.

Juokseminen, reipas kävely, ylösnousu aiheuttavat lirahtelua.

Oon aika vanha, mutta terve ja reipas.

Vierailija
15/16 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on naapuri apuna jos tulee ongelmia kotoutumisen jälkeen.

Vierailija
16/16 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten tehty TVT nauhaleikkaus 21.5.25.

kivulias se oli kaikesta huolimatta, mutta kestin sen kuitenkin.

Tenoksia ennen leikkausta, kipu ja antibiootti lääkkeitä suoraan suoneen.

Kotona burana 600mgx3 ja Panadol 1gx3.

Kipuja illalla kotona ja sängyssä sai parhaiten nukuttua selällään. 

Tänään pystyy paremmin istumaan ja seisomaan.

Otan muutaman päivän rennosti ja kipulääkkeet auttavat toipumisessa.

Onneksi vessahommat onnistuvat nyt. Aamulla mietin, että pitäisikö käydä apteekissa hakemassa ulostuslääkkeitä, mutta onneksi vatsa alkoi toimimaan.

Siteitä täytyy pitää muutama päivä. On pientä vuotoa toimenpiteen jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme