Kerro minka vuoksi et vastaa tuttavaltasi saamaan tekstiviesteihin, joissa on kysymys liitettyna mukaan? Unohtuuko vastaaminen vai onko henkilo kenties epamiellyttava?
Kommentit (27)
Eräs tuttuni sanoi, että inhoaa niitä, ja lakkasin häntä häiritsemästä tekstareilla saman tien.
ja jos tajuan unohtaneeni vastata niin en sitten enää viitsi vastata koska asia oli ja meni jo...
Jos olen lasten kanssa ulkona en viitsi textailla turhia, eli ihan juoruiluviesejä en silloin kirjoittele...
[/quote]
Esim. jos joku kysyy olenko raskaana, saatan jättää vastaamatta, koska en tahdo valehdella suoraan, mutta en vielä aio kertoa asiasta puolitutuille. Ei se raskaus toki vaikenemalla katoa, enkä sen toivokaan katoavan ;)
[/quote]
Inhoan tekstiviestijutustelua tyyliin " mitä kuuluu, mitäs olet tekemässä" .
- unohdus kiireessä tai keskeytyksen takia(katson viestit, mutta en heti ehdi tai voi vastata)
- vastaaminen vaatii jonkin asian selvittämistä ennen kuin voi vastata
- luulen retoriseksi kysymykseksi
mutta muutamia syitä, miksi en vastaisi, voisi olla vaikka että
henkilöltä tulee jatkuvasti viestejä,
aihe on minulle epämiellyttävä,
en tahdo vastata siitä aiheesta kyseiselle ihmiselle,
en tiedä vielä vastausta ja aion vastata myöhemmin, mutta unohdan tai on huono hetki vastata ja unohdan vastata myöhemmin.
Joskus on sellaisia kysymyksiä, mihin ei voi heti vastata. Siis vaikkapa, että lähdetkö keskiviikkona spinningiin. Pitää odottaa, että saa mieheltä kysyttyä, onko kotona lasten kanssa yms. Vasta sitten voi vastata. Saattaa siis tulla viive kysymyksen ja vastauksen välille.
Vastaisin epämiellyttävälle henkilöllekin jotain.
Meillä oulussa on tapana jättää vastaamatta kiusallisiin kysymyksiin.
Vierailija:
aihe on minulle epämiellyttävä,
en tahdo vastata siitä aiheesta kyseiselle ihmiselle,
Luulin, että tämä ajattelutapa olisi tyypillistä lähinnä miehille. Vai oletko mies?
että jos niille vastaa kerran, niin niiltä tulee kymmenen viestiä takaisin, joihin ne jokaikiseen odottaa vastausta. Ja niistä kymmenestä jokainen on toinen toistaan turhempia. Tyylillä asia tuli jo siinä ensimmäisessä selväksi... Ei sitten viitsi vastata ollenkaan kun tietää mikä rumba siitä alkaa jos siihen ensimmäiseen vastaa.
" kiusallisesta" kysymyksestä! Minulta ei kukaan ole kysynyt mitään kiusallista koskaan. :o
On todella ärsyttävää. Nyt olen vain jättänyt vastaamatta, sillä tiedän kokemuksesta että jos vastaan että olemme juuri lähdössä/aloittamassa ruokailua jne... ei viestit lopu.
Vierailija:
että jos niille vastaa kerran, niin niiltä tulee kymmenen viestiä takaisin, joihin ne jokaikiseen odottaa vastausta. Ja niistä kymmenestä jokainen on toinen toistaan turhempia. Tyylillä asia tuli jo siinä ensimmäisessä selväksi... Ei sitten viitsi vastata ollenkaan kun tietää mikä rumba siitä alkaa jos siihen ensimmäiseen vastaa.
ja kaveri SOITTAAKIN takaisin sen sijaan että vastaisi viestillä! Pitäisi sen tajuta etten halua puhua kun viestin laitoin..
ja sitten saatan unohtaakin jo seuraavassa hetkessä.
usein muistan vasta tunteja myöhemmin tai seuraavana päivänä. tahallista ei ole.
Josksu ei viitsi vastata, kun tietää takaisin tulevan taas uuden kysymyksen. Muutakin tekemistä, kuin naputella jatkuvasti viestejä.Itse tavallisesti soitan, jos mulla on jotain kysyttävää.
Mun sisko on niin pihi, ettei vastaa siksi kun on sitä mieltä, että ei halua tehdä laskua toisten kysymysten vuoksi! :D
Mua ärsyttää tyttäreni kummitädin tapa.
Näemme nykyisin vain ehkä 3 kertaa vuodessa ja harvoin soitellaankaan. Laitoin hänelle tekstiviestin reilu viikko sitten, onnittelin syntymäpäivistä, kysyin kuulumisia, heidän poikansa hoidon alkamisesta ja erästä tärkeämpää asiaa, jonka sitten ongin selville muuta kautta. Hän ei ole siihen viestiin koskaan vastannut mitään, nyt kirveltää, mahtaakohan olla jostain ottanut nokkiinsa, hän kun saattaa olla lukevinaan rivien välistä jotain ja suutahtaa hetkellisesti... mitähän sitä taas olen mahtanut sanoa väärin...=/
Tunnustanpa sen nyt täällä.