Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pätkäpaasto 16:8 kuinka nopeasti vaikuttaa?

Vierailija
09.02.2021 |

Olen nyt reilun viikon verran ollut pätkäpaastolla, syömättä välillä 20-12. Syömisaikana olen syönyt aika lailla normaalisti, mutta selvästi vähemmän herkkuja kuin ennen.

Olo on kevyempi ja olen nukkunut paremmin, mutta vaa'assa tulokset ei näy. Olisin luullut, että näkyy, kun olen paljon vähentänyt makeita herkkuja. No, täytyy varmaan katsoa vielä toinen viikko vielä.

Muilla kokemuksia?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut vasta 2 viikkoa pätkäpaastolla. Iltaisin vähän nälkä kurnii, mutta toistaiseksi olen selvinnyt ihan ok. 

Mitä mieltä olette aterioistani?

Klo 6: maitokahvia, 2 ruisleipäviipaletta, juustoa, paprikaa, kananmuna, omena

Klo 11: lounas, jossa esim. kanaa tai kalaa, tuoreita kasviksia, pari perunaa  tai riisiä tai pastaa

Klo 14: maustamatonta jugurttia ja marjoja

Syöt liian vähän. Toinen lämmin ateri klo 14 välipalan tilalle. Pätkäpaastolla Ei pidä olla nälkä, elimistö stressaantuu, eikä päästä irti rasvavarastoista.

Vierailija
22/31 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole näkynyt mitenkään ja vuosikausia tuota olen harrastanut. Nyt jätin lisätyn sokerin täysin pois, kun on ollut niin herkkupainotteista syömistä. Syödyllä ruoalla ja kaloreilla on merkitys, ei aika ikkunalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole näkynyt mitenkään ja vuosikausia tuota olen harrastanut. Nyt jätin lisätyn sokerin täysin pois, kun on ollut niin herkkupainotteista syömistä. Syödyllä ruoalla ja kaloreilla on merkitys, ei aika ikkunalla. 

Miksi monet asiantuntijatkin suosittelevat pätkäpaastoa? Mihin perustat väitteesi, ettei aikaikkunalla ole mitään väliä? 

Vierailija
24/31 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko pätkäpaasto vähentää unen tarvetta? Viime kesästä asti pätkäpaastolla. Joulukuusta lähtien olen herännyt itsestään klo 5 aikaan eikä enää nukuta. Ei nukuta myöskään päivällä ja joskus vaikea nukahtaa. Ennen nukuin liikaakin ja usein päikkäreitä. 

Vierailija
25/31 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaako sokeriton energiajuoma paastoon mitenkään?

Vierailija
26/31 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut vasta 2 viikkoa pätkäpaastolla. Iltaisin vähän nälkä kurnii, mutta toistaiseksi olen selvinnyt ihan ok. 

Mitä mieltä olette aterioistani?

Klo 6: maitokahvia, 2 ruisleipäviipaletta, juustoa, paprikaa, kananmuna, omena

Klo 11: lounas, jossa esim. kanaa tai kalaa, tuoreita kasviksia, pari perunaa  tai riisiä tai pastaa

Klo 14: maustamatonta jugurttia ja marjoja

Tarkoitus ei ole olla nälässä. Tuo on aivan fiasko ruokavalio. Klo 14 toinen kunnon ruoka.

Vierailija
27/31 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä painonpudotukseen!

Jos paino tippuu nopeasti, se tulee yleensä nopeasti takaisinkin kun kuurin lopettaa. 

Siksi kannattaa yrittää löytää sellainen tasapaino jossa paino putoaa maltillisesti sellaisella ruokavaliolla ja systeemillä jota voi noudattaa pidemmänkin aikaa.

Itsellä pätkäpaasto toimii, mutta alku voi olla hidasta. Ruokamäärät tosiaan vähenevät pikkuhiljaa kun mahalaukku pienenee. 

Herkkujen tilalle kunnollista syömistä. 

Oma laihdutusmatka alkoi (taas) syksyllä ketoilemalla (paras ruokavalio mulle) ja nyt -10kg. Samalla oon pätkäpaastolla, mutta aika löyhästi. Paino on tippunut n.1,5kg per kuukausi ja se on sopiva tahti, jotta saisin painon pysymäänkin poissa. 

Nyt on menossa painon ylläpitovaihe sairastamisen takia (noro, influenssa ja keuhkokuume peräkkäin), ja sitten taas toinen laihdutusvaihe jossa loput -10-15kg pois. 

Vierailija
28/31 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vuoden alusta pätkäpaastolla. Syön klo 7 - 13 aamupalan ja lounaan. Paino putoaa, muttei mitenkään dramaattisesti. 

Vierailija
29/31 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että itselleni sopii parhaiten syömisikkuna noin 8-16, ja joskus syön päivän viimeisen aterian jopa 13-14 maissa. Nälkä ei ole juuri koskaan. Sen sijaan aamupalan väliin jättäminen tuntuu tosi vaikealta. Olen myös ymmärtänyt että naisille ei yleisesti suositella paastoa viikolla juuri ennen kuukautisia. Huomaan itsestäni että paastoaminen on tosi vaikeaa silloin: jos yritän paastota, niin päädyn yleensä lopulta syömään ison aterian myöhään illalla mikä ei ole ollenkaan hyväksi unen laadulle.

Itse ajattelisin pätkäpaastoa elämäntapana enkä pikalaihdutuskeinona. Tulokset tulevat kunhan löydät itsellesi sopivan paastoversion jota pystyt säännöllisesti noudattamaan.

Vierailija
30/31 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pätkäpaastolla Ei pidä olla nälkä, elimistö stressaantuu, eikä päästä irti rasvavarastoista.

Ei ole olemassa mitään rasvavarastoista irti päästämistä. Ihan hölynpöly "tietoa" tuollaiset kiinni pitämiset ja irti päästämiset. 

Vierailija
31/31 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään söin: aamulla 2 sämpylää juustoviipaleilla, keitetty muna, puolikas paprika, maitokahvi.

Yrttiteetä aamupäivällä.

Lounas paistettua lohta,  salaatti, jossa n. 300 g pieniksi pilkottuja minitomaatteja, sipulia, kidneypapuja ja loraus öljyä. 

Seuraavaksi syön taas aamulla. Juon iltapäivällä n. litran vettä ja pari kuppia yrttiteetä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän