Miksi suomalaisen pitäisi laittaa Twitteriin she/her tai he/his?
Eikö riitä hän, hänen, häntä, häneksi, hänenä jne?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NYT-liittee jutussa se sanottiin: hän voi osoittaa tuolla olevansa transasioiden puolella.
Minä suon transihmisille samat oikeudet kuin itsellenikin ja muille, mutta en ryhdy aktiivisesti mainostamaan heitä tai omia ajatuksiani millään tavalla, en rintamerkein enkä koristelemalla profiilejani sateenkaarilla tai pronomineilla.
Jos pronominien käyttöön pakotetaa, minä aion olla she/him/mine.
No kuka muka on pakottamassa? Valoja päälle nyt taas...
Väännetään sinulle, lukutaidottomalle, rautalangasta:
Jos pronominien käyttöön pakotetaan, vaikka ei koskaan tulla ainakaan Suomessa pakottamaan, mutta joissakin sosiaalisen median palveluissa saatetaan tulla edellyttämään ko. kohdan täyttämistä, minä aion olla she/him/mine.
Toi toimii kyllä hyvänä red flagina. 👍🏻
Entä jos laitan vaan ME/MYSELF ja I LIKE ALL SEX.
jos liikkuu englanninkielisissä piireissä eikä sun profiilista saa selville sun sukupuolta ni oha se kiva laittaa bioon pronominit. sillon muut ei kutu sua vahingossa väärillä pronomineilla. samalla myös osoittaa tukensa sukupuolivähemmistöille, eikä he silloin tunne oloaan ulkopuolisiksi laittaessaan omat pronomininsa bioonsa. suomalaisissa piireissä liikkuvalle asialla ei ole niin väliä. yksinkertaista.
Parhaimpia on ne sankarit, jotka käyttää noita Linkedin:ssäkin.
ei oo niin vaikeeta kirjoitti:
jos liikkuu englanninkielisissä piireissä eikä sun profiilista saa selville sun sukupuolta ni oha se kiva laittaa bioon pronominit. sillon muut ei kutu sua vahingossa väärillä pronomineilla. samalla myös osoittaa tukensa sukupuolivähemmistöille, eikä he silloin tunne oloaan ulkopuolisiksi laittaessaan omat pronomininsa bioonsa. suomalaisissa piireissä liikkuvalle asialla ei ole niin väliä. yksinkertaista.
Miksi noita on sitten suomenkielisissä someprofiileissa jollakin perusjampoilla, jotka eivät varmasti liiku ammattinsa puolesta kv-ympyröissä?
Kuinka usein hän puhuttelee ihmisiä näin kolmannessa persoonassa? Vai onko hänen mielestä käytännöllistä puhua näin?
Usassa ollaan aina ihmeissään kun totean että meillä ei kyseistä ongelmaa ole lainkaan. Hän sanotaan ihmisistä ja läheisistä, sekä koirasta ja muista elukoista. Se, on kaikki muu anopista pomoon.
Mitä oikeuksia heiltä puuttuu? Voisko joku täsmentää, kun en ole mukana skenessä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NYT-liittee jutussa se sanottiin: hän voi osoittaa tuolla olevansa transasioiden puolella.
Minä suon transihmisille samat oikeudet kuin itsellenikin ja muille, mutta en ryhdy aktiivisesti mainostamaan heitä tai omia ajatuksiani millään tavalla, en rintamerkein enkä koristelemalla profiilejani sateenkaarilla tai pronomineilla.
On työpaikkoja, joissa omaan esittelyyn on pakko nuo pronominit laittaa. Eli työnantaja pakottaa.
p.s. "Valoja päälle" on typerä ilmaus.
Ei nuo normaalit vielä mitään, mutta sitten ne väkisinväännetyt ze xe xim mitälie :D
Mihin tarvitaan niitä muotoja her ja him, miksei she ja he riitä? Entä missä his?
Vierailija kirjoitti:
Ihan älytöntä. Jos ei nimestä sukupuoli selviä niin kuvasta viimeistään
Ei aina selviä. Suomalaiset nimet eivät kerro mitään tai parhaimmillaan sekoittavat ulkomaalaisten pään. Ystäväni on joutunut selvittelemään ulkomailla passiaan, kun on selkeästi mies, mutta passissa naisellinen nimi Pekka 🤷🏼♀️
Jos on lyhyttukkainen kulmikaskasvoinen nainen ja nimenä Marjo tai Pirkko, niin kansainvälinen sekaannus on taattu. Aivan varmasti tulee vähintään Dear Sir -sähköposteja
Ei sillä, ei minullakaan ole pronominejä somessa. Yksikään transystäväni ei ole canceloinut minua, eivätkä hekään käytä pronominimerkintöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pronominien käyttöön pakotetaan, vaikka ei koskaan tulla ainakaan Suomessa pakottamaan, mutta joissakin sosiaalisen median palveluissa saatetaan tulla edellyttämään ko. kohdan täyttämistä, minä aion olla she/him/mine.
Tiedäthän, että se on aivan ok :D
Kukaan ei tule tajuamaan, että protestoit, kun tuo kenttä on täynnään paljon kummallisempia pronomineja :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mine??
Vierailija kirjoitti:
Tukeaksesi sukupuolivähemmistöjä. He ovat hyvin sorretussa asemassa ja ansaitsevat tulla kuuluksi. Englanti on kansainvälinen kieli kuitenkin.
Twitter bio nyt ketään mitenkään tue. Toisekseen ovatko esim. Suomessa mitenkään sorretussa asemassa on toinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan älytöntä. Jos ei nimestä sukupuoli selviä niin kuvasta viimeistään
Ei aina selviä. Suomalaiset nimet eivät kerro mitään tai parhaimmillaan sekoittavat ulkomaalaisten pään. Ystäväni on joutunut selvittelemään ulkomailla passiaan, kun on selkeästi mies, mutta passissa naisellinen nimi Pekka 🤷🏼♀️
Jos on lyhyttukkainen kulmikaskasvoinen nainen ja nimenä Marjo tai Pirkko, niin kansainvälinen sekaannus on taattu. Aivan varmasti tulee vähintään Dear Sir -sähköposteja
Ei sillä, ei minullakaan ole pronominejä somessa. Yksikään transystäväni ei ole canceloinut minua, eivätkä hekään käytä pronominimerkintöjä.
Tämä on puppua. Monet nimet maailmassa on sellaisia, ettei sukupuolta osaa päätellä siitä edes oman maalaiset. Jos välttämättä haluaa kertoa sukupuolensa viestissä, voi sen tehdä allekirjoituksessa mr/ms nimen eteen lisäämällä.
Pronominit on tarkoitettu yksinomaan poliittiseksi kannanotoksi trans- ja nonbinäärien puolesta
Vain heikot ihmiset lähtevät mukaan mielistelemään jollain sukupuoliroolitietoisuudella joka suuntaan. Jos joku ei voi olla mies tai nainen niin se on hänen oma ongelmansa . Itse kutsun naisilta näyttäviä naisiksi ja mieheltä näyttäviä miehiksi. Ei ole minun asiani tietää, havainnoida tai reagoida taikka varsinkaan arvella , mitä reikiä tai ulokkeita jollakin on pottuvarpaittensa välissä eikä sitä, ovatko ne sukupuoli huomioonottaen oikeat.
Aivan turhanpäiväistä höpötystä. Jokainen on mitä on ja saa olla. Ja se ei kenellekään kuulu eikä ihmisiä tarvitse kohdella sukupuolen mukaan vaan ihmisinä
Vierailija kirjoitti:
Miksi noita on sitten suomenkielisissä someprofiileissa jollakin perusjampoilla, jotka eivät varmasti liiku ammattinsa puolesta kv-ympyröissä?
Mistä sinä tiedät, missä he liikkuvat?
Nyt ei varmaan enkunopettajat eikä ruotsinopet voi enää puuttua virheellisiin persoonapronomineihin, koska kuka sen voi määritellä, onko Kalle han vai hon, tai Peter he, she, it, hers?