Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi kiesus, perhetyöntekijä tuli eka käynnille ja opetti makkarakastikkeen tekoa minulle keittiöpäällikölle

Vierailija
09.02.2021 |

Meillä siis 6lk nepsy adhd poika, jolla välillä haasteita. Opettaja tehnyt lasun ja sieltä ehdotettiin vanhemmuuden tukea. No sieltä tänään saapasteli meille 28v perhetyöntekijä lapseton sosionomi. Opeteltiin sitten laittamaan makkarakastiketta(teki sen muuten väärin) ja kuorimaan perunoita, vielä 5x pitäisi jaksaa. Voiko tämä olla totta, jos koulussa ei saa tukea niin se on vanhempien vika.

Kommentit (286)

Vierailija
281/286 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö yhteistyökyvytön ole juuri sellainen vanhempi joka ei sano mitään tai ei kerro itse mitään? Kokkaa vain hiljaa makkarakastiketta ottamatta lapsen asioita mitenkään esille.

Kyllä tämä lastensuojelun ihminen kai jonkinlaisen aloituksen itse asiaan kuitenkin teki?

Vastaan sanomisenkin ja eri mieltä olemisenkin voi tehdä monella tavalla. Voi tehdä myös asiallisesti.

Ainakaan aloittajan viestistä en saanut kovin yhteistyökykyisen ja keskustelevaisen vanhemman kuvaa, pikemminkin ylimielisen ja itsetietoisen ihmisen. "Kyllä minä tiedän asiat paremmin".

En tiedä lastensuojelun käytäntöjä. Mutta itse kuvittelisin jos minulla olisi erityislapsi ja ongelmia siitä asiasta niin puhuisin kuin papupata jos joku tulisi kotiini ihan asiakseen, että lapseni kanssa on jotain ongelmia.

Miksi olisin hiljaa kun kerrankin olisi joku kuuntelija. Joka tietää jotain niistä ongelmista ja ehkä keinoja helpottaa elämäämme.

Olen varmaan sitten jotenkin outo ja sinisilmäinen.

Erittäin tyhmä.

Vierailija
282/286 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihanko oikeasti joku syöttää lapselleen makkarakastiketta?

Kyllä, mutta ei siihen ateriaan kuulu pelkästään kastike. Yleensä keitetyt perunat tai muussi ja lisäksi joku tuoresalaatti.  Ei ole terveellistä nakkikioskilta ostetut makkaraperunatkaan: rasvassa uppopaistetut ranskan perunat käristettyjen makkaroiden kera. Lisukkeena kurkkusalaatti, joka on purkista otettu.  On hyvää.

Mieluummin tarjoan perheelle perinteistä makkarakastiketta lisukkeineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/286 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruskistamisesta syntyy karsinogeenejä. Ajattelisit edes lapsia! Haluatko heille syövän?

Vierailija
284/286 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omgoodword

Vierailija
285/286 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa vain seitsemäskin peruna, ei meillä lasketa:).

Vierailija
286/286 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli ammatiltaan kokki kun olin lapsi.. meillä oli todella harvoin lämmintä ruokaa tarjolla, yleensä söin lähinnä leipää ja jotain hernaria. Äiti "vihaa" vieläkin perus kotiruokaa ja jos hän jotain tekee, niin se on vähä hienompaa (johon ei aikoinaan ollut aina varaa). Vaihtoi kuitenkin vuosikymmeniä sitten ammattia, mutta ei ilmeisesti tykkää syömisestä vieläkään.

Itse nyt aikuisena teen mielelläni ruokaa, kun en lapsena tarpeeksi saanut. Surullista mutta totta.