Mitä kaipaat eniten ajasta ennen epidemiaa?
Mitä kaipaat ja mikä on nyt rajoitusten aikana paremmin tai huonommin?
Kommentit (47)
Kun luonnossa liikkuminen ei ollut muotia. Nyt jos menee vaikka miten tuntemattomaan paikkaan niin kyllä siellä joku muukin on tai on vastikään ollut.
Ilman maskia liikkumista, lapselle vapautta nähdä kavereitaan vapaa-ajalla ja vuosittaista ulkomaanmatkaa.
Ulkomaanmatkan puuttuminen on laittanut opiskelemaan kieltä kahta kauheammin ja harkitsemaan Suomesta ko maahan muuttoa tulevaisuudessa. Mieluummin ilman Suomea kun tuon maan siisteyttä, ihmisiä, valoisuutta ja luontoa! Enkä pidä Suomen talvista.
En pidä Suomen koronatoimien hitaudesta, suunnattomuudesta ja päättämättömyydestä, hybridistä.. Hyvän tilanteen annetaan vastuuttomasti huonontua ja haihatellaan kuin pahimmassakin sossulandiassa lisäten yhteisiä menoja tulevaisuudessa ja jopa ilman jo saavutettua terveysetua, kun ei ole tukahdutettu koronaa kokonaan!
Asun yksin paikkakunnalla, jolla opiskelen. Sillon kun oli normaali lähiopetus, mulla oli säännöllinen päivärytmi ja oli edes jotenkuten ihmisten ilmoilla päivittäin.
Aluks etäopiskelu oli kuitenkin kiva juttu, ja energiaa vapautui niin että jaksoin taas alkaa harrastaa liikuntaa pitkästä aikaa.
Mutta... Ei enää jaksa. Kököttää kämpillä 24/7 viikkotolkulla, kavereita näkee niin harvoin enkä osaa olla oikeen sosiaalinen muuten. Ryyppääminenki on lähteny lapasesta....
Kohta taas kokeillaan lähiopiskelua mutta mistä vetoo niin ei kauan mene ku laitetaan taas paikat säppiin
Ihanaa kuvitelmaa muista ihmisistä ja heidän hyvyydestään. Nyt kun riskiryhmäläisenä itse varoo, en ole keneltäkään kaverilta sitä edellyttänyt ja silti saan kuulla taivastelua siitä miksi teette noin ja miksi ette ole normaalisti. Aiemmin ihan normaalit ihmiset on aivan asiaa tuntematta koko ajan kertomass mitä pitäisi tehdä. Ja kokevat ilmeisesti varomisen ikävänä muistuksena pandemiasta tai syyllistämisenä omasta huolettomuudestaan, vaikket sanallakaan kritisoisi, vain itse kieltäydyt menemästä vaikka baariin/matkoille.
Ja sitten nää "riskiryhmäläiset joutaa kuolla" -jutut. Ihmiset on oikeasti aika sydämettömiä ja inhottavia, aiemmin uskoin ihmisten myötätuntoon ja hyvyyteen, se on karissut.
Tuntuu, että voisin muuttaa johonkin korpeen kissan kanssa ja muita ihmisiä en järin kaipaisi. Ja mä olen aiemmin ollut tosi sosiaalinen ja ihmisrakas.
Kaipaan vapautta. Sitä, että voi mennä museoihin, leffaan, viinille, syömään, uimaan, tavata ystäviä, palaveerata kasvokkain, istua livekoulutuksessa...Ja kaipaan huolettomuutta.
Osaa noista voi toki tehdä nytkin, mutta jokin on kuitenkin eri lailla kuin ennen pandemiaa. Esim ystävien tapaaminen viinilasin äärellä baarissa ei ole enää huoletonta.
Aluksi tuntui kivalta etäillä rauhassa mutta nyt kaipaan ihmisiä.
Matkustelua. Ennen koronaa oli ollut rahallisesti tiukempaa joten ei pystynyt matkustelemaan. Nyt kun olisi rahaa niin on pandemia päällä. Jos olisin tästä tiennyt olisin käynyt matkustelemassa viime vuoden alussa.
Ulkomaan matkailua ja stadissa käppäilyä kera terassien
Kaipaan sitä että työtä voi tehdä normaalisti, ihmisten kanssa livenä yhdessä toimien ilman että koko ajan täytyy rookkau läppärillä, sählätä zoomin ja teamsin kanssa, palaveerata etänä, miettiä hygieniatoimenpiteitä, turvavälejä, desinfiointia, maskeja ja valvoa niiden toteutumista työpaikalla jne.
Jalkapallon seuraaminen o hiema latteeta, ku ei oo yleisöö, nii ei tuu nii paljoo laulettuu kannatuslauluja. :/
Yleisöjä urheilutapahtumissa. Lätkää kun katsoo nyt tuntuu että katsoo junnumatseja.
Kaipaan ihan kaikkea sitä millaista elämä oli ennen koronaa. Oloa helpottaa että itse uskon 100% siihen että voimme palata täysimääräisesti vanhaan. Oletteko koskaan nähneet kun lehmät lasketaan keväällä ulos ensimmäistä kertaa ? Sellaista se tulee olemaan.
Matkustamista!!!! Nyt on jo vuoden verran saanut käkkiä Suomessa, ja väkinäisesti tehdä jotain kämäsiä kotimaan reissuja lomilla että olis edes jotain vaihtelua. Alkaa jo riittää...
Outoa ajatella, että ennen oli mahdollista matkustaa ulkomaille, jos vain oli rahaa ja aikaa.
Halauisin mennä Tallinnaan pariksi yöksi😶
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan työmatkoja ulkomaille ja kiihkeitä hotellirakasteluja milloin naispuolisten kollegoiden ja milloin maksullisten paikallisten naisten kanssa. Nyt pelkkiä etäpalavereja jo melkein vuosi saman katon alla oman vaimon kanssa syö miestä rotan lailla.
Mo, kyllä on sun elokuvamainen elämäs muuttunut tavallisen lähiöaviomiehen arkeen 🤣
Maskittomuutta ja normaalia koulunkäyntiä
Sitä ettei tarvitse pelätä kuoleeko koronaan vaiko sen rokotteeseen sitten kun oma rokotusvuoro tulee.