Käveletkö ladulla, jos kaikki kävelytiet on muutettu laduiksi?
Tiedoksi Hgin Keskuspuiston suuntaan, että minä aion huomenna kävellä. Minullakin on oikeus mennä talvella metsään.
Kommentit (99)
Metsässä on kyllä tilaa. Ladut on hiihtäjille, latujen ulkopuolella kaikki muu metsä kävelijöille ja koiranulkoiluttajille.
Vierailija kirjoitti:
Kävely on jokamiehen oikeus.
Ei muute olen. Ethän sä lentokentällekään pääse kävelemään. Etkä metroraiteellekaan ilman että metro pysäytetään ja vartija hakee sut pois. Eikä junaraiteella tai ratikkaraiteellakaan kävely ole sallittua. Moottoritiellä kävely on myös kiellettyä. Autotiellä saa kävellä mutta vain tien reunassa. Et sä siinä keskellä tietä tietä tukkien sielläkään saa kävellä. Niin ja pyörätie on pyörille. Ja, kyllä vaan, latu on tarkoitettu hiihtäjille.
Ihan samalla tavalla sä varmaan arvostat sitä, että sun pelkästään kävelyyn tarkoitetulla tiellä ei joku tule vastaan autolla tai polkupyörällä. Puhumattakaan junasta tai lentokoneesta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sauvalla huitominen ja muu vastaava päällekäyminen on RIKOS. Kävely ulkoilutiellä ei ole rikos, vaikka tiellä olisi lunta. Kaupungin ulkoilupäälliköt eivät säädä lakeja, missä saa kävellä, siihen niillä ei ole valtuuksia. Kävely on jokamiehen oikeus. Kannattaa ottaa kuvat päällekäyvistä hiihtäjistä ja ilmoittaa poliisille. Ja antaa kaupungille palautetta.
Jos latu on jonkun tahon (esim. kaupungin) ylläpitämä ja sinä kävelet siinä, syyllistyt vahingon tekemiseen, mikä rikkoo sekin lakia. Kävely vahingoittaa latuja, joiden tekoon on laitettu rahaa. Ethän sinä kesälläkään saa kävellä kaupungin kukkaistutusten päällä jne.
Itsekkäille kävelijöille kaino toive: voisitko muutaman viikon vuodesta tuijottaa muutakin kuin omaa napaasi. Minä minä minä, minun pitää saada kävellä samaa reittiä 24/7/365...
Se ulkoilutie on tehty verorahoilla ihan kaikkia ulkoilijoita varten. Ei sitä voi varata vain yhden lajin käyttöön pariksi kuukaudeksi. Latu ei mene pilalle kävelystä, kun kävellään siinä keskellä. Laduthan on siinä tien reunoissa.
Lakukissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua, että hiihtäjiä väitetään itsekkääksi. Eikö se kävelijä ole vielä itsekkäämpi, kun ei riitä että 11kk vuodessa saa kävellä aina sitä samaa reittiä. Annetaan nyt hiihtäjille se yksi kuukausi, kerran parissa vuodessa!
Kateelliset voi lainata itse sukset ja liittyä seuraan. Hiihto on paljon parempaa liikuntaa kuin kävely.
Kävely on perusliikuntamuoto, jota voi harrastaa myös monet vanhat ja sairaat. Ei kaikki ulkoilijat suorita urheilua räkä poskella, niin kuin hiihtäjät näkyy tekevän. Kävely on lajeista tasa-arvoisin, ei tarvita kenkiä kummempia välineitä. Koittakaa nyt tajuta, ettei ne metsät ole vain teidän suorituspaikkoja, vaan monen ainoa henkireikä luontoon ja rauhoittumiseen.
Ja niillä hiihtäjilläkö ei ole oikeutta metsästä nauttimiseen?
PK-seudulla ei ole ollut hiihtokelejä vuosiin. Kävelyä on saanut harrastaa vuoden ympäri. Voisiko pariksi kuukaudeksi tänä vuonna luovuttaa ne parhaat leveät baanat hiihtäjille. Poluille mahtuu kävelijät siksi aikaa. Missään ei ole KAIKKIA reittejä tehty laduiksi.
Maksatko niille taksin 2kk jotka eivät pääse keskuspuiston läpi kävellen työpaikoilleen ilman että kävelevät ladulla?
Tuliko edes mieleen muunlaiset ongelmat kuin omasi?
Senkus kävelet puiston läpi töihin, kunhan et astu ajetulle ladulle. Pieni kiertokaan ei olisi pahitteeksi, tuollainen kiukku haihtuu kun tekee vähän pidemmän kävelylenkin. ;)
Minä kävelen ihan missä minä haluan kävellä. Jos tulee poliisi ja kieltää niin tottelen, mutta jos tulee trikoopukuinen pelle raivoamaan ja huitomaan sauvoillaan niin hakkaan sauvat kappaleiksi ja heitän raivoajan hankeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sauvalla huitominen ja muu vastaava päällekäyminen on RIKOS. Kävely ulkoilutiellä ei ole rikos, vaikka tiellä olisi lunta. Kaupungin ulkoilupäälliköt eivät säädä lakeja, missä saa kävellä, siihen niillä ei ole valtuuksia. Kävely on jokamiehen oikeus. Kannattaa ottaa kuvat päällekäyvistä hiihtäjistä ja ilmoittaa poliisille. Ja antaa kaupungille palautetta.
Jos latu on jonkun tahon (esim. kaupungin) ylläpitämä ja sinä kävelet siinä, syyllistyt vahingon tekemiseen, mikä rikkoo sekin lakia. Kävely vahingoittaa latuja, joiden tekoon on laitettu rahaa. Ethän sinä kesälläkään saa kävellä kaupungin kukkaistutusten päällä jne.
Itsekkäille kävelijöille kaino toive: voisitko muutaman viikon vuodesta tuijottaa muutakin kuin omaa napaasi. Minä minä minä, minun pitää saada kävellä samaa reittiä 24/7/365...
Se ulkoilutie on tehty verorahoilla ihan kaikkia ulkoilijoita varten. Ei sitä voi varata vain yhden lajin käyttöön pariksi kuukaudeksi. Latu ei mene pilalle kävelystä, kun kävellään siinä keskellä. Laduthan on siinä tien reunoissa.
Latua on myös se ajettu baana siinä latu-urien keskellä. Ja se menee pilalle jos siinä kävelee.
Saako sun mielestä uimahalliinkin mennä soutuveneen kanssa, kun se on yhteisistä rahoista maksettu?
Olen vaan laittanut minisuksiin pitoteipit ja kävelen niillä siellä ladulla. Se on oma tyylini hiihtää.
Käveleminen on yksi ihmisen harvoista perusoikeuksista. Se tarkoittaa, että minne jalat vie, sinne saa mennä. Vuodenajat ei voi vaikuttaa siihen, joten laduillakin saa kävellä.
Kävelyhullujen kannattaisi muuttaa maaseudun rauhaan, jos eivät pysty ulkoilureittejä antamaan muiden käyttöön edes muutamaksi viikoksi... Maalla on kyllä tilaa, siellä ei tarvitse latureittejä työmatkalla kohdata.
Eikö ihmisillä tosiaan isompia ongelmia ole.
Jos se perkeleen latueemeleiden ininä ei lopu niin minä menen ja sulatan ne kaikki ladut. Menkää umpimetsään itkemään niiden säälittävien rimpulasuksienne kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olen vaan laittanut minisuksiin pitoteipit ja kävelen niillä siellä ladulla. Se on oma tyylini hiihtää.
Tämä on hieno idea, ei riko latua! Kiitos kekseliäisyydestäsi :)
Vierailija kirjoitti:
Kävelyhullujen kannattaisi muuttaa maaseudun rauhaan, jos eivät pysty ulkoilureittejä antamaan muiden käyttöön edes muutamaksi viikoksi... Maalla on kyllä tilaa, siellä ei tarvitse latureittejä työmatkalla kohdata.
Eikö ihmisillä tosiaan isompia ongelmia ole.
Sinun kannattaisi mennä maalle hiihtelemään, siellä on enemmän tilaa laduille niin ettei kukaan joudu kävelemään sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Jos se perkeleen latueemeleiden ininä ei lopu niin minä menen ja sulatan ne kaikki ladut. Menkää umpimetsään itkemään niiden säälittävien rimpulasuksienne kanssa.
Mene itse metsään kävelemään! Vai eikö jalka nouse?
Vierailija kirjoitti:
Lakukissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua, että hiihtäjiä väitetään itsekkääksi. Eikö se kävelijä ole vielä itsekkäämpi, kun ei riitä että 11kk vuodessa saa kävellä aina sitä samaa reittiä. Annetaan nyt hiihtäjille se yksi kuukausi, kerran parissa vuodessa!
Kateelliset voi lainata itse sukset ja liittyä seuraan. Hiihto on paljon parempaa liikuntaa kuin kävely.
Kävely on perusliikuntamuoto, jota voi harrastaa myös monet vanhat ja sairaat. Ei kaikki ulkoilijat suorita urheilua räkä poskella, niin kuin hiihtäjät näkyy tekevän. Kävely on lajeista tasa-arvoisin, ei tarvita kenkiä kummempia välineitä. Koittakaa nyt tajuta, ettei ne metsät ole vain teidän suorituspaikkoja, vaan monen ainoa henkireikä luontoon ja rauhoittumiseen.
Ja niillä hiihtäjilläkö ei ole oikeutta metsästä nauttimiseen?
PK-seudulla ei ole ollut hiihtokelejä vuosiin. Kävelyä on saanut harrastaa vuoden ympäri. Voisiko pariksi kuukaudeksi tänä vuonna luovuttaa ne parhaat leveät baanat hiihtäjille. Poluille mahtuu kävelijät siksi aikaa. Missään ei ole KAIKKIA reittejä tehty laduiksi.
Maksatko niille taksin 2kk jotka eivät pääse keskuspuiston läpi kävellen työpaikoilleen ilman että kävelevät ladulla?
Senkus kävelet puiston läpi töihin, kunhan et astu ajetulle ladulle. Pieni kiertokaan ei olisi pahitteeksi, tuollainen kiukku haihtuu kun tekee vähän pidemmän kävelylenkin. ;)
Ei ole oma ongelmani. Mietin muita ihmisiä.
Sellainen on ihan normaalia empatiaa. Oletko kuullut sellaisesta, muiden ihmisten ajattelusta.
Jos itse lähtisin hiihtämään, ei minua ne kävelijät häiritsisi.
Vierailija kirjoitti:
Lähde hyvä ihminen sinne keskuspuiston ladulle. Kyllä siellä voi käydä kävelyllä. Nyt pakkasella hanki kantaa aivan hyvin kävelijää.
T: Hiihtäjä.
Kyllä siellä helposti sauvasta saa ja lapsille huudetaan.
Vierailija kirjoitti:
Käveleminen on yksi ihmisen harvoista perusoikeuksista. Se tarkoittaa, että minne jalat vie, sinne saa mennä. Vuodenajat ei voi vaikuttaa siihen, joten laduillakin saa kävellä.
No ei todellakaan ole. Kävely on kielletty monissa paikoissa. Tyypillistä kävelijöiden itsekkyyttä, MINÄ saan mennä ihan minne MINÄ haluan. No et saa, usko jo.
Mikään ei ole säälittävämpää kuin itseään kovana urheilijana pitävä hiihtäjä joka lykkii niitä ohuita suksiaan valmiiksi tehdyllä ladulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde hyvä ihminen sinne keskuspuiston ladulle. Kyllä siellä voi käydä kävelyllä. Nyt pakkasella hanki kantaa aivan hyvin kävelijää.
T: Hiihtäjä.Kyllä siellä helposti sauvasta saa ja lapsille huudetaan.
Huutavat lapsille kun eivät uskalla aikuisille äijille huudella ettei tule nekku kipiäksi.