Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pätkäpaasto 16:8 kuinka nopeasti vaikuttaa?

Vierailija
09.02.2021 |

Olen nyt reilun viikon verran ollut pätkäpaastolla, syömättä välillä 20-12. Syömisaikana olen syönyt aika lailla normaalisti, mutta selvästi vähemmän herkkuja kuin ennen.

Olo on kevyempi ja olen nukkunut paremmin, mutta vaa'assa tulokset ei näy. Olisin luullut, että näkyy, kun olen paljon vähentänyt makeita herkkuja. No, täytyy varmaan katsoa vielä toinen viikko vielä.

Muilla kokemuksia?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä vaan jatkoon! Kyllä jo siitä muutoksesta, että on säännöllisesti 16 tuntia kokonaan syömättä, tulee elimistölle hyviä vaikutuksia, vaikka puntari näyttäisi entisiä lukemia. Hesarissa tänään mainittiin myös 18:6 ja 20:4 vaihtoehdot, niitäkin voi halutessaan kokeilla joinain päivinä viikossa? Mutta mitä vain, niin kuitenkin niin, että jaksat pysyvänä tapana, jos tarkoitus on hoikistua ja pysyä siinä. 

Vierailija
2/31 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 5-2 paastolla eli syön 5 pv viikossa normaalisti ja 2 pv max 500kcal. Kilon viikossa on paino pudonnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 6-7 viikon kohdalla voi odottaa vaikutusta painoon. Ensin kroppa parantaa itteensä.

Vierailija
4/31 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 6-7 viikon kohdalla voi odottaa vaikutusta painoon. Ensin kroppa parantaa itteensä.

Tää kuulostaa ihan loogiselta! Ja ehkä sitä voi pikku hiljaa myös vielä katsoa tarkemmin, mitä syö. Nyt aluksi on riittävästi totuttelemista siihen 16 tunnin taukoon.

Vierailija
5/31 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse havainnut, että parempi laihdutuksen kannalta 5/2 paasto. Viikon-kahden jälkeen ei pysty enää syömään niin paljon kuin ennen. Paino tippuu tasaisesti ja etenkin mahaläski häviää.

Vierailija
6/31 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tiesit että jokainen makea ”herkku” aiheuttaa elimistössäsi insuliinipiikin ja pysäyttää rasvanpolton jopa 72 tunniksi? Eli ”herkut” pois ja 2 kohtuullista ateriaa 8 tunnin syömisikkunan sisällä niin alkaa toimia.

Vierailija
7/31 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko nainen? Naisen kannattaa käydä vaa'alla vain kerran kuussa, samassa vaiheessa kiertoa. Viikossa voi sulaa muutama sata grammaa rasvaa, mutta tietyssä kierron vaiheessa kertyä kehoon nestettä tuplasti tilalle.

Vierailija
8/31 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko nainen? Naisen kannattaa käydä vaa'alla vain kerran kuussa, samassa vaiheessa kiertoa. Viikossa voi sulaa muutama sata grammaa rasvaa, mutta tietyssä kierron vaiheessa kertyä kehoon nestettä tuplasti tilalle.

Juu, olen nainen. En ole koskaan niin tarkasti seurannut painoa, että tietäisin omalla kohdalla noista nestekertymistä, mutta hyvä pointti! En varmaan ihan kerta kuuhun malta vähentää puntarilla käymistä, mutta joka päivä ei varmastikaan ole fiksua.

Ajattelin vaan, kun lehtijutuissa jotkut slimmit mimmit sanoo, että käy vaa'alla päivittäin, niin ei pääse huomaamatta lihomaan. Mutta ei ehkä sovi nyt mulle tähän kohtaan.

Vierailija
9/31 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan vielä neuvoksi että kun 16:8 alkaa sujumaan kokeile pidempää paastoa. Silloin autofagia vasta kunnolla tehostuu. Ja muista elektrolyytit! Varsinkin magnesium.

Vierailija
10/31 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahaha, vai niin se tekee. Huutista teille oman elämänne laihdutusguruille. Kyllä se paino alkaa tippua huomattavasti nopeammin, jos kalorit on miinuksella.

Vierailija
11/31 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt läpi kasapäin youtube-videoita aiheesta, ja niiden perusteella tulokset vaihtelee.

Jos on jo insuliiniresistenssi, ehkä 16/8 ei riitä. Itselläni 2/20 vasta alkoi nopea painon putoaminen.

Joillakin paino putoaa 16/8 systeemillä kilon viikossa, joillakin puoli kiloa, joillakin ei ollenkaan.

Kannattaa testata eri aikatauluja. Yleensä mitä pidempi paastoaika, sen nopeammat tulokset, mutta silloin joutuu olemaan tarkkana, että saa tarpeeksi ravinteita. Muuten tekee vain vahinkoa itselleen.

Ja tietysti sokeri pois.

Vierailija
12/31 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat lyhyessä ajassa syötyä reilusti yli kulutuksen. Suklaalevy yli 1000kcal.

Vierailija
13/31 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sitten vieläkin syön liikaa sen 8 tunnin aikana. Vaikka oikeasti ole vähentänyt herkut murto-osaan siitä, mitä ennen. Täytyy siis parantaa, pikku hiljaa.

Vierailija
14/31 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitas siirtää rytmiä niin, että iltasyöminen vähenee. Kroppa toimii aamuisin paremmin. Eli ruokailuaika 9-17.

Vierailija
15/31 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koitas siirtää rytmiä niin, että iltasyöminen vähenee. Kroppa toimii aamuisin paremmin. Eli ruokailuaika 9-17.

Tää taisi olla siinä tän päivän Helsingin Sanomien artikkelissakin. Tuntuu vaan vaikealta, kun miettii omia ja perheen rytmejä. Mutta varmaan pitäisi vaan kokeilla.

Vierailija
16/31 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin tammikuun alussa 18:6 paaston ja sujuu ihan hyvin. Painoa on lähtenyt jonkin verran eikä ole nälkä. Mutta vaikka ei ole nälkä ja olo on ihan ok, niin paastotunteina ei meinaa saada oikein mitään tehtyä. Muilla samaa? Minullakin paastotunnit aamupäivällä, ne mitkä olen hereillä.

Vierailija
17/31 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sitten vieläkin syön liikaa sen 8 tunnin aikana. Vaikka oikeasti ole vähentänyt herkut murto-osaan siitä, mitä ennen. Täytyy siis parantaa, pikku hiljaa.

Jos toivot pidempikestoista keventymistä, niin tuo riittää aivan hyvin ja on jo iso askel. Jos liikaa rajoittaa ja luopuu kerralla kaikesta, kilot tulevat helposti takaisin, kun eihän sitä totaalista kieltäytymistä jaksa kovin pitkään. Jatka samaan malliin siis!

Vierailija
18/31 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kirsi Piha ja Kirsi Salo eri ihmiset? Ketä he ovat?

Vierailija
19/31 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt on aika hassu yleistys. Joillakin alkaa paino tippua hyvinkin nopeasti. Toinen tiputtaa tuossa 6-7 viikossa jopa 10 kiloa.

Yleistykset harvoin toimivat missään.

Vierailija
20/31 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vasta 2 viikkoa pätkäpaastolla. Iltaisin vähän nälkä kurnii, mutta toistaiseksi olen selvinnyt ihan ok. 

Mitä mieltä olette aterioistani?

Klo 6: maitokahvia, 2 ruisleipäviipaletta, juustoa, paprikaa, kananmuna, omena

Klo 11: lounas, jossa esim. kanaa tai kalaa, tuoreita kasviksia, pari perunaa  tai riisiä tai pastaa

Klo 14: maustamatonta jugurttia ja marjoja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme