Palstan tradenomien työllistyminen
Eikö kukaan muu ole koskaan ihmetellyt sitä, millaisiin työpaikkoihin kertomuksensa mukaan palstan tradenomit työllistyvät?Tunnen viisitoista tradenomia, eikä kukaan ole todellakaan mikään "asiantuntija valtiolla".
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Olen It asiantuntija Kelassa, laskeetaanko se?
No periaatteessahan, joo asiantuntijana valtiolla. 😂
Siksi, koska he käyttävät värikynää.
Itse olen HR-asiantuntija suuressa organisaatiossa, valmistunut 6kk sitten. Aloitin työt jo opintojen ohella, ja tähän päädytty assistentin ja koordinaattorin tehtävistä luontevasti.
Ei tähän mitään ihmeellisiä tekoja tarvita.
Jos todella ihmetyttää, niin voit mennä myös Linkediniin katsomaan.
Huomaan monista opiskelukavereistani, että ovat monet assistentteina. Osa myös asiantuntijoita, jotkut jääneet kaupan kassalle jne.
Käykö asiantuntijatehtävä kunnalla?
Työttömänä 0 pv
Valm. -02
Vierailija kirjoitti:
Oon asiantuntija kunnalla.
= palkanlaskijana.
Vierailija kirjoitti:
Jos todella ihmetyttää, niin voit mennä myös Linkediniin katsomaan.
Huomaan monista opiskelukavereistani, että ovat monet assistentteina. Osa myös asiantuntijoita, jotkut jääneet kaupan kassalle jne.
Harvalla valtion korkeimmalla asiantuntijalla on koulutuksena "tradenomi". Yleensä ovat tohtoreita.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen HR-asiantuntija suuressa organisaatiossa, valmistunut 6kk sitten. Aloitin työt jo opintojen ohella, ja tähän päädytty assistentin ja koordinaattorin tehtävistä luontevasti.
No kyllä tuohon tarvitsee myös tuuria.
Olen työtön liiketalouden tradenomi. Valmistuin 2019 ja suoritin aikaisemmin kesken jääneet opinnot loppuun työmarkkinatuella omaehtoisina opintoina. Sain korotustakin tukeen ja aktiivimallinkin ehdot täyttyivät. En ole tehnyt päivääkään koulutustani vastaavaa palkkatyötä.
Suoraan sanottuna aika moni yliopistotutkinto on sellainen, että päntätään tentteihin ja tehdään esseitä, mutta sitten kun pitäisi soveltaa oppimaansa työelämässä, niin meneekin sormi suuhun. Että sikäli tradenomin tutkinto on käytännöllisempi.
Onko joku tradenomi syönyt sun leipäsi tai vienyt sun muijasi, kun sä jaksat viikosta toiseen jäkättää samasta asiasta vähän eri kääreillä?
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön liiketalouden tradenomi. Valmistuin 2019 ja suoritin aikaisemmin kesken jääneet opinnot loppuun työmarkkinatuella omaehtoisina opintoina. S.
Miksi opintosi olivat jääneet kesken?
Laskutus ja kirjanpito työnkuva minulla.
Tradenomi 2011
Yksityisellä asiantuntijana. Omat opiskelukaverit ovat työllistyneet usein ensin assistentti/koordinaattori-tyyppisiin hommiin ja useat ovat edenneet asiantuntijoiksi. Näin se meni itsellänikin. Työkokemuksen kautta tullut osaaminen on varmasti merkittävämpää kun tradenomin paperit, mutta paperit tarvitaan että pääsee niihin junioripaikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä tuohon tarvitsee myös tuuria.
Ehkä olen sitten joidenkin silmissä erityisen menestynyt tradenomi, eipä tuo minulta ole pois.
Ihan hyvin mennyt, 29vee tradenomi. Tienaan 5000€ kuussa ja työskennellyt vuosia Saksassa kansainvälisissä firmoissa.
Useita tradenomeja on meidän firmassa varastomiehinä.
Kaupan kassa. Ollut jo 10 vuotta. Enkä ole firman sisälläkään päässyt etenemään.
Olen It asiantuntija Kelassa, laskeetaanko se?