Helsinkiin avataan uusi turvakoti – nyt kaivataan apua vapaaehtoisilta. Vain uudet lakana kelpaavat! Olisin antanut hyväkuntoisia lakanoita
mutta eivät kelpaa! Miksiköhän?
"Helsinkiin avataan uusi turvakoti – nyt kaivataan apua vapaaehtoisilta"
"Pääkaupungin turvakoti ry. kertoo avaavansa uuden turvakodin Herttoniemeen tämän vuoden lopussa.
Helsingissä on tällä hetkellä turvakodit Haagassa sekä Toukolassa.
Herttoniemeen etsitään parhaillaan liinavaatekummeja, jotka lahjoittavat lakanoita ja pyyhkeitä turvakodin asiakkaille. Liinavaatteiden kulutus turvakodissa on iso, kertoo yhdistys Facebook-sivuillaan. Liinavaatteiden tulee olla uusia. Lisätietoja keräyksestä: karola.gronlund(at)paakaupunginturvakoti.fi."
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/3592380#kommentit
Kommentit (143)
Olimme viime vuonna Helsingin turvakodissa pidemmän aikaa.
Liinavaatteet, pyyhkeet, tyynyt ja jopa sängyt, astiat yms olivat aika loppuun kuluneet. Mietin jos joskus voittais lotossa olisi hienoa kustantaa uutta sinne.
Vierailija kirjoitti:
Minä en olisi nirso. Ottaisin mielelläni vastaan muiden käytettyä, eikä edes kukaan hakkaa kovin paljoa. Olen vaan varaton.
Olisiko sinun mahdollista laittaa asunnonhakupaperit vuokra-asuntoon ja muuttaa muualle. Siellä ei kukaan hakkaisi vähääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvakoti ja monet muut paikat hukkuisi kaikenlaiseen rojuun ja krääsään, jos alkaisivat ottaa käytettyä tavaraa vastaan. Olen itsekin ollut saman tyyppisessä paikassa töissä ja toisinaan ihmiset tuo IKEA- kasseissa esimerkiksi kirppispödältä jäänyttä rojua, jossa on hintalaputkin paikallaan.
Harva haluaa edes hyvää tarkoittavalta taholta vanhaa heijastinta, nuhjuista pehmolekelua tai kaljuksi ajettua Barbie- nukkea tai koiran pureskelemaa satukirjaa. Toiset saattaa kutoa todella siistejä ja hyviä vauvan peittoja ja villasukkia. Kerran tuli epämääräisiä kaulaliinoja ja aikuisten villaisia pantoja, joita ei oikeasti voinut laittaa asiakkaiden joulupakettiin.
Miksi turvakodin tavaroiden pitää olla epäsiistejä ja käytettyjä? Tosi hienoa, jos joku yksityishenkilö tai firma päätyy lahjoittamaan kivoja uusia liinavaatteita lapsille ja aikuisille!
Nämä kerjuupyynnöt ärsyttävät luultavasti siksi, että ei täällä Suomessa ihmisillä ole ylimääräistä rahaa. Moni työssäkäyväkin joutuu laskemaan lanttinsa todella tarkkaan.
Jos tämä uusi turvakoti olisi meilläpäin, eikä 400 km päässä, ostaisin muutamat lakanat sinne. Olen ihan työssäkäyvä ihminen. Enkä ole ainoa.
Posti kulkee kyllä.
Harmi. Asun Helsingissä ja jotain löytyisi, mutta olen irrottanut hintalaput ja pessyt kerran eli ovat nyt käytettyjä. Ymmärrän toisaalta, koska olen nähnyt mitä roskaa lahjoitetaan muualle. Vaarallisia leluja ja sähkölaitteita, eritetahraisia vaatteita jne..
Jaa että vauvat pitäisi kuivata ap:n homeisilla pyyhkeillä?
Vierailija kirjoitti:
Omituista että noiden turvakotien sijainnit on ihan julkisessa tiedossa. Luulisi että ne olisi salattu. Kaipa noissa joku vartiointi sentään on.
Ei ole. Itse asuin Etelä-Haagassa kun mies hakkasi. Tarjottiin turvakotipaikkaa lähes naapurista. Äijä nauroi päin näköä sanoen "Koitapa lähteä kävelylle, tulen vastaan". Lemmikkejä ei saa mukaan eikä edes tehdä omia ruokiaan. Kun Tehdään yhdessä muiden siellä olevien kanssa. Joo ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omituista että noiden turvakotien sijainnit on ihan julkisessa tiedossa. Luulisi että ne olisi salattu. Kaipa noissa joku vartiointi sentään on.
Ei ole. Itse asuin Etelä-Haagassa kun mies hakkasi. Tarjottiin turvakotipaikkaa lähes naapurista. Äijä nauroi päin näköä sanoen "Koitapa lähteä kävelylle, tulen vastaan". Lemmikkejä ei saa mukaan eikä edes tehdä omia ruokiaan. Kun Tehdään yhdessä muiden siellä olevien kanssa. Joo ei kiitos.
Siksihän osa joko jää menettäen lopulta henkensä tai muuttavat salaa johonkin korpeen. Tavarat pystyy hankkimaan uudessakin osoitteessa eikä hetkellinen patjalla nukkuminen ole ollenkaan huonompi ajatus. Oma tupa, oma lupa on kaikista tärkeintä.
Lahjahevosen suuhun ei katsota.
Mä en enää lahjoita mitään kellekään, koska hyvä tavara ei kelpaa. Käytän itse loppuun, lakanat leikkelen kertakäyttöräteiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksihän osa joko jää menettäen lopulta henkensä tai muuttavat salaa johonkin korpeen. Tavarat pystyy hankkimaan uudessakin osoitteessa eikä hetkellinen patjalla nukkuminen ole ollenkaan huonompi ajatus. Oma tupa, oma lupa on kaikista tärkeintä.
Juuri näin. Turvakodin löytää. Itse pakenin muualle kun mies oli töissä. Tasan reppu selässä, ei mitään muuta mukana kuin vaihtovaatteet, pesuaineet ja valokuvia.
Jotenkin kohtuutonta että raskaana olevan naisen turvakotipaikan voi viedä mies.
Vierailija kirjoitti:
Minä yritin joskus tarjota turvakodille käyttämätöntä tavaraa, ei kelvannut kun ei ollut enää paketissa eikä hintalaput kiinni. Eli eipä siellä mikään todellinen tarve taida olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä yritin joskus tarjota turvakodille käyttämätöntä tavaraa, ei kelvannut kun ei ollut enää paketissa eikä hintalaput kiinni. Eli eipä siellä mikään todellinen tarve taida olla.
En lähde avaamaan, mutta kai ymmärrät, että se on myös turvallisuustekijä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvakoti ja monet muut paikat hukkuisi kaikenlaiseen rojuun ja krääsään, jos alkaisivat ottaa käytettyä tavaraa vastaan. Olen itsekin ollut saman tyyppisessä paikassa töissä ja toisinaan ihmiset tuo IKEA- kasseissa esimerkiksi kirppispödältä jäänyttä rojua, jossa on hintalaputkin paikallaan.
Harva haluaa edes hyvää tarkoittavalta taholta vanhaa heijastinta, nuhjuista pehmolekelua tai kaljuksi ajettua Barbie- nukkea tai koiran pureskelemaa satukirjaa. Toiset saattaa kutoa todella siistejä ja hyviä vauvan peittoja ja villasukkia. Kerran tuli epämääräisiä kaulaliinoja ja aikuisten villaisia pantoja, joita ei oikeasti voinut laittaa asiakkaiden joulupakettiin.
Miksi turvakodin tavaroiden pitää olla epäsiistejä ja käytettyjä? Tosi hienoa, jos joku yksityishenkilö tai firma päätyy lahjoittamaan kivoja uusia liinavaatteita lapsille ja aikuisille!
Nämä kerjuupyynnöt ärsyttävät luultavasti siksi, että ei täällä Suomessa ihmisillä ole ylimääräistä rahaa. Moni työssäkäyväkin joutuu laskemaan lanttinsa todella tarkkaan.
Jos tämä uusi turvakoti olisi meilläpäin, eikä 400 km päässä, ostaisin muutamat lakanat sinne. Olen ihan työssäkäyvä ihminen. Enkä ole ainoa.
No laita sitten postissa, muuten tuo on vaan jeesustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä ne pyyhkeet ja lakanat täytyy ennen käyttöä joka tapauksessa pestä.
Sitä ihmettelin kun eläinhoitolaan oli lahjoitettu uusia avaamattomia lakanapakkauksia. Niistä on vaan ylimääräistä työtä kun pitää pestä formaldehydit pois. Eläimiä ei haittaa reiät eikä rispaumat. Uudet kannattaa lahjottaa ihmisten käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Siehän varsinainen Einstein olet. Mitenköhän ne turvaa tarvitsevat löytäisivät turvakotiin jos eivät tietäisi minne mennä? Ja kyllä, on vartiointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että avatussa paketissa ollut lakana vetäsee turpaan?
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Paljon järkevämpää olisi, että turvakotia tarvitsevan pitäisi soittaa 112 ja kysyä sieltä osoite ja navigointiohjeet. Tämä tietysti silloin kun hätä on käsillä. Olisi paljon kätevämpää.
Minulla on 3 käyttöönotto pestyä lakanaa. Käyttöön eivät ole vielä tulleet.
Eivät ole enään paketissa ja pesukoneessakin kerran käyneet.
Näiden mittapuulla siis käytettyjä. Harmillista mutta itse ovat linjansa ottaneet.
Perhe ja parisuhde ei aina ole onni ja autuus vaikka niin annetaan ymmärtää esim. kun puhutaan perheenyhdistämisistä.