Käveletkö ladulla, jos kaikki kävelytiet on muutettu laduiksi?
Tiedoksi Hgin Keskuspuiston suuntaan, että minä aion huomenna kävellä. Minullakin on oikeus mennä talvella metsään.
Kommentit (99)
Hiihtäjät eivät omista maailmaa.
Ei kaikkia kuntopolkuja voi kieltää kaikilta muilta.
Mikä ihmeen laji tuo hiihto on kun menee kaiken ylitse.
Kävin kävelyllä sunnuntaina keskuspuistossa, ei onneksi tullut sauvasta, mutta en uskaltanut edes katsoa niitä hiihtäjiä. Kyllä minä varaton tarvitsen metsää myös talvella.
Totta kai. Oion joka päivä hiihtolatujen kautta, jossa ei muka saisi kävellä. Samalla hiihtoladulla suoritan myös kävely-/hölkkälenkkini.
Lähde hyvä ihminen sinne keskuspuiston ladulle. Kyllä siellä voi käydä kävelyllä. Nyt pakkasella hanki kantaa aivan hyvin kävelijää.
T: Hiihtäjä.
Metsään saat mennä, siihen oikeus. Mutta ladulla kävely on ihan perseilyä, ei ole siihen oikeutta sinulla tai kellään muullakaan. Ja huom! se leveä tila perinteisen ladun vieressä on luisteluhiihtoon tarkoitettu latu. Ei kävelijöitä sinnekään. Ja ei, tämä ei ole hiihtäjien päätös tai itsekkyyttä tai mitään muutakaan, vaan kaupungin linjauksia ja toimintaa.
Sitä ihmettelen, että miksi kaupunki ei voi merkitä näitä hiihtoreittejä selvästi. Mistä hitosta kävelylle lähtiessä tietää, missä voi talvella kävellä?! Ei voi olettaa, että netistä tihrustetaan karttaa.
Olen kävellyt luisteluosalla, mutta en uskalla vilkaistakaan hiihtäjiä. Mulkoilevat muutenkin. Ihmeporukkaa.
miten niin kaikki kävelytiet? Eikö tuolla ole kävelyteitä kadut pullollaan?
Mahdoton välttyä kävelemästä niillä koska ne tulevat aina varoittamatta eteen. Sieltä missä on totuttu AINA kävelemään ei muka saisi enää mennä.
Hirmupakkasellakin pitäisi muka kääntyä takaisin vaikka ei enää tarkene palata ja kun tuloreittiä ei ehkä enää näkisi edes mennä kun jo hämärtää. Jo nyt on kumma jos korona-aikana ei saa enää edes kävellä ulkona!
Sauvalla huitominen ja muu vastaava päällekäyminen on RIKOS. Kävely ulkoilutiellä ei ole rikos, vaikka tiellä olisi lunta. Kaupungin ulkoilupäälliköt eivät säädä lakeja, missä saa kävellä, siihen niillä ei ole valtuuksia. Kävely on jokamiehen oikeus. Kannattaa ottaa kuvat päällekäyvistä hiihtäjistä ja ilmoittaa poliisille. Ja antaa kaupungille palautetta.
Kävelyteitä on kyllä aivan riittävästi. Ne ovat vaan hiukan erikohdassa, kuin aiemmin.
Eli kannattaa hakeutua kävelylle uusiin maisemiin ja ottaa se ihan avartavana kokemuksena!
Vierailija kirjoitti:
Kävelen siinä keskellä, missä muka luistellaan.
Älä sitten vingu, jos sattuu sauva osumaan ihan vahingossa tuskallisesti sinuun.
Kaupunki ei vetäny kaikkia laduiksi, niin jo oli itsetoimi marjatat polkemassa niitä reittejä laduiksi.
Meillä täällä maalla on tehty kävelyreitti hiihtoladun viereen. Tykkään paljon. Aiempina talvina ei ole päässyt tuohon lähimetsään kävelylle, kun on tehty pelkät ladut.
Ei kaikkia kävelyteitä ole muutettu laduiksi enkä mene tahallaan johonkin lenkille, jonka tiedän olevan hetken latuna. Tai ennen etätyöaikaa ajanut pyörällä työmatkaa samaa reittiä kun kesällä, jos tuli lunta ja latu. Ärsytti ennen hirveästi, kun esimerkiksi Kivikon alle neljän kilometrin lenkille piti itsekkäiden ihmisten tunkea jalkaisin.
Mutta kieltämättä tuo latuverkosto on hiukan arvaamaton vieraammassa paikassa ja jonkin pätkän olen ulkoillessa ladunsyrjää mennyt, kun olen semmoiseen kohtaa tupsahtanut, mistä ei muuten pääse. Yhtään hiihtäjää ei onneksi ole näkynyt silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävelen siinä keskellä, missä muka luistellaan.
Älä sitten vingu, jos sattuu sauva osumaan ihan vahingossa tuskallisesti sinuun.
Uhkailetko? Koita nyt muistaa, että päällekäyminen on rikos, ei kävely.
Eikun ladun sivussa.